Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla ihmisiä, ketkä ei käytä tamponia tai kuukuppia?

Vierailija
28.01.2008 |

Tuli vain tuosta uimahalliketjusta mieleen, kun monet ei käytä tamponia. En käsitä, miten pystytte olemaan menkkojen ajan pelkän siteen varassa. Siis hyi yök. Joskus olen pari kertaa joutunut sidettä käyttämään, kun on ollut tamponit loppu ja niin ällöttävä ja likainen olo on ollut, ettei tosikaan. Eikö teitä tosissaan häiritse se, että on koko ajan verinen vaippa housuissa? Kyllä mä tiedän, että on olemassa kaikkia ohuttakin ohuempia siteitä mutta kyllä ne silti tuntuu. Ja onhan sitä verta siinä alapäässä kuitenkin, kun ei se side sitä ylimääräistä mitenkään ime.

Ällöttävä puheenaihe, mutta tuli vaan mieleen. Kiinnostaiskin kuulla, miksi ihmiset ei käytä tamponeja?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa siteiden pito tuntuu oudolta ja siteet näyttää aina vaa isommilta, mut siihen tottuu nopeesti. Käytän menkkojen aikaa kumpaaki, sillä en haluu jättää yhen vaihtoehdon varaan (: mutta siihen oikeeseen kysymykseen. Olen kavereiltani kuullut eteivät he käytä niitä sillä a) eivät uskalla työntää tarpeeksi syvälle b) on ollut huonoja kokemuksia (sehän saattaa sattua jos ei ole ennen laittanut)ja c) pelkäävät sen juuttuvan, kun tampooni turpoaa. Ennen kun itse aloin käyttämään oli varmaankin epävarmuus...en ollut ihan varma mitä tehdä xD

Vierailija
2/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jis et ymmärrä, that's your loss.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt samaa. Itsellä ainakin tosi epämukava olo, kun sen veren valumisen tuntee ja sitten se verinen side hinkkaa alapäätä. Hyi.

Vierailija
4/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E pillereiden takia niin vähän vuotoa ettei tamponin käyttö onnistu,muuten käyttäisin

Vierailija
5/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
6/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, että nuo ovat pelastus. Mua ällöttää tuntea miten sitä verta välillä oikein valuu.. Pakko käyttää tamppoonia.

Vierailija
7/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tampooneja vain jos on pakko eli jos olen menossa uimaan. Ne tuntuu epämiellyttäviltä ja käyvät kipeää,näin on aina ollut. Se poisottaminen vasta kipeää käykin, joskus yritin nukkua tampoonin kanssa ja itku meinasi aamulla päästä kun otin pois. Mulla on aika ahtaat paikat.  Eivät siteet ole epähygienisia ja haisevia ainakaan minulla jos pitää siitä hygienistaan huolen ja vaihtaa tarpeeksi usein, outo ajatus tuo. Jotenkin mä itse näen epämiellyttävämmäksi verisen tupon joka on sisällä pitkän aikaa kuin että veri on siteessä. Seksi on sitten eri asia, kyllä sekin yleensä ensi alkuun käy kipeää kun mies sisään työntyy mutta helpottaa kun on kostunut ja kiihottunut. Tampoonin kanssa nyt vaan ei ole samanlaista tunnetta eikä se veri toimi liukkarina samalla tavalla :D

Vierailija
8/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neitsyt. Ei mahdu. 

Vierailija
9/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastettu kohdunkaulansyöpä estää. Tamponien ja kuukupin käytössä suurentunut tulehdusriski.

Vierailija
10/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä aloitus onkin jo monta vuotta vanha, vastaan silti:
En vain "osaa" käyttää tamponia, se vain tuntuu epämukavalta ja sattuu. Enkä jaksais monta kertaa päivässä sitä vaihtaa, sidettä on helpompi vaihtaa parin tunnin välein. 

Vierailija
11/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sua häiritse että on kokoajan verinen putkilo pillussa?

Vierailija
12/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Annan valua.

Vierailija
13/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän vähän vaihdellen molempia. Suosin kyllä siteitä nykyään enemmän, sillä kerran kävi katastroofi tampoonin kanssa. Se nimittäin unohtui sisälleni. Oli viimeinen vuotopäivä, tosi vähäistä siis, mutta päädyin kuitenkin laittamaan tampoonin. No sinne se unohtui pariksi viikoksi. Ihan järkyttävä haju ja jäi jotenkin kammo. Käytän kuitenkin silloin tällöin tampooneja vielä, mutta olen äärimmäisen tarkka :D

Vierailija
14/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käyttää tamponia, koska mulla on niin syvä emätin. Ihan totta, jos työnnän tamponin perille asti kuten kuuluu, niin ettei sitä "tunne", se on ensinnäkin todella hankalaa vaikka olenkin pitkäsorminen ja vielä vaikeampaa tamponi on poistaa kun narusta jää millin pätkä ulkopuolelle. Asettimellisia en voi käyttää ollenkaan, koska asetin on aivan liian lyhyt.

Onko muuten kenelläkään muulla samaa ongelmaa? Ja onko vinkkejä, voisiko joku tamponi sopia mulle?

Vierailija
15/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän siteitä oikeestaan lähes aina. Tampooni on ärsyttävä kun pitää vaihtaa koko ajan, esim. pissaamisen jälkeen aina.  Ja kyllä mä juon aika paljon vettä ja kahvia ja käyn täten vessassa.

Vierailija
16/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän joskus harvoin tamponia, yleensä jos on "pakko". Mulla tulee niistä aina jostain syystä maha kipeäksi? Eikä ole edes mitään superimukykyisiä. Samoin toisina päivinä kuivatavat ja toisina tuhraavat.

Kuukuppia en ole käyttänyt, mutta olen kyllä harkinnut ostamista. Ainoa asia, mikä siinä tökkii on se, että hajamielisenä ihmisenä varmaan unohtaisin tyhjentää sen. Jos se ei kerran näy eikä tunnu, niin en muistaisi sitä vessakäynneillä tyhjentää. Pelottaa siis että tulisi yli.

Vierailija
17/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tampooni pitäisi vaihtaa aina pissaamisen jälkeen?

Vierailija
18/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ennen tamponeja mutta aloin saada TSS-oireita niin piti lopettaa. Nyt käytän siteitä ja sitten kun muutan omilleni niin kokeilen vaikka kuppia (koska en viitsi ruveta keittelemään sitä vanhempieni keittiössä ja oman kattilan hankkiminen ja sen kaappiin piilottaminen sais ne varmaan luulemaan että aikoisin rakentaa pommin).

Vierailija
19/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
20/78 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muka EI saisi käyttää tamponia kierukan kanssa? Nää on taas näitä urbaanilegendoja...

Ja kyllä. Etenkin side yhdistettyinä pillukarvoihin ON kuvottavaa ja haisevaa.