Nyt uskallan jo ylpeillä esikoinen syntyi luomusti ilman mitää kipulääkitystä,
mulla taitaa olla kova kipukynnys tai sitten ne kätilöt osaa hommansa.
Kommentit (69)
mutta ajattelin vauvan parasta.t.ap
Mä olisin suoraan sanottuna mieluummin ollut lääketokkurassa kuin kärvistellyt niissä kauheissa avautumiskivuissa, onneksi niitä ei kuitenkaan kestänyt kauaa koska synnytys oli raju ja nopea (sen takia kivunlievitystä ei voinut antaa).
Ihmisten kipukokemus voi olla todella erilaista ja se että olet pystynyt synnyttämään ilman kivunlievitystä ei anna kyllä minkäänlaista ylpeilyn aihetta.
Se tuntuu olevan harvinaista tänä päivänä.
ja tapahtuma on alusta loppuun tavallinen ja turvallinen.
Kuinka kauan ap sun synnytys kesti?
en kyllä osaa siitä olla ylpeä. Enkä jaksa uskoa, että synnytyskivut ja syöpäkivut ovat vertailu kelpoisia. Molemmissa kyllä tietää että loppuvat aikanaan, lopputulos vaan on elämän ääripäät.
ja tapahtuma on alusta loppuun tavallinen ja turvallinen.
synnytykseni sujuu turvallisesti alusta loppuun? Kuuluuko n.s. luomulievitykset poisjätettäviin myös?
Kätilöiden unelmasynnyttäjä on nainen joka synnyttää luomusti koska tilanne ja tapahtuma on alusta loppuun tavallinen ja turvallinen.
mutta miks siitä pitäis ylepä olla?
sairaalaan tullessa mies kiusas että mehän tultiin luomusynnyttämään ja meinasin lyödä siitä hyvästä kun ärsytti mua tahallaa. siihen menneesä oli pari päivää putkeen supistellu säännöllisesti ja tuskaa oli. olin aikonu puudutuksen ottaa ja oli oikeen toiveissa siellä papereissa että kätilö voi sitte ehdottaa millon vois ottaa. no suihkuttelin ja ilokaasuttelin ja pyysin aina välillä tehoja lisää. no eihän se edes itse kipuihin vaikuttanu ku otin sitä miten sattuu mut autto hengittämään. sitte sanoin että ei tästä oo enää yhtää mitää hyötyä ja piti kertoo missä supparit tuntuu. kätiilö ei enää suositellu puudutusta niin en sitte ottanu sitä ja sanoivat sitte ku lapsi oli maailma että tää oli sit luomusynnytys, hienosti meni, on sulla kova kipukynnys. ens kerralla aion kyllä pyytää aiemmin enkä turhaa kärsiä niitä sairaita tuskia jos niihin helpotustaki saa. jos tajuais sit paremmin että kuin kipiää se käykään missäkivaiheessa.
lapsen kannalta kun selviää ilman tokkuraa,pisteekin nousee.
t.kätilö
Olen synnyttänyt 4 lasta ilman kipulääkkeitä, isoäitini 8,
ei se nyt iso ylpeyden aihe ole, ihan luonnollista se on.
mutta jos olet ottanut ilokaasua, et ole synnyttanyt luomusti... ;-), ilokaasu vie kivunkarjen aika hyvin unoholaan...
ja, jos ap on synnyttanyt yhden lapsen luomusti, mita han tietaa "laaketokkurassa" olemisesta.....
argh, no, jokaisella kait pitaa olla joku asia elamassa, josta voi olla ylpea...
meikalainen on kait sitten ylpea siita, etta uskallan tunnustaa, etta ei tartte olla "supernainen" vaan voi elaa tata vuosituhatta ja ottaa epiduraalin, josta muuten ei ole ollenkaan laaketokkurassa.... ;-)
Pika piste nousee? vauvan pisteet? meilla on kaksi 9 pisteen epiduraalivauvaa.
Pahus kun en tajunnut laittaa syntymailmoitukseen "Esikoisemme epiduraalivauva"... ;-)
Onko jotenkin hienompaa synnyttää ilman kivunlievitystä kuin kivunlievityksen kanssa?
Harvoin kuulee hammaslääkärillä käyneestä ihmisestä, jolla olisi poistettu viisaudenhammas ilman kivunlievitystä ja tämä yleilisi sillä. Mikä saa naiset leuhkimaan luomusynnytyksillään? Ihmettelen myös tällä palstalla tapahtuvaa provosointia, tyyliin "sektio ei ole synnytys".
En mä sen takia itseäni parempana ihmisenä pidä. Olen kyllä huomannut, että asiaa ei saa kertoa, muut ottaa sen ylpeilemisenä.
Mä itse näen asian niin, että mulla on olleet helpot ja nopeat synnytykset.
joka kanssa synnytti luomusti ja sai pahimmat mahdolliset repeämät. Ikuinen pelko jäi eikä toista lasta halua.
Synnytyskokemuksia kun olen kavereiden kanssa vaihtanut niin oikeastaan koskaan ei ole tullut puhetta kivunlievityksestä.
Mielestäni on järkevää ottaa kunnon lääkitys jos synnytys on pitkä.
Äidin kipu (jos kestää tunteja/vuorokausia) ei voi olla lapselle hyväksi.
toisen kohdalla sain vain vähän ilokaasua (sekin oksetti), kun muuta ei ehdittty antamaan ja ekan lapsen synnytin epiduraalin avulla. Mielestäni mikään noista synnytyksistä ei ole erityisen suuri ylpeilyn aihe synnytystavan vuoksi!
Asteikolla 1-10 synnytyskipu oli toisen lapsen kohdalla 8 ja kolmannen kohdalla se oli niin hirveää, että ansaitsee kipujen määrästä täyden kympin. Koskaan en enää synnytä!
Vastaavasti epiduraali ei sopinut minulle, koska vei supistuskivut kokonaan. Missään vaiheessa ei tullut tarvetta edes ponnistamiseen, mutta sieltä se vauva vaan ulos tuli.