Karppausta takana huomenna kaksi viikkoa ja - 9 kg.
Olen niin tyytyväinen ja onnellinen kun aloitin tän jutun. Kirjoitin tästä jo aiemmin. Ensimmäisen viikon jälkeen -6 kg
Ei nälkää eikä makeanhimoa. Syön hyvin joka päivä.
Kommentit (59)
Mun karppaustyyli:
En syö LAINKAAN viljoja, sokeria, riisiä, perunaa enkä juuri hedelmiä. Valitsen rasvaisia maitotuotteita ja lihoja, mihinkään kevytjuustoihin en koskisi tikullakaan. Muuten kaikkea maan ja taivaan väliltä, paljon kasviksia ja luonnonrasvoja. En koskaan laske kaloreita tai punnitse ruokia enkä mieti glykeemisiä indeksejä, syömisen pitää olla yksinkertaista ja helppoa.
Näillä ohjeilla jo usemman vuoden olen voinut erinomaisesti ja paino pudonnut -20 kiloa. En vaihtaisi pois.
muuten tuollainen pudotus ei ole mahdollista.
ehkä ennakoida mitä vauhtia omat kilot ehkä tippuu...
t. se 3. päivä menossa oleva tyyppi. Omat mittani 160cm ja 69 kg.
Mutta sitä en ymmärrä, miksi hän ei kerro aloituspainoaan.
Mä painoin karppauksen aloittaessani 78 kg ja laihduin kahdessa viikossa 6 kg. Olen 169 cm pitkä. Uskon siis, että suuremmalla lähtöpainolla on ap saattanut laihtuakin tuon 9 kg. Mutta mistä moinen salaperäisyys?
Muistetaanpa tosiasiat kuitenkin. Nopea pudotus syö aina lihasmassaa, vaikka söisit pelkkää heraa kaksin käsin suoraan pussista.
Tähänastinen on siis lähinnä nestettä. Tai jos löydät jostain lähteen, jossa kerrotaan, että rasvaa on mahdollista ruokavaliollasi poistaa 4,5 kilon viikkovauhtia, anna tiedot, niin luen sen suurella mielenkiinnolla.
Mutta yhtä kaikki kasvot kapenivat ja housuihin tuli tilaa jo kahdessa viikossa:).
Mitään kuntoliikuntaa en erityisesti harrastanut, normaalia lapsen kanssa ulkoilua vain. Ja olin tosi vetämättömissä ekat päivät kun elimistö opetteli pois hiilareista, en olisi edes jaksanut liikkua.
T:55
Vierailija:
Muistetaanpa tosiasiat kuitenkin. Nopea pudotus syö aina lihasmassaa, vaikka söisit pelkkää heraa kaksin käsin suoraan pussista.Tähänastinen on siis lähinnä nestettä. Tai jos löydät jostain lähteen, jossa kerrotaan, että rasvaa on mahdollista ruokavaliollasi poistaa 4,5 kilon viikkovauhtia, anna tiedot, niin luen sen suurella mielenkiinnolla.
terveiset heille. ;)
Ylipainoa on, enhän tätä muuten olisi lähtenyt edes kokeilemaan.
Luulen ettei sillä ole teille merkitystä mitä painan vaan ainoastaan minulle.
Tahdon kannustaa muita ylipainon kanssa kamppailevia kokeilemaan tätä josko se heilläkin toimisi kuten minulla ja ystävälläni jonka paino on pudonnut 14 kg.
Paino varmasti putoaa, mutta terveellistä ei ole välttää sekä hiilareita että rasvoja. En suosittele kenellekään. Ja olon täytyy olla tosi huono ja nälän kova.
Oikeasta karppauksesta kiinnostuneet ohjaisin sinne karppaus piste infoon, siellä tietoa loputon määrä, helpot aloitusohjeet ja runsaasti reseptejä.
Minä seuraan kylläkin ruoan GLYKEEMISTA INDEKSIÄ! Noudatin sellaista ruokavaliota, että ekana kahtena viikkona jätin kaikki hiilarit pois. Kyllä oli muuten sokerihimo valtava!
Sitten pikkuhiljaa olen lisännyt hiilareita, mutta vain hyviä sellaisia.
Syön nykyään enemmän: kasviksia, pähkinöitä, papuja, raejuustoa, luonnon jogurttia, munia, Quinoaa, HYVÄÄ RASVAA KUTEN OLIIVIÖLJYÄ.
Syön vähän: hapanta, karkeaa leipää, joskus vähän puuroa, täysjyväpastaa/-riisiä ehkä kourallisen verran.
En syö lainkaan: vehnäjauhoja, sokeria, perunaa, tavallista pastaa tai riisiä.
Voin kertoa että eka kuukausi teki karkkia mieli mutta NYT YLI KAHDEN KUUKAUDEN JÄLKEEN EI ENÄÄ TEE KOSKAAN MIELI MITÄÄN MAKEAA!! Elämä tuntuu todella toisenlaiselta. ON energiaa ja kaikki energia ei ennen kaikkea mene ruoan tai jonkun herkun ajatteluun!
Aikaisemmin esim. tähän aikaan illasta ajattelin vain, että mitähän herkkuja menisin hakemaan kaapista. Usein söin suklaata tai karkkeja. Nykyään syön ehkä hedelmän tai vähän raejuustoa. On ikäänkuiin olisin vapautunut jostain syömishäiriöstä!!!
Runsaassa kahdessa kk:ssa paino on pudonnut -7 kiloa. Lähtöpaino oli 77 kiloa ja nyt painan 70 kiloa. Olen 170 cm pitkä.
Uskon tähän todella. Ihmisen EI pidä syödä runsaasti huonoja hiilareita kuten vehnäjauhoja. Sen siijaan pitää syödä hyviä rasvoja, pähkinöitä, siemeniä, kasviksia....
apn dieetti varmasti toimii, mutta ei ole karppausta, jossa vähennetään hiilareiden määrää. M- ja lihatuotteet valitaan sitten normaalirasvaisina versioina.
Joka siis ihan eri asia kuin " perinteinen" karppaus.
Vierailija:
karppaussivuilta siis
Vierailija:
Kiloja lähti muistaakseni ekalla viikolla kaksi (vai olikohan enemmänkin) ja sitten kilo viikossa. Kuukauden jatkoin, mutta sitten en enää jaksanut.Se alun ketokarppausvaihe oli kamala, kun ne ruoat oli niin pahoja ja sitten kun sai pikkuhiljaa lisätä hiilareita, niin mopo karkasi käsistä...
Nyt olen miettinyt, jos rupeaisin hyväkarppaamaan, niin olisi ruokatarjonta vähän vapaampaa. Kysymys kuuluu: uskallanko hyväkarpata, kun olen raskaana? Ei kai se hyväkarppaus paljon eroa tavallisesta ruokavaliosta? Jotain perunaa ei vaan saa syödä ja viljoja rajoitetusti, vai?
Miksihän multa ei kadonnut se hiilareiden himo mihinkään missään vaiheessa? Ja olo ei ollut yhtään parempi, väsytti niin kuin aina. :( Ei tullut mitään pirteää oloa tai makeanhimon katoamista mulle...
lisäksi rasvaa tulee kalasta ja lihasta, syön vain lohta joka on rasvaista kalaa. Kylmäpuristettua öljyä käytän.
Maitoa en ala juomaan koska en juonut sitä aiemminkaan.
Ja olo on edelleen mainio. Olen atleettityyppinen ruumiinrakenteeltani, bmi on nyt 19,5 eli suunilleen normaalipainossa. Ei makeanhimoa, nälkäkin tulee hiipien eikä hyökäten kuin ennen. Ei kuukautisten aikaan turvotusta eikä pms-oireilua.
Mulle tää sopii.
Takana 3 viikkoa ja lähtenyt 6 kg. Ensimmäiset kaksi kiloa lähtivät alle viikossa, joten ne ovat silkkaa nestettä.
Mutta tsemppiä ap:lle!
Pois olen jättänyt kaikki jauhoa sisältävät tuotteet, sokeri ja sitä sisältävät tuotteet, peruna, riisi
Tämän aloitusjakson joka on 2 viikkoa voin lisätä seuraavat ainekset
2. vaihe
Kahden viikon jälkeen aletaan taas syödä monipuolisemmin, mm. täysjyväleipää, tummaa riisiä ja -pastaa, mysliä, kuitupitoisia muroja, puuroa, hedelmiä ja marjoja, sekä vihanneksista muita kuin punajuuria, porkkanoita, maissia ja perunoita (näitäkin voi toki syödä, mutta harvoin). Vältä kakkuja, pullia, keksejä, vaaleata leipää/pastaa/riisiä. Ideana on tuoda vaiheessa 1 olleita kiellettyjä aineksia pikkuhiljaa takaisin ruokavalioon. Ei kaikkia samaan aikaan eikä kertarysäyksellä.
Aloita esim. lisäämällä lounaaseen/välipalaan hedelmä, lisää seuraavaksi esim. aamupuuro/pala leipää jne. jne... Painon lasku hidastuu hieman (terve painonlasku on 0,5-1,0 kg/viikossa) Pysyttele tässä 2-vaiheessa kunnes olet saavuttanut tavoitepainosi. Mikäli painosi alkaa nousta, palaa takaisin 1.vaiheeseen.
Onnistumisen salaisuus on glykeeminen indeksi (GI) joka luokittelee hiilihydraatit sen mukaan miten ne vaikuttavat veren sokeriin. Tavoite on syödä enemmän hiilihydraatteja samalla kun painosi laskee. Jos lisäät omenan ja palan leipää/aamupuuron ruokavalioosi päivässä ja painosi laskee, hyvä. Jos kokeilet omenaa, kahta leipäpalaa ja banaania päivässä ja huomaat että painonlasku pysähtyy, olet mennyt liian pitkälle. Vähennä jotain tai kokeile muita hiilihydraatteja.
Ole tällä varovaisella polulla niin kauan kuin olet vaiheessa 2, syöden useimpia hyödyllisiä hiilihydraatteja ja kiinnittäen huomiota siihen miten ne vaikuttavat sinuun. Varo myös ruokia, jotka saavat aikaan ?himon?.
Ruoat, joita voit taas syödä:
* Hedelmät: Omenat, marjat, cantaloupe-meloni, viinirypäleet, greippi, mangot, appelsiinit, persikat, banaani (keskikokoinen)
* Tärkkelys (käytä varoen): bagelit (täysjyvä), ruis-/täysjyvä-/rouhe-/täysjyvävehnä- leipä, puurot (kaura-, ruis-, ohra- jne. [EI PIKA]), murot (täysjyvä esim. ALLBRAN, CHEERIOS), pasta (täysjyvä, esim. kaura- ruis-), täysjyväriisi, pitaleipä
* Vihannekset ja palkokasvit: porkkana, ohra, mustasilmäpavut, pintopavut, bataatti, jamssi.
* Muut: Suklaa (tumma, säästeliäästi), vähärasvainen vanukas
Ruoat, joita voi syödä joskus/ joita voit välttää kokonaan:
* Tärkkelys: vaalea leipä/sämpylät, pullat, keksit, maissihiutaleet, vaalea pasta, vaalea riisi, riisikakut, riisipuuro
* Vihannekset: Punajuuri, maissi, peruna
* Hedelmät: Säilykehedelmät, ananas, rusinat, vesimeloni
* Muut: Hunaja, hillo, jäätelö