Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa kun jäi ikuinen iso "raskausmaha"

Vierailija
06.07.2022 |

Paha vatsalihasten erkauma. Jumpat ei ole auttaneet. 14 vuotta ollut tällainen. Löytyykö sinulta "raskausmahaa?"

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy. Monta vuotta oli raskausmaha sain kyselyjä joko taas raskaana vaikka oli vain jäänyt edellisistä raskauksista. Nyt on sit vuosien myötä kehittynyt läskiraskausmahaksi. Vielä pahempi. Takamus on levinnyt myös.

Vierailija
2/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi raskautta takana ja maha on molemmista palautunut noin 3 kuukaudessa. Ei ole pallo mahaa, erkaumaa, eikä roikkuvaa ihoa. Vaan ihan normaali maha. Palauduin muutenkin tosi nopeasti johon vaikutti ehkä nuori ikäni

Nainen 25

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi raskautta takana ja maha on molemmista palautunut noin 3 kuukaudessa. Ei ole pallo mahaa, erkaumaa, eikä roikkuvaa ihoa. Vaan ihan normaali maha. Palauduin muutenkin tosi nopeasti johon vaikutti ehkä nuori ikäni

Nainen 25

mulla on viisi lasta ja harva uskoo kun katsoo minua. sain esikoisen 17 vuotiaana (tuolloin vielä pääsi naimisiin nuorena) eli olet ihan oikeilla jäljillä että lapset kannattaa tehdä nuorena.

Vierailija
4/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi lapsi eli yksi raskaus koettuna. Mutta en ole ikinä ymmärtänyt naisia joilla jää synnytyksen jälkeen kauhea pallo maha vaikka vauva on jo sylissä. Tai sitä että kauhea kasa jää raskaus kiloja tai se roikkuva maha. Mitä te oikein syötte? Miten paljon liikutte? Pidättekö itsestänne ollenkaan huolta henkisesti ja fyysisesti?

Joo en minäkään heti synnytyksen jälkeen ollut normaalissa mitoissa tai maha pienenä, mutta 2 kuukauden jälkeen oli maha jo normaalin kokoinen ja olin samoissa mitoissa kun sillon ennen raskautta. Ei mitään ongelmaa. Muistakaa syödä terveellisesti ja liikkua ei sen pitäisi olla niin vaikeaa.

Vierailija
5/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy. Monta vuotta oli raskausmaha sain kyselyjä joko taas raskaana vaikka oli vain jäänyt edellisistä raskauksista. Nyt on sit vuosien myötä kehittynyt läskiraskausmahaksi. Vielä pahempi. Takamus on levinnyt myös.

Lisään tähän vielä, että mulla kasvoi raskausaikoina jo ihan valtava maha. Kaksi raskautta ja molemmat vauvat piirun alle 5 kg. Vatsa ei palautunut koskaan takaisin.

-tuo läskiraskausmahan nyt itselleen kehittänyt

Vierailija
6/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään tähän vielä, että mulla kasvoi raskausaikoina jo ihan valtava maha. Kaksi raskautta ja molemmat vauvat piirun alle 5 kg. Vatsa ei palautunut koskaan takaisin.

-tuo läskiraskausmahan nyt itselleen kehittänyt

Lopeta syöminen kyllä se maha siitä kutistuu. 

Vierailija
7/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi lapsi eli yksi raskaus koettuna. Mutta en ole ikinä ymmärtänyt naisia joilla jää synnytyksen jälkeen kauhea pallo maha vaikka vauva on jo sylissä. Tai sitä että kauhea kasa jää raskaus kiloja tai se roikkuva maha. Mitä te oikein syötte? Miten paljon liikutte? Pidättekö itsestänne ollenkaan huolta henkisesti ja fyysisesti?

Joo en minäkään heti synnytyksen jälkeen ollut normaalissa mitoissa tai maha pienenä, mutta 2 kuukauden jälkeen oli maha jo normaalin kokoinen ja olin samoissa mitoissa kun sillon ennen raskautta. Ei mitään ongelmaa. Muistakaa syödä terveellisesti ja liikkua ei sen pitäisi olla niin vaikeaa.

Varmaan ihanaa kun on noin täydellinen.

Vierailija
8/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksilöllistä. Joillekin jää maha joillekin ei. En tiedä mistä johtuu. Tuskin geeneistä?

Vierailija
9/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plastiikkakirurgi auttaa.

Vierailija
10/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauksien jälkeen maha normaali. Sit tuli7 vuotta myöhemmin lihottua. Muutaman sentin erkauma paljastui vasta kun kiloja katosi 20. Selkä oli jatkuvasti rikki. Vatsalihasjumppaa kannattaa tehdä mahdollisimman monipuolisesti. Nykyisin löytyy 30 hyvää liikettä vatsalle. Jos erkauma on liian suuri se voidaan nykyisin leikata. Ota yhteys hyvään fyssariin tai lääkäriin.

Vierailija
11/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilleni kävi ihan samoin.

Minä sain kolme lastani aika nuorena, ei tullut raskaus arpia, rinnat säästyivät, maha palautui. Pääsin siis aikaa helpolla ja olen kyllä tyytyväinen että kehoni palautui hyvin.

Imettäminen auttoi kyllä paljon se poltti kaloreita tehokkaasti.

Vierailija
12/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on paha vatsalihasten erkauma, niin ei siinä mitkään laihdutukset auta saamaan sitä näyttämään samanmoiselta kuin ennen raskautta.

Vierailija
13/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi roikkuva maha. Ennen raskautta oli ihan litteä vatsa. Kyllähän se harmittaa. Oli kyllä todella iso raskausvatsa kaksi kertaa.

Vierailija
15/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä aina ollut kiinteä vatsa, mutta yhden raskauden kokenee näytän 4 vuoden jälkeen edelleen kuin olisin 7kk raskaana!!!! Todella ahdistavaa...

Vierailija
16/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää kirjoittaa, mutta minulla taitaa olla erkauma jo ilman raskauttakin. On todella huonot vatsalihakset, vaikka muuten olen normaalipainoinen. Olen vielä melko nuorikin. Näin en kyllä ihmettele jos jollekin raskauden jälkeen tulee sellainen.

Vierailija
17/20 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vatsa kun eka lapsi oli niin iso, loput pienempiä. Vaikka kuinka syö säännöstellen vatsa on ja pysyy. Vain puristettuna sen saa litteäksi.

Vierailija
18/20 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki äidit ovat kauniita.

Vierailija
19/20 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi ja jäi roikkuva pussi. Täysiaikainen kaksosraskaus ja lapset syntyneet v 2021. Olen samanpainoinen kuin ennen raskautta, mutta vyötärönympärys on suurempi. Jos on jotain turvotusta, varsinkin silloin vatsa venyy isoksi palloksi. Äitini vatsa näytti aina siltä kuin olisi raskaana eli varmaan geenit vaikuttaa.

Vierailija
20/20 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi semmoinen kiva, roikkuva ja arpinen nahkapussi raskauksien jäljiltä. Vatsa ei hirveästi pömpötä, mutta tosiaan roikkuu rumasti. Kaksi raskautta, painonnousu ekassa 7kg ja tokassa 5.5kg (hätäsektio vko 34). Alipainoinen ennen ja jälkeen raskauksien.Monta kertaa kyselin lääkäriltäkin saisiko siihen jotain apuja, kun kuntosali ja dietti ei auttaneet, mutta todettiin vain että kudostyyppi on tommonen, ihan normaalia naisen elämää, hyväksy nyt vaan että olet synnyttänyt etkä enää teini. Leikkauksesta ei kukaan puhunut 90-luvun alussa mitään. Tuossa se edelleen roikkuu, nyt iän myötä vielä enemmän, mutta enpä taida enää reilu 50-vuotiaana jaksaa asialle ehdä enempää, kun ei ole ylipainoa, ja muuten kroppa kunnossa. Samanlainen pussukka oli äidilläni, ja näköjään tyttärelle jäi myös, eli taitaa tuo jonkin verran olla geeneissäkin.