Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karppausta takana huomenna kaksi viikkoa ja - 9 kg.

Vierailija
30.01.2008 |

Olen niin tyytyväinen ja onnellinen kun aloitin tän jutun. Kirjoitin tästä jo aiemmin. Ensimmäisen viikon jälkeen -6 kg

Ei nälkää eikä makeanhimoa. Syön hyvin joka päivä.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ollut mitenkään hirveän tarkka, saatoin syödä esim. jäätelöä tai sipsejä. Karppaus loppui kun menin töihin, enkä keksinyt mitään karppievästä, mitä ei tarvii lämmittää... Nyt olen saanut ne 10 kiloa takaisin. Sen huomasin karppauksessa, että jos sen meinaa tehä hyvin ja niin ettei joka päivä syö samoja ruokia, pitää melkein koko elämä omistaa karppaukselle ainakin aluksi. Se on myös pieni miinus ettei kaupasta tahdo löytyä karppaajalle sellaisenaan (tai pikalämmityksellä) valmista syötävää.

Vierailija
22/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten edellinen sanoi, alkuaika täytyy melkein omistaa karppaukselle ja suunnittelulle, sillä kaupasta ei löydy sellaisenaan lämmitettäviä esim. pikaruokia karppaajille. Nykyisin syön mitä vaan, eikä kilot ole tulleet takaisin : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvä alku kuitenkin, tsemppiä jatkoon!

Vierailija
24/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen vuoksi on tärkeä huolehtia riittävästä veden juonnista alakarppauksen aikana, ettei kuivu. Kun elimistö on valmiiksi jo karppauksen myötä kuiva niin esim alkoholia ei suositella suurina annoksina, kun se kuivattaa vielä lisää.

Vierailija
25/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tomaatti-paprikakeitto on tosi herkullista. Mulle karppaus ei ole mitään tiukkaa jeesusmeininkiä. Syön hedelmiä ihan vapaasti ja tietysti kasviksia laidasta laitaan. Joskus saatan syödä keitettyä perunaakin. Pastaa, riisiä tai vehnäleipää ym. en kaipaa ja hiilihydraattia tulee joka tapauksessa syötyä vähemmän kuin keskiverto kaduntallaaja.

Vierailija
26/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on karppauksella laihduttanut vaikka 20 kiloa niin kyllä siinä on ihan sitä läskiäkin aika paljon.

Jos laihduttaa paikkareissa 20 kiloa, silloinkin on eka lähteny nesteet ja sitten läskin.

Jos palaa siihen ruokavalioon millä on itsensä lihottanut on ihan sama millä menetelmällä ne kilot lähti, kaikki tulee takas.

Ei ne läskit oikeasti tiedä millä menetelmällä ne lähti, kyllä se on ihan sitte ruokavaliosta ja liikunnasta kiinni pysyykö ne läskit poissa.

Karppaus vaan sopii joillekkin paremmin, kun jättää ne hiilarit pois niin makean himo katoaa kokonaan ja laihduttaminen on vaan paljon kivempaa niin.

Vierailija
27/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppauksen myötä. Just söin fetasalaattia.

Ei tämän ruokavalion kokkailu ole sen hankalampaa kuin muukaan kokkaus.

Leiponut olen mutten ole itse syönyt, perhe ja vieraat saa herkutella.

Aamiaseksi teen joskus munakkaan.

Vierailija
28/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan että eikös 0,5-1 kg viikossa ole määritelty semmoiseksi tahdiksi jonka voi laihtua ilman että elimistö pamahtaa sille säästöliekille.

Minä ihailen mutta tiedän että en itse pystyisi pysyvästi luopumaan hiilaripitoisista ruoista joten laihdutus tulisi takaisin sen siliän tien. Tykkään niin kovasti leivästä, perunasta, pastasta, riisistä...

Vierailija
29/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdun kun jätän herkut vähemmälle ja pienennän annoskokoa, en ota santsikierrosta ja liikun enemmän. Ja voin jatkaa hyvän ja monipuolisen ruuan syömistä. Onnea ap:lle kuitenkin, varmasti motivoi jatkamaan, vaikka suurin osa pudotetuista kiloista onkin nestettä. Vaa' alla on joku maaginen voima.

Vierailija
30/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toki että alkuun lähtee nesteitä joten se ei ollut mikään uutinen. Tiedän että paino ei tule jatkossa putoamaan yhtä rajusti kuin näillä aloitusviikolla.

Mieltä ylentää että housut jotka ei aiemmin enää mahtuneet menee nyt päälle.

Minulla ei ole mitään stressiä tämän asian kanssa. Tarkoitus on jatkaa tätä koska nämä tulokset ja oma olo kannustaa siihen.

Vierailija
31/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
32/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvaikeuksien jälkeen karppauksesta saa kyllä niin mielettömän hyvän olon, ettei voi uskoa ennenkuin itse kokeilee. Mulla samoin painonpudotuksen lisäksi positiivisia asioita ovat makeanhimon ja kaikkien vatsavaivojen katoaminen, ihon kunnon paraneminen, yleinen vireystilan nousu, aamulla herään paljon pirteämpänä, ruoan jälkeen ei väsytä eikä tule kiukkukohtauksia nälkäisenä kun verensokeri pysyy tasaisena ym ym.

Täällä usein kuulee nälvimistä siitä, miten karpit ovat hurahtaneet karppaukseensa ja miten naurettavaa on sitä tarjota parannuskeinoksi kaikkeen mahdolliseen, mutta tätä ei kyllä uskokaan ennenkuin on itse testannut.

Ja mun esimerkkipäivä syömisten osalta saattaa olla esim tällainen:

Aamulla keitettyjä munia ja Oivariinia tai munakas/pekonia tai turkkilaista jogurttia marjojen kera yms.

Lounaaksi smetanalohta ja höyrytettyjä kasviksia voinokareen kera, salaattia

Päivällinen broilerisalaatti jossa broileria, kermajuustoa yms hyvää.

Illalla vielä vaikka marjarahkaa jos jaksan, yleensä olen täynnä jo päivän antimista. Jos kahvikupposen nautin päivän mittaan, saatan ottaa sen kera vaikka leipäjuustoa tai palasen tummaa suklaata.

Ja tosiaan mullakin on kasvisten kulutus moninkertaistunut entisestä kun kerran korvaan niillä kokonaan riisin/makaronin/perunat. Ihanaa on se, että voin syödä oikeasti todella hyviä ruokia eikä tarvitse koskaan kärsiä nälästä.

Vierailija
33/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ruesi kiinnostamaan, mutta en nyt jaksa lukea niitä sivuja kovin tarkaan.

Kuinka tiukasti vedät ohjelmaa? Hyväkarppatko vai jotain muuta?

Vierailija
34/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolmas päivä menossa ja tosiaan ihan käsittämättömän hyvältä tuntuu.

Vierailija
35/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja lähti muistaakseni ekalla viikolla kaksi (vai olikohan enemmänkin) ja sitten kilo viikossa. Kuukauden jatkoin, mutta sitten en enää jaksanut.

Se alun ketokarppausvaihe oli kamala, kun ne ruoat oli niin pahoja ja sitten kun sai pikkuhiljaa lisätä hiilareita, niin mopo karkasi käsistä...

Nyt olen miettinyt, jos rupeaisin hyväkarppaamaan, niin olisi ruokatarjonta vähän vapaampaa. Kysymys kuuluu: uskallanko hyväkarpata, kun olen raskaana? Ei kai se hyväkarppaus paljon eroa tavallisesta ruokavaliosta? Jotain perunaa ei vaan saa syödä ja viljoja rajoitetusti, vai?

Vierailija
36/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: munakas kinkulla tai ilman tai

salaatti jossa on amerikan salaattia, tomaattia ja kurkkua ja lisänä raejuustoa tai muuta juustoa.

Aamupäivän aikana heitän menemään jokusen tomaatin ja kurkkua pätkän

Lounaaksi broileria/kalaa/pihvi jotain näistä ja reilusti sallittuja kasviksia joko kypsänä tai raakana

Iltapäivällä voin ottaa jotain kasvista

Päivälliseksi söin tänään feta-salaattia

Illalla syön jos siltä tuntuu mutta kun ei ole nälkä en välttämättä ota mitään, ehkä tomaatin tai keitettyä parskaalia tms. Myös raakana rouskuttelen valkokaalia, amerikansalaattia yms.

Maitotuotteista olen syönyt ainoastaan raejuustoa ja muita juustoja en kuitenkaan mitään runsaasti rasvaa sisältävää.

Ruoat maustan kuten ennenkin, kuitenkaan en käytä mausteita joissa on sokeria. Ölyn käyttöä olen lisännyt ruoan valmistuksessa.

Salaatinkastike on balsamicoviinietikkaa-öljyä ja mausteena suola ja maustepippuri myllystä. Kananmunia olen syönyt aiemaa enemmän.

Tässä ne kahden viikon sallitut aineet:

* Naudanliha: Mahdollisimman rasvattomat osat, (sisäpaisti, ulkopaisti, ulkofile, sisäfile, jauheliha...)

* Sianliha: Keittokinkku, File-pekoni, ulko- ja sisäfile

* Vasikanliha: kyljykset, leikkeleet..

* Siipikarja (nahaton): kalkkunan- ja broilerin rintaleike/file, kalkkunapekoni

* Kalat ja äyriäiset: kaikenlaiset kalat ja äyriäiset.

* Juusto (rasvaton tai vähärasvainen): amerikkalainen, cheddar, raejuusto, maidoton tuorejuusto (esim. soija-), feta, mozzarella

* Pähkinät: maapähkinävoi, maapähkinät, pecan- ja pistaasipähkinät.

* Kananmunat: ei rajoitusta. Käytä halutessasi rasvattomia munavalmisteita.

* Tofu: käytä pehmeää, vähärasvaista tai kevyttä tofua. Makeuttamaton soijamaito.

* Vihannekset ja palkokasvit: latva-artisokat, parsa, pavut ja palkokasvit, parsakaali, kukkakaali, selleri, kurkku, munakoiso, salaatti, sienet, pinaatti, tomaatti, kesäkurpitsa, paprika, sipuli.

* Rasvattomat tai vähärasvaiset maitotuotteet, mm. rahka, maustamaton jugurtti, maito, viili ? 2 annosta päivässä

* Rasva: kasvisrasvat, rypsiöljy, oliiviöljy

* Mausteet: kaikki mausteet, joihin ei ole lisätty sokeria.

* Muut: (kovat) sokerittomat makeiset (korkeintaan 75 kaloria päivässä): kaakaojauhe (sokeroimaton), keinotekoiset makeutusaineet.

Vierailija
37/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa, paljon kasviksia, rasvaisia maitotuotteita ja luonnonrasvoja, mitäs vaarallista siinä voisi olla? Ei kenellekään takuulla ole vaaraksi jättää perunat, makaroonit, riisit, viljat ja sokerit pois. Ainoa mikä saattaa sua vaivata on ummetus, joka muutenkin raskausaikana helposti vaivaa, mutta muuta pelättävää ei taatusti ole. Mihinkään ketoosiin ei tietty kannata pyrkiä, mutta eipä sulla sellaista aikomusta ollutkaan.

Käypä karppaus piste infossa, siellä paljon asiaa karppauksesta raskaana ollessa.

Vierailija:

Nyt olen miettinyt, jos rupeaisin hyväkarppaamaan, niin olisi ruokatarjonta vähän vapaampaa. Kysymys kuuluu: uskallanko hyväkarpata, kun olen raskaana? Ei kai se hyväkarppaus paljon eroa tavallisesta ruokavaliosta? Jotain perunaa ei vaan saa syödä ja viljoja rajoitetusti, vai?

Vierailija
38/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nytkin tuntuu panttaavan sitä tietoa. Miksi ihmeessä???

Vierailija
39/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä pärjäät noin rasvattomalla ruokavaliolla, eikö sulla ole koko ajan nälkä ja huono olo? Tämä sun juttusi ei nyt kyllä ihan oikeaoppiselta karppaukselta kuulosta, nimenomaan karppauksessa ideana on saada elimistö rasvapolttoiseksi ja se ei kyllä onnistu rasvakammoilulla. Voilla ei ole tarkoitus läträtä eikä syödä pekonia kermalla, mutta maitotuotteista ja lihoista valitaan nimenomaan ne rasvaisimmat vaihtoehdot. Näin nälkä pysyy pitkään loitolla ja esim. ummetus poissa.

T: Se toinen karppi

Vierailija:

Aamupala: munakas kinkulla tai ilman tai

salaatti jossa on amerikan salaattia, tomaattia ja kurkkua ja lisänä raejuustoa tai muuta juustoa.

Aamupäivän aikana heitän menemään jokusen tomaatin ja kurkkua pätkän

Lounaaksi broileria/kalaa/pihvi jotain näistä ja reilusti sallittuja kasviksia joko kypsänä tai raakana

Iltapäivällä voin ottaa jotain kasvista

Päivälliseksi söin tänään feta-salaattia

Illalla syön jos siltä tuntuu mutta kun ei ole nälkä en välttämättä ota mitään, ehkä tomaatin tai keitettyä parskaalia tms. Myös raakana rouskuttelen valkokaalia, amerikansalaattia yms.

Maitotuotteista olen syönyt ainoastaan raejuustoa ja muita juustoja en kuitenkaan mitään runsaasti rasvaa sisältävää.

Ruoat maustan kuten ennenkin, kuitenkaan en käytä mausteita joissa on sokeria. Ölyn käyttöä olen lisännyt ruoan valmistuksessa.

Salaatinkastike on balsamicoviinietikkaa-öljyä ja mausteena suola ja maustepippuri myllystä. Kananmunia olen syönyt aiemaa enemmän.

Tässä ne kahden viikon sallitut aineet:

* Naudanliha: Mahdollisimman rasvattomat osat, (sisäpaisti, ulkopaisti, ulkofile, sisäfile, jauheliha...)

* Sianliha: Keittokinkku, File-pekoni, ulko- ja sisäfile

* Vasikanliha: kyljykset, leikkeleet..

* Siipikarja (nahaton): kalkkunan- ja broilerin rintaleike/file, kalkkunapekoni

* Kalat ja äyriäiset: kaikenlaiset kalat ja äyriäiset.

* Juusto (rasvaton tai vähärasvainen): amerikkalainen, cheddar, raejuusto, maidoton tuorejuusto (esim. soija-), feta, mozzarella

* Pähkinät: maapähkinävoi, maapähkinät, pecan- ja pistaasipähkinät.

* Kananmunat: ei rajoitusta. Käytä halutessasi rasvattomia munavalmisteita.

* Tofu: käytä pehmeää, vähärasvaista tai kevyttä tofua. Makeuttamaton soijamaito.

* Vihannekset ja palkokasvit: latva-artisokat, parsa, pavut ja palkokasvit, parsakaali, kukkakaali, selleri, kurkku, munakoiso, salaatti, sienet, pinaatti, tomaatti, kesäkurpitsa, paprika, sipuli.

* Rasvattomat tai vähärasvaiset maitotuotteet, mm. rahka, maustamaton jugurtti, maito, viili ? 2 annosta päivässä

* Rasva: kasvisrasvat, rypsiöljy, oliiviöljy

* Mausteet: kaikki mausteet, joihin ei ole lisätty sokeria.

* Muut: (kovat) sokerittomat makeiset (korkeintaan 75 kaloria päivässä): kaakaojauhe (sokeroimaton), keinotekoiset makeutusaineet.

Vierailija
40/59 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ihan normaalia Painonvartijat-meininkiä vähärasvaisine vaihtoehtoineen!