Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt uskallan jo ylpeillä esikoinen syntyi luomusti ilman mitää kipulääkitystä,

Vierailija
19.11.2008 |

mulla taitaa olla kova kipukynnys tai sitten ne kätilöt osaa hommansa.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa olla helvetin tuskissa vuorokausi, siis niin että jalat ei kanna ja oksennus ja paska lentää ja kroppa ponnistaa itsekseen ja sitten yrität olla ponnistamatta kun ei saa ponnistaa. Suihkusta ei mitään hyötyä kuten ei myöskään ilokaasusta, ihan happimaski ajoi saman asian(siis helpotti hengittämään). Niin ja kaikki tuo sen takia että epiduraali eikä spinaalipuudutus toiminut.... Ja voisin väittää että kipukynnykseni on korkea.... Ponnistus vaiheessa en tuntenut mitään kipua koska se oli niin pientä avautumiskipujen rinnalla.

Toisessa synnytyksessä otin spinaalipuudutuksen heti kun mahdollista ja ah kun se oli ihanaa. Ja jälleen kun synnytys on ajankohtainen haluan puudutuksen. Ei yhtään luomusynnytystä minulle, kiitos. Miksi ihmeessä luomusynntytksellä pitäisi ylpeillä??

Vierailija
42/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä lapsen voinnissa kyllä ollut mitään eroa. En minä eikä lapsi oltu kumpikaan mitenkään "tokkuraisia".

Mistä on peräisin tieto että tilkka puudutetta äidin epiduraalitilassa menee lapselle pahasti päähän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikallispuudute kyllä työnnettiin, vastustelustani huolimatta

Vierailija
44/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyaikainen lääketiede vain on hieno juttu! Ei tarvitse mennä ohitusleikkaukseen ilman nukutusta eikä hampaanpoistoon ilman puudutusta. Ihme elämysmatka tehty synnytyksestäkin. Koe extreme-elämyksiä synnytyssalissa!

Itselläni esikoinen syntyi epiduraalin avulla, kuopuksen synnytyksen ehdin nykäistä "nopeat ilokaasut". En tunne itseäni jälkimmäisen synnytyksen kohdalla mitenkään sankariksi, vaan tuskin kehtaan kertoa, miten nopeasti vauva syntyi. Siis kun toiset kärvistelevät toistakymmentä tuntia ja oma syntyi puolessatoista. Menin sairaalaan mielessäni vain "puudutusta mulle, nyt!", mutta koska olin jo 9,5 cm auki, ei mitään tietysti ehtinyt.

Mutta onnea toki ap:lle lapsesta ja "helposta" synnytyksestä (ja kiva, että olet tyytyväinen _suoritukseen_!

Vierailija
45/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden synnytin ilman epiduraalia ja olin niin nääntynyt kivusta että se on ainoa kerta, etten jaksanut olla onnellinen lapsestakaan (heti). Kyllä naisilla on aina joku millä vertailla itseään toisiin, oli se sit laihuus, lasten kiltteys tai hienot harrastukset, paremman puutteessa toi kivun sieto synnytyksessä.

Eipä olemulla kätilöt koskaan sanoneet että olis parempi synnyttää ilman puudutusta. Ammattitaitoa puudutuksen laitto ja valvonta vaatii mutta onneks meillä Suomessa on aika hyvä toi lääkärien ja kätilöiden koulutus.

Vierailija
46/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen saanut synnytyksissäni kivunlievitystä. Mutta kiitos, kun asiaa valotit! ;)

Vierailija
47/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan sun synnytys kesti

Vierailija
48/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin siinä kamalassa kiputokkurassa! Oli niin nopea synnytys, ettei entinyt antaa mitään lääkettä. Traumat jäi , onneksi ei enää tarvitse synnyttää.

Vierailija
49/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsistani kylläkin. Luomusynnytykset olivat vastoin omaa tahtoani,olosuhteiden pakosta--oli kyllä kamalaa,olen kateellinen niille jotka epiduraalin voimalla jopa nukkuivat kesken synnytyksen :)

Vierailija
50/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin kaiken puudutuksen mitä saatavilla oli, tarpeeseen tuli. Mulla onkin matala kipukynnys. En mitään huonommuutta tunne, mulla meni näin ja sulla noin. Kätilöä en kyllä ihmeemmin kiitelisi, ei se voi kipuja muuttaa eikä poistaa.

Vierailija
51/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet kun irvailivat sivusta synnytyskeskusteluja.

Olen ylpeä koska olen pystynyt ylittämään itseni tilanteessa, joka potentiaalisesti on hengenvaarallinen itselleni tai lapselle, läpikäynyt täysissä tolkuissani ja lähellä sietokykyni rajoja käyden mutten niitä ylittäen toimituksen, jollaista fyysisessä rasittavuudessaan en ole vastaavaa kokenut, enkä usko että koen enää milloinkaan. (Ja minulla esikoisella vesien menosta lapsen syntymään kesti 64 h, josta viimeiset 13 h olivat oksitosiiniin kiihdyttämiä tauottomia supistuksia ja ponnistusvaihe joka kesti 1h 40 min.)

En sano että kestin kuin mies, koska tuntemani miehet olisivat vastaavassa vikisseet kippurassa lattialla pyytäen nappia otsaan, vaan kestin kuin nainen ja olen ylpeä siitä.

Että ap, kiva että sinäkin.

Onko jotenkin hienompaa synnyttää ilman kivunlievitystä kuin kivunlievityksen kanssa?

Harvoin kuulee hammaslääkärillä käyneestä ihmisestä, jolla olisi poistettu viisaudenhammas ilman kivunlievitystä ja tämä yleilisi sillä. Mikä saa naiset leuhkimaan luomusynnytyksillään? Ihmettelen myös tällä palstalla tapahtuvaa provosointia, tyyliin "sektio ei ole synnytys".

Vierailija
52/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan omien kokemuksieni jälkeen suhtautua paremmin synnyttäjiin, jotka tarvitsevat kivunlievitystä.

t. Kätilö

Vierailija
53/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten esiäitimme ovat synnytelleet ilman kipulääkitystä, ovat he kestäneet myös kaikki muut lääketieteelliset operaatiot ilman puudutusta tahi muuta hömppää. Ihmislaji on läpi historian tykännyt puuhastella ja "parantaa", mutta kipulääkkeet ym. ovat kehittyneet vasta vähän myöhemmin. Eli naisilta on posteltu rintoja ynnä muuta mukavaa "ihan luomusti". Eli jos käy niin, että saat vaikka rintayövän ja rinta joudutaan poistamaan, muista kieltäytyä kipulääkkeistä, nukutuksesta tms. vakaumukseen vedoten. Samaten luomumenetelmällä hoituvat muutkin pikku operaatiot, kuten kallon porailut.

Jeesus, mitä neroja.

Ja miten niin "kätilön unelmasynnyttäjä synnyttää ilman kipulääkitystä"? Mua kätilö kehoitti ottamaan epiduraalin, kun synnytys kesti sellaisen 15 tuntia, ja takana oli supistusten takia nukkumattomia öitä. Mukavaa, jos ap on päässyt vähemmällä! Ja sanon tuon ihan vilpittömästi. Osaan arvostaa itseäni muillakin tavoilla kuin synnytyksen perusteella. Jumalalle kiitos!

Vierailija
54/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas kauan se ap siellä synnytyssalissa nautiskeli? Pari tuntia? Itse tosiaan sain epiduraalin siinä vaiheessa. kun synnytys oli kestänyt sellaisen 14 tuntia, siihen asti sain nauttia avautumisen ihanuudesta ihan luomusti.

Vierailija
55/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martyyri ap. Pietari palkitsee sinut sitten taivaan portilla ja kipulääkityksellä synnyttäneet joutuvat helvettiin. Kyllä se niin menee!

Vierailija
56/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilon, onnen ja ylpeyden piilottelua. Ettei vaan kenenkään käy kateeksi.

YÖK.

Itse en uskaltaisi leuhkia millään, jos vielä synnyttäisin millä tavalla tahansa. Äidin taidot eivät ole synnytyksen lopputuloksessa ratkaisevat, tilanteeseen vaikuttaa todella moni asia.

Oe voe.

Vierailija
57/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse synnyttänyt viisi tervettä lasta: kipulääkkeittä, ilokaasulla, epiduraalilla, keisarinleikkauksella vaihtelevasti. Kerran vauva joutui teholle ja leikkaukseen syntymäpäivänään.

Ja kaikki ne tarinat, joita synnytysosastolla on päässyt seuraamaan naapurivuoteissa,,, siis lisäksi vielä.

Itse en uskaltaisi leuhkia millään, jos vielä synnyttäisin millä tavalla tahansa. Äidin taidot eivät ole synnytyksen lopputuloksessa ratkaisevat, tilanteeseen vaikuttaa todella moni asia.

Oe voe.

Vierailija
58/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA kätilö tässä ketjussa on KAIKKEIN idiootein... Säälittää ja vihastuttaa ammattitaidottomuus omassa työssään...

Kukaan tässä ketjussa ei vaivautunut ajattelemaan mitä kipulääkkeet aiheuttaa vauvalle???!!!!! Että nini palkjon te välitätte...

Ja kätilö ei ole vaivautunut ottamaan selvää vaikka se ammatin puolesta kuuluisis vaikkei yhteiskunnan tarjoama kätilönkoulutus sisälläkkään koulutusta siitä mitä ne kipulääkkeet oikeasti aiheuttavat..... Noh kätilöiden koulutuksesta puuttuu paljon muutakin ehdottoman tärkeää joten ei voi kyuin voivotella......

http://www.lapsiperhe.net/aktiivinensynnytys/artikkelit.php3?artikkelin…

Ohessa pari lainausta. Käykää itse lukemassa loput.....

Parakervikaalipuudutus

Parakervikaalipuudutus tehdään ruiskuttamalla puudutusainetta kohdunkaulan molemmin puolin. Puudutus estää kohdusta lähtevien kipuärsykkeiden kulun aivoihin. Puudutus vaatii äidin ja vauvan tehostettua valvontaa, äidille laitetaan useimmiten suonensisäinen tiputus. Puudutetta saattaa kulkeutua lapseen enemmän kuin epiduraalipuudutuksessa, joten lapsen vointia on seurattava tarkoin, usein kohdun sisäisellä, lapsen päähän kiinnitetyllä rekisteröintilaitteella.

Vierailija
59/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi ilokaasu,sitten sain kaksi kertaa epiduraalin mutta lisää en kerennyt ottaa kun olinkin yht äkkiä 10cm auki. eli tavallaan luomuna syntyi

Vierailija
60/69 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olisin halunnut synnyttää luomuna, mutta kun pohjalle oli valvonut melkein 2 vrk, niin en vaan jaksanut enää ja pyysin epiduraalin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä