Mulla on niin hirveä ikävä tyttöäni :´(
Meillä on viikko-viikko hoitosysteemi tytön isän kanssa, ja mä ikävöin ihan hirveästi lastani aina isänsä hoitoviikoilla. Eilenkin tosin hain hänet tarhasta ja vietin illan hänen kanssaan, mutta tänään jo taas meinaa suru tulla puseroon..
Kertokaa te, mikä on tällaisessa erotilanteessa lapsen kannalta paras ratkaisu??
Olen harkinnut jo, että jospa tyttö alkaisi kuitenkin olemaan minulla enemmän, mutta ex-miehelleni tyttö on myös kaikki kaikessa, ja tytölle isä todella tärkeä, joten miten voisin yhtäkkiä riistää heiltä yhtälaisen mahdollisuuden kanssakäymiseen kuin itseltäni?
Mitä tässä oikein voi tehdä :( ja mikä olisi lapsen kannalta paras ratkaisu?
Kommentit (42)
Eräs psykologi sanoi, että AINA erotilanteissa vanhemmat ajattelevat VAIN omaa etuaan.
Lapsi/lapset laitetaan elämään matkalaukkuelämää kahden kodinvälissä ja kuvitellaan, että näin turvataan hänelle/heille hyvä elämä kun molemmat vanhemmat osallistuvat tasapuolisesti lasten elämään ja molemmissa kodeissa on huone ja paikka jossa olla yms..
Lapset useinkaan eivät näin haluaisi..
Kuinka moni vanhemmista suostuisi itse vaihtamaan joka toinen viikko kotia, pakkaamaan tärkeimmät tavaransa reppuun? Tätä voisi ja pitäisi miettiä koska tämä voisi olla aivan hyvin vaihtoehto!
Miksi lapsilla ei voisi olla pysyvä paikka missä olla ja vanhemmat muuttaisivat viikottain pois muualle? Ei ole varmasti yhtään pätevää perustelua tälle..
En ymmärrä miksi erotaan ennen kuin ollaan yritetty hakea apua, onko tehty kaikki voitava. Mikä oli se alun huuma joka sytytti, miksi se sammui vai sammuiko se oikeasti? Usein se on vain hukassa eikä sitä jakseta alkaa etsimään ja sytyttämään uudelleen, koetaan helpompana erota eikä ajatella kuin itseä, ei ymmärretä niitä lapsia jotka tilanteesta kuitenkin kärsivät.. toki jos on riitaisaa ja isoja ongelmia niin silloin ymmärrettävästi on erokin parempi mutta jos "kipinä vain lopuu" niin.. loppuiko se oikeasti?
rankka! Tyttäresi on parempi olla suurimman osan ajasta sinun luonasi. Se on ihan selvä asia. Joku täällä ehdotti, että isä voisi parina päivänä viikossa pitää lasta luonaan tarhan jälkeen mutta tuoda sitten illalla KOTIIN.
Yö isän luona esim. kerran viikossa on rittävä. Kun lapsi kasvaa voit antaa tytärtä enemmän isänsä luo.
- - - - - - - - - - - - --- --- - - - - - - - - - - - -
En tosiaan tiedä. Emme ole tehneet mitään sopimuksia lastenvalvojalla. Olisiko mielestänne syytä varata aika? Ehkäpä ammatti-ihmisetkin osaisivat asiaan jotenkin kommentoida..
Vaikka isä on hyvä isä, en voi sille tunteelle mitään, että kyllä lapsen pitäisi olla kuitenkin enemmän äitinsä luona. Etenkin pienen tytön.
Ap