Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö joulusta?

Vierailija
07.12.2022 |

Miten on?Pidätkö sinä joulusta?Oletko jouluihminen?

Pidätkö joulusta?

Vaihtoehdot

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
2/19 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Rakastan joulua. Ymmärrän, että mulla on ollut hyvä tuuri, mukava ja normaali perhe, jonka kanssa joulunvietto on ollut aina mukavaa. Ymmärrän ettei tämä ole mikään itsestäänselvyys. Nyt tykkään laittaa ja fiilistellä joulua omien lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
4/19 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä, en vietä.

Vierailija
5/19 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden joulut oli ihania mutta en saa aikuisena sitä fiilistä. Joulu on minulle se yksi visiitti sukulaisten luona joulupöydässä ja itse joulunodotuksesta en nauti yhtään.

6/19 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Rakastan joulua. Ymmärrän, että mulla on ollut hyvä tuuri, mukava ja normaali perhe, jonka kanssa joulunvietto on ollut aina mukavaa. Ymmärrän ettei tämä ole mikään itsestäänselvyys. Nyt tykkään laittaa ja fiilistellä joulua omien lasten kanssa.

Semmoisethan varmaan inhoaa joulua joilla ei ole lapsuusmuistoissa mitään mukavaa joulumuistoa. Jos isä on ollut aina päissään ja pannut perheen pihalle. Itselläni on jouluista vain mukavia muistoja ja siksi pidän joulusta.

Vierailija
7/19 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun päätin olla ottamasta joulusta painetta ja tekemällä oman näköisen joulun niin aloin pitämään taas joulusta. Lisäksi on vaikea olla pitämättä kun lapset ovat joulusta niin innoissaan. Lasten ilo on tärkeintä.

Vierailija
8/19 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on vuoden synkintä aikaa

Vierailija
9/19 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu "ahdistaa", koska ihmiset eivät sitten puhu muusta ja kun ei itse vietä samoin - ei ole samaa merkitystä. Osa pitää sitä ruokajuhlana ja asiaa vatvotaan. Sama itsenäisyyspäivänä, tuntuu että on samat jutut ihmisillä ja pakkosyötetään pukuja, julkkiksia. Ja uutena vuotena. Itsessään ne voisivat olla neutraalimpi asia, mutta tulleet vuoren kokoiseksi, liiotelluiksi.

Vierailija
10/19 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoisethan varmaan inhoaa joulua joilla ei ole lapsuusmuistoissa mitään mukavaa joulumuistoa. Jos isä on ollut aina päissään ja pannut perheen pihalle. Itselläni on jouluista vain mukavia muistoja ja siksi pidän joulusta.

Ei pidä paikkaansa. Minulla oli tavallinen koti, normaalit vanhemmat, ja aivan mukavat joulut lapsena. Myöhemmin tajusin miten kamalaa tuhlausta joulu on. Mainoksia, krääsää, muovia, roskaa, ruokajätettä, ylikulutusta, stressiä, paineita. En halua osallistua siihen millään tavalla, en edes hiljaisesti yksinäni. Inhoan joulua.

Vierailija
11/19 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on ihmisen parasta aikaa.

Vierailija
12/19 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan joulua enkä ymmärrä ihmisiä jotka valittavat kaikesta jouluun liittyvästä ja yrittävät pilata toisten joulutunnelmaa. 

Vierailija
13/19 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tulloo ja männöö hyvvee joulluu vuan.

Vierailija
14/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?16,2% ei pidä joulusta.

Vierailija
15/19 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on vuoden paras juhla, ei sille pärjää vaput, eikä juhannukset. Ihanaa, kun saa antaa lahjoja, tehdä hyvää ruokaa, koristella kodin ja kuunnella joululauluja. Ihan parasta 💝🥰🎁🎄

Vierailija
16/19 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

xxx

Vierailija
17/19 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin lapseni muutettua pois kotoa, että pidin siitä joulun odottelusta ja valmistelusta hänen kanssaan. 

Tykättiin siitä molemmat siis ja meillä oli tiettyjä joulun odotus traditioita. Nyt ne eivät tunnu samalta, ja jouluakin hän tietysti viettää välillä myös puolisonsa kotona. Perhepikkujoulu on mun joulun kohokohta :)

eli siis en enää ole niin jouluihminen, mutta siihen sisältyy kivojakin juttuja

Vierailija
18/19 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä vaikka lapsuuden jouluista pidin. Eli minulla asiaan ei liity lapsuuden huonot kokemukset. En vaan jaksa laittaa joulua ja kierrellä sukulaisia.

Vierailija
19/19 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan. Aloitan joulufiilistelyn jo marraskuun puolella ja ärsyttää ihmiset jotka tämän ilmi käytyä tulee marisemaan, että joulu on joulukuussa. Miksi pitää pilata toisten ilo?