Menee hermot yhteen hoitolapseen. ov
Meillä on yksi lapsi, jonka kanssa saa olla melkeinpä joka päivä helisemässä. Tänään melkein räjähdin, koska multa paloi pinna totaallisesti.
Lapsi mm..
-Löi monta kertaa eikä vaan pelkästään läpsinyt.
-Repi lasit päästä ja heitti ne lattialle, tarkoituksenaan tallata niiden päälle. Onneksi ehdin väliin..
-Raapi.
-Kynsi.
-Töni.
-Nimitteli.
-Puri.
Ja koska lapsella on voimaa (kyse on suht iso kokoisesta lapsesta), nuo lyömiset sun muut eivät todellakaan tunnu kivalta.
Olen aloittanut elokuussa ja tuo lapsi koettelee eniten mun hermoja, tai siis, että lapsi kyllä tekee tuota kaikkea muillekkin hoitajille, mutta mulle kaikkein eniten.
Kommentit (12)
jos vanhemmat ei välitä niin sitten on syytä pyytää esim keltoa ja sosiaalityöntekijää puuttumaan tilanteeseen, lapsella ei selvästikään ole kaikki asiat hyvin...ja ne pitää selvittää.
Ei ole turvallista muillekaan lapsille. Nyt mahdollisimman pian asia puheeksi johtajan kanssa ja joku arvioimaan lasta. Se on lapsenkin etu jos erityishoitoa tarvitsee mutta vanhemmat eivät ole sitä ymmärtäneet.
Alan vaihto jos ei auktoriteetti riitä saamaan lasta kuriin, jos olet hoitaja sinulla pitäisi olla ammattitaitoa.
että koettelee rajojaan aikuisen kanssa. Ihan kuin meidän tyttö nuorempana.
tai kohtelee lasta jotenkin huonosti. Lapsi puolustautuu.
Kyllä tämän kaltaiset lapset ovat todella harvassa, jotka päiväkodissa uhmaavat näin paljon aikuisia vastaan, varsinkaan päivittäin. Tällaisilla lapsilla on yleensä ongelmia tunnepuolella, moraalin kehittyminen, empatiakyky toisia kohtaan (myös lapsia kohtaan) on usein nolla, kotona vanhemmat usein sulkevat silmänsä ja korvansa ja paapovat lasta jolloin hän saa vain tuulta purjeisiin. Siinä vaiheessa kun sekä kotona että päiväkodissa päästään yhteiseen linjaan, miten lapsen kanssa toimitaan, ei anneta yhtään löysiä ennen kuin käytös muuttuu, sitten alkaa tapahtua vasta kehitystä.
Kelto 15 vuoden ajan
Sinun pitää ottaa lapsi "koirakouluun" ja tehdä rajat selviksi, sitten ehkä helpottaa. Tsemppiä!
poikkeus.
Lapsi myös tekee aikuisille sitä, että jos aikuinen kieltää jostain tai komentaa tms. lapsi laittaa kädet korville ja rupeaa oikein ärsyttävästi lällättämään tms. Ja kun lasta on pakko ottaa käsistä kiinni, ettei lapsi esim. lyö, lapsi rupeaa potkimaan.
Puhu asiasta työpaikallasi.
En käsitä miten te hoitajat valitatte täällä julkisella palstalla työasioista. Ei tulisi itselläni mieleenkään, kunnioitan sen verran paljon asiakkaitani.
teidän on selvietettävä asia lapsen vanhempien kanssa, niin kuin aikuisten.
Mutta kai sitä nyt täällä saa avautua. Kukaan ei varmasti tiedä kuka hoitaja tai lapsi on kysessä.
Mä ymmärrän että ap meinasi menettää hermonsa, inhimillinen se on hoitajakin eikä kaikkea sentään tarvitse kestää.
Lapsi ei saa käyttäytyä väkivaltaisesti aikuistakaan kohtaan.
ammattiasia