kerätään paskimmat työnantajan antamat joululahjat
Kommentit (32)
Tarjoaa kahvin ja tortun. Pomo pitää kauniin puheen (joka vuosi samat fraasit). Miten ollaan jaksettu ja mahtavia ihmisiä ollaan. Tulee oikeesti sellanen olo, että ei me nyt ihan noin mahtavia olla. Varmasti mukana on sitä, että tsempataan meitä olemaan sen puheen arvoisia eli olemaan kiitollisia jne.
Ja me työntekijät ostamme lahjan kyllä työantajan edustajaae aina.
annan heille kyllä joululahjan. Se on kaunis tapa. Itse en ole saanut heiltä lahjaa mutta kortin kylläkin.
Kyllä se vain pienyrittäjän kurkkua kuristaa työntekijän palkkaaminen. Joskus tuntuu, että työntekijöiden mielestä ihminen muuttuu heti olennaisesti toiseksi, vauraammaksi, vakaammaksi ja viisaammaksi kun hänestä tulee yrittäjä: sellaiseksi, joka helposti hoitaa rahaliikenteen, tilauskirjat täyteen, terveyspalvelut, sairasajan sijaiset, kaiken. Minä ainakin olen ihan samanlainen ihminen kuin olisin työntekijänäkin ja bisnekseni on pieni. Minulla ei kerta kaikkiaan ole mitään vararahastoa (minulla on sen keräämiseen tasan samat edellytykset kuin työntekijälläkin), joilla voisin maksella palkkoja niiltä ajoilta jolloin tilauksia ei ole paljon. Joskus olen ajatellut, mitähän työntekijäni tuumaisi, kun alkaisin häneltä väen väkisin vaatia itselleni viimeisen päälle terveystuolia tai vaikka kuukausipalkkaa ilman tehtyä työtä. Miltä se tuntuisi niistä keskivertokuukausipalkan rahoista maksella sellaisia?
Usein mieluummin teen itse ja jätän osan toimeksiannoista ottamatta vastaan kuin otan sen riskin että palkkaan jonkun. Toisaalta usein sitten uskallan palkatakin, määräajaksi yhteen projektiin.
Ja kyseessä yksityinen firma, yksi Suomen suurimmista.
joululounas ja yleensä yksiköittäin jokin pieni lahja, viime vuonna taisi olla patakinnas ja sitten saatiin vielä 120 euroa "joulurahaa".
En osaa olla tyytymätön ja arvostella saamiani lahjoja.
Sanoma-konserniin ennen kuuluva Leijonajakelu (jakaa Hesarit mm.) antoi jakajilleen sukat. En jaksanut iloita niistä silloin, mutta hauska kuulla, ettei muutkaan talossa saanet sen enempää - paitsi tietenkin hiearkian yläpäässä olevat...
ja seuraavana henkilövaa'an.
Ei ehkä niinkään paskoja lahjoja, mutta naurattaa tuo terveellisiin elämäntapoihin "herääminen".
... kun siihen on jotenkin onnistuttu sisällyttämään viesti, että sinä työntekijäni olet minulle paskanhailee. Ajatellaan nyt vaikka puoliksi juotua viinipulloa joulumuistamisena, kun työnantaja kuitenkin on pörssiin noteerattu valtakunnallinen yritys.
Siis millaiselle työntekijälle annetaan jonkun juomanjämät, oletettavasti juopolle tai täysin turhalle yhteisön jäsenelle.
Pienen yrityksen joulumuistamiset ovat aivan toinen juttu. Sellaisia en menisi moittimaan, sillä olen itsekin toiminut myös yrittäjänä. Pieneen yritykseen täytyy työntekijäksi palkata joustava yhteen hiileen puhaltaja, jolle tärkeämpää on yrityksen menestys kuin sak:n pekkaset ja kaikki muut helvetin päästä keksityt etuisuudet.
mitään lahjoja ei ole ikinä tullut. Kiitos valtio, leipä on lyhyt....
kun on yli 20 v rehkiny firmassa josta annetaan potkut. Ei voi olla totta! Sehän on tosi nolo ja epäkunnioittava lahja, pahempi kuin puoliksi juotu viinapullo. Tämä firma vielä suomen yksi kuuluisimpia joka vieläkin jollain saralla toimii.
Joululahjaksi saimme minikokoisen Engel-repun (hajos heti) ja ikkunanpesuliinan. Ehkä parempi olis ollu jättää lahjat antamatta ja tarjota vaikka glögiä ja pipareita ;)
mielestäni joululahja on yksi osoitus työnantajlta että arvostaa työntekijöitä. Jenkeissä on tapana (en tiedä antaako kaikki työnantajat) antaa jouluna bonus joka on n.2 kk palkka.
Mielestäni joululahja on osa työntekijän etuja firmassa palkan, lounas-, auto- jne etujen joukossa. Toiset arvostaa, toiset ei. Mutta kyllä itse muistan hyvällä niitä firmoja jossa työntekijää on muistettu joulun anteliaasti.