Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiö asensi palovaroittimen makuuhuoneeseen ja nyt en nuku kun punainen valo vilkkuu

Vierailija
21.11.2025 |

Olis edes laittanut olohuoneeseen. Yksi varoitin on eteisessä. Makuuhuoneessa ei yhtään elektronista laitetta ja kyllä palohälyttimen ääni olisi ollut kuuluva myös olohuoneesta jos palo syttyisi.

Nyt sitten heräilen öisin vilkkuvaan valoon. Taidan heittää koko hälyttimen parvekkeelta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta siihen sellainen pimentävä tarra päälle

Vierailija
2/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peitä vilkkuva valo tummalla teipillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhali.

Vierailija
4/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalarinteippiä päälle.. tai joku paperi... Mut VAIN sen valon päälle, muuten ei saa peittää !!

Vierailija
5/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tulee mukana myös kamera ja suihkii koronarokotetta. Ite revin ne heti pois.

Folis

Vierailija
6/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolet mieluummin palokaasuihin?

Vierailija
7/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä vaihtamaan toiseen malliin. Jos hallitus ei suostu, ota varoitin pois tai osta tilalle toisenlainen malli, joka ei häiritse, tai siirrä sellaiseen paikkaan, missä se ei häiritse.

Vierailija
8/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä uniriepua silmillä ennen nukahtamista. Palohälyttimet ovat lakisääteisiä, jos ei sinua kiinnosta niin naapuria kiinnostaa.

Vierailija
9/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeiden mukaan jokaisessa makuuhuoneessa olisi hyvä olla palovaroitin. Eli hienoa, että taloyhtiö sen sinne asensi.

Minulle ei laittanut kuin eteiseen ja olohuoneeseen, kun neliöiden mukaan 2 kuuluu laittaa omaan asuntooni.

Tosin olen itse jo aiemmin asentanut kumpaankin makuuhuoneeseen palovaroittimet ja ne saivatkin tuonne jäädä.

AP voisi harkita ostavansa unimaskin, jos se pienenpieni punainen välähdys nyt pitää hereillä. Jopa minä, valoherkkä nukkuja, en havahdu palovaroittimeen.

Vierailija
10/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinitarraa valon päälle...

Vierailija
11/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä vaihtamaan toiseen malliin. Jos hallitus ei suostu, ota varoitin pois tai osta tilalle toisenlainen malli, joka ei häiritse, tai siirrä sellaiseen paikkaan, missä se ei häiritse.

Ota huomioon korvaako vakuutus jos tuon jälkeen sitä tarvitaan .

Vierailija
12/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntöjen mukaan asennettu, eteiseen ja makuuhuoneeseen jos asunnossa neliöitä yli 40.

Vierailija
13/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä sen takia useaan huoneeseen laiteta, että ääni kuuluisi hyvin... 

Vierailija
14/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on murheet.. 

Vierailija
15/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.spek.fi/turvallisuus/paloturvallinen-taloyhtio/palovaroitti…

Lain minimivaatimus on yksi palovaroitin jokaista 60 neliömetriä kohti jokaisessa kerroksessa.

ja

SPEK suosittelee, että palovaroittimet kannattaa sijoittaa

jokaiseen makuuhuoneeseen

poistumisreitille eli eteistilaan

olohuoneeseen, sillä siellä on usein sähkölaitteita

kaikkiin kerroksiin portaikon läheisyyteen.

Vierailija
16/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on silmät kiinni, miten siihen valoon voi herätä? Onneks sentään naapurit on hiljaisia, etkä ääniin herää.

Vierailija
17/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen repinyt myös kaikki asunnon kaapeloinnit pois, minua ei salakuunnella. Ikkunat on peitetty, minua ei vakoilla. Postiluukku on liimattu umpeen, ettei koronarokotteita suihkita sieltä.

Folis

Vierailija
18/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista vahingon sattuessa -oliko lainmukaisesti hälyttimet. vakuutus puuttuu asiaan. lainsäädäntä määrittää huoneiston koon ja hälyttimien  määrät. miksi juuri parvekkeelta-- outoa . laitat kaappiin ja paristo irti ja otat vastaan  mitä tuleman pitää, vastuu ja oletko napit vastakkain vakuutusyhtiön kanssa.

Vierailija
19/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin taloyhtiö asensi palovaroittimen joka rupesi huutamaan kun tein ruokaa.Sai harjanvarresta eikä huuda enää koskaa.

Vierailija
20/22 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaako hermot?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän