Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa miten uskallan ilmoittaa sairaslomasta pomolle?

Vierailija
31.01.2008 |

Lapseni sairastui tällä viikolla mahatautiin ja sain lapsentakia 3 päivää sairaslomaa.

pomo kirkskutteli jo silloin hampaitaan kun soitin asiasta.

Nyt se vatsatauti on minulla!

Huomenna olis työpäivä, mutta ei musta ole veilä töihin kun olen tänäänkin varmaan parikyt kertaa käynyt ripuloimassa.

Miten ihmeellä uskallan soittaa että en pääse huomenna töihin.....

Meidän pomo vihaa sairaita ja siraslomia ja viimeksikin kun olin saikulla puhui tosi vittumaisia asioita mulle puhelimessa.

Antakaas hyvät neuvot miten taltuttaa äkäinen pomo?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on aina vähän vaikeita juttuja. Mutta kyllä mä ohjeistasin sua rehelliseen ja avoimeen linjaan. Jos pomosi on edes jossain määrin fiksu, hän tietää ihan jo yleissivistyksenä sen, että sairaus voi tarttua lapsesta äitiin -ja toisin päin. Eli soitat reippaadti ja sanot, että tuskin kannattaa tulla töihin kun olet ripulissa, ethän toki halua tartuttaa työpaikalla ketään etkä ole myöskään siinä kunnossa että pystyisit töihin. Jos alkaa mussuttaa, voithan vähän valottaa, että " on tosi ikävää tosiaan olla töissä kun oksennan ja juoksen vessassa vähän väliä ja tämä on todella tarttuvaa lajia..."

Tsemppiä!

Vierailija
2/11 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot asiasllisesti asiasi ja sitten, JOS se alkaa vänkyttä jotain, keskeytät hänet sanomalla kiireisesit " anteeksi mutta mun täytyy nyt mennä vessaan!" ja lyöt luurin kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ja sanot, että se on ny sulla se mahatauti. piste.

Vierailija
4/11 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat

vaan ja sanot, että se on ny sulla se mahatauti. piste.

Kerrot vielä, kuinka paljon sait sairaslomaa ja sanot parempaa viikonloppua sinulle, nähdään maanantaina.

Vierailija
5/11 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sittten puhui vielä kaikkea ihan outoa. En tiedä oliko se uhkaus vai mikä kun sanoi että mun pitäisi osata ajatella ennenkuin olen sairaslomalla koska olen saanut vastuuta työssäni.

Siis uhkaus siitä että ne vastuu tehtävät otetaan pois?!

Jos olisin jotain muuta kuin tälläinen lapatossu niin olisin soittanut työpaikan luottamusmiehelle, mutta en uskaltanut nostaa kissaa pöydälle.

ap

Vierailija
6/11 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja sittten puhui vielä kaikkea ihan outoa. En tiedä oliko se uhkaus vai mikä kun sanoi että mun pitäisi osata ajatella ennenkuin olen sairaslomalla koska olen saanut vastuuta työssäni.

Siis uhkaus siitä että ne vastuu tehtävät otetaan pois?!

ap

mieti nyt ihan rauhassa, että JOS tuo oli uhkaus niin haluatko sä ylipäänsä olla tuommoisessa työpaikassa töissä? Mä en nimittäin haluaisi, on sen verran realiteetit hukassa johdolta...

Vierailija
7/11 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sie sen voit etukäteen tietää koska sairastut. Ja jos tommosia puhelee, niin pane luu kurkkuun, sano ettet viitti tulla työpaikalle oksenteleen. Sillä ei ole MITÄÄN oikeutta sanoa sulle tommosia asioita. Ja hae tosiaan se saikkutodistus ettei mulkkupomo pysty valittaan.

Vierailija
8/11 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks nykyään moni pomo on tollanen...terveisin yks lopputilin ottanut..kauheeta pelätä ettei vaan sairastu..ja olla ihan paniikissa kun soittaa pomolle....

Vierailija
9/11 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan tuollaisia miettiessä kiittää taas kerran sitä, että on yrittäjä ja itse oman itsensä pomo.

Vierailija
10/11 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuutehtäviä on monenlaisia, ja niitä voi hoitaa monella tavalla. Ei vastuuhenkilöä voi kieltää sairastumasta! Mutta tietysti henkilö, joka oikeasti kantaa vastuunsa, pitää sairastaessaankin huolta siitä, ettei katastrofeja pääse tapahtumaan. Siis delegoi vastuuta tarvittaessa. Mutta siitä ei tässä keskusteltu, eikä kai ole mitään syytä olettaa, ettei ap ole näin toiminut (jos tarvetta on ollut).

Vierailija
11/11 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi perheessä kun ei voi välttyä saamasta monia pöpjä jotaka pk:ssa jyllää.

Olen huomattavan lojaali työnantajalle ja en laiskottele töissä hoidan työni luottevasti ja nurisematta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan