Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSKUUN SALAISUUDET VKO 5

28.01.2008 |

Heips kaikille ja mukavaa alkanutta viikoa!

Oma olotila alkaa olla ihan hyvä, huono-olo on jo nyt alkanut vähän helpottaa ainakin tilapäisesti sille tuntuu, välillä kun oli tosi kehnot oltavat. Entisistä kokemuksista vois päätellä että vaaleensinistä pakettia pukkaa.. :) saa nähä. oon nimittäin tyttöjen aikaan oksentanu yli raskauden puoliväliin joka päivä ja parhaimmillaan monta kertaa päivässä. Pojan aikaan en yhesti, samoin nyt. Ja tuota mahaa ei kovin kauaa enää saa salassa pidettyä, kaikki housut puristaa mahan kohdalta.. se kans tyttöjen aikaan oli et pystyin pitämään normaalia housuja vko +20 helposti, kun se maha oli erimallinen, leveempi, nyt on menossa suoraan päin, kun nyt jo alkaa olla ahdasta.. Neuvola on 6.2.. ei millään malttais oottaa np-ultraan menoa, niissä on niin kiva käydä :) Sitten näkee miten käy la:n kanssa..

Mutta nyt on mentävä puuhaamaan, kun esikoinen on kerhossa ja kaks pienempää vielä huilailee.. kerkee jotain saada aikaiseksikin..

kmk-83 ja nökö rv 7+6 tai 8+6

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa mukaan!

Luin viestisi, ja huomasin, että ollaan hirmu samoilla viikoilla, jopa päivillä. Mulla tänään 9+2 myös, mutta neuvolakorttiin LA merkattu 5.9. Mielenkiintoista tämä raskausviikko- ja laskettu aika -matematiikka. Varsinkin kun ultran mukaan muutama päivä vähemmän noita viikkoja. Neuvolan täti haluaa kuitenkin mennä heidän koneen laskujen mukaan. Ottaisipa tästä nyt selvän!

Olo täällä tasaisesti huononee, syönnin jälkeen 100-0 kuvotus, samoin aamulla. Pitäisi syödä vähemmän (ja useammin), mutta ei ole vielä oppinut. Huokaus. Onneksi kiivihedelmä maistui hyvältä!

Mukavaa sunnuntaita kaikille. Meillä täällä Itä-Suomessa kova lumimyräkkä. Mites muualla?

T. Arkis

Vierailija
62/73 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeessä myös tullut lunta ja jatkuu vaan :)

Lasten kanssa oltiin eilen hiihtämässä/ ulkoilemassa 3,5 tuntia, melkoinen väsymys koko loppupäivän..

Paha olo ja kuvotus ovat väistymässä, väsymys ainakin vielä jatkuu..

Oletteko yksityisellä käyneet ultrassa vai miten monet noin aikaisin ovat käyneet ultrassa? Täällä np- ultra vasta vkoilla 12-14.

Mulla on eka neuvolakin vasta reilu viikon päästä, eka lääkäri reilu 2 viikon päästä, ultra-aikaa pääsee varailemaan ekan neuvolan jälkeen.

Ihan hassua, että on näin malttamaton, mutta jotenkin sen mielenrauhan saa vasta kun sen sydämen sykkeen kuulee/näkee.. :)

Hauskaa laskiaissunnuntaita!

Marili 8+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkeilin tässä kanssa kun luin että hirveen aikaisin olette ultraan päässyt. minulla neuvola oli torstaina ja vasta viikolla 11-12 kuunnellaan sydänäänet ja kurkataan ultralla. neuvolatäti olisi kyllä kuunnellut ne torstainakin mutta totes että kuuluvuudesta ei ole takuuta tai siis niitä ei todennäköisesti kuule joten totesin että parempi sitten odottaa. laskettu aika siirtyi neuvolan mukaan 3.9 ja viikkoja minulla täynnä nyt 9+4.

Jaana + kirppu

Vierailija
64/73 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

päästiin tai siis jouduttiin aikaisin ultraan, kun koko homma meinasi mennä kesken ja sitten siellä olikin hematooma, jota seurattiin. Viime torstaina kävin viimeksi, jolloin hematooma oli sen verran pienentynyt että nyt saadaan/joudutaan odottamaan np-ultraan, joka siis täälläkin rv12+.

Onneksi vuoto on myös vähentynyt tai lähes loppunut, ei tarvii sitä enää jaksaa, vaikka tilalle onkin tullut 24/7 äklötys + väsymys + tiuskimus niin että rakas aviomieskin on ihan hätää kärsimässä...

Huokaus. On niin auvoista olla raskaana...

Äklötyksestä huolimatta äärettömän kiitollisena siitä että sain taas olla yhden päivän raskaana.

Huomenna taas uusi viikko ja uudet kujeet! Kaikille mukavaa sunnuntai-iltaa

t. Arkamamma

Vierailija
65/73 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille syyssalaisuuksille talvisesta ita Suomesta. Tasan viikko ja meilla on alkuraskauden ultra vaikka silloin vedellaankin jo viikkoja 9+. Olisin halunnut jo aiemmin mutta sanoivat etta ihan vain oman mielenrauhani kannalta kannattaa hieman vitkutella, kun viimeksi viikoilla 7+ kaikki ei ollutkaan mennyt ihan niin kuin olisi toivottu. Raskauden etenemismahdollisuudet kuitenkin suuremmat jo noilla viikoilla jos vain kaikki muuten ultrassa ok. Voi etta jannittaa.

Minulla iski kauhea paniikki kun soin viikko sitten philadelphia juustoa edes ajattelematta ettei pakkauksessa lue sen olevan valmistettu pastoroidusta maidosta. Toivottavasti en nyt kuitenkaan mitaan listeriaa moisesta saa, se tasta puuttuisi.

Mulla oli eilen ja toissa paivana hieman pahaa oloa havaittavissa ja eilen kavin jopa yokkailemassa vessassa, mutta eipa sielta mitaan kuitenkaan ulos tullut. Mulla ollut jo jonkin aikaa sellainen olo kuin olisi flunssa alkamassa mutta ei vaan ala...

Mitenkas teille muille?

Skap1983 8+6

Vierailija
66/73 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

J@ana ihmetteli aikaisia ultrassa käyntejä. Me varattiin tuo alkuraskauden ultra ihan yksityiseltä. Mulla oli kierto (osin esikoisen imetyksenkin takia) vielä niin vakiintumaton kun tulin raskaaksi, ettei oikein yhtään tiennyt millä viikoilla mennään. Ilman ajoitusta olisi taas ollut vaikea varata aikoja myöhempiin, kunnan tarjoamiin uä-tutkimuksiin.

Esikoisesta ei käyty kun " normaalit" np- ja rakenneultra, mutta olihan se aivan ihanaa nähdä " pikku" nyt jo näin alkuvaiheessakin. Kätevästi kävi eikä ollut KELA korvausten jälkeen mielestäni edes kallis, pieni vaiva ja hinta mielenrauhasta.

Eka neuvola mullakin vasta ensi viikolla, nyt viikkoja 9+3.

Kivaa alkanutta viikkoa kaikile ja tsemppiä yökkäilijöille.

Adalmiina + " pikku"

Vierailija
67/73 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa kaikille syyssalaisuuksille!

Mulla tänään eka neuvola ja mieskin tuli mukaan (lapset 4v ja 2v olivat hoidossa)

Meillä neuvolassa vanha ultralaite, mutta siellä hän jo näkyi ja syke oli selvä!! vkot siis 9+3 ja laskettu aika 5.9.

Verikokeita ja pissa näytteet. Edellisistä raskauksista jääneet n.10kiloa toivat se että sokerirasituskoe tehdään sitten jossain vaiheessa.

Kyllä se todensi totisesti raskautta kun kuuli ja näki... meillä kun ei muuten ole tarjolla kuin np ultra ( 4d on mietinnässä yksityisesti)

Oikein hyviä vointeja kaikille!

Vierailija
68/73 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrassa käyty ja kaikki hyvin..mentiinkin sitten elokuun puolelle. laskettu aika olisi 29.8. siellä se pikkuinen silitteli omaa poskeaan =D

onnellinen peetu 10+3

Vierailija
69/73 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Arkamamma!

Luin viestisi, ja huomasin, että ollaan hirmu samoilla viikoilla, jopa päivillä. Mulla tänään 9+2 myös, mutta neuvolakorttiin LA merkattu 5.9. Mielenkiintoista tämä raskausviikko- ja laskettu aika -matematiikka. Varsinkin kun ultran mukaan muutama päivä vähemmän noita viikkoja. Neuvolan täti haluaa kuitenkin mennä heidän koneen laskujen mukaan. Ottaisipa tästä nyt selvän!

Ihan tosi hauskaa, että mein odotukset on niin samassa vaiheessa! Toivotaan, et kaikki sujuu hyvin ja päästään yhdessä jännäämään sitten syksymmällä.

Sen verran tuosta mein lasketusta ajasta, et yksityisen puolen ultraaja kirjoitti tuon mein maagisen päivän (7.9.) lyijykynällä äitiyskorttiin. Kommentoi, et on yhteisesti sovittu, et lopullinen ajankohta " lukitaan" vasta np-ultrassa. Taitaa olla siis melkoisia henkimaailman asioita nuo ajankohtien llaskemiset eri tahoilla =)

Miehelle vähän ihmettelinkin, et laskettuna aikanahan meillä ois jo rv 40+2, mutta en nyt liikaa tuijota tuota päivää. Esikoinenkin syntyi pari päivää ennen määräpäivää, joten melkoisella todennäköisyydellä kakkonenkin saadaan jo vähän aiemmin syliin.

Adalmiina + pikku 9+3

Vierailija
70/73 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää nyt johonkin purkaa, kun tämä olotila ahdistaa.

Mulla siis tuli viime viikon loppupuolella hieman veristä vuotoa ja sitten se loppui ja nyt taas. Edellisissäkin raskauksissa sitä on tullut, mutta yhtä stressaavaa se on joka kerta. Ellei nyt jopa stressaavampaa. Kerran jo varasin ajan ultraan, mutta peruin sen, kun kaikki näytti taas paremmalta. Nyt taas huolestuttaa. Ajattelin, et jos jaksais loppu viikkoon ja kävis sitten kurkkaamassa, että onko kaikki hyvin.

Mieletön pahoinvointi on ollut nyt pari päivää, samoin väsymys. Huippaillutkin on. Joten oireet näyttävät hyviltä.

Huolestuttaa myös noi supistukset. Onko muilla? Mulla kivuttomia supistuksia ollut ihan plussaamisesta lähtien. Inhottava olo tulee aina supistellessa. Mietin vaan, että pitäiskön tekemisiä jotenkin rajoittaa niiden takia..

Kyllä kateeksi käy jo teitä, jotka olette päässeet jo ensimmäisen kolmanneksen loppupuolelle. No toivottavasti perästä tullaan.

mamaj rv 6+0

Vierailija
71/73 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni korjaus noihin aamulla kiroittamiini viikkoihin... eli 7+6...

Skap1983

Vierailija
72/73 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu jälleen yksi uusi palstailija. Olen kylläkin jo edellisen raskauden aikana käynyt täällä lukemassa juttuja, mutta en ole koskaan vielä itse rohjennut suuta avata :). Eli meilläkin oli surullinen syksy, vauva kuoli kohtuuni viime lokakuussa rv 38, synnyttämään mennessä huomattiin että sydänääniä ei ollut... Vauvalla todettiin downin syndrooma, vaikka np-ultrassa kaikki oli ok, niskaturvotusta ei siis ollut. Elämä kuitenkin on jatkunut, töihin olen palannut ja nyt uutta vauvelia odotellaan. Lapsille en ole vielä maininnut mitään, ovat varmaan aivan innoissaan, kun kuulevat vauvauutisen (vanhin 9v, nuorin 2v ja muutama siinä välissä :) ). Viikkoja mahtaa olla jotain 8 nyt. En ole vielä tarkastanut laskettua aikaa ja neuvolaankin pitäisi varailla aikoja. Tätä raskautta seurataan sitten vähän tarkemmin tuon edellisen kohtukuoleman vuoksi.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja tsemppiä odotukseen!

Vierailija
73/73 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! minäkin ajattelin tänne ilmoittautua, kun kerta ekaa tässä odotellaan syyskuussa:)

Kivaa huomata, että on ihan samalle päivälle muitakin odottajia:)

Mulla oli raskausviikkoon 7 aivan normaali olo, mutta nyt on ollutkin sen jäleen oksettavaa oloa ja vessa tullut sitten hyvinkin tutuksi varsinkin iltaisin...huh...aamulla ei mitään pahaa oloa näkynyt ei kuulunut;)

ehkä tää tästä...ultra olis ekan kerran 3.3...jännittää...