Olen sairaanhoitaja, erikoisosaamisena korva-nenä-kurkkutaudit. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (31)
Korvaan ei pitäisi mennä sörkkimään millään kyynärpäätä pienemmällä, kuuluu monen korvalääkärin neuvo. Vahan tarkoitus on suojata korvakäytävää. Ja jos sitä menee sieltä kaivelemaan, voi saada itselleen hyvinkin ikävästi kutisevat korvat tai paihimmillaan pahan korvakäytävä tulehduksen. Jos korviin kerääntyy paljon vahaa, se pitäisi poistattaa esim. työterveyshoitajalla. Myös removaxia tms. voi käyttää, jolloin vaha liukenee ja kulkeutuu paremmin korvakäytävän suulle, josta sen voi turvallisemmin poistaa.
t: toinen KNK-hoitaja=)
Lääkärikaverini sanoi, että konkarisairaanhoitaja tietää enemmän kuin huono lääkäri.
Työskentelenkin enemmän noiden tuubitus- ja risapotilaiden kanssa.
Hyvää päivän jatkoa sinullekin!
Poskiontelo on ilmeisesti jotenkin oudon muotoinen. Mitä sille pitäisi tehdä? Olen myös allerginen ja joudun muutenkin niistämään paljon keväällä/kesällä.
Eli mitä kautta leikataan ja onko siinä riskejä? Onko pitempi nukutus kuin putkea laitettaessa.
tinnitus vasempaan korvaan. Mikä siellä voisi olla vikana?
reikään voi laittaa paperipaikan ja jos ei auta, niin voidaan käyttää myös ns. rasvapaikkaa (otetaan ihon alta rasvakerrosta esim koravalehdestä tai vatsan alueelta)
Nukutus kestää suunnilleen saman verran kuin tuubia laitettaessa.
Hoitajat neuvovat myös 10023:ssa. Hoitajat tietävät myös hyvin asioita. Kiitos neuvonnasta. Neuvo toistekin. Älä välitä kateellisista kioskinmyyjistä.
Tarkoituksena oli antaa neuvoja ja ohjeita näin hoitajan näkökulmasta ihan vaan ystävällisyyttäni, mutta se ei näemmä kaikille sovi.
Vastaan päivittäin näihin samoihin kysymyksiin puhelimitse, joten joidenkin kanssa saatetaan joskus keskustella ihan ' livenäkin' .
Heippa!
neuvoistasi, kuten esimerkiksi minä. Kyllähän täällä on aina myöskin häiriköitä paikalla. Kaikilla ei ole näet mielenterveys kunnossa. Ymmärrä toki niitäkin.
KIITOS
Kuopus heräsi, joten nyt toisiin hommiin.