SYYSKUUN SALAISUUDET VKO 5
Heips kaikille ja mukavaa alkanutta viikoa!
Oma olotila alkaa olla ihan hyvä, huono-olo on jo nyt alkanut vähän helpottaa ainakin tilapäisesti sille tuntuu, välillä kun oli tosi kehnot oltavat. Entisistä kokemuksista vois päätellä että vaaleensinistä pakettia pukkaa.. :) saa nähä. oon nimittäin tyttöjen aikaan oksentanu yli raskauden puoliväliin joka päivä ja parhaimmillaan monta kertaa päivässä. Pojan aikaan en yhesti, samoin nyt. Ja tuota mahaa ei kovin kauaa enää saa salassa pidettyä, kaikki housut puristaa mahan kohdalta.. se kans tyttöjen aikaan oli et pystyin pitämään normaalia housuja vko +20 helposti, kun se maha oli erimallinen, leveempi, nyt on menossa suoraan päin, kun nyt jo alkaa olla ahdasta.. Neuvola on 6.2.. ei millään malttais oottaa np-ultraan menoa, niissä on niin kiva käydä :) Sitten näkee miten käy la:n kanssa..
Mutta nyt on mentävä puuhaamaan, kun esikoinen on kerhossa ja kaks pienempää vielä huilailee.. kerkee jotain saada aikaiseksikin..
kmk-83 ja nökö rv 7+6 tai 8+6
Kommentit (73)
Hei!
Kävin tänään ekassa neuvolassa. Olipa mukavaa! Juteltiin pitkään ja kunnolla, ja miusta oikeesti tuntui, että neuvolan täti ymmärsi minua. Jäi mukava olo.
Edellisen raskauden täti jaksoi naputtaa painonnoususta koko ajan, onneksi sain nyt uuden tätin! Sovittiin ihan ylimääräinen aika, että käydään nuo ravitsemusjutut rauhassa läpi. Hän myös osasi selittää sitä sen hematooman fysiologiaa (?) siis, miten se on ehkä tullut ja miten onnea on ollut matkassa kun kehitys on jatkunut ja että nyt vain seuraillaan ja luotetaan että homma saa jatkua.
Uusi kontrolli torstaina sairaalalla, ja jos siellä kaikki OK, jäädään oottamaan np-ultraa. Minä kyllä jännitän sitä ihan sikana, kun ei noita " onnistumisen kokemuksia" ole näissä raskausasioissa vielä ollut.
Mitä muille kuuluu?
T. Arkamamma rv. 8+4
PS. Viikon " vaihtumispäivä" muuttui neuvolassa ja se onkin perjantai. Yhtäkkiä ollaankin yhtä päivää edempänä ja laskettu aika onkin " jo" 5.9. Voi, kyllä sitä osaa iloita pienistä asioista! Ja neuvolan täti sanoi pari kertaa kivasti:" Nyt kun olet jo 3.kuulla..." Hih!
Enpä ole taas vähään aikaan kirjotellut mutta päivittäin täytyy käydä lukemassa kuulumiset:)
Minäkin olin tänään ekassa neuvolassa ja mulla myös ihan uus täti kun on uus neuvolakin.Mullakin kesti siellä 40min.paljon pitempään mitä luulin.Neuvolan koneella la olisi 31.8 mutta sanoin jo terkkarillekkin että ei pidä varmaan paikkaansa kun viime viikolla ultrassa oli viikko eteenpäin kuukautisten lasketusta ajasta.Huomenna pitäisi sitten varata aika siihen np-ultraan joka täällä tehdään viikolla 12 ja sehän olisi jo 3 viikon päästä mutta taidan kuitenkin puhelimessa mainita että varmaan täytyy ottaa myöhempi aika.
Ei kuunneltu sydänääniä mutta terkkari sanoi että voin koska tahansa soittaa jos haluan tulla kuuntelemaan että joko ne kuuluu.Lääkärineuvola on vasta 28.2 joten voi olla ettei sinne asti jaksa odottaa:)
Tosin viikon päästä on tytön lääkärineuvola joten voi olla että jos sitten pyytäisi kuunnella.
Minullakin on ihan poika olo vaikka on ihan yhtä oireeton raskaus ollut kun tyttöä odottaessa.Mekin aateltiin kysyä että kumpaa sukupuolta tulokas on jos suostuvat kertomaan sitten rakenneultrassa.
No taidanpa lopetella nyt tämän oma napaisen kirjoittelun ja siirtyä sohvalle odottelemaan kun täydelliset naiset alkavat:)
Terv:Sweety ja rv 9+1 tai 8+0?
en tietenkään oo varma, mutta jännä kattoo pitikö oireet niin kuin kolmella edellisellä kerralla. Ei kysytä nyt sukupuolta ultrassa, muilla kerroilla ollaan kysytty ja nyt halutaan pitää salisuus loppuun saakka, jos ei vaan mieli muutu matkan varrella :) En kyllä ole täysin luottanut ultran kertomaankaan, on nimittäin muutamalla kaverilla käyny et joka ultrassa ovat samaa sanoneet esim.poikaa niin onkin tullu tyttö :)
Mutta pääasia että tulee jompi kumpi<3
Arkamamma: Jospa kaikki etenisi hyvin ja saisit heittää huolen pois harteiltasi ja nauttia odotuksestasi! :)
alkaakin moni jo käyneen neuvolassa :) minulla meni n.1h neuvolassa, kun otti veretkin siinä eikä labrassa..
kmk: 4D ei erehdy :) viimeksikin saatiin kuva tytteröisen jalkovälistä eikä voinut erehtyä kolmiuloitteisesta kuvasta. suosittelen kaikille 4d-ultraa! eikä ole kyllä kalliskaan.. oli ihana kokemus kurkistaa masuun ja nähdä tulevan vauvan kasvot ;)
mitenköhän tuonne yahoon porukkaan pääsee? on niin sekava minusta :/
cec ja rv9+0
ps. huomenna minulla viimein se ultra :)
5+0 vasta tänään. Lieviä oireita tulee ja menee. Parin viikon päästä olisi ultra.. Päivä kerrallaan mennään ja pitää toivoa, että kaikki menisi hyvin.
G
täällä myös eka neuvola takana=)tunnin melkein siellä olin ja sama tuttu täti kun edellisissäkin raskauksissa=)!taidan yksityisen neuvolan jättää väliin ja käydä vaan lekurissa sit yksityisellä,kun kerran tää sama mukava täti oli neuvolassa!verenpaine oli hieman alhainen,mutta ok ja hemari oli 126,pissa puhdas.laskettu-aika on päivän aikasemmin niiden laskureiden mukaan eli 8.9 mutta ultran mukaan menisi melkein viikolla eteen päin..kuulemma tarkistetaan yksityisellä siellä np-ultrassa ja sit muutetaan jos tarvii!mun pitäs oikeesti skarpata ton painon kanssa..tiputin 11,5 kiloa tossa viime raskauden jälkeen(itse raskaudesta ei jäänyt kiloja)ja nyt jo 7 kiloa niistä tullu takasin=(!nyt pidän huolen että paino ei muutamaa kiloa enempää nouse..pakko alkaa kattomaan taas tarkemmin mitä syö,on tullu herkuteltua taas liikaa=/mitään ei tee mieli syödä,mut sit vihdoin kun olo on semmonen et vois jotain pistää suuhun ni mieli tekee suolasta ja rasvasta=/!noh,imetysaikana alkaa taas pudotus!
miten muuten muilla,onko vatta kasvanu?
mulla alkaa olla mahdotonta alavatsa-pömpön piilottelu!!!enkä kuitenkaan vielä halua kaikkien tietävän...!varsinkin jos on pissa hätä niin vatta on isohko(työntyykö kohtu jotenki sillon sitte enemmän esiin?)!vastallaan ei voi nukkua ja liitokset kolottaa jo nyt!!!!!=O!tyynyt jalkojen välissä nukuttava!väsymys on muuten edelleen huimaa..pakko saada nukua joka päivä päikkärit tai muuten en selviä...!nytkin odotan ja lasken minuutteja koska pääsen tytön laittamaan unille ja ite nukkumaan myös=)!
mukavaa päivää syysmammat ja pikkuheput=)
hjo ja masunasuttaja 8+1
Täälläkin syyskuun odottajia yksi kappale ilmoittautuu :-).
Viime maanantaina tein testin ja punaiset viivat tulla tupsahti heti esiin.
Oli vähän epätodellinen olo, vaikka teoriassa mahdollistahan se olikin.
Huvikseen vaan tein testin.
Kahden lapsen äitinä olo ei ole yhtään " odottava" . Rinnat on ehkä pikkasen kipeät, ja väsymys on kyllä kova.Mutta maha ei pömpötä yhtään vielä eikä painoa ole tullut grammaakaan....toisaalta pelottaa,että olenko edes raskaana...vauva olisi toivottu kyllä.
Esikoinen on jo 11 v ja toinen täytti kuun alussa 2 v.
Ensimmäinen neuvola olisi ensi torstaina 7.2,eli onko viikot silloin jotain 8 ja risat? Sydänäänet tuskin vielä kuuluvat.... Katsoin itse laskurilla että LA olisi 15.9.
mami
Siis tämä väsymys on jotain järkyttävää, loppuisi jo! Tuntui, että jo vähän helpotti viime viikolla, mutta tänään taas nukuin 2 päikkärit pojan 10kk kanssa ja silti väsyttää :(
Sain viimein kutsun np-ultraan ja se olisi 13.2, ihanaa! Sitten saa jotain konkreettista tietoa pienen voinnista. Samalla viikolla on myös toinen neuvolaketa, jolloin kuunnellaan ensimmäisen kerran sydänääniä.
Täällä arvailtiin sukupuolta ja itsellä on " tyttötunne" . En myöskään usko että oideiden perusteella voisi mitään päätellä, mutta silti sitä ajattelee josko tämä olisi tyttö, kun poikaa odotellessa tuntui olevan paljon helpompi alkuraskaus... Mutta saas nähdä!
Jos joku osaisi tehdä sen syyskuisten esittelypinon, niin se olis tosi kiva juttu. Itsellä ei taidot riitä...
Cristy ja mini 9+4?
Mä kyllä uskon tuohon " hömppään" , että oireet _saattavat_ kertoa sukupuolen, ja etenkin mahanmuoto (myöhemmillä viikoilla) sekä vauvan sydämensykekin kertoo paljon.
Mulla 3 lasta, ja jokaisesta olen kyllä aavistellut oikein sukupuolen ;)
Tyttärestä (esikoisestani) pahoinvointia oli vain aamuisin, ja paljon lievempänä.
Pojista pahoinvointi oli rajumpaa, kestäen pidemmille viikoille.
Ja sykkeet olivat aikalailla samat pojilla, matalammat kuin tyttöä odottaessani.
Ja tytöstä maha levisi sivuille enempi, oli lattanampi mahasta.
Pojista tuli selkeät pallot eteen ;)
Nyt en tosin vielä aavistele kumpi olis tulossa, mutta...vähän kyllä semmoinen " tyttöolo" on, en tiedä mistä moinen fiilis ;)
Pahoinvointia, etenkin aamuisin, on ollut, sekä kammottavaa väsymystä.
Mielitekoina maustetut, suolaiset (makea ei maistu ollenkaan!) ja rasvaiset ruoat (tosin myös terveellisetkin, kuten esim. parsakaali ;O )
Maha on turvonnut jo kovin, enkä mahallani enää pysty nukkumaan.
Rinnat ovat myös turpeat ja arat.
Vähän herännyt epäilys, josko tuolla mahassani olis tuplat ;)
(käytin marraskuussa Clomifeeniä, tosin tää raskaus alkoi " luomusti" , hoitopaussin aikana ;)
Alkuraskauden ultraan ollaan menossa yksityiselle 18.2., kun viikkoja täynnä silloin 8 (luultavasti).
Neuvolaan menen ensi viikolla, 5.2.
t: Muumimamma-72 rv 6
(ja lapset 17 v, 5 v ja pian 4 v)
Oon tähän asti vaan tyytyny lukemaan viestejänne, mutta kaipa sitä tänne vois omankin kortensa kekoon kantaa.
Syyskuuksi siis odotellaan toista lastamme. Esikoistytär syntyi 03/2006.
Virallista LA:ta en ole vielä saanu, mutta netin laskureiden mukaan se olis 04.09. Pari viikkoa sitten lääkäri totesi ultrassa alkion vastaavan arvioituja viikkoja, joten ehkä se LA ei paljoakaan tuosta muutu.
Asun ulkomailla ja meillä ei ole Suomen neuvolasysteemiä, vaan raskauden ajan käydään omalla gynekologilla tarkistuksissa.
Oireettomasta raskaudesta en minäkään valitettavasti voi puhua. Pahoinvointi alko jo viikolla 4 ja sitä jatkuu edelleen. Viime viikonloppuna olin vielä mahataudissa ja sen jälkeen onki pönttöä halailtu useaan otteeseen. Tiedä sitä nyt sitte onko edelleen mahatautia, vaiko raskauden aiheuttamaa yökötystä. Inhottavaa joka tapauksessa!
Väsymys on myös hirmuinen koko ajan. Päiväunet otan joka päivä tytön nukkuessa ja illalla sänky kutsuu jo 20-21 välillä...
Toivottavasti tämä pian tasaantuu ;O)
Mukavaa viikkoa kaikille!
Moi moi!
Olisin voinut aloittaa kirjoituksen aivan samalla tavalla kuin edellinenkin, eli olen jo melkein kuukauden käynyt lueskelemassa näitä syyskuisten juttuja, mutta en ole tullut kirjoittaakseni mitään.
Meillä on myös esikoistytär 03/06 ja toista siis odotellaan. Nyt laskettu aika olisi 7.9. (ultran mukaan, piti käydä kurkkaamassa kun on yksi tuulimunakin takana).
Pahoinvointi ja erityisesti väsymys ovat ehkä jo vähän helpottaneet. Mahan turvotus vaan on valtaisaa jos vähänkin syö ja sitten röyhyttää. Ja nukkumaanmenoaika koittaa kasilta, jos meinaa seuraavan päivän pärjätä töissä. Oih ihania oireita...
Saas nähdä, jaksanko jatkossa kirjoitella, vai pysyttelenkö vaan " varjojäsenenä" lueskelemassa.
matrushkin ja kala 8+2
" Kala" sanoi esikoinen kun näytin ultrakuvaa ja kysyin tietääkö hän mikä siinä on ;) Sinäänsä loogista, koska hän myös sanoo, että äidin masussa on kalaisuus, koska ei osaa sanoa salaisuus.
Tänään käytiin varhaisultrassa, ja siitä tulikin todella varhainen! Viikkoja on sen mukaan 5+ jotain. Ei kuulemma vielä kuutta täynnä. Harmittaa älyttömästi, luulin olevani jo parhaimmassa tapauksessa 7+4. Positiivisena puolena; Sydänäänet näkyivät!!! Onneksi edes tuo helpotti oloa. Ärsyttää kun ei saanut vieläkään varmuutta tuolle kestolle, pikemminkin päin vastoin! Pitäisi vaan antaa asian nyt olla ja tuumata että se tulee sieltä kun on tullakseen!! Kun vaan ei itkettäis niin älyttömästi!! Väsy ei ainakaan helpota oloa..
Ärsyttää vielä sekin, että kun oltiin odottamassa ultraan pääsyä, niin eiköhän työkaveri tullut odotustilaan!! Saamari kun ei yhtään kiinnostaisi huomenna selitellä mitä varten siellä oltiin. Helppohan olisi sanoa, että papa-testissä, mutta mies oli mukana...
Nyt on kyllä sellainen ärsytyspäivä että ei toista! Eikä sen puoleen että eilinen olisi tätä parempi ollut.. Toivon mukaan olo vähän helpottuu kunhan syö ja nukkuu kunnolla. Hoh hoijaa..
Eli tänään olin alkuraskauden ultrassa. Alkio olikin hieman isompi, joten viikkoja on nyt sitten 8+4 aiemman 8+0 sijaan. Ultraaja kyllä laittoi paperiin jopa 8+6, mutta en usko sen olevan noin pitkällä. Mennään nyt sit vähän enemmän keskiarvolla :) Kaikki oli hienosti ja nyt vain odottelen np-ultraan kutsua. Ai niin, uusi la on nyt sitten 5.9.
Onko täällä muuten muita menossa np-ultraan naikkarille? Onko teille tullut jo kutsua ja jos on, niin milloin kutsu tuli? Mä kovasti odotan sitä kutsua tällä tai viimeistään ensi viikolla...
Tervetuloa uusille odottajille! Meitä on jo iso joukko odottamassa syyskuun pakettia...
MV81, onnittelut sydänäänten näkemisestä! Harmi tuo raskauden kesto, kun olikin viikkoja vähemmän. Toivotaan silti, että kaikki on ok. Sitten olisi ollutkin varmaan kurjempaa, jos sydänääniä ei olisi näkynyt. Sehän oli tosi hieno juttu!!
Mulla kanssa maha pömpöttää ihan älyttömästi. Osaltaan kyllä vaikuttaa sekin, että kuopus on vasta vuoden ja edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa. Saa nähdä millainen tästä loppua kohti kasvaa :)
Mielitekoja: ranskalaisia, pizzaa ja kaikkea suolaista tekee hirveästi mieli. Makeaa ei juuri ollenkaan.
Autumn ja salamatkustaja 8+4
Täällä olis yks uusi tulokas teidän pulinaan.
Ikää mittarissa pian 28-v. kaksi lasta ennestään.
Huomenna rv 8+0, ensimmäinen neuvola vasta 11.2. ei jaksais odottaa..
Ihan hirveä väsymys ollut, muistelisin, että edellisissä raskauksissa (pojat 7- ja 5- v.) meni ohi näihin aikoihin.
Pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan, mutta osa hajuista ja ruoista etoo tosi paljon :S .
Musta tuntuu kans, ettei voi olla enää vatsallaan, näinkö pian se jo tuntuu =) Kun edellisestä on jo niin kauan aikaa...
Ainakin 4 tai 5 tuttua on povannut kaksosia, " kauhulla" odotan ekaa ultraa ;)
Vatsan muodoista.. mulla oli molemmista pojista " pallovatsa" ei takaa katsoessa ois välttämättä tienny et on raskaana, tytöistä olen kuullut että maha on leveä?
Samoin siitä pigmenttiviivasta (mikä sen hieno nimi on, joka kulkee navasta alaspäin) että se tulisi kun odottaa poikaa?
Tiedä sitten, minulla oli se molempia odottaessa :)
Mites mielihalut sitten? pojista söin kilotolkulla porkkanoita päivässä.. en mitään suolaista tai mitään rasvaista. Salaatteja yms. ihan älyttömästi.
Tässä vaiheessa tekee mieli koko ajan jotain tosi suolasta, ja kaikkea sellasta mitä en yleensä syö..
Noh.. saas nähdä, onko näillä mitään merkitystä =)
Marili 7+6
Ihana ollut lukea kun niin monella on ultrasta palatessaan ollut tuliaisina mukavia uutisia, sydämen sykkeitä. Itsellä kauhea olo jatkuu, ihan oikeasti tuntuu että voimat loppuu. Mies on vielä työmatkalla koko viikon ja tietysti siis koko talouden ja esikoisen plus koirien hoito tämän huonovointisen mamman harteilla, huh. Miten minusta esikoisen raskaudessa ei tämä oksetus ollut ihan näin kauheata. Onko ihan henkistä vai mitä, mutta se ettei voi kenellekkään vielä paljastaa " salaisuutta" aiheuttaa vaan lisää pahaa oloa. Miten se onkin niin että just vaikka vanhempien luona käydessä väri pakenee kasvoilta ja kuplat tuntuu kurkussa ihan varmasti :) Muistaakseni edellisessäkin raskaudessa oireeni lieventyivät kun lähipiiri tiesi missä mennään ja sai voida pahoin ihan ns. sallitusti. Tuntuuko kenestäkään muusta samalta? Meillä on np-ultra 8.2., eli viikon päästä perjantaina. Sen jälkeen ajateltiin varovasti kertoa lähipiirille. Miksi sitä niin jotenkin varookin kertomasta, taidan pelätä että jotain pahaa tapahtuu jos liian aikaisin kertoo. Vaikka sitähän voi tietysti sattua missä vaiheessa vaan mitä tahansa, sen olen tiedostanut liiankin hyvin. Tulee luettua liikaa juttuja netistä... No mutta nyt nukkumaan, uni maistuu tosiaan täälläkin ja ei puhettakaan vatsallaan nukkumisesta. Se tuntuu jo tosi ikävälle jostain syystä :) - MI ja pikkuinen rv 9+2
Ja tervetuloa uusille salaisuuksille! Meillä tämä ei enää niin salaisuus ole, kun ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja sisaruksille sekä mä kolmelle mun parhaalla ystävälle (ja he heidän puolisoilleen uskoisin). Ajattelin, että nuo ihmisethän ne on tukena niin ilossa, kun surussakin. Esikoiselle ei olla vielä kerrottu, koska sen jälkeen raskaudesta tietää koko kylä.. Sen verran räpä-ukko on tuo meidän pieni mies.. :-) Kerrotaan ehkä noin kuukauden päästä.
Täällä on ollu puhetta oireista ja mahan muodoista jne. Mun maha esikoista odottaessa oli myös sellanen eteenpäin suuntautunut pallo, takaa ei huomannut juurikaan raskautta. Katsotaan miten masu nyt kehittyy.
Mulla ei esikoista odottaessa ollut juuri mitään oloja, väsymystä jonkun verran kyllä. Mutta nyt tätä yökötystä ja öklötystä on jatkunut jonkun aikaa, ainakin viime viikosta. Jos et syö 2 tunnin välein, tulee niin paha olo, että et pysty syömään. Yhden kerran on tullut oksennus aamulla, mutta sellasta yökkimistä on monta kertaa päivässä, jos ei syö. Muutamana yönäkin kun olen käynyt vessassa ja tullut takaisin sänkyyn, on tullut tosi paha olo. Muutenkin olen nukkunut tosi rauhattamomasti ja nähnyt tosi paljon unia ja heräillyt vessaan jne. Ei paljon helpota päiviä tuo univaje. Tai sanotaan, että päivät töissä menee ihan ok, mutta kun illalla tuun kotia, lojahan sohvalle ja siitä ei sitten paljon liikuta. Pitäs varmaan vaan lähteä ulos, että piristyy, mut kun ei jaksa. Mutta eiköhän se tästä pikku hiljaa, toivottavasti. Ja mä en valita! Tämähän kuuluu asiaan! :-)
Mulla on to-aamuna neuvola ja sitten puolen päivän aikaan ultra yksityisellä. Toivottavasti masussa ois kaikki kunnossa. Ehkä mä senkin takia nukun huonosti, kun jännitän sitä?
Mä haluisin 4-D ultraan, mutta sellasia lienee vaan siellä pääkaupunkiseudulla ja muissa isoimmissa kaupungissa. Pitää yrittää, jos joku kokous reissu sattuis oikeille viikoille Helsinkiin, niin voisin varata sinne ajan ko. ultraan. Millä viikoilla se kandeis tehhä ja voitteko suositella jotain paikkaa?
Nyt hommiin. Voikaa hyvin!
Jonskuponsku rv 6+4
Hei,
Täällä olisi myös syysvauveli tulossa, tosin aika alussa vielä (6+5).
Ensimmäinen neuvola on vasta 10+3 viikoilla, että tosi myöhään minulla.
Tosin aika varovaiset odotukset tässä vielä on kun edellinen raskaus meni kesken, tosin heti alkupäivinä. Mutta ei jotenkaan pysty iloitsemaan ennenkuin neuvola ja eka ultra on läpikäyty.
Moikka!
Mä olen menossa Naikkarille synnyttämään ja sain juuri maanantaina kutsun np-ultraan, joka olisi 13.2. Itsellä viikkoja neuvolan mukaan nyt 9+5, vaikka luulenkin etten ihan niin pitkällä ole. Joten eiköhän se kutsu sullekin pian tule :)
Kiitti tiedosta :) Ehkäpä postilaatikkoon kolahtaa pian meillekin kutsu!
minulla ei tytöstä ollut mitään pahoinvointia, tästä toisesta kyllä :/
minä en usko yhtään, että oireiden mukaan voisi sanoa kumpi tulossa. ihan huuhaata minusta, mutta toiset saakoon uskoa ja saada huvinsa siitä. minä katsotutan sen sitten ultrasta oikeasti, kumpi on tulossa :)
tuohon pahoinvointiini on hyvin auttanut kylmä jogurtti ja ulkoilu. reipas lenkki rattailla ja voi hetkeksi unohtaa ikävän olon! univelkaa on kovasti, kun tyttö herättää öisin. eilenkin kaaduin jo klo 21 sänkyyn.
olen kokeillut angel soundilla jo kuunnella masua, mutta mitään ei tietenkään vielä ole kuulunut. esikoinen kuului rv9+3 :) josko sitten loppuviikosta?
ylihuomenna ultra :) toivottavasti kaikki on kunnossa ja syyskuussa olisi nyytin hakua sairaalasta..
täälläkään ei muuten enää omat housut tunnu yhtään mukavalta. kauppareissulle voi heittää vielä farkut jalkaan, mutta pidempään en pysyisi pitämään kun puristaa..
cec rv8+6