Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yksityisen- ja kunnallisen pph:n työ eroaa toisistaan?

Vierailija
18.11.2008 |

Ne hyvät ja huonot puolet tähän.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen saa päättää hoitomaksusta, yleensä suositus on vähän yli minkä vanhemmat maksaisi kunnalliselle.

Yksityinen saa päättää montako lasta ottaa hoitoon.

Vierailija
2/5 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisessa eka saattaa tulla jo kuudelta ja vika haetaan puoli kuusi.

Näin oli ystävälläni.

Puoli vuotta jaksoi ja siirtyi sen jälkeen päiväkotiin töihin missä sentään työajat inhimilliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka tulee tuottaa voittoa??

Siinä tapauksessahan kaikki hankinnat tapahtuu halvimman kautta... myös ruoan. Luulisin, sillä näin ainakin päiväkodeissa... (yksityisissä)

Vierailija
4/5 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neljä alle kouluikäistä saa olla, omat mukaanlukien.

Olen yksityinen, voin puhua vain omasta puolestani, eli yhdestä lapsesta saan palvelurahaa =palkkaa 520 euroa, alle 2-vuotiaasta 530 (muistaakseni), ennakkoveroa maksan vuoden tulojen mukaan, eli joka toinen kuukausi menee leijonanosa verottajalle.

Lapset saan valita itse, eli jos hoitoajat tai muu ei miellytä, niin voin sanoa, että ei kiitos.

Yksityinen pph on yksityisyrittäjä, tosin kaupungin valvonnassa kuten kunnallinenkin, mutta minusta yksityisellä on kuitenkin enemmän päätäntävaltaa lapsien valinnassa, työajassa ja muussakin.

Kunnalliseksi en itse rupeaisi.

Vierailija
5/5 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat lapset oli pieniä ja kotona. Yksityinen on yrittäja ja saa valita keitä lapsia ottaa hoitoon ja päättää itse hoitoajat ja lomat eikä ole siis pakko ottaa pieniä jos ei halua. Itselläni on sosionomin koulutus ja toimin nyt lastentarhanopettajana. Mulla ainakin oli lapsia tulossa niin paljon et oli vara valita. Itselle kannattaa ottaa vastuuvakuutus ja myös hoitomaksut saa määrätä itse. vanhemmat saavat hoitomaksuun yksityisen hoidon tukea ja mahdollisesti tuloista riippuva lisää. Myös yksityinen pph on perhepäivähoidonohjaajan alisuudessa ja hän voi tulla käymään esim. tarkistamaan hoitopaikan turvallisuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi