Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä mä teen??? 2v. ei nuku vieläkään! 3h tehnyt huoneessaa ihan kaikkea muuta kun nukkunut

Vierailija
18.11.2008 |

Poika pysyy kyllä huoneessaan, mutta alkaa aina leikkimään ja puuhailemaan ihan kaikkea muuta siellä! Ei nuku vieläkään! Olen palauttanut joku sata kertaa sänkyynsä ja sit välillä on ihan hiljasta ja käyn kurkkaan niin tää istuu hiljaa jossain huoneen nurkassa ja puuhailee ihan omiaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuitenkin nukahtanut pari tuntia touhuttuaan, en ole käynyt kuin kerran palauttamassa sänkyynsä, toivottavasti on ohimenevä kausi..

Vierailija
2/11 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menee huoneeseen/ viereen tms. Älä ainakaan stressaa ja aamulla lempeästi herättelet niihin aikoihin kun normaalisti heräilee..ettei rytmit heitä kokonaan häränpyllyä :) 2-vuotiaalla unet muuttuvat pikkuhiljaa ja muutenkin uniin voi tulla kaikenlaisia päivän aikana koettuja juttuja, yleensä uniongelmat menevät ohi itsekseen ajan myötä (toki teillä ei kuullosta varsinaista ongelmaa olevan:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitin jo, ei auttanut! Alkaa höpöttämään kaikkea ja jos en vastaa niin huutaa niin kauan, että vastaan ja siinä ajassa jo herää nuorempikin. Tuntuu, että on vaan entistä levottomampi jos olen siellä.

no nyt nukahti!

ap

Vierailija
4/11 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä on joku kausi... Koska itse kun en pääse ajoissa nukkumaan ja sit kun pääsen niin kello on jo sen verran, että kohta herää nuorempi jo ekan kerran ja sit heräilevät vuorotellen ja itsellä jää unet muutamaan tuntiin=( Aina on mennyt hyvin nukkumaan ajoissa, mutta nyt ehkä kuukauden päivät illat ovat yhtä riekkumista. Aamusin herää samaan aikaan kuin normaalistikin, vaikka olisikin riekkunut puolille öille. Päiväunia en raaskisi pois vielä jättää kun selkeesti ne tarvitsee, nukahtaa n. 5min itsekseen omaan huoneeseen. Eli nukkumaanmenossa ei silloin ole ongelmaa. Ei vaan millään jaksaisi tätä iltahulinaa ja sit yöllä sama ralli jatkuu=(

ap

Vierailija
5/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan samankaltainen tilanne paitsi että nuorempi onneksi nukkuu yleensä yönsä (ainakin vielä) isomman sisaruksen touhuiluista välittämättä tai ainakin nukahtaa samantien uudelleen vaikka heräilisikin.

Päiväunista en minäkään halua tinkiä koska tuntuu ne vielä tarvitsevan, tosin olen hiukan koettanut katsoa ettei mitään tosi pitkiä päikkäreitä ottaisi..

Vierailija
6/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin nuorempi 10kk on sillain kumminkin sikeäunisempi, että ei ihan aina herää, mutta välillä kyllä. Ja nyt kun on oppinut seisomaan ja konttaamaan niin alkaa herkemmin puuhailemaan myöskin uusia juttujaan sängyssä. Mutta onneksi on oppinut nukkumaan metelissäkin=)

Eli siis jaksamisia meille=)

ap

Vierailija
7/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oppinut sanomaan: " mene äiti pois, mä meen nukkumaan", jotta pääsee touhuamaan omiaan...

Vierailija
8/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä risaisempia öitä kunhan tuo nuorempi 8kk oppii myös nousemaan pystyyn ja konttaamaan..

Juu jaksamisia meille, ei stressata turhaan (helpommin sanottu kuin tehty;)!! Nyt itsekin unille..

2

Vierailija
9/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi haluaa "nukkumaan" jo alkuillasta. Tuolloin annan mennä, ilman hammaspesuja jne., koska selkeästi haluaa vain olla yksin ja leikkiä. Sitten kun on aika mennä nukkumaan, tehdään iltatoimet. Jossain vaiheessa oli mieletön rumba, kun lapsi tuli pois huoneestaan, hiipi alakertaan ja taas saatiin viedä ylös. Itse haluttiin opettaa siihen, että me vanhemmat olemme alakerrassa (ja pääsemme vihoviimein tekemään kotitöitä) ja lapsen tulisi olla yksin ylhäällä. Ei mennyt kauaa, kun hän keksi, että huoneessa voi juosta ja hyppiä ja tehdä vaikka mitä. Se aiheutti kriisin, koska meillä meni hermot.

Nyt olemme hieman joustaneet. Jos isi nukuttaa, hän on vanhempien makuuhuoneessa yläkerrassa (aivan lapsen huoneen vieressä) ja katselee tv:tä sen aikaa kunnes lapsi nukahtaa. Jos kuuluu ääniä, lapsen kehotetaan olemaan hiljaa ja laittamaan silmät kiinni. JOs tulee pois sängystä, otetaan vähän tiukempi ote (eli viedään sänkyyn ja sanotaan tiukemmin, että nyt nukutaan). Minä puolestani otan kirjan yläkertaan ja olen sen noin tunnin siellä, kunnes viereisessä huoneessa on hiljaista. Sen kuulee yllättävän hyvin, jos lapsi yrittää huijata - hän kun ei tuossa iässä osaa olla hiljaa. Pientä supinaa kuuluu ja naputusta, jos on salakuljettanut leluja sänkyyn. Tosin yleensä nukahtaa jonkun duplon päälle kuitenkin ;-)

Vierailija
10/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jätätte lapsen yksin jos ei pysy sängyssä?

Vierailija
11/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa istuttiin lapsen vieressä, kunnes hän nukahti. Oli nähtävästi aloitettu juuri taaperoaikana tuo homma, eikä siinä aluksi varmaan mitään outoa ollutkaan.

Nyt vaan lapsi oli jo 5 vanha ja kävi koulua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi