Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Miten miehesi suhtautuu jos olet sairaana?

Vierailija
18.11.2008 |

Ottaako hän silloin päävastuun kotitöistä vai joudutko sairaanakin hoitamaan kotityöt?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teeskentelen vain kipeää.. eli joudun tekemään normaali työt. kerran pyörryin tiskikonetta täyttäissäni niin sit ymmärsi että olen oikeastin kipeä, et ehkä ensi kerralla saan levätä rauhassa kun kuumetta on 39 ja risat...

Vierailija
2/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hän periaatteesta suostu hoitamaan esim. keittiöhommia.Ärsyttävää.

Taannoinen oksennustautikin oli "laiskottelua", kunnes itse sairastui samaan ja oli koko päivän sängyn pohjalla.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tekee kyllä tavallisesti noin puolet kotitöistä, mutta silloin kun olen sairaana ei ymmärrä, että hänen pitäisi tehdä ne kaikki.

Vierailija
4/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensäkkään tee ruokaa ei tee silloinkaan. Mutta ajattelen että vois olla huonomminki :D

Vierailija
5/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen omat nuhat on tosi influenssoja,

kunnes sairastuin oikeasti (syöpä), sen uskoi sitten ja hoiti minut ja kodin ja lapset ja kaikki

Vierailija
6/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti teemme puoliksi kotityöt tai sitten joskus minä enemmän koska olen hoitovapaalla.

Olen itse asiassa nyt flunssassa ja mies juuri mankeloi lakanoita. Hetki sitten katsoin sohvalla tv:tä ja mies kyseli että mitä voisi tuoda mulle. Ihana mies. Aamulla kävi muuten vielä ruokakaupassa ennen töihin menoa.

Ei sairaana kannata kotitöitä tehdä jotta pääsee kunnolla paranemaan.

Vierailija
7/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoo olevansa huolissaan mun jaksamisesta ja aina välillä hän muistaa sen näyttääkin käymällä kaupassa tai laittamalla iltapalaa.

Mutta käytännön askareissa se näkyy valitettavan vähän. Tiskit jää lojumaan pöydälle, pyykit kertyvät vaikka lattialle, jos pyykkikori on täynnä. Paras esimerkki hänen avustaan oli se, kun hänellä alkoi olla alusvaatteet vähissä ja työmatka edessä, niin hän pisti koneen pyörimään töihin lähtiessään ja ilmoitti vain mulle, että ne pitäisi laittaa kuivumaan. Minä sitten ripustelin koneellisen herran alushousuja narulle pahoinvointini välissä. Vahingossakaan ei ollut sinne koneeseen laittanut ainoatakaan mun tai lapsen vaatetta.

Oikeasti mies on huolehtivainen ja osallistuu aika tasapuolisesti kodin kunnostamiseen. Mutta kai mä vähän odotan, että hän ottaisi nyt vähän isomman vastuun, tai hoitaisi edes sen normaalin osansa, kun mun voimat on lopussa. Siksi kai kiukkukin on aika lailla pinnassa tänä iltana.

Vierailija
8/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viimeviikon sairaalassa ja hän hoiti perheen. Itselläni on paha mieli kun olin isänpäivänä niin sairas ja mies sitten kyyditsi minut lääkäriin josta jouduin osastohoitoon. Nyt olen toipilaana kotona ja mies muistuttaa että juon riittävästi ja kyselee tarvitsenko päänsärkyyn lääkettä. On se hyvä mies <3

Vierailija
9/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen "vain" flunssassa, teen toki hommia sen mukaan miten jaksan ja jätän loput hänelle.

Vierailija
10/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaa toki kaikki kotityöt ja huolehtii samalla minun hyvinvoinnistani. Ihana puoliso.

Vierailija
11/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toipua synnytyksestä ettei hän vaan luule minun teeskentelevän kipuja tai väsymystä. Ei vastannut mitään. Mieheni tekee kotitöitä mutta saan sen jälkeen aina kuulla hänen tekevän AINA KAIKEN. Kamala marttyyri joka kerta jos pesee pyykkiä, siivoaa, laittaa ruokaa tms. Yritän kovasti ymmärtää häntä, koska töissä on paineita ja mies huolehtii autoista, pihajutuista yms. Silti en hyväksy sitä, että mun sairastaminen on hänelle aina pelkkää laiskuutta ja teeskentelyä. Omasta mielestäni kannan päävastuun monista kotitöistä ja lasten asioiden hoitamisista,. Mies ei ole ikinä esim. lähtenyt päivystykseen sairaan lapsen kanssa. ap

Vierailija
12/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sitten ripustelin koneellisen herran alushousuja narulle pahoinvointini välissä. Vahingossakaan ei ollut sinne koneeseen laittanut ainoatakaan mun tai lapsen vaatetta.

Vierailija
13/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme molemmat työelämässä.ap

Vierailija
14/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies ymmärtää kyllä, että sairaana ei vain kykene kotitöitä tekemään.

Olin isänpäivän mahataudissa ja sain tehtyä vain aamukahvit sekä koristeltua kakun. Perheemme superisä hoiti 100%:sti lapset ja kodin, suunnitteli ja teki ruoan, jopa puki lapset mummolavierailua varten (eikä ollenkaan hullunkurisesti! :) ja käytti heidät kylässä. <3

Vierailija
15/23 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/23 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaa mua ja tekee kotitöitä niin paljon kun ehtii ja jaksaa.

Kyllä perusasiat hoitaa, ei ehkä niin tehokkaasti ja vimpan päälle kun minä, mutta kyllä kaikki saa ruokaa, ja asiat eivät kaadu siihen kun olen sairas ja saan sairastaa.

Mies itse myönsi kun viimeksi olin mahataudissa, että ei hän ole niin tehokas kun minä näissä kotitöissä kun huomasi miten suuren työn oikeastaan teen kotona.

Vierailija
17/23 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenkin viestien miehet on aika pöhlöjä mun mielestä. Mutta niin, olen raskaana ja yhden kerran olen sinä aikana imuroinut ja siitäkin mies mulle murisi, viikkoja nyt siis 30. Maanantaina kävelin esikoisen kanssa vähän liikaa ja illalla särki lonkkia ja häntäluuta. Kun mies tuli töistä kotiin syötiin ja minä menin nukkumaan kolmeksi tunniksi, mies hoiti pyykit ja lapsen.

Varsinkin näin raskaana saan spesiaalikohtelua, mutta muulloin jos olen sairaana, niin voin luottaa siihen, että mies hoitaa kodin ja lapsen ja vieläpä todella hyvin. Mutta tämä on vastavuoroista, jos mies on kipeä tai vaikka pahassa krapulassa niin minä kannan hänelle särkylääkettä, annan levähtää ja haen kaupasta mitä miehllä mieli tekee.

Vierailija
18/23 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mies tekee kyllä kaikki kotityöt vapaaehtoisesti.

Vierailija
19/23 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sairaana myös minä joudun ottamaanaa aika lailla vastuun kotitöistä.

olen kotona lasten kanssa, ja mies tekee työtä pitkän matkan päässä, joten kotiutuu iltaisin vasta klo. 20-21 viikolla. Silloin automaattisesti olin kipeä,t ai en otan vastuun kotihommista.

Viikonlopu tietysti siten eri asia, mutta harvoin sitä silloin sairastaa.

Vierailija
20/23 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi suojelevasti, tuo vettä ja syömistä, tiskaa ja käy kaupassa. Välillä taas sitä ärsyttää, jos se vaikka itsekin on kipeä tai väsynyt. Kyllä se silloinkin auttaa, mutta jupisee itsekseen ärtyneenä. Kyllä se siitä kumminkin yleensä ohi menee.

Ekan kerran kun sain aurallisen migreenikohtauksen mies luuli ensin että teeskentelen ja sitten se säikähti tosissaan, kun mun puhe alko sammaltaa ja seuraavaks okensin melkein tunnin. Nyt se jo suhtautuu noihin paremmin: sammuttaa valot ja antaa mun kärsiä rauhassa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä