Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

viimeinen viikko tamikuuta ELOKUISET!!

28.01.2008 |

Huomenta!

Tuo viime viikon pino oli jo niin pitkä, että aloitellaan uusi pino taas.

Täällä pahoinvointi teki taas comebackin ja eilen oli aivan karsee päivä olotilan kannalta. Näin unta toissa yönä, että synnytin ja sitten kätilö vei vauvan pois ja sanoi, että sillä on ohra-allergia..! :o Saman yönä näin unta että avasin pakettia joka oli äärimmilleen täynnä tuttipulloja.

Meillä vatsatauti jylläsi oikeastaan koko viikonlopun, joskaan kukaan ei enää oksentanut..lapsilla vatsa tosi löysällä ja ruoka ei maistunut kellekään. Katsotaan miten nyt, kuumeettomia olivat ja suht. virkeitä ja vein kaikki nyt aamulla tarhaan & kouluun. Itse menen iltavuoroon.

Sellaista gallupia tekisin nyt teille muille, että A) kuinka pitkä suhde teillä puolison kanssa takana ja B) jos ennestään lapsia, niin mikä tulee olemaan tämän hetken kuopuksen ja tulevan vauvan ikäero?

Terkkuja

TarjaMamma rv 12+5 ( kohta neljäs raskauskuukausi alkaa!!!)

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toipumisia kummitukselle! Itselläni on ollut koko ajan sellaistä ruskeata vuotoa ja nyt vkl tuli sellaista lima klönttejä yäks.Olen soitellut sairaalaan mutta huomenna pääsen neuvola lääkäriin ja siellä sitten ultralla näkee onko enään elämää siellä. Suoraan sanoen paska fiilis ja itkeä tihrustan pelosta. Kumpa olis jo huominen.

t.Äippä ja rv 11+3

Vierailija
22/85 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä kuulumisia laidasta laitaan. Kummitukselle pahoitteluni ja voimia asian läpikäymiseen!!

Viltsulle onnitteluja hyvistä uutisista!!!

Vastauksia galluppiin: A)Yhdessä on taaperrettu reilu 6 vuotta, naimisissa ollaan oltu reilu 3 vuotta. Itse asiassa lapsen laskettu on just meidän neljäntenä hääpäivänä. B) Ikäeroa esikoiselle ja tulokkaalle tulee 2v8kk.

Täällä ei mitään ihmeitä. Oksentaminen vähentynyt, on enää satunnaista ja väsymys on myös hivenen helpottanut. Perjantaita odotetaan kuumeisesti, silloin on kauan odotettu np-ultra.

Poika sairastaa taas yskä, nuha ja silmätulehdus. Toistaiseksi on vältytty mahataudeilta yms. Sais myös tuo uhmaikä vähän helpottaa...

Mutta nyt tilaa muille. Hyvää illan jatkoa kaikille!

T:JHS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... olen todella pahoillani, että jouduit kokemaan keskenmenon. Hirmuisesti voimia ja jaksamista.

Vastailen nyt ensin galluppiin:

1) Yhdessä ollaan asusteltu 13 vuotta ja naimisissa vasta pari vuotta

2) Ikäeroksi tulisi 2,4vuotta

Sitten tuo oma napa.

Eilen tuli tosiaan vähän enemmän ruskeaa vuotoa, sellaista nestemäistä. Itkin koko päivä - oli varmaan karsein synttäripäivä ikinä!

Tänään oli sitten neuvola. Siellä tuo pieni olento köllötteli ihan oikeassa paikassa ja sydän löy tuhatta ja sataa. Neuvolan täti epäili, että sikiö saattaisi olla viikon pidemmällä kuin menkoista voisi päätellä.

Keskiviikkona olen menossa lääkärin luokse ja hän tutkii vielä, että voisiko ruskea vuoto johtua tulehduksesta.

Vähän on helpottuneempi olo, mutta ei täysin. Nyt ei auta muu kuin toivoa parasta.

Iluvatar-76 rv9+2

Vierailija
24/85 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu uusi mukaan :) olen taustalla lueskellut viestejä, mutten ole saanut aikaiseksi kirjoitella.. Vilkas esikoinen (11/06) pitää siitä huolen :)

Minulla on ollut aamupahoinvointia (lue kokopäivä..) myös koko alkuraskauden ajan eikä se tunnu helpottavan, varsinkin kaikki hajut pistää oksettamaan. Vasta kaksi kertaa onneksi olen oksentanut, mutta läheltä piti tilanteita joka päivä varsinkin esikoisen kakkoja pestessä aamuisin! Oikeasti pelkään mikä päivä laattaan poikaraukan niskaan.. :(

Kävin yksityisellä varmistamassa raskauden ultrassa jo joulukuussa ja viikkoja sen mukaan nyt 10+4. (LA 22.8) Ihan tyhmää kun neuvolassa silti laittoi korttiin menkkojen mukaan LA:n vaikka heittää 11 pv! Korjataan sitten vasta siinä alkuraskauden ultrassa (np-ultra). Ihan kumma kun kuitenkin oli jo kerran varmistettu ultrassa.. no ihan sama.. Ultra-aika mulla on vasta 6.2.

Galluppiakin täällä oli:

1. Ollaan oltu yhdessä 10 vuotta ja naimisissa 3,5 vuotta. (Ja asuttu yhdessä 10 vuotta;)

2. Esikoisen ja tämän tulevan vauvan ikäeroksi tulee 1v9kk.

Nyt täytyy painella nukkumaan..

Susa-Juulia rv 10+4

Vierailija
25/85 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itkettää puolestasi...

Näin alkuun kysäisen että osaisiko joku sanoa minkä verran vajaa 3v pojan pippelin esinahan " pitäisi" liikkua taaksepäin? Tuolla esikoisella (täyttää siis maaliskuussa 3v) pippelin pää (esinahka oikeastaan) punoittaa jatkuvasti ja sitä pitää suihkuttelemalla suihkutella toooodella huolellisesti. Varovasti vedän sitä esinahkaa taaksepäin ja sitten suihkuttelen. Kerran sieltä tuli vaaleaa töhkää mutta vain sen kerran ja lähti suihkuttelemalla pois. Olenkin miettinyt että onkohan ahdas esinahka ja pitäisikö lääkärille mainita?

Sitten vastailua galluppeihin:

Miehen kans yhdessä 7v ja risat, joista naimisissa puoli vuotta. Lasten ikäeroksi tulee 3v4kk ja vähän päälle.

Ai niin Viltsulle onnittelut hyvistä uutisista. Mahdat siellä kulkea jalat metrin maan yläpuolella!

Vierailija
26/85 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa.

Kummitus: Kauheita uutisia. Voimia sinulle ja miehellesi!

Kaikki te, joilla on sitä itsepintaista tiputtelua: Tsemppiä! Pidän peukkuja kovasti, että kaikki on kunnossa.

ON: Täällä on ilmeisesti kaikki vielä hyvin. Se vähäinenkin pahoinvointi, jota minulla oli, on kadonnut, huimaukset sen sijaan jatkuvat (niitä mulla on ollut koko ajan). Eli sille, joka kyseli, onko joku joka ei ole vielä oksentanut: Minä viittaan! Ei ole ollut edes lähellä, mitä nyt käynyt mielessä pari kertaa. Se onkin saanut välillä minut hiukan huolestuneeksi. Viime aikoina en kuitenkaan ole ollut enää juuri ollenkaan huolissani, sillä kohtu tuntuu kasvavan ihan hyvää kyytiä - alavatsasta ja vähän muualtakin nippailee päivittäin ja vyön olen jo joutunut jättämään pois housuista (liekö sitten turvotusta... =)). Valkovuotoa on ollut jonkin verran (se on ilmeisesti ihan normaalia?), mutta mitään muuta vuotoa ei ole ollut pisarankaan vertaa.

Vessassa saa tosiaan juosta aika taajaan, mikä on aiheuttanut arkena ongelmia - herään vähintään kerran yössä käymään vessassa, ja silloin voi hyvin käydä niin, etten nukahdakaan uudestaan. Eli olen melkoisen väsynyt koko ajan. Onneksi sentään viikonloppuisin saa nukuttua.

Uniongelmista huolimatta ihan myönteisellä mielellä täällä kuitenkin odotellaan!

t. Alma rv 10+2

Vierailija
27/85 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä piti mainita siitä ultrasta: Tosi kiva lukea ultrakuulumisianne! Mulla eka ultra (siis se np-) on vasta ensi viikon perjantaina, eli kun kulunut jo melkein 12 viikkoa, odottelen jännityksellä.

t. Alma, edelleen rv 10+2

Vierailija
28/85 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummitukselle!

Gallupiin vastauksia;

a) yhdessä olemme olleet 12 vuotta ja naimisissa 8 vuotta

b) ikäero ensimmäisen kanssa noin 6,5 v ja toisen kanssa 4 v. 2 kk

Joku oksentelusta kyseli. Olen tainnut kerran kunnolla oksentaa, mutta lähellä piti tilanteita/yökötystä on ollut enemmänkin. Jotkut hajut kaupassa varsinkin kala (en syö kalaa) tekee häijyä. Koiran oksennuksen siivoamine eilen oli tuskaa. Mutta ehkä tämä pikkuhiljaa helpottaa.

nyt pitää kai töitänkin tehdä ;-

rv 12+

Vierailija
29/85 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo ruskea vuoto sitten eteni pahimpaan.......Yöllä alkoi supistukset ja vuoto paheni.Yöllä sairaalaan kovien tuskien takia.Vuoto oli älytötntä kun kapusin tutkimuspöydälle.Lääkäri ehti aloittaa tutkimuksen kun sanoi että tämä tulee nyt.Tuli kova supistus ja tunsin että nyt tulee jotain isompaa.Se oli todella hirveä tunne.Lääkäri sanoi että ei vastanut viikkoja joten ehkä ollut pidempään tuolla kohdussa kuoleena.Nyt kotona jo lepäämässä.Pikkusen rupee olee sellainen outo olo mutta pakko jaksaa lasten takia.

Kaikille hyvät jatkot ja onnea odotukseen

t. Äippä ja pojat

Vierailija
30/85 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että, pahoittelut keskenmenon saanneille..=(.

huono olo vieläkin, enemmän iltaisin, maha pömpöttää ja rinnat on kosketusarat ja maitoa tihkuu!!!! ensiviikon maantaina pääsee masuun kurkistamaan, toivottavasti kaikki on hyvin.

nukuin 13 tunnin yöunet, mies oli iltavuorossa ni nukuin jopa kahteentoista , luxusta.

peetu 9+0

Vierailija
31/85 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia teille ja toivoa vielä uusista pikkuisista!! suru on varmasti suuri.

Täällä pahoinvointi ei hellitä, eilen oksensin 3 kertaa. Onko kellään tietoa kuinka paljon huonovointisuutta voi olla että pitäisi huolestua. Terkkari ei sanonut pikavisiitillä mitään.

Np-ultraan vielä 2 viikkoa

gallup yhdessä 12v, naimisissa 7

ja ikäeroa tulee vähän alle 2v

Viltsulle onnea iloisista uutisista!

Karpalo vk10

Vierailija
32/85 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

ihan alkuun pahoittelut km:n kokeneille!! Oikeita sanoja tuskin edes onkaan lohduttamaan surussanne. Voimia!

G: 4 vuotta yhteistä taivalta takana, avoliitossa eletään.

Esikon ja tulokkaan ikäeroksi tulee aika tarkasti 2 vuotta.

KARPALO (meniköhän niki lähellekään) kyseli miten pahaksi pahoinvoinnin voi antaa mennä. Oletkos kokeillut sitä inkivääri-valmistetta apteekista? Hyvällä ystävälläni oli hurjan voimakas pahoinvointi raskausaikanaan mutta hänen ei tarvinnut kuitenkaan turvautua lääkärin apuun. Kai se on pääasia että päivittäin jotain saa alas menemään, vaikkakin osaa tulee uloskin. Mutta siinä vaiheessa kun ei pysy enää tolpillaan ja vesikin tulee samassa ulos, niin kannattaa lähteä tiputukseen. Uskoisin että muutaman kerran päivässä oksentelu on ihan normaalia eikä vaadi erikseen muuta hoitoa. Toki jokainen on yksilö ja jos vaan tuntuu ettei pahoinvoinnin kanssa pärjää, niin onhan se otettava yhteyttä neuvolaan. Onneksi se pahoinvointi usein kuitenkin loppuu näiden ekojen kuukausien jälkeen, joten ei muuta kun jaksamista ja kärsivällisyyttä kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Mulla ei tuo huonovointisuus enää hirveästi vaivaa, onneksi (kop kop). Muita oireita kyllä edelleen löytyy. Vatsaa vihloo usein, vatsa on sekaisin silloi tällöin, väsymys, huimaus, KIUKKUISUUS, hiivatulehdus ja jatkuva nälän tunne. Että näillä on vaan mentävä..:)

NP-ultra viikon ensi viikolla, sitä odotellessa siis..

Hyviä vointeja kaikille!

-sini ja masu 11+1

Vierailija
33/85 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jaksatte eteenpäin *halaus* Elämällä oli tarkoitus suunnitella asia noin, mutta kyllä te selviätte siitä, päivä kerrallaan :) Surkaa rauhassa ja antakaa sitten ajan viedä *voimia*

Vielä tosta pahoinvoinnista..Ite en apteeksista löytänyt sitä Multitabsin inkiväärijuttua (tukku ei oo toimittanut), mutta inkivääritee on toinen, joka auttaa eli kuppiin kuumaa vettä, johon 1-2 tl raastettua, tuoretta inkivääriä --> antaa hautua tovin ja sitten juo sen. Kannattaa tehä isompi satsi heti kerralla, säilyttää jääkaapissa ja sitten tarpeen tullen aina lämmittää sitä :)

Tänne ei oikeastaan mitään uutta, paha olo jyllää aina aika ajoin. Jotkut housut jo ahistaa ;)

-AJ&natiainen-

Vierailija
34/85 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuret pahoittelu keskenmenon saaneille, ihan herkistyin kun niin mukanaelin lukiessa. paljon voimia ja lämpimiä ajatuksia surutyöhön.

pahoinvoinnista on ollut puhetta, mulla ei se enää vaivaa, onneksi. oksentanut en ole kertaakaan ja siis se etova olokin nyt kadonnut. tällä kierroksella kyllä tuo etova olo viipyi paljon pidempään kun aiemmin, ja minä olen kuitenkin kuulemani perusteella päässyt helpolla. voimia kaikille asian kanssa kamppaileville....

Gallupissa huomasin tehneeni typon, eli 4 hääpäivä on elokuussa tulossa, toive olisi kuitenkin että vauva syntyisi jo ennen hääpäivää, kun silloin olisi 9pv yli lasketun ja ultrassa vastasi 3pv isompaa kuin la näyttää, on muuten molemmissa ultrissa (varhais ja np) ollut tuon 3pv isompi kuin viikot mutta eihän se nykyään muita kiinnosta kuin äitiä, aiemmat lapset on vaan olleet sen verran isoja että toivoisin ettei kovin yliaikaiseksi päästettäisi...

mammeli

Vierailija
35/85 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähes saman ikäiset pojut, pojallani kanssa maaliskuussa 3v. syntymäpäivät =) Kyselit siitä esinahan ahtaudesta, jos se tuntuu tiukalta se yleensä korjaantuu iän mukana. 5v vasta niitä aletaan leikkailemaan jos on tiukka. Esinahkaa ei saisi vedellä koska siihen voi tulla arpikudosta. Kannattaa kuitenkin sitä punoitusta käydä näyttämässä neuvolassa ettei vaan ole tulehtunut, voi se tietenkin liian tiukkakin olla mutta ne yleensä korjaantuu ittestään. =)

Pahoitteluni myös Oskarille keskenmenosta, tuntuu varmasti pahalta, nuo on todella raskaita asioita. Paljon jaksamisia teille..

Vierailija
36/85 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoin ja viimein uskaltauduin joukkoonne...

olen e-savosta 26v. esikoisen odottaja.tänään oli eka ultra ja siellähän " yp" 12+6 vko olla möllötteli.minäkään en juuri ole aamupahoinvoinnista kärsinyt mutta yökkäillyt olen senkin edestä.

ja galluppiin ...avomiehen kanssa ollaan yhtä pidetty sellaset 7 vuotta ja esikoista nyt odotellaan.

Vierailija
37/85 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUomista ultraa odottelen innolla ja jännityksellä.. On tämä vauva jo jotenkin niin tosi, että voin vain kuvitella, miltä keskenmeno tässä vaiheessa tuntuu. Voimia KUmmitukselle ja Oskarille!

Joku aiemmin mainitsi, että olisi mahdollisesti tuntenut jo hyvissä ajoin vaavelin liikkeitä. Minä tänään olin melkein sata varma, että jotain hipsuttelua tuntui, mutta voikohan se 10+ viikoilla olla teknisesti mahdollistakaan. NIin tai näin, on mukava ajatella vauvan touhuja masussa.

Galluppiin, eli ollaan miehen kanssa oltu yhdessä reilu 9 vuotta ja kuudes hääpäivä oli juuri viikonloppuna. Toisen ja kolmannen lapsen ikäeroksi tulee 3v4kk. Esikoinen on liki kuusi vauvan lasketun ajan paikkeilla.

Paranemisia kaikille ja pahoinvoiville tsemppiä!

Vierailija
38/85 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti voimia Kummitukselle ja Oskarille! Hieman pelkään liittyväni joukkoonne huomenna - mulla on tiedossa ylimääräinen ultra eilen alkaneen pienen tuhruttelun takia. Siihen kun yhdistää lähes täydellisen raskausoireiden puutteen ja pienet vatsakivut, niin ei hyvältä kuulosta :/ Nuo vatsakivut on kyllä ihan normaaleja raskauteen kuuluvia vatsakipuja, mutta tuon verenvuodon kanssa tuntuvat nekin hurjilta. No, huomenna saan vihdoin selvyyttä asiaan. On ollut sellainen pahaa enteilevä fiilis jo parin viikon ajan...

Kandi 11+0

Vierailija
39/85 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut ja jaksamisia täältäkin oskarille ja kummitukselle! Voin vain kuvitella fiiliksen..

Galluppiin.. A:yhdessä ollaan oltu ja asuttu vasta kolmisen vuotta,avoliitossa elellään. (taidetaan olla ainoita ' nopeasti toimivia' ainakin näillä näkymin..) Ja B: ikäeroa esikoiselle tälle natiaiselle tulee 1v ja 5kk.

Omasta olosta.. Kuvotus loppu jo pari vkoa sitten, onneks. Mielitekoja on edelleen ja vessassa saa rampata aikas usein. Alavatsan nippailuja +huimausta esiintyy mullakin. Esikoisesta kun ei ollu minkäänlaisia oireita niin ' nyt tuntuu olevan senkin edestä' :)

Ens vkolla olis eka lääkäri neuvola tiistaina ja sit vielä niskapoimu-ultra torstaina. Yks normaali neuvolakäynti on jo takana toissa vkolta (9vkolla).

Viltsun puolesta oli kiva kuulla hyviä uutisia! Varsinkin nyt kun näitä ikäviäkin on joutunu jotkut kokemaan.

Ei maar nyt pesemään yhtä noista koiruuksista että pääsee nukkumaankin jossain vaiheessa..

-sarppa-82 rv 11+1

Vierailija
40/85 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisi mikä jännitys, kohta pitäisi lähteä ultraan!! Miulla kanss tuhturuilua ollut, joihin syy toivottavasti kohta selviää. Lyle taisi olla myös samoilla asioilla tänään ! =)

Pahoittelut keskenmenon kokeneille!! *halaus*

Oma napa on aika kunnossa muuten, tuntuu että iso kuin mikä *hih* musituttakaa minun sanoneen tuo sitten 25 viikon päästä =) Tunnetusti meikä maha kasvaa ja p a l j o n!! Anoppi mielestäni tuijotti eilen illalla, taitaa arvata! =) Muuten olo on ihan hyvä, välillä vähän heikottaa, mutta ei sen suurempaa, syödä täytyy muistaa tasaisesti, onneksi kuitenkin kilo vaan tullut vasta painoa, tunnetusti mulla kasvaa myös se!!

Palailen sitten ultran jälkeen

-E- 9+