MAALISKUISET ' 05 vko 5
Kommentit (41)
Meillä oli muistaakseni 1 vee hammashoitajan tarkastus, ja seuraavan kerrottiin olevan 3 vee. mitään kutsua ei kyllä ole tullut, luulen, että pitää terkkarin kanssa puhua neuvolassa.
Nyt itketään--->
nyt on niin kiukkuinen neiti, että oksat pois.
Tel: muutetaan sen päiväkodin lähelle, missä teidänkin lapset ovat käyneet jumppailemassa. Tien toiselle puolelle.......
Hammaslääkärissä käytiin loppuvuodesta -06. Seur käynti on merkattu 07/08. Eipä taida heinäkuulle saada aikoja mutta mennään kun päästään.
Mukava toi tilin saldo, kun käytiin talokaupat tekemässä. No ohimenevää ens viikolla siirtyvät rahat uuteen asuntoon:-)
jaaha neiti yliväsynyt haluaa omenaa.
Me saatiin tänään meiän asunnosta ostotarjous!!!! Tää on uskomatonta. Ihan kohtuullinen hintakin siihen nähden et täällä on tosi paljon kämppiä myynnissä ja siten siis hinnatkin painuneet alemmas. En voi uskoa tätä vielä todeksi. Välittäjä sanoi, et jos hyväksytään tää tarjous niin kaupat on sit heti ensi viikolla. Ja sit saadaan lyhennettyä meiän lainaa kivasti. Ihanaa! Vaikka ei kai vielä sais juhlia. Mut jos ensi viikolla saadaan kaupat tehtyä niin sit avataan kyllä se kaapissa odottava skumppapullo...
Kalamami, henri ja Eeli
netti toimii taas! Kyllä mä siihen kirjastossa ramppaamiseen jo kyllästyinkin. Tänään pitää siis tehdä vielä töitä, jotta saan kaikki mahdollisimman valmiiksi ennen huomista (!) oikeiden töiden aloitusta. Jännittää vaan, miten ihmeessä ehdin sinne ajoissa..
Naapurit olivat kylässä ja tällä kertaa lasten leikit sujuivat mallikkaasti. Pari edellistä kertaa lapset riitelivät lähes taukoamatta. Nyrkit ja painiotteetkin olivat jo käytössä. Äidit saivat rentoutua viinilasillisten kanssa, kun tytöt touhusivat Kaisan huoneessa omiaan. Ja lauloivat joululauluja täysillä. Se harrastus meillä kun jatkuu edelleen.
Onnittelut Kalamamille ja Sengille asuntojen ostoista ja myynneistä. Mäkin aina välillä haaveilen uudesta kodista, mutta en tosissani kuitenkaan. Tässä on hyvä olla, tilaa on riittävästi ja sisustustakin olen justiinsa uusimassa.
Hammaslääkäristä en tiedä mitään - luultavasti se olisi tässä 3-vuotiaana ja itse pitää varata. Neuvolakin pitäisi muistaa tilata, sillä kohta nämä lapsukaiset tosiaan täyttävät sen kolme vuotta. (Silloin on hyvä siirtyä leikki-ikäisten puolelle täällä palstallakin.)
Jepulis, nyt muihin puuhiin. Hauskaa loppuviikkoa!
kua ja Kaisa
Hei, hienoa..kyllä ne asiat järjestyy!!! Onnea!!
Palailen viikonloppuna paremmalla ajalla. Nyt pitäisi saaha Mimmi ylös, häntä vaan nukuttaisi. Yökin meni hyvin!!
Kohta meen sinne ehkäisylekurille, saas nähä mitä hän tuumaa ;)
Mukavaa perjantaita!!
T
Missäs kaikki? Koittakaas nyt kirjoitella viikonloppuna!
Sterilisaation saisin, mutta miulla kun on normit menkat runsaat ja pitkät, ne voivat pahentua miun vanhetessa ja sitä hoidettaisiin sitten kuitenkin hormonikierukalla..Onko siis mitään järkeä käydä leikkauksessa jos mie kuitenkin joudun hormoneja käyttämään? Olen nyt vähän pihalla. Kai se on ensin uhrattava 175e ja kokeiltava miten se kierukka toimii.
TAAS KYSYN: kertokaa hormoonikierukan käyttökokemuksia? Jollekin sopii, jollekin ei..tiedän, mutta on kuitenkin aika kallis kokeilu, jos se ei sovikaan? Mitä mieltä olette?
Ilma on ihan karsee, mutta on lähdettävä kauppaan ja hakemaan tytöt mummolasta!
Palaamisiin!
T
Pikku-ukon kanssa käytiin neuvolassa. Hyvin kasvaa edelleen. Yötkin menee kivasti, nukkuu yhden pidemmän pätkän ensin ja sitten syö kolmen-neljän tunnin välein. Iho vaan pakkaa olemaan tosi kuiva, rasvaa kuluu valtavasti ja silti hilseilee. Terkkari mietti jo allergian mahdollisuutta. Aiheuttaja voi tietenkin olla mikä vaan, mitä minä syön.
Tänne satoi taas pari senttiä lunta, päästiin taas likan kanssa lumihommiin.
Likka löysi tässä eräänä päivänä lattialta muutaman sentin mittaisen, ruskean nivelikkään ötökän, jolla oli noin 30 jalkaa ja pitkät tuntosarvet. Otus pantiin pilttipurkkiin, jossa tyttö voi sitä ihailla. Eilen illalla tahtoi " toukkamadon" yöpöydälle, jotta voi nukkua sen vieressä...
Tämmöset lemmikit meillä:-D
viikonloppuja!
korvapuustit
Korvapuustit: meilläkin oli tänään 3kk neuvola. Ihan kivasti ollaan täälläkin kasvettu ja saatiin rokotus.
Tuulia: Mie otatan hormonikierukan muutaman kk päästä, nyt syön minipillereitä. Miulle sanottiin että hinta on puolet halvempi jos lääkäri kirjottaa reseptin runsaaseen vuotoon. Ehkäisyyn hinta on siis puolet kalliimpi. Miun yksityinen lääkäri lupas kirjottaa reseptin runsaaseen vuotoon :) Sillon hinta siis n. 90 ekua. Vielä en sitä voi ottaa kun olen vasta synnyttänyt.
Meil on ollu IHAN kamala viikko, mies on ollu n. 16 päivässä töissä ja mie kipeä nyt pari päivää. Nooralla ihan järkyttävä kiukku-uhmamikälie ja Kiira on nukkunu unet päivällä ihan pienissä pätkissä. Sit kävis yöunille jo klo 18. No yöt on menny suht hyvin mutta rakas maalisneiti sitten valvoi viime yönä klo 4-5.30 ja pienempi heräs sit kuudelta.
Nyt lähden tästä valittamasta, hyvää viikonloppua!
Täällä sitä yksinäni surffailen. Lapset nukkuvat, mies on työmenoissa - oli joku strategiasessio, jota jatketaan sitten myöhään... Sain tässä oltua sen verran aktiivinen, että ajelin 30 minuuttia meidän upouudella kuntopyörällä ja tein sen jälkeen vähän lihaskuntoliikkeitä. ja nyt söin iltapalaa, kun olivat pisteet vähän vajauksella... Täytyy tällä viikolla liikkua vähän ylimääräistä, kun tuli ke-to-koulutuksessa syötyä ravintolaruokaa eli hyvin, ja oltiinpahan yökerhossakin vähän tanssimassa... Ja huomennakin tulee todnäk herkuteltua, joten jollain pitää sitten saada ylimääräiset kulutettua, ettei tämä painonhallintaprojekti tyssää...
Viime viikon pudotus oli mullakin hyvä, 1,4 kg. Edellisellä viikolla menikin vaan 400 g. Heittelee siis tosiaan. Vielä kun ymmärtäis sen logiikan, millä tahdilla painoa putoaa, niin ei ois niin kypsänä aina, kun tippuu vaan vähän, vaikka on ollut ihan kiltisti...
Kalamamille rutkasti onnea ostotarjouksesta! Niin se vaan loksahtaa kohdilleen! Ja Sengille onnea kaupoista myös. Kivaan paikkaan muutatte, mä siellä usein kävin kattelemassa, että tossa olis kiva asua ja tossa ja tossa... Mulla on joku krooninen asuntokuume, koko ajan kattelen lehdestä, että toihan vois olla kiva jne., vaikka olen ihan tyytyväinen nykykotiin.
Sitten piti Tuulialle sanoa hormonikierukasta: Mulla on toiminut kerrassaan loistavasti. Mulla on myös ongelmana runsaat menkat, joten siksikin halusin kierukan. Ja kuten Nasulina sanoi, jos lääkäri määrää menkkojen avuksi, saa Kela-korvauksen, eli hinta ei ollut ihan hirveän paha. Kierukka on pillereihin verrattuna tietysti hirveän vaivaton, ei tarvi muistaa koko aikaa... Lisäksi mulla pillerit veivät halut, kierukka ei. Ja se on niiiiiiiiiin ihanaa, kun ei tuu menkkoja. Mulla ehkä n. 3 kuukauden välein vähän tiputtelee, mutta silloinkin pärjää pikkuhousunsuojalla. Minä voin siis suositella lämpimästi - mutta kaikille se ei tietystikään sovi.
Ja sitten leluista vielä: Meillä on linja, että toisen leluilla saa leikkiä vapaasti, jos toinen ei niitä tarvitse/käytä. Meillä siis jaetaan lelut, mikä tuo ihan järkyttäviä tappeluja aina välillä... Mutta jotenkin olen kokenut helpommaksi pitää lelujen jakamista sääntönä, niin ei sitten tarvitse olla koko ajan ratkomassa, kumman lelu mikäkin on jne. Tämä siis ihan käytännön sanelemaa, en tiedä, mikä on kasvatuksellisesti oikein... ;-)
Vielä piti sen verran raportoida siitä tämän viikon koulutuksesta, että oltiin Aulangon kylpylässä. Muuten kiva, mutta kylpylän puoli ei ollut auki! Arvatkaa, petyinkö. Onneksi olen ensi viikolla menossa pariksi päiväksi Turkuun Caribiaan... Ihan siis työreissulle. Mutta Aulangolla yökerho oli hyvä, siellä soitettiin kaikkia Finnhits-tyyppisiä biisejä, 80- ja 90-luvun klassikoita jne. Tanssittiin melkein koko ilta. Eilen sitten pikkuisen väsytti, kun yöunet jäivät vähiin ja kuitenkin päivät piti tsempata koulutuksessa kunnolla. Painuinkin eilen pehkuihin jo klo 21 jälkeen...
No joo. Riittäisiköhän tämä tällä kertaa. Mukavaa viikonloppua kaikille!
Terhi&nukkuvat kullannuput
Nyt on tullut taas taukoa niin paljon, ettei millään jää mieleen vaikka koettaa pinot läpi lukee.. Anteeksi!
Talo/asuntokauppoja siellä joillain oli ainakin, onnittelut niistä! Ainahan se on kiva muuttaa uuteen kotiin ja laittaa kaikkia juttuja, saati jos rakentaa sitten omaa! Tosin mä olen sellainen muuttaja, että kaikki pitäis saada paikoilleen ja heti..
Tuuliakos kyseli hormonikierukasta? Mullahan se oli myös reilun vuoden. Alkuunsa tiputtelua kesti pari viikkoa, sit ei mitään! Sit se pirulainen meni vinoon, ja tiputteli+kipuili, mut asettui sit itsekseen muutamassa viikossa. Mut sama vaan toistui myöhemmin, ja kärsin siitä aika pitkään, kunnes pääsin gynelle. Tutkimuksen jälkeen poisti koko härvelin, eli mulle se ei sopinut. Tykkäsin kyllä minäkin siitä vuodottomuudesta, ja kivuttomuudesta, mulla kun on todettu endometrioosi, niin se piti sen kyllä loistavasti kurissa! Noh, eipä poistosta kauaa sitten mennytkään kun aloin odottaa tätä meidän nelosta, että katsotaan mitä nyt keksii ehkäisyyn..
Liian aikaisin klikkailen mitä sattuu nappuloita.. *nolona*
Piti jatkaa vielä, että itse sain kierukkani ilmaiseksi, kun se oli mulle ensimmäinen. Ei siis maksanut mitään. Mutta jos nyt toistamiseen haluisin niin täysi hinta maksettava, jollen sattuis saamaan reseptiä endon hoitoon.. Tosin ei houkuta kokeilla uudestaan kun ei kerran nytkään käynyt. Sterilisaatiota mietitty, mut mies ei suostu siihen että kummallekaan sitä tehdään!! :O Saapa siis nähdä montako lasta meillä vielä onkaan! ;)
Maalisneidistä on kuoriutunut oikea termiitti-riiviö.. Seiniin, ikkunanpieliin, kaapinoviin ja huoneiden oviin sekä joihinkin pattereihin on ilmaantunut uutta taidetta sen verran, että kynät lähti pitkään takavarikkoon! Isi silloin tällöin heltyi antaan tytölle mustekynän, mut huomasi pian ettei kannata! Lastenhuoneen kaunis kuultolakattu leluarkku/penkki on saanut kauniita mustekynäkiekuroita pintaansa... Pitänee se maalata, ei saa millään irti kun on kynän terä painanut uran pintaan. :( Samaa tahtia tyttö kiipeilee pöydille ja kaapeille, saa olla silmä kovana missä milloinkin kiipee!
Syöminen on edelleen yhtä tappelua, ei riitä enää kenenkään kärsivällisyys. Lusikka kaks menee, sit sotketaan ja leikitään ja pelleillään, ja tämä jokaikisellä ruualla, jokaikinen päivä! Julman linjan olen ottanu, ja heti kun pelleily alkaa, eikä komentoa uskota, niin poistan pöydästä. Syö kyllä sitten kun nälkä on, yleensä yksi ateria menee paremmin sit. Mut hermoja tää kysyy!
Pottahommat on ottaneet takapakkia.. Tyttö jo oppi päivä- ja osin myös yökuivaksi, ja nykyisin päivittäin pissitään housuun, ihan tahallaan, ja siksi ettei malta lähteä ajoissa vessaan. Välillä pyytää itse vaippaa! Mutta eiköhän tuo eskariin mennessä kuivaksi opi! Kärsivällisyyttä kysytään tässäkin siis.
Massu paisuu silmissä, ja asukki voi hyvin! :) Ainakin oletettavasti, liikkeitä tuntuu jo ihan päivittäin. <3 Kaksoskyselyitä tulee, kun puolitutut kauhistelee massun kokoa viikkoihin nähden.. Tai sit kuulema kasvattelen massussa jättiä! Pöh. Yksi papu siellä vain on, mulla vaan on taipumus tähän että se näkyy ajoissa! Kohtu eteenpäin kallellaan ja johan tässä neljättä vartutaan!
Vaan nyt kutsuu nuo hanget kolaa heiluttamaan, ei meinaan pääse autolla pois pihasta jos ei kolaa, ja mies tämän päivää reissussa..
Ädä+Veera 10.3.+rv16+3
ja poika istuu pöydässä jo odottamassa, eikä siis odota mitenkään kärsivällisesti, jos joku erehtyi luulemaan. Saamme nähtävästi taas käydä kädenvääntöä siitä, että ruoka syödään ensin ja pullat vasta sitten.
Esikoinen lähti miehen kanssa käymään lähikaupassa työkaluostoksilla, en ymmärtänyt mitä ovat hakemassa ;)) En hallitse työkaluja, saati niiden käyttöä.
Viikko vierähti nopeasti ja nyt on mukava hengähtää pari päivää. Meille on tullut hirmuisesti lunta, ja toiveissa oli uusia viime viikonloppuna hyväksi koettu hiihtolenkki, mutta reväytin niskani maanantaiaamuna ja liikunta on saanut nyt jäädä. Toiveikkaana ajattelin, että viikonloppuna se nyt antautuu, mutta melkein pahemmaksi on tullut. Auts. Jumpat, lentopallo yms. ovat nyt jääneet tältä viikolta.
Lapset ovat olleet terveenä, vaikka viime perjantaina pienempi röhisikin kamalasti. Kovaa flunssaa on liikkeellä, ja toivon ettei taudit iske sitten hiihtoloman tienoilla, kun meidän perhe suuntaisi lomamatkalle.
Nyt jätkä rakentelee lasisista hillopurkeista ihmetorneja, äiti juoksee väliin...
P
Juuson sain kuin sainkin unille.Kauheaa vääntöä vaan oli,mutku seiskan maissa jo heräili,ni oli kyl aika unien.
Täällä pidän Kalamamille peukkuja talokaupoista!Pääsette tekin uuteen taloon asumaan!
Ja muita galluppeja:Minä sain/halusin tähän uuteen taloon kuivaurummun.Lähinnä lakanoiden ja muiden petivaatteiden kuivatukseen.Muuten kuivatan pyykin telineellä ja tuon sen tuohon ilmalämpöpumpun alle ni tavallaan ovat kuin kuivaukaapissa.Ja huoneilmaan tulee samalla hyvin kosteutta.
Juuson kans elämä on taas tuskallista.Kaikesta,siis ihan kaikesta väännetään kättä.Vaan kun ei ymmärrä, että helpommalla selvittäis kun ei aina panis vastaan,vaan ku ei.Minä yritän vuoroin hyvällä,vuoroin pahalla ja sit ollaan molemmat ärrin purrin.Jospa se tästa taas...hoidossa Juusolla menee hyvin.
Minä kävin eilen siellä terkan luona ehkäsystä puhumassa.Meillä kun tämä perheenlisäysasia on jäissä,kun minä haluisin toisen lapsen mut mies ei.....minäkin oisin halunnu tota hormonikierukkaa kokeilla,mut sit taas jos toista yritetään,niin menee rahat hukkaan.Niimpä otin pillerit,merkkiä en muista,mut niissä on jälleen vähemmän estrogeeniä.Katotaan,mitenkäs nämä vaikuttaa...
Vielä kerkee juoda kahvit rauhassa,ennenkuin Juusoa menen herätteleen.Lähtäänkin ulos heti välipalan jälkeen.
Ai niin,kokeillaan nyt Juusolle semmosta tarrataulua ton syömisen kanssa.Tarran saa aina kun lautanen syöty tyhjäksi ja kun on kymmenen koossa ni tulee jotain extraa...tänään onnistu lounaalla hyvin.
Suohomppeli81 ja Juuso
Kaisa lähti isänsä kanssa kuntosalille ja mun pitäisi taas kerran ahertaa töiden parissa. Mutta kas kummaa, tännehän mä aina ensiksi tulen!
Aamupäivä vietettiin Jumbossa ostoksilla, eikä nyt iltapäivälläkään huvita ulkoilla. Huomenna on pakko mennä aamupäivällä ulos, kun ei koko viikonloppua voi sisälläkään kökkiä. Voi näitä etelän talvia.
Ensimmäinen työpäivä uudessa paikassa on tehty. Suuremmilta yllätyksiltä vältyttiin niin hyvässä kuin pahassakin. Toisaalta sitä olisi kaivannut hitusen enemmän jotain muutosta. Työmäärä näyttää ainakin näin aluksi hyvin kohtuulliselta, jopa vähäiseltä. No, vertailukohtakin on täysin kelvoton, sillä entisessä työssä mä olin kaatua sen taakan alle.
Kaisan kanssa aamulähtö onnistui hienosti. Selvittiin tarhaan ilman temppuilua ja mä ehdin töihin hieman ennen kasia. Pitkäksi tosin tarhapäivä venyi, mutta onneksi mies ehtii hoitaa useimmiten sekä viemiset että hakemiset, niin ei lapsen tarvi joka päivä olla siellä 9,5 tuntia.
Mukavaa viikonloppua!
kua ja Kaisa
Pian pulkkamäkeen. Samalla tsekkaamme rinnetilanteen, jotta esikoinen näkisi taas laskettelijoita ja rohkaistuisi kokeilemaan, vaikka jo tänä talvena.. Hän on arka kokeilemaan uutta ja vauhdikasta, joten tänään voisi vaikka hetken katsastella menoa mäessä. Pulkassa istuen ;))
Lauantai näköjään menee ihan toipuessa. En saanut mitään kummempaa aikaiseksi eilen, mutta tänä aamuna olen ollut tomerana. Mies tekee parhaillaan ruokaa (on sitten valmiina kun kotiudumme) ja mie pesin kylppäriä ja vessaa ja viikkasin pyykkiä jne. Joskus sentäs saa jotain tehtyä. Ovien pintoja hinkatessani mietin, josko kokeilisin alkukesästä siivouspalvelun ihmettä ja pyytäisin apua perussiivoukseen.. Pitänee katsoa, miten paljon ylimääräistä energiaa touko-kesäkuussa on jäljellä.
En ole varmaan onnitellutkaan Kuaa uudesta työpaikasta (vai olenko?). Kuulostaa lupaavalta tuo kertomasi.
Aurinko pilkistelee taivaanrannassa... Äkkiä ulos sitä ihmettelemään!
Kivaa sunnuntaita kaikille!
Me olemme juuri kotiutuneet laskiasmäestä. Oltiin koko perheen voimalla laskettelemassa. Rinteet olivat melkoisen jäiset, että ei hirmu nautinnollista ollut. Santun mielestä kuitenkin lähdettiin liian aikaisin kotiin, olisi halunnut vielä mäkeen. Kummatkin lapset nukahtivat autoon alta viiden minuutin, että tehokasta unilääkettä oli pieni pakkanen ja karsea tuuli.
Eilen oltiin kaupunkiretkellä. Santun mieliksi mentiin oikein metrolla. Ihme metrofriikki tämä poikamme. Asemallakin pitää aina odotella niin kauan, että metro häviää näkyvistä, sitten vasta saa lähteä kävelemään pois. Kävimme myös ravintolassa syömässä ja ilahduimme kuinka mukavaa meillä oli. Santtukin osaa jo ISTUA pöydässä koko ajan. Rakas kasvissyöjä poikamme söi oikein kaksi kananugettiakin. Oli päivä ihmeitä täynnä. Vielä muistaa aikaa, kun ei ollut mitään asiaa ravintolaan Santun kanssa. Esikoinen meillä on aina ollut rauhallinen ja helppo.
G. Mulla on ollut hormonikierukka reilun vuoden verran. Sain sen reseptillä runsaisiin vuotoihin. Kuten Tel, minäkin olen ollut tosi tyytyväinen. Alkuun mietin kuparin ottamista, mutta juuri vuotojen takia jätin väliin, kun se lisää niitä. Ei ole halut kadonneet ja mielialatkin vähän tasoittuneet. Ei se pms oireita multa kokonaan ole poistanut, mutta ehkä vähän kuitenkin. Ja vuodot on ihan onnettomia, eli pikkuhousunsuojalla pärjää ne kaikki 2-3 " vuotopäivää" . Mulla on ihokin pysynyt hyvänä, mutta hyväihoiselle kaverille kierukka aiheuttaa kauheasti näppylöitä. Siis ihan kirjaimellisesti, naama kukkii lähes koko aika. Hän on siten luopumassa koko vekottimesta. Minä taasen voin suositella omien kokemuksien perusteella.
G. Meillä lapsilla on omat lelut, mutta toisen leluja saa lainata. Aina jos ei itse leiki, niin toinen voi vapaasti ottaa. Ilmeisesti olemme kuitenkin viljelleet aika paljon yhteinen sanaa, koska Santun mielestä kaikki on yhteistä (paitsi hänen omat lelut). Esim. Santtu näki suklaalevyn keittiönpöydällä ja varmisti heti, että se on yhteinen. Esikoisella oli lokakuussa synttärit ja Santtu yritti jokaisesta lahjasta tehdä yhteistä.
Nyt Santtu haluaa liimata jotain papereita. Täytynee mennä auttamaan, ettei liimat ole sohvilla.
T. lappu & Santtu
Terveiset mp-messuilta! Olipas pyöriä ja ihmisiä. Mukaan tarttui itelleni kypärä ja hopeinen pikkurilli sormus. Oli siis mukavan kallis reissu ;) Ilma oli tänään etelässä keväisen aurinkoinen, näin autosta ihaillen. Lunta ja tuiskua sitten olikin kouvolaan palattuamme.
Tytöt olivat laskiaisriehassa mummon ja tädin kanssa. Nyt vaan kummatkaan ei ole nukkunut päikkäreitä ja Moona olisi ihan niitten tarpeessa. Tai nukku 5min autossa..ei taida riittää.
Pisteet mennyt vähän niin ja näin nyt viikonloppuna. Miulle iski motivaatin puute kun alan olemaan lähellä sitä ekaa tavoitetta, 60kg.Tähän se tyssäs viimeeksikin. Yhdet farkut ovat jopa lököt--ehkä urheilu on nyt enempi kiinteyttänyt kun laihduttanut, jos vaakaa seuraa. En tullut mitanneeksi reisiä ja vyötäröä. Nyt vaan tullut liian pitkä tauko, jos ensi viikolla pääsen paremmin jumppaan ja salille.
Mie päätin nyt syödä tämän pilleriliuskan, sitten odotan ekat normit menkat. Jos ne on edelleen sen 12pv vuotoa/runsaat ja kivuliaat, niin sitten päädyn siihen kiurukkaan. Vuodottomuus houkuttelee kyllä kummasti. Kiitos kokemuksista, lisää saa kerota jos jollain on.
Nyt mie taidan oikaista tuohon sängylle. Ensi viikolla teen 8.30-16.30 vuoroa, silloin ei paljon huilita.
Tuulia
Vauhdikas viikonloppu lähentelee loppuaan. Meillä oli eilen ihan hauska päivä, pidimme nimittäin yllätyssynttärit meidän äidille, joka täyttää ensi torstaina 65 v. Olimme hommanneet äidille ensin kosmetologikäynnin, sitten perheen miehet veivät sankarin drinkille (samaan baarin, jossa Kimi Räikkönen käy bilettämässä aina välillä... Siis Kangasalla...). Kosmetologin ja drinkkien aikana minä, kälyni ja siskoni katoimme illallispöydän ja valmistelimme illallista. Kun muu porukka tuli kotiin, kävimme saunassa ja söimme kolmen ruokalajin herkkuillallisen. Ja illalla vielä pelailtiin mm. Trivial Pursuitia ja korttia. Oli siis oikein hauskaa, ja äitiä vietiin kahville ihan 10-0... Ja sekös oli hauskaa ;-)
Tänään on sitten ollut rauhallisempi päivä. Sain kyllä mm. imuroitua ja käytyä lenkillä. Täällä tuli viime yönä oikein kunnolla lunta, kovan tuulen kanssa vielä, joten aamulla ulkona oli aika eri näköistä kuin eilen. Ja lumitöitä sai tehdä oikein urakalla. Tuuli oli päivällä vielä aika myrskyinen, joten lapsilla oli pirttipäivä. Olivat tosin eilisestä juhlinnasta sen verran väsyneitä, että eivät erityisesti pihalle hinkuneetkaan...
Sellaista siis tänne. Huomenna olen etäpäivällä, mutten ensi viikko kuluu sitten suunnittelupäivillä Turussa, loppuviikosta appiukko tulee sitten kylään. Eli vauhtia riittää...
Mukavaa viikkoa!
Terhi & muksut
kuten Pippandiilla (Vähän kade). Aamupäivällä ulkoilua tuulessa ja eilen ulkoilua vesilätäkköisessä leikkipuistossa. Harmitti oikein, kun lähdettiin oikein varta vasten tuonne kauemmaksi. Vähän ihmettelin, kun ei jo kauempaa näkynyt lapsia ja äitejä, mutta kun päästiin perille, niin koko puisto oli täynnä vesilätäköitä, joiden pohjalla oli jäätä. Voi kurjuus! No, likka sai kuljeskella siellä välissä aikansa, eikä kyllä pannut kauheasti vastaan, kun lähdettiin aika pian pois.
eipä muuta
korvapuustit
Oltiinpas me alhaalla. Nostelen siis ylöspäin ja jotain kirjoittelen:)
Onko kaikilla maaliksilla nyt 3-vuotiaana hammastarkastus? Meillä oli silloin 1/2 vuotiaana ja sitten nyt. Kutsu kävi jo tammikuun alussa ja varattiin aika heti, joten käytiin jo tänään. Kehuja tuli: hammasrivistö on kaunis ja kiillepinta paksu ja säihkyvä. Ei siis huolta huomisesta. Seuraavan kerran vuoden päästä ja sitten seuraavaksi lähempänä koulua (maitohampaiden irtoamisen vuoksi tuuota väliä enemmän). Hyvältä kuulosti ja kehuja saatiin hampaiden pesusta, ruokarytmistä yms. Ja ollaan tyytyväisiä kun karkittomalla linjalla on menty. Toki suklaata, kahvileipää, jätskiä saa silli9n tällöin, muttei karkkeja, limpparia tms. Sinne 4 -vuotiaaksi pyritään olemaan ilman, molempien kohdalla.
Eipä tänne kummempia. Taidan lukaista päivän postin ja juoda kupin kahvia.
t: Tuula ja nukkuvat lapset