Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut äidit voi olla näin hysteerisiä lasten kanssa??

Vierailija
30.01.2008 |

Koko arjesta stressataan ihan hullun lailla, vaikka perheessä on kaksi lasta. Pienempi vauva ja toinen leikki-ikäinen. Ei voida lähteä ulos, jos ulkona on enemmän pakkasta kuin -5 astetta. Lapsi voi jäätyä ja tulla kipeäksi. Ei voida laittaa lapsia isovanhemmille hoitoon hetkeksikään, koska lapset ei sinne jää eikä isovanhemmat osaa hoitaa. Ei voida miehen kanssa mennä kaksin minnekään, koska lapset on niin tiukasti kiinni äidissä. Ei voida mennä perhekerhoon, koska vauvan unet kärsii ja esikoinen roikkuu lahkeessa. Ei voida mennä kaverin synttäreille, koska vauva ei pysty siellä nukkumaan. Ei voida mennä aamulla kauppaan, koska vauva saattaisi nukahtaa autoon. Lapsia nukutetaan ihan hysteerisesti, silitetään uneen joka ilta ja jos lapsi pomppasee pystyyn sängyssä, se otetaan heti syliin. Ei tule kuuloonkaan, että pitäisi jotain unikoulua. Unikoulu, jopa lempeä, on kirosana. Lapsi ei saa hetkeäkään itkeä tai se menee rikki. Heti kun vauva inahtaa vaunuissa, se heijataan takaisin uneen. Vauvaa ei saa ollenkaan pitää väkisin hereillä eikä aikuinen saa muokata rytmiä yhtään. Äiti ei itse voi juoda kahvia rauhassa, koska lapsia täytyy vahtia joka sekunti. Ettei vaan satu mitään. Kaikki on kamalan vaikeaa.

Tämä tarina on tosi ja mielestäni tällainen äiti joutaisi jo hoitoon. Näyttää pahasti siltä, että tässä perheessä lapset määrää kaiken, mutta äiti ei sitä itse tajua vaan luulee olevansa superäiti koska menee lasten ehdoilla koko ajan ja joka sekunti. :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on että lapsetkin kärsivät tuosta, vaikka äiti luulee nimenomaan toimivansa lastensa parhaaksi.

Vierailija
2/5 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jokanen tekee kuten itse haluaa!

Jos haluaa päästää lapset ulos -niin siinähän päästät jos haluat onkia ne ojasta hukkuneena. Pääsetpähän julkisuuteen?

Lapsien valvominen nyt kuuluu asiaan.

Ulkoilu on musta asia joka on jokasen henk. koht. asia! Jos ei halua laittaa vauvaa pakkaseen, niin ei sitä sinne ole pakko laittaa!!! Itse en ole automaattisesti vieny lapsia pakkomielteisesti ulos, vaikka olis TÄYDELLINEN ulkoiluilma. Mitä sitten?

Joskus voi vauvan hoitaminen olla vaikeaa, isovanhemmat ei jaksa tai halua. Ehkä jos itse ei halua, on helppo sanoa ettei lapsi voi olla erossa?

Onko asia ongelma sinulle vai myös tälle perheelle? Jos joku tekee erilailla, niin mitä sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tämä äiti on havaintoni mukaan masennuksen partaalla enkä tiedä miten sen sanoisi kauniisti, että relax. ap

Vierailija
4/5 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti on masentunut, tuo käytöshän voi johtua juuri siitä. Ensinnäkin siksi, että koskea ehkä jaksa olla oikeasti läsnä pitää napakasti ja pakonomaisesti kiinni säännöistä ja rutiineista. Toisaalta voi olla niin, että äiti on masentunut ja väsynyt ja siksi haluaa, että lapset nukkuvat ajallaan. Tavallaan kuulostaa siltä, että tuo äiti haluaa pitää elämän helppona lasten kanssa. Tietysti, jos hän ei kerran nauti elämästään ja kaikki on pakonomaista, ehkä sitten kaikki ei ole kohdallaan. Suurinosa tutuistani ja samoin minä, suunnittelemme päivämme kuten tuo tuttusi, lasten ehdoilla. Jos on uniaika, niin sitten laitetaan lapsi nukkumaan, eikä mennä kauppaan. Haluan pitää elämän helppona ja yksikertaisena. Silti olen onnellinen. Rytmi ja säännöllisyys ovat minulle ja lapsillemme hyväksi.

Vierailija
5/5 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastui tämän käytöksen seurauksena/vai oireiliko käytös jo sitä? psykoosiin. No joka tapauksessa sairastui, tuli avioero ja menetti lapsensa... Olisi pitkä stoori. Harmittaa, ettei neuvola ajoissa huomannut äidin ongelmia...

Muutaman asteen pakkasella puettiin autoon toppapuku, viltti ja vielä lampaantalja päällimmäiseksi.

Neuvolasta kysyttiin, saako lasta pomputtaa sylissä, kun se niin tykkää siitä.

Koko ajan täytyi " olla" lasten kanssa, kun ne ei viihtyneet hetkeäkään ilman äitiä. Myös silloin jos on vieraita/on vieraissa, vaikka olisi saman ikäisiä muitakin lapsia

Lasta ei voi laittaa eri huoneeseen nukkumaan (niinkuin neuvolasta opastettiin), jotta kuulisi joka inahduksen, johon sitten äiti herää.

Puhelimessa ei voi puhua, kun lapsi ei tykkää siitä.

Myöhemmin lasta ei voinut ottaa mukaan kauppaan, kun se haluaa kaikenlaista, ja eihän sille voi tuottaa pettymystä. Jos otettiin mukaa, ostettiin kaikennäköistä (äiti työtön), ettei lapsi pety.

Jne. jne.