Kuinka moni muu värjää itse hiuksensa?? Olenko ainoa?
Minä värjään suurimmaksi osaksi itse. Kertakaikkiaan kampaajalla käynti maksaa ihan huikeita summia (100e/kerta) eikä mulla pienipalkkaisena tavallisena "duunarina" tunnu raha riittävän moiseen.. Enkä ole uudelta paikkakunnalta löytänyt itselleni kivaa kampaajaa.
Kommentit (14)
ihan älytöntä maksaa yli kymmenkertainen summa kampaajalle sellaisesta hommasta, jonka voi hyvin hoitaa itsekin. Värjään paljon myös lähimmäisten hiuksia, kukaan ei ole ainakaan kehdannut valittaa :)
ehkäpä seuraavalla kerralla uskallan itse, mikä olis hyvä väri?
Haluan sellaista likaisen vaaleaa tummemmaksi. Saako raitoja laitettua kotona?
En ole koskaan värjännyt hiuksia kampaajalla, vaan aina itse.
Joskus raitoja ja joskus koko tukka, lopputulos on aina ollut hyvä, ei yhtäkään epäonnistumista.
siis kaupan värit ei o koskaan tarttunut kunnolla mun päähän vaikka kuinka ohejiden mukaan laittaa... ja sellaista epäonnistunutta kotivärjäystä olen aikanani tarpeeksi monta kertaa kattellu. ja nyt olen menossa joulukuussa kampaajalle leikkuuseen ja väriin. edellisestöä onkin aikaa jo 1v 3kk
..vihaan muuten siteerausta "tavallinen duunari", ja usein niillä menee ihan yhtä hyvin, kuin meillä yrittäjilläkin, usein jopa paremmin. Turhaa valittamista siis.
itse, olen tehnyt niin jo 10 vuotta. Kerran olen kampaajalla saanut raidat päähäni, kyseessä oli silloisen poikaystäväni sisko, joka teki ilmaiseksi. Mulla on vuorotellen lyhyet ja pitkät hiukset, värjätyt ja naturellit. Nyt lyhyt malli eikä ole väriä, alan kyllästyä ja mietin jo kampaajalle menoa ihan siksi, etten jaksaisi enää tehdä itse.
Jos olen halunnut/joskus haluan raitoja tms. monivärjäystä, niin sitten kampaajalle.
Mulla on vaaleanruskeat kiiltävät hiukset itselläni ja pidän näitä hyvin kauniina. Mikä pakko noin 95%:n suomalaisnaisista on värjätä omia hiuksiaan? Monilla olisi luonnostaan todella kauniit vaaleat tai ruskeat hiukset. Eri asia tietysti on, jos luonnollinen väri on täysin maantien värinen, mutta kyllä sekin voi joillekin sopia.
Vielä enemmän säästät, kun lopetat jopa kotivärjäyksen.
Mutta leikkauttamassa käyn kampaajalla.
ei ole rahasta kiinni (tienaamme reilusti yli 100 tonnia vuodessa), vaan ajankäytöstä. itse värjään illalla nopeasti. jos värjäytän, kampaajalla menee aina matkoineen 2h. leikkauttamassa käyn n. 3kk välein.
Ja sille joka ihmetteli suomalaisten värjäysintoa niin mulla on punertava tukka luonnostaan ja joka syksy se on ihan voimakkaan pissan keltainen kun aurinko vaalentaa sitä niin tehokkaasti koko kesän. Pakko siis tummentaa sitä syksyllä.
mä ainakin värjään siksi, että mun hiusten normaali väri on sellanen hiekanharmaa. Nuorena oli todella kauniin vaaleat, mutta sit se alko muuttuun ruman väriseksi. Siinä ainakin muu syy hiustenvärjäämiseen.
Ja syy siihen on ajankäyttö ja rahan säästö.
Yksi väripurkki maksaa tarjouksessa n. 8e ja jos käyn kampaajalla niin siihen menee varmaan se 50e.
Välillä käyn kampaajalla ja leikkuutan hiukseni, ja silloin usein otan samalla värin. Kun nyt kerran olen siellä kampaajalla.
Mokia on sattunut vaan kerran, ja sekin oli kampaajalla.
Syy miksi värjään on että minulla alkoi jo 25-vuotiaana hiukset harmaantua niin vahvasti että näyttäisin varmaan 10-20 vanhemmalta kun mitä olen, jos antaisin olla luonnonvärisinä.
Mieluusti jättäisin värjäykset väliin, onhan se rasittavaa kun joutuu aina värjäilemään, mutta näin se vaan on.
Vaalensin tuossa juurikasvuani blondaus aineella. Ostan yhden purkin josta saan 2 tai kolme väri kertaa. Ja siihen laitan yleensä päälle toista väriä seuraavana päivänä niin saan luonnollisemman tuloksen.
Sattui juuri niin hassusti että oli jäänyt edelliseltä kerralta väriä yli ja päätin tumman juuren värjätä. No paketissa ei ollut kaikkia aineita, mutta huomasin sen vasta jälkikäteen.
Eli oli kehiteemulsio ja vaalennusvoide. Itse vaalentava jauhe puuttui. Siis se missä on niitä rakeita.
Väri oli päässä ja tarkistelin aikaa purkista ja silmiini osui tuo puuttuva.. Päätin jatkaa ilman ja lopputulos oli aivan sama kuin sen kanssa. Ei muuta, kuin kirvelyä oli edellisellä kerralla mitä nyt ei ollut.