Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on niin hirveä ikävä tyttöäni :´(

Vierailija
18.11.2008 |

Meillä on viikko-viikko hoitosysteemi tytön isän kanssa, ja mä ikävöin ihan hirveästi lastani aina isänsä hoitoviikoilla. Eilenkin tosin hain hänet tarhasta ja vietin illan hänen kanssaan, mutta tänään jo taas meinaa suru tulla puseroon..

Kertokaa te, mikä on tällaisessa erotilanteessa lapsen kannalta paras ratkaisu??

Olen harkinnut jo, että jospa tyttö alkaisi kuitenkin olemaan minulla enemmän, mutta ex-miehelleni tyttö on myös kaikki kaikessa, ja tytölle isä todella tärkeä, joten miten voisin yhtäkkiä riistää heiltä yhtälaisen mahdollisuuden kanssakäymiseen kuin itseltäni?

Mitä tässä oikein voi tehdä :( ja mikä olisi lapsen kannalta paras ratkaisu?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa olisi kristallipallo josta sanoa miten kukin lapsista reagoi ja mitä on mieltä sitten aikuisena viikko-viikko -systeemistä

Vierailija
2/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen järjestely, että isä hakee lapsen hoidosta kahtena arkipäivänä viikossa (aina samat) ja viettää heidän kanssaan aikaa mutta tuo kuitenkin aina kotiin yöksi... Yökyläilyjä sitten erikseen muulloin viikonloppuina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sopimus on tehty lastenvalvojan kanssa ei sitä oikein voi lähteä muuttamaan. Lapsikin tilanteesta varmaan kärsisi, kuten myös isä. Ymmärrän, että sinulla on vaikeaa ja ikävöit, mutta aikuisen on vain jaksettava ja ajateltava lapsen parasta.

Vierailija
4/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana tässä on nyt varmaan se, että en usko ex-mieheni suostuvan vähempiin tapaamisiin, ja tuntuu kamalalta edes ehdottaa sellaista, koska hän on hyvä isä ja tytär tosiaan hänelle "kaikki kaikessa". Ap

Vierailija
5/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
6/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi edes harkita eroavani, ennen kuin lapset ovat isompia. Paitsi jos mies olisi väkivaltainen tms.,mutta silloinhan lapsi jäisi lähes kokonaan minulle.

Vierailija
7/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläisen viikko-viikkolapsen kokemuksista, jossa hän sanoi että kotia ei ollut missään, äidin ja isän luona olis huoneet, joissa hän asui aina viikon kerrallaan, mutta omaa paikkaa hän ei kokenut saavansa missään.

Hänen ajatuksensa oli että heidän perheen tapauksessa oli ajateltu ainoastaan vanhempia ettei näiden kummankaan tarvinnut erota lapsesta.

Vierailija
8/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nimenoman LAPSEN KANNALTA, mikä olisi paras ratkaisu! Ap

tälläisen viikko-viikkolapsen kokemuksista, jossa hän sanoi että kotia ei ollut missään, äidin ja isän luona olis huoneet, joissa hän asui aina viikon kerrallaan, mutta omaa paikkaa hän ei kokenut saavansa missään.

Hänen ajatuksensa oli että heidän perheen tapauksessa oli ajateltu ainoastaan vanhempia ettei näiden kummankaan tarvinnut erota lapsesta.

Vierailija
9/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keino olisi yrittää puhua asiasta miehen kanssa...

Voithan vedot juuri lapsen parhaaseen?

Lomilla ja muuten sitten taas olla pidemmät ajat putkeen yhdessä enemmän isinkin kanssa?

Uskon, että jo se auttaisi lapsen kokemusta paljon, että yöpyisi pääosin enemmän vain jommassa kummassa kodissa...mutta liiallinen ramppaus ei myöskäään olisi varmaan hyväksi (pari yötä arkena ja viikonloppuna yksi jne.. sekavaa).

Säännöllisyys ja lapsen turvallisuuden tunne on tärkeää, mutta tärkeintä on myös se, että isä on hyvä ja tahtoo olla lapsen kanssa!

Vierailija
10/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ihan poissuljettu vaihtoehto?

Vierailija
11/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina pitää olettaa, että lapsi asuu äidin kanssa ja äidin tuskaa pitää ymmärtää? Myös isä kaipaa lastaan ja isillä pitäisi olla yhtälainen oikeus saada lapsi/lapset luokseen asumaan kuin äidilläkin.

Nykyoletus, että äidin luona on lapsen paras paikka on kieroutunut, koska lapsen paras paikka voi olla myös isän luona.

Joskus isän luona asuminen olisi lapsen etu!

Vierailija
12/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäljellä on VAIN toverilliset tunteet ja minulla uusi seurustelukumppani. Ap

Vierailija
13/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan onnellinen sun exäs ja tyttäresi puolesta.

Minä niin toivoisin, että lasteni isä olisi enemmäin isä heille ja näkisi/hakisi heidät ainakin kerran kuukaudessa, mutta hän on sellainen, että just ja just näkee lapset kerran puolessa vuodessa. Sääliksi käy lapset! Sinulla on omasta mielestäni tuuri että saat sitä "oma" aikaa ja hoitaja on aina lähellä jos sulla sattuu olemaan joku meno just silloin kun tyttö on isänsä kanssa.

Yks onneton äiti

Vierailija
14/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap sopinut tapaamisista lastenvalvojalla?

Sitten sitä voi olla vaikeampi muuttaa, ellei miehellesi riitä puhuttu järki.

On selvä, että isäkin rakastaa lastaan mutta äidin syli on paras ja lapsi varmaankin kaipaa luoksesi sen isäviikon aikana.

En voi ymmärtää näitä viikko-viikko-järjestelyjä, ellei ole kyseessä sitten vuorotyöstä tai vastaavasta johtuva järjestely.

Lapsella pitää olla KOTI.

Paras koti yleensä on äidin luona. (puhun täyspäisistä vanhemmista, en sosiaali- tms. tapauksista).

Äidit ovat aina hoivanneet lapsiaan. Ei isistä ole siihen. Isillä ei ole empaattisuutta eikä hoivaamisviettiä.

Vierailija
15/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selvä, että isäkin rakastaa lastaan mutta äidin syli on paras ja lapsi varmaankin kaipaa luoksesi sen isäviikon aikana.

En voi ymmärtää näitä viikko-viikko-järjestelyjä, ellei ole kyseessä sitten vuorotyöstä tai vastaavasta johtuva järjestely.

Paras koti yleensä on äidin luona. (puhun täyspäisistä vanhemmista, en sosiaali- tms. tapauksista).

Äidit ovat aina hoivanneet lapsiaan. Ei isistä ole siihen. Isillä ei ole empaattisuutta eikä hoivaamisviettiä.

Tämä systeemi on jäänne kivikaudelta!

Vierailija
16/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitteko tämän päivän Turun Sanomista

Vierailija
17/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu. Mihin perustat väitteesi että vain äiti osaa lastansa hoivata?? Läheltä olen seurannut 2viikkoa-2 viikkoa systeemiä jossa äidiltä tahtoo kadota lapset omalla viikolla ja isä niitä joutuu sitten etsimään ja hoitamaan. Äiti tässä tapauksessa kuitenkin töissäkäyvä ja monen mielestä varmaan loistava äiti. En ihan noin automaattisesti dissaisi isien kykyä hoitaa, hoivata ja huolehtia.

Vierailija
19/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap todellakin yrittää muuttaa järjestelyjä oman olonsa vuoksi ei siis lapsen. Eli se siitä lapsen edusta!

Mutta näinhän eroäidit käyttäytyvät: lapset pois isiltä ja vain elatusmaksut kelpaavat!

Vierailija
20/42 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä. Hän kyllä hoivaa ja huolehtii. Itse pystyisin kutakuinkin kestämään tämän ikävän (ehkä!) jos olisin 100% vakuuttunut, että tämä viikko-viikko on todellakin lapsen kannalta paras. Väistämättä tulee mieleen, että eikö lapsella olisi kuitenkin hyvä olla yksi vakituinen koti, mutta isän luona sitten vierailtaisiin säännöllisesti! Tai olisiko kaksi pidennettyä viikonloppua isän luona kuukaudessa parempi, kuin joka toinen viikko?

En tosiaan tiedä. Emme ole tehneet mitään sopimuksia lastenvalvojalla. Olisiko mielestänne syytä varata aika? Ehkäpä ammatti-ihmisetkin osaisivat asiaan jotenkin kommentoida..

Vaikka isä on hyvä isä, en voi sille tunteelle mitään, että kyllä lapsen pitäisi olla kuitenkin enemmän äitinsä luona. Etenkin pienen tytön.

Ap