Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gymboree!!

31.01.2008 |

Ihana palsta, en ole ennen näillä sivuilla käynytkään, muilla keskustelupalstoilla kylläkin...

Kovasti olen etsiskellyt Gymboreen vaatteita meitin tytölle mutta tarjontaa ei näytä olevan. Kaipailisin kovasti ihania housuja, varsinkin suklaanruskeita joka nykyään miltei suosikkivärini lastenvaatteissa, samoin ihania mekkoja, sukkahousuja, kaikkea ja mielellään Gymboreen koska niihin olen mieltynyt. Löysin hakemalla yhdestä ainoasta nettikaupasta suomessa, Vauhtivarpaasta Gymboreen mekkoja, sellasen tilasin kun hinta ei ollut paha mutta mistä ihmeestä saisin noita lisää ilman tullimaksuja?? Vauhtivarpaan pidän nyt mielessä ja toivon että ottavat valikoimiin vakituisesti. Vinkkejä, please ja mielellään eu:n alueelta koska en tuota tullia haluaisi maksaa. Gap on myös suosikkini pojalle (2v), mistä ihmeestä sitäkin saisi, niin ja tullittomasti kiitos!!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebay usa - sieltä löytyy halvalla ja kun maksaa alle 40¿ niin ei tarvitse maksaa tulleja.

Vierailija
2/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin minusta on tullut niin palsta sekopää, että hälytyskellot soi monessa viestissä missä kerrotaan jonkun nettikaupan olemassaolosta. Taas kun oli maininta johonkin mitä on mainosteltu ja juuri tänään oli sivuille päivitetty (pyydän anteeksi sanavalintaani) kämänen mekko. Siinä kaikki mitä puodissa on Gymboreelta...

En oikein ymmärrä miksi noita tulleja niin pelätään? Nehän on normi maksu/vero mitä kauppiaatkin makselee tuodessaan tuotteitaan maahan. Itse olen ainakin mielelläni klikkaillut ihan Gymboreen omilta sivuilta ne ihanimmat tuotteet ostoskoriini ja hakenut hyvillä mielin ne tullista ja maksanut sen mitä kuuluukin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan silloin tällöin Gymboree.comilta ja " ilomielin" maksan silloin myös tullin ym asiaan kuuluvat maksut. Parhaillaankin on postin tullissa paketti odottamassa!

Yhden tuotteen valikoima ei vielä innosta tilaamaan. Sitä paitsi luulen että Gymboreen vaatteita myydään ainoastaan heidän omissa liikkeissään. En ainakaan missään päin maailmaa ole törmännyt kauppaan, joka myisi Gymboreeta ja muita merkkejä. Jotkut outletit ovat eri asia, mutta niiden valikoimissahan on vain jäännöseriä ym.

Vierailija
4/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin katsoin tuon kaupan valikoiman... en ikinä tilaisi...

Te Gymboreelta tilanneet, miten ne tullit ja verot menee. Eli kääntääkö tulli tuotteiden hinnan euroiksi ja siihen päälle tulee maksut?

Vierailija
5/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen vuoksi en itsekään ole uskaltanut EU:n ulkopuolelta mitään tilata. Jenkeissä on kuitenkin valtavasti kaikkia ihania nettiputiikkeja Gymboree lukuunottaen, joista tekisi mieli tilata jotain.

Minkä suuruisia nuo tullimaksut yleensä ovat? Mistä ne saisi etukäteen tietää, että voisi suunnilleen arvailla kuinka kalliiksi tilaaminen tulee? Jostain olen ymmärtänyt, että Jenkeistä tilatessa vaatteiden hintoihin lisätään vielä verotkin. Onko näin?

Kiitos ja kumarrus etukäteen niille, jotka viitsivät vastata =)!

Vierailija
6/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tulli.fi ja klikkailee yksityishenkilöt kohtaa ja sieltä sitten tavaran tilaaminen ulkomailta...sieltä sitten löytyneekin pdf opas missä on aikalailla kaikki tarvittava tieto. Tilailee sitten mitä vaan :)

Jenkkejen nettikaupoissa vaan usein tyssää siihen, ettei ne toimita ulkomaille...tai eivät hyväksy ulkolaista luottokorttia.

Vierailija
7/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hemmamamm@:

ja sen vuoksi en itsekään ole uskaltanut EU:n ulkopuolelta mitään tilata. Jenkeissä on kuitenkin valtavasti kaikkia ihania nettiputiikkeja Gymboree lukuunottaen, joista tekisi mieli tilata jotain.

Minkä suuruisia nuo tullimaksut yleensä ovat? Mistä ne saisi etukäteen tietää, että voisi suunnilleen arvailla kuinka kalliiksi tilaaminen tulee? Jostain olen ymmärtänyt, että Jenkeistä tilatessa vaatteiden hintoihin lisätään vielä verotkin. Onko näin?

Kiitos ja kumarrus etukäteen niille, jotka viitsivät vastata =)!

Sattuu olemaan tuossa vieressä lasku, josta voin tarkistaa luvut. Eli Laskun loppusumma on ollut n. $120 ja siitä on mennyt tullille n. 37 euroa maksuja. En nyt näe, onko tuossa mukana tulli ja ALV rahdin osuudesta vai ei, kun tuo lappu on niin epäselvä.

Noilla pelotellaan siksi, kun nuo ovat niin hankalia laskea. Esimerkiksi tänään opin taas uuden asian liittyen Gymboreen ostoksiin ja tulleihin. Gymboreessa voi " ansaita" Gymbuck:ja. Niillä saa sitten tietyn suuruisesta ostoksesta tietyn alennuksen. Tulli ei kuitenkaan huomioi tuota alennusta. Esimerkiksi minun 120 dollarin ostoksista oli vähennetty 50 dollaria Gymbuckseja ja maksoin Gymboreelle 70 dollaria. Maksan kuitenkin tullin ja ALV:n 120 dollarin mukaan enkä 70 dollarin, kuten olin kuvitellut. Kuvittelin siis, että maksan maksun sen summan mukaan, mikä luottokortilta velotetaan, mutta ne menevätkin tässä tapauksessa suuremmasta summasta. Sekava selitys, mutta sekava on asiakin :I

Yleisesti ottaen oletan, että tulli on 12 tai 12,5% vaatteesta riippuen ja ALV kai sen 22%. Tullien määriä voi katsoa, kun laittaa Googleen hakusanaksi TARIC-koodi. Ne TARIC-koodit ovat oikeasti hyvin hauskoja luettavia. Tullia tai ALV:a ei tarvitse maksaa, jos se ei ylitä 10 euroa. Aiemmin noiden summa ei saanut ylittää 10 euroa, mutta Tullin virkailija väitti, että nuo katsotaan nykyään erikseen.

Minä teen tilaukseni niin, että maksan sen viisi dollaria enemmän ja FedEx tuo laatikon ovella ja hoitaa tullauksen. Tullipostissa käyminen kun tulee ainakin minulle maksamaan jo pelkkinä bensoina paljon enemmän puhumattakaan kuluvasta ajasta ja vaivasta.

Oliko se nyt Angelinako kun sanoi, että maksaa sen mitä maksaa. Tässä asiassa ajattelin samoin. Toki etukäteen on mukava tietää, mitä vaatteet suurin piirtein tulevat maksamaan.

Vierailija
8/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin sitten rohkaistua tilaamaan Gymboreelta suoraan tai käymään siellä jenkkien sivuilla.

Silti mietityttää että mikä ihme on kun pitää heti alkaa haukkua jotain tiettyä nettikauppaa vain siksi että satuin sen mainitsemaan?? Minulla kun ei ole osaa eikä arpaa ko. kaupan kanssa, ymmärrän kyllä että olisi voinut olla.

Vierailija
9/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullin voi laskea:

tulli = 0,125 x loppusumma

ALV = 0,22 x 1,125 x loppusumma

Loppusumma on siis tuotteiden hinta + rahtikulut. Tulliksi on oletettu 12,5%. ALV:a laskiessa mukaan loppusummaan lasketaan myös tulli. Jos tulli tai ALV on vähemmän kuin 10 euroa, niin ei tarvitse maksaa. Kuten aiemmin totesin, Tullin virkailija sanoi, että nykyään tullin ja ALV: summan ei tarvitse alittaa 10 euroa vaan ne katsotaan erikseen. Tämä kannattaa kuitenkin itse tarkistaa.

Jos ylläolevat menivät pieleen, niin joku voinee korjata. Minä olen kuitenkin arvioinut noilla kaavoilla maksuja.

Vierailija
10/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella upeitakin sivuja nettikaupoilla on ja tämä oli niistä tosi kaukana...

Vierailija
11/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santun_äiti:

Minä teen tilaukseni niin, että maksan sen viisi dollaria enemmän ja FedEx tuo laatikon ovella ja hoitaa tullauksen. Tullipostissa käyminen kun tulee ainakin minulle maksamaan jo pelkkinä bensoina paljon enemmän puhumattakaan kuluvasta ajasta ja vaivasta.

Eli valitsetko tilausta tehdessäsi jossain lopussa, että FedEx tämän hoitaa?

Vierailija
12/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rose:

Eli valitsetko tilausta tehdessäsi jossain lopussa, että FedEx tämän hoitaa?

Siellä on kaksi kuljetustapaa. " International Standard Delivery" on halvempi ja paketti jää tullipostiin, jos siitä pitää maksaa tulli ja ALV. Paketti pitää myös itse noutaa. Jos tullia ja ALV:a ei mene, niin sitten se kai tulee Postin mukana tavalliseen tapaan. Minun ostokseni menevät aina tuon maksurajan yli, joten en tarkkaan tiedä.

" International Express Delivery" :ä olen käyttänyt ja sen FedEx on tuonut sovittavana ajankohtana kotiin. ALV:n ja tullin voi maksaa luottokortilla etukäteen, laskulla tai ehkä muillakin tavoilla. Hintaero onkin isommissa ostoksissa 10 dollaria. Aiemmin se oli viisi kuten nytkin alle 125 dollarin ostoksissa.

Gymboreen asiakaspalvelu voinee varmistaa sinulle nämä, etten vaan neuvo väärin.

Vierailija
13/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohessa olevat luvut ovat viime syksyisestä laskustani. Siinä ei ole Gymbuckseja häiritsemässä. En valitettavasti pysty tarkistamaan, mitä luottokortilta on veloitettu, kun tuossa on nyt kahta valuuttaa.

Tuotteiden hinta on n. $124, kuljetus $25 eli yhteensä $149. Tästä olen maksanut euroina tullia 12,59 ja alv:a 25,85 eli yhteensä 38,44 euroa.

Vierailija
14/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin sukulaisia asui Jenkeissä, joten saatoin tilata hyvin kätevästi sitä kautta. :-) Nyt tätä mahdollisuutta ei enää ole, joten olen tilannut yksittäisiä vaatteita Ebaysta. Onhan noita vaatteita myös Huuto.netissäkin myynnissä.

Olen tehnyt muistaakseni reilut 10 ostoa Ebayssa ihan yksityisiltä, tosin aika ammattimaisesti myyviltä henkilöiltä. Yksi vaate jäi tulematta, mutta myyjä palautti koko summan minulle.

Yhden kerran olin lähellä tilata suoraan Gymboreen nettikaupasta, koska siellä oli jälleen tuo Gymbucks-etu käynnissä. Väliin kuitenkin jäi.

En tiedä, onko kokomitoituksesta ollut puhetta tässä ketjussa, mutta ainakin alaosat tuntuvat olevan Gymboreella aika leveitä. Väittäisin, että etenkin yläosat ovat ihan paikkansa pitäviä. Ts. jos lapsi on 3-vuotias, Gymboreen 3T sopii hänelle. Tämän käsityksen voi korjata, jos haluaa. Itse vain huomasin, että osa meidän housuistamme taitaa olla ihan liian suuria kapealle, sirolle tytöllemme. Gapin mitoitus taas on mielestäni aika kapeaa. Tosin kaipa tämänkin riippuu vaatekappaleesta.

Ei muuta kuin hyviä ostoksia! Tulehan kertomaan, jos tilaat lähiaikoina, miten kaikki sujui. :-)

Iituli

Vierailija
15/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santunäiti, aika kurjasti oli sulle käynyt jos eivät tullissa huomioineet Gymbucks alennusta. Olisikohan ihan joku virhe tapahtunut...

Mulla on tässä edess lasku jossa käytin 50 dollarin edestä gymbuckseja ja tulli ja alv on otettu ihan loppusumman perusteella (siis se mitä olen oikeasti maksanut tuotteista ja rahdista).

Olisikohan sitten aikaisemmin nuo Gymbucksit vähennetty laskussa yhdellä rivillä esim -50$. Nyt alennus on huomioitu ihan jokaisen tuotteen hinnassa. Esim ostin hupparin hinnaltaan $22.50 jonka hintana näkyy laskulla Gymbucksien käytön vuoksi $15,78. Ei tästä kyllä mitenkään helposti näe, että on käytetyt Gymbuckseja. Ja nehän ovat muutenkin vain alekuponki.

Ihan ohi ohiotsikon... Oletteko muuten huomanneet shoppaillessanne muulla kuin euro valuutta alueella, että hinnat sää kätevästi (ainakin suuntaa antavasti) käännettyä kirjoittamalla googleen esim " 140,50 usd in eur" tai " 55 dkk in eur" . Nopeaa ja kätevää... Erityisen hyödyllistä kun ihailee GBP hinnoiteltuja ihanuuksia. Sitä kun ei aina muista, että euro ja punta ovat nykyisin niin kaukana toisistaan.

Vierailija
16/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sal1647:

Santunäiti, aika kurjasti oli sulle käynyt jos eivät tullissa huomioineet Gymbucks alennusta. Olisikohan ihan joku virhe tapahtunut...

Mulla on tässä edess lasku jossa käytin 50 dollarin edestä gymbuckseja ja tulli ja alv on otettu ihan loppusumman perusteella (siis se mitä olen oikeasti maksanut tuotteista ja rahdista).

Olisikohan sitten aikaisemmin nuo Gymbucksit vähennetty laskussa yhdellä rivillä esim -50$. Nyt alennus on huomioitu ihan jokaisen tuotteen hinnassa. Esim ostin hupparin hinnaltaan $22.50 jonka hintana näkyy laskulla Gymbucksien käytön vuoksi $15,78. Ei tästä kyllä mitenkään helposti näe, että on käytetyt Gymbuckseja. Ja nehän ovat muutenkin vain alekuponki.

.

Soittelin Tulliin ja puhelimessa olleen virkailijan mukaan laskutus on ihan oikein mennyt. Ehkä on käynyt niin, että sinulla on ollut hyvä tuuri. Tilasitko kummalla toimitustavalla? Minulla Gymbucks:t oli vähennetty yhdellä rivillä eikä kuten sinulla. Tilaukseni tein 22.1. Minun tapauksessani hävisin n. 20 euroa.

Selvittelen tuota vielä ihan mielenkiinnosta. Tosin tänään tulleen laskun mukaan minulla on kolme päivää aikaa maksaa tullit tai tehdä valitus. Muuten joudun maksamaan jotain maksupalvelupalkkioita, jonka määrää ei kerrottu. Toivottavasti tuo päivä tarkoittaa pankkipäivää, niin ehdin viikonloppuna ihmetellä tuotakin asiaa.

---

Noista kuljetusfirmoista vielä sen verran, että FedEx ei ole perinyt minulta mitään lisäkuluja tullauksen hoitamisesta. Sen sijaan DHL on ottanut 15 euroa + ALV, jos olen joutunut tullia ja/tai alvia maksamaan. Se nostaa maksua aika hyvin.

Vierailija
17/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gymboreesta en ymmärrä mitään ja vauhtivarpaankaan kanssa en ole yhden " haaverin" jälkeen asioinut. Kerran olen sieltä tilannut ja siellä minusta oli silloin tosi kivoja vaatteita (mitä nyt vilkaisin, niin on muuttunut tarjonta toisenmoiseen suuntaan), mutta mä vetäisin pienen palkokasvin nenään, kun he kerran laittoivat kaikille yhteistä sähköpostia niin, että kaikkien sähköpostitiedot näkyi kaikille. Pyysin sen jälkeen poistamaan minut kokonaan heidän yhteystiedoistaan ja sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, mutta vahinkohan olikin jo ehtinyt tapahtua. Ei tuossa nyt mitään suurta tietysti tapahtunut, mutta periaatteessa minusta on ikävä että asioita hoidetaan noin vasemmalla kädellä, sillä en viitsisi lisää mainoskirjeitä, roskapostia tms. ottaa.

Vierailija
18/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todentotta minunkin sähköpostiin tulleessa tilausvahvistuksessa oli nuo Gymbucksit vähennetty yhdellä rivillä. Tavaroiden mukana tulleessa kauppalaskussa (Commercial invoice) on kuitenkin ale annettu per tuote kuten yllä selitin.

Gymboreen sivuilla on säännöt noista Gymbuckeista ja siellä sanotaan mm.

Your Gymbucks will be applied as a percentage discount on each item in your transaction. You will receive the price paid (after the discount) on all returned or exchanged merchandise. The value of your Gymbucks will not be returned if you make a return or exchange. http://www.gymboree.com/our_company/help_template.jsp?FOLDER%3C%3Efolde…

Olisikohan tulli nyt ymmärtänyt väärin, että nämä Gymbucksit olisivat jotain " rahassa mitattavia lahjakortteja" eli maksuvälineitä. Ne ovat vaan Gymboreen kiero tapa koukuttaa asiakkaitaan ja antaa tarjoushintaan tuotteita. Mistä joku tulli virkailija sen eron tajuaisi vain nähdessään sen sähköposti ilmoituksen missä kerrotaan mitkä tuotteet on lähetetty. Pitäisi varmaan tullille näyttää millaisesta " rahasta on kyse" . Pahaisesta pahvinpalasta.

Kyllä tullaus pitäisi mennä kauppalaskun mukaan. Näin sanotaan tullin omassa oppaassakin (ostaisinko internet kaupasta):

" Kauppalasku mukaan

Tulli-ilmoitukseen on liitettävä kauppalasku.

Kauppalaskun saaminen tullausta varten on

yksi niistä asioista, joita on painotettava myyjälle

Internet-tilausta tehtäessä. Myös Internethuutokaupoista

ostetuista tavaroista pitää olla

kauppalasku."

Samasta julkaisusta lisää:

" Tullausarvo

Tulli kannetaan tullausarvosta eli tavarasta tosiasiallisesti

maksetusta tai maksettavasta hinnasta,

johon on lisätty toimituskulut eli lähinnä

vakuutus ja rahti EU:n rajalle saakka."

Tavarasta tosiasiallisesti maksettu hinta on juuri se Gymbucksejen jälkeen tuleva hinta eli se mikä näkyy luottokortilla.

Jos minä olisin sinä niin kyllä valittaisin asiasta. Ei tuollaista pidä hyväksyä. Tullit ja alvit hyväksyn ja maksan mukisematta, mutta ryöväys on kyllä väärin.

Tilasin ekan kerran sillä halvemmalla postitustavalla. Tavaran tulo kesti yli kuukauden ja sain raahautua tullipostiin. Toisella kerralla eli nyt tammikuussa kun näitä gymbuckseja käytin niin maksoin mukisematta lisähinnan. Tavarat tulivat kotiin viikossa tilauksesta. Fedex hoiti tullauksen puolestani ja tavara kannettiin ovelle. Ah ihanaa... Kysyin kyllä maksaako tullaus jotain kun Fedexiltä soitettiin asiasta. Ei siis maksanut.

Tulipas pitkä löpinä, mutta ihan puistattaa tuollainen vääryys. Tule sitten kertomaan miten meni niin osataan täällä muut jatkossa varautua tuollaiseen ikävään yllätykseen.

Vierailija
19/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos edelliselle kirjoittajalle vaivannäöstäsi, kun kaivoit kaikki nuo tiedot valmiiksi. Taatusti pistän valituksen menemään ja nimenomaan periaatteesta. Mieskin oli asiasta vähän ärtynyt ja auttaa valituksen hiomisessa, kunhan sen lauantaina kirjoitan.

Kaivoin oman laskuni ja siinä oli, aivan kuten kerroitkin, alennetut hinnat ja niiden summa. Gymbuckseista ei mainittu mitään. Minä tietysti itse olen lähettänyt tilausvahvistuksen, jossa on Gymbucksien alennusrivi, mutta mitään muutahan minulla ei ollut siinä vaiheessa. Kuten tuossa viestissäsi mainitsit, tullaus pitäisi mennä ilmeisesti tämän laskun mukaan. Katsotaan, miten käy.

Vierailija
20/24 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä! :) Mulla vähän ammattitauti iski... hyvä jos tiedot helpottavat teitä ja vieläparempi jos saatte tullauksen oikaistua.

Minäkin lähetin saman vahvistuksen emaililla Fedexille eivätkä siltikään ole tullatessa ottaneet gymbucksien arvosta tullia ja alvia. Oikea kauppalasku on ihan selkeä ja myös se värillinen paperi jossa on osio jonka voisi lähettää palautettavien tavaroiden kanssa(minulla siihen on niitattu rise&shine kuponki) on selkeä tuon hinnan suhteen. Siinä näkyy mulla toi shipping maksukin toisin kuin kauppalaskussa.