MAALISKUISET ' 05 vko 5
Kommentit (41)
Pakkasaamu täälläkin. Ja kotityöpäivä. Muuten menee töiden parissa, mutta auto on pakko käydä katsastamassa jossain välissä, pitää nimittäin tammikuun loppuun mennessä katsastaa.
Minä vietin viikonlopun miettien, pohtien ja pähkäillen sekä miehen kanssa keskustellen. Näitä työhommia nimittäin. Ja päätin, että en sittenkään ota sitä uutta työtä vastaan, vaikka tarjoaisivatkin. En siis tiedä, olisinko sen saanut, mutta ilmoitin jo, että ei kiitos sittenkään... Päätökseen vaikuttivat monet asiat, mutta yksi painavimmista oli se, että nykyhommissa pystyn ottamaan tässä keväällä vähän vapaata ja tekemään vihdoin nuo opinnot valmiiksi, mutta jos olisin vaihtanut duunia, se ei olisi onnistunut millään. Niinpä sitten päädyin siihen, että on järkevämpi laajentaa omia työnsaantimahdollisuuksia opiskelemalla itse ensin itsensä valmiiksi... Toki siis työnkuva ja työehdot vaikuttivat enemmän kuin tuo, mutta tuo opintojuttu oli sitten se ratkaiseva niitti. Yöunet miettiessä vähän menivät, mutta nyt olo on helpottunut, kun sain päätettyä asian ja tehtyä sotasuunnitelmat.
Viikonloppuna tuli syömisten kanssa vähän rötväiltyä. Annoin lauantaina itselleni luvan mässäillä, ja tulikin syötyä vähän suklaata ja juotua viiniäkin. Nyt on hirveä karkinhimo koko ajan päällä... Ei siis olisi pitänyt syödä ollenkaan makeaa, makeanhimo kun oli viime viikolla jo ihan hallinnassa, ts. ei kutkuttanut mieltä koko ajan. Ja nyt saa sitten näitä mielihaluja pitää kurissa taas oikein urakalla... Ilmeisesti suklaa on mulle kuin viina alkoholistille, ts. kohtuuteen ei pysty, pitäisi pysyä kokonaan erossa...
Tämä aamu lähti käyntiin takkuisesti, kun en löytänyt Nuutin lakkia mistään. Koira on ilmeisesti sen jonnekin piilottanut... Niinpä hoitoonlähtö viivästyi vartin verran ja hermot kiristyivät. No, sain lapset hoitoon, ja nyt aloitankin sitten ahkeran työnteon - hommaa nimittäin riittää.
Kiva oli kuulla Empasta - moni muukin taustailija saisi tulla kirjoittelemaan kuulumisia!!!
Jahas. Nyt töihin!
Terhi & muksut
heipä hei, maalta palattu. Junamatka Kaisan kanssa sujui mukavasti ja Kaisa oli reipas ja miellyttävä matkakumppani! Käytiin ennen reissua yhdessä tulevalla työpaikallani tekemässä työsopimuskin, joten on sekin asia nyt järjestyksessä.
Vietettiin miehen kanssa hemmottelulomaa lauantaina ja sekin onnistui erinomaisesti. Käytiin syömässä ja muutamassa kuppilassa kahdestaan (mitä ei ole tapahtunut varmaan kymmeneen vuoteen..) ja saatiinkin hyvät keskustelut aikaiseksi. Siis ei mitään parisuhdekeskustelua, vaan sellaisia yleismaailmallisia pohdintoja. Ruoka oli todella hyvää ja hotellissa uni maistui. Näitä lisää!
Lisäksi varattiin vihdoin kevään huvilamatka. Lähdetään toukokuussa Nizzan lähistölle Ranskaan ja hintakin saatiin pysymään kohtuullisena. Mukaan tulee meidän lisäksi sisko perheineen ja mun vanhemmat.
Paljon on tekemistä ennen perjantain ensimmäistä työpäivää. Ryhdyn siis ensimmäiseksi tekemään töitä, jotta saan noita keikkahommia mahdollisimman paljon valmiiksi ennen uutta työtä. Sitten on koulujuttuja ja lisäksi päätin vauhdittaa kodin sisustusprojektia aloittamalla maalaamisen tällä viikolla. Viime viikolla tilasin jo sohvan!
Näillä eteenpäin! Kuulumisiin taas.
kua ja Kaisa
Tunnin päästä pitäisi työpaikalle raahautua,sananen tänne ensiksi kuitenkin.
Viikonloppu meni mun osalta töissä,onneksi aamuvuoroja,niin sai illan olla perheen parissa.Ulkoiltiin ja samalla sai kunnon ulkoliikuntaa,kun lykin potkuria ja sit pelattiin koko perheen voimin jääkiekkoo...tosin sellasella isolla pallolla, kun Juusolla kilahtaa hermot heti,kun ei ekalla lyönnillä osu kiekkoon.Mutta siis juosta sai pitkin pihamaata.
Minulla kans ehkäisyasiat mielessä,perjantaina olen menossa terveydenhoitajan luo.Minulla meinaa myös tuo hiivatulehdus vaivata ja lisäksi omat halut on hävinny minne lie saharaan...ei niinku vois vähempää kiinnostaa ja sitten onkin paha mieli,kun toista kiinnostas...minä syksyllä vaihdoin toisiin pillereihin ja aluksi ne tuntuivatkin hyvältä,mut nyt siis tulehduksia ollut ja tuo haluttomuus vaivaa...jospa löytyis ratkaisu asiaan...
Toinen vaiva on unettomuus...tai siis nukuttas kyllä mut uni ei vaan tule.Mistä lie tämäkin johtuu..
Juusolla meno jatkunut samanlaisena.Syöminen takkuaa edelleen ja samoin päikkärit kotona,mut muuten näyttäs et uhma ois ainakin pikkasen helpottanut ja tällänen seesteinen kausi menossa.Eilen oli ikionnellinen kun kummisetä(mun veli) tuli leikkimään hänen kanssaan ja olikin kasin aikaan ihan sippi ja nukahti alta viiden minuutin.Saatiin miehen kans laatuaikaa parisen tuntia.
Nyt vielä laittamaan puhtaat pyykit kaappiin ja sit työmaalle.
Suohomppeli81 ja Juuso
ts myyjä hyväksynyt tekemämme tarjouksen. Helpottaa siltä osin, ei tartte miettiä mitääb telttamajoitusta;-).
Tuulia: jatkan työtä entiseen malliin. Pysymme samalla postinumeroalueella eli ei muuteta kovin kauaksi. Hoitolasten matka lyhenee.... Ostettiin siis paritalon puolikas. 5h ja keittiö. Muutto pääsiäisen aikoihin.
Maalineidin kanssa hermo kiristyy monta kertaa päivässä. Neiti ku ei usko mitään, AARGH! Jäähypaikka ahkerassa käytössä vaihtelevalla menestyksellä.
Päästiin eilen ekaa kertaa kunnon pulkkamäkeen, kivaa oli. Jalat kipeänä kiipeämisestä.
Täälläpäin Suomea oli ihana sää, lunta ja pakkastakin -10 astetta. Voi kun tämä jatkuisi vielä pitkään. Viikonloppu meni nopeasti. Ulkoiltiin paljon ja uimassa käytiin. Ihan normaalit kuviot siis.
Aleksanteri on innostunut pikkulegoista. Rakensi isänsä kanssa parin viime viikon aikana sellaisen lentoaseman koneineen päivineen. On nyt sitten parkkeerannut sen keittiön pöydälle eikä anna siirtää sitä pois. Leikkii sillä aina kun mahdollista. En tykkää sen paikasta, mutta toisaalta siinä se on turvassa Katariinalta. (Neiti kun ei vielä osaa kiivetä keittiön tuolille... sohvalle kyllä jo pääsee.) Ajateltiinkin vinkata lahjatoiveeksi legoja vaikka tuohon city-sarjaan, jos joku kysyy. Onhan niitä pieniäkin paketteja myytävänä, ettei tule liian kallis lahja. Mutta ekaksi meillä vietetään Katariinan synttäreitä! Ajatelkaa, neiti täyttää helmikuussa 1 vuoden. Aika menee vauhdilla.
Pitäisiköhän meidän siirtyä leikki-ikäisiin? Eikös 1-2 v ole taaperoita? Ja nyt kun tämä palstajako uudistui, niin meidän paikka taitaa vaihtua? Milloin siirrytään?
t: Tuula, Aleksanteri ja Katariina
toivottaa sengille onnea asuntokaupoista. ja hienoa Terhi, kun sait ison päätöksen tehtyä noiden työkuvioiden suhteen. Ja Tuulialle menestystä työnhakuun ja onnea siitä paikasta, minkä sait. Oliko muita, jotka unohdin?
t: huonomuistinen Tuula
Juuri sain ruuan jäljiltä keittiön siivottua ja vielä pitää laittaa nuo pyykit kaappiin. Sitten onkin ohjelmassa koiran käyttö.
Mies tuossa voivottelee oloaan, liekkö influenssaa vai ihan tavan flunssaa. Seuraillaan nyt tilannetta.
Shoppailu oli tosi kivaa ja rahaa paloi, vaikkei mitään ihmeellistä ostettu. Mimmi sai baletti pukunsa ja Moona sen röyhelömekko-osan myös. Suloisia tanssioita..
Liityttäiskö noihin leikki-ikäisiin heti maaliskuun alussa?
G:Joko olette miettineet synttäreitä? Mie ihan ajatustasolla vain. Pidetään ne ihan oikeana synttäripäivänä, kun sattuu sunnuntaille. Lahjaksi Mimmi saa meiltä pyörän.
G:Omistatteko kuivausrummun? Siitä oli galluppi, niin ajattelin kysästä teiltä ihan erikseenkin. Meillä on ja en kyllä luopuisi. Meillä ei ole tilaa kuivattaa pyykkiä telineellä tai naruilla.
Sengille suuret onnittelut asuntokaupoista!! Kiva oli siustakin taas kuulla. Onko teillä enempi tilaa nyt sitten tulevassa kodissa?
Koira odottaa, joten mentävä. Huomenna onkin meillä ihan kotipäivä. Mennään MLL:n perhekahvilaan tutustumaan, kirpparille ja illalla meen varmaan sitten salille. Mutta miehän kerkeen sitä ennen tulla vielä tännekin..=)
Tuulia
Pikaisesti koneelle. Olen ollut koko illan reissussa ja olen ihan puhki. Muhun iski lauantaina mahatauti ja oon ollu tosi puhki. Hassu tauti, mahaa poltti kovin mutta mitään ei tullut ulos ja lisäksi nousi kova kuume. Viikonloppu menikin sitten sairastaessa. Viime yönä lähti kuume ja tänään on olo ollut parempi mutta vielä heikko.
Asunto ei ole vieläkään mennyt kaupaksi. Tänään kävi joku pariskunta yksityisnäytöllä. Miettivät huomiseen...jotenkin olen niin varma, ettei ne mitään tarjousta tee. Sitä on jo jotenkin luopunut toivosta.
Uusi talo on valmis ja rakennustarkastajan hyväksymä!! Tänään käytiin rakentajan edustajan kanssa talo ja siihen liittyvät jutut (vesi, sauna, takka ym.) läpi. Huomenna maksetaan viimeinen erä ja sit saadaan avaimet. Rakentajan edustaja toi jo skumppapullon ja pari skumppalasia pöydälle odottamaan! Korkataan sit ku on viimeinen erä maksettu ja tämä kämppä saatu myytyä...
Henrin kanssa menee ihan kivasti. Kotona on aikas kiltisti mutta esim. tänään uudessa talossa riehui aika lailla kun se rakentajan edustaja oli paikalla. Kai se sitä huomion kerjäämistä on kun keskityttiin liikaa muihin asioihin. Vois se tietty rauhallisempikin olla.... Onko kellään muulla samanlaista??
Onnea Sengille talokaupoista!!!
Ja hyvä, että Terhi sait ratkaistua työasiat. Hyvä se on punnita eri vaihtoehtoja. Teit varmaan ihan hyvän ratkaisun : )
Nyt pojille iltapalaa ja nukkumaan. Sit vois katsoa itse Täydelliset naiset.
Kalamami, Henri ja Eeli
Täällä laitttelen muutaman sanasen ennen kuin lähdetään perhekahvilaan askartelemaan. Meillä on siis sama ohjelma Tuulian kanssa. Pidän lapset kotona ja mennään perhekahvilaan. Sillä erotuksella vaan, että me ei mennä tutustumaan. Ollaan käyty ennenkin ja itse usein myös pyöritän sitä. Kuulun siis paikalliseen MLL-yhdistykseen.
Mulla on vähän samoja ongelmia kuin Telillä ja Tuulialla (siis painonpudotuksen lisäksi), että nykyiset työkuviot ei oiken nappaa. Mä olen kylläkin menossa töihin vasta syyskuun lopussa, mutta nyt jo ahdistaa. Kovasti mietin tässä vaihtoehtoja. Uusi työpaikka vai opiskelemaan jotain ihan uutta. Yhteishakuhan se kohta lähestyy. Mun onnettomilla yo-merkonomin papereilla kun ei pitkälle pötkitä. Voi kuinka mielettömästi muo nykyään harmittaa, ettei nuorena opiskelut kiinnostaneet. Mies totesi mun olevan ihan virallisesti keski-iässä, kun moisia harmittelen. Mitähän sitä keksisi.....?????
G. Meillä on kuivausrumpu ja kuivauskaappi. Käytän enemmän kaappia. Mun mielestä rumpu kutistaa ihan sikana, joten on saanut aika rauhassa möllöttää pesukoneen päällä. Ja meillä ainakin vaatteet on ihan ryppyisiä rummusta tullessaa. Joku siinä Tuulian mainitsemassa ketjussa sanoi ihan toista, eli ettei tarvitse silittää. Kummallista. Ehkä mä kuivaan liian kuivaksi. Meillä on siis kodinhoitohuone, joten narulla roikkuvat pyykit eivät häiritse.
Kalamamille sormet ja varpaat pystyyn, että saatte avata sen skumppapullon pian! Inhaa, kun uusi ihana kämppä odottaa, eikä pääse muuttamaan.
Vielä kiusaan teitä mun laihdutuskuuriraportilla. Mä olen langennut viikonloppuisin kyllä kaikkeen ylimääräiseen. Viikolla menee ihan ok, mutta sitten perjantai kun koittaa, niin metsään menee. Alkuun en uskaltanut käydä puntarissa (masennusvaaran takia), mutta nyt viime viikolla kävin ekan kerran ja huomenna pitäisi mennnä uudestaan. Kyllä jotain pientä keventymistä on tapahtunut, kun olo tuntuu viikonlopuista huolimatta paremmalta. Olen ihan kade Tuulian parin kilon pudotuksesta. Mulla sitä sarkaa riittää vielä 10 kiloa. Ou nou.
Maalispoika kasvaa ja kehittyy. Jotenkin häntä pitää vieläkin ihan vauvana, kun on pikkuveikka. Hän itsekin sanoo mulle usein olevansa äidin vauva. Kuka lie aivopessyt?
G. Synttäreitä en ole vielä miettinyt. Oikeana synttäripäivänä olemme Lapissa talvilomalla, joten pientä juhlantynkää pitänee siellä järjestää ja isommat kekkerit kun päästään kotiin. Lahjasta ei ole aavistustakaan. Itse toivoo Tuomas-veturi junarataa, mutta en kyllä viitsi ostaa, kun meillä on jo Brion rata, dublo tuomasveturi-rata ja tavallinen Legon junarata. Jotain muuta pitäisi keksiä.
Nyt lähden valmistautumaan lähtöön. Mukavaa viikon jatkoa kaikille.
T. Lappu ja Santtu-" vauva"
Tai johan kello käy jo puolta kymmentä. Mein pitäisi alkaa valmistautumaan myös kahvilaan menoon, mutta odotan korjausmiestä. Sen piti tulla klo 9, mutta pah, eipä äijää näy eikä kuulu. Mein pönttö lorisee, laskee siis vedet suoraa läpi..tosin ei tee sitä nyt, kun kerrankin sain huoltomiehelle soitettua.
Perhekahvila on tuossa tien toisella puolella, joten vielä on aikaa odotella.
Kaiken kukuraksi, miuta soitettiin töihin sairaslomasijaiseksi. Meni sitten mönkää, kun lapset vapaalla. Olisivat tarvineet jo tänään, jos eivät saa, niin palaavat asiaan. Joten huomenna voin olla taas uudessa päiväkodissa. Kaikki pk:t on vaan niin hitsin kaukana..3-6km säteellä ja mie kun liikun pyörällä. Tietty nämä pari keskustan päiväkotia on lähempänä, mutta pääsääntöisesti ovat aika kaukana.
Paino; huomenna on punnitus. Lempparifarkut menee ainakin jalkaan,joten ihan hyvällä mallilla ollaan. Miulle ei nuo viikonloput tuo hankaluuksia, yhden ainoan kerran on käynyt niin, että pisteet loppui kesken ja illalla oli nälkä. Mie en käytä syömiseen niitä liikunta/miinuspisteitä, jos ei mitään ihmeitä ole. Kärsin sitten nälän, kerran olin " tuhlannut" herkkuihin ne pisteet.
Kalamamille nyt vain pitkää pinnaa. Kyllä se tein asunto menee kaupaksi. Tosi nopeesti se tein talo tuli valmiiksi. Minkä kautta se oli? Siis rakennuttaja.
Lapset alkaa olla kärsimättömiä. Pitää vissiin soitella sen miehen perää..ärsyttävää.
Tuulia
tosi ärsyttävää, meidän netti lakkasi toimimasta. Haittaa hitusesti tuota työntekoa, kun kaikki jutut on sähköpostissa.. Tulin siis kirjastoon lukemaan meilit ja sitten pitää tehdä vikailmoitus Elisaan. Grr.
Sain eilen maalattua tulevan makuuhuoneen ja tänään on tarkoitus siirtää huonekalut sinne. Sitten vaan odottelemaan uutta sohvaa, jotta saadaan telkkari siirrettyä entiseen makkariin olohuoneesta.
Mä taidan jatkaa töitä, kun tämä aika täällä kirjastossa on rajallinen.
kua ja Kaisa
Täällä taas loskakeli, johan se eilen oli kunnon pakkanen!
Kiitos kaikille onnitteluista! Muutetaan omakotitalosta paritaloon. Neliöt vähenee mutta huoneet lisääntyy. Tiedä sitten onko tilaa enempi vai vähempi? Jos ihmettelette miksi tälläinen ratkaisu: meille tuli omakotitaloburnout.....
Kuivausrumpu löytyy ja pois en antais.
Synttärit pidetään maaliskuun alkupuolella pari päivää ennen oikeata päivää. Ne on vielä täällä vanhassa kodissa. Lahjaksi tulee pyörä. Se on ainoa jota neiti oikeasti tarvitsee. Varmaan jotain pientä lisäksi(lelu, vaate???)
Niin; onnea uusista työpaikoista!
Mun puolesta voidaan siirtyä leikki-ikäisiin maaliskuusta. Meillä neiti leikkii aina paitsi silloin kun tekee jotain riiviöjuttuja;-)
Kävin eilen ekaa kertaa pariin vuoteen salilla ja tuntuu just siltä, että olen löytänyt lihakseni. Hyvä, kun sain puettua aamulla. Miehellä on tällä viikolla iltavuoroa, niin pääsen aloittamaan reippaasti kuntoilun. Heti kyllä tuntuu, että hartioissa veri kiertää eri tavalla. Onneksi tuo sali on tuossa kymmenen minuutin kävelymatkan päässä, niin on helppo mennä koska vaan, kun on sopiva tilaisuus.
Sengin asunnonvaihtohan kävi ripeästi. Joskus vain ovat asiat tapahtuakseen nopeasti. Onnea! Ja onnea myös kalamamin asuntoasioihin!
Kuivausrumpua ei ole, olen kyllä kaivannut sellaista joskus, kun kaikki ovenpäälliset ja kaiteet roikkuvat pyykkiä ja lisää ei ole voinut pestä, koska ei ole ollut paikkaa, mihin mahtuisi kuivamaan.
Synttäreitä en ole vielä ehtinyt pähkäilemään, kai sitä jossain välissä kakkukahvit juodaan. Miehellä on tuossa keväällä jonkin verran työreissuja, joten tähdätään sellaiseen viikonloppuun, kun on koko perhe kotona. Tai nuo isommat lapset käy täällä enää niin vähän, että he eivät välttämättä ehdi paikalle omilta menoiltaan. Lahjaksi varmaan toivotaan ja annetaan vaatteita, yks kaks ovat kaikki housut jääneet lyhyiksi... likka kun on varmaan jo metrin paremmalla puolella ja pituus on tullut jalkoihin. Vauvana oli sellainen töpöjalka, että yläosa oli pari kokoa isompi, mutta pikku hiljaa on vartalon suhteet tasoittuneet.
Mekin päästiin lopulta mäkeen. Olihan täällä vielä sentti lunta jäljellä, joten liukurilla pääsi hyvin laskemaan. Pulkassa tyttö ei jostain syystä tykkää istua, käyttää sitä ainoastaan lumen siirtoon paikasta toiseen.
korvapuustit
Mä olen aina kuvitellut, että yo-merkonomeille olisi lähes rajattomasti erilaisia työpaikkavaihtoehtoja. Joskus olen pähkäillyt itsekin suorittavani moiset paperit (eläkkeellä varmaan), kun aika tuntuu lentävän siivillä. Meinaisitko erikoistua jollekin alalle vai aloittavasi jotain aivan muuta?
korvapuustit
On se kuulkaa meilläkin miehen kanssa illanviettotapa: istutaan vierekkäisillä sohvilla, molemmilla läppärit sylissä, pelataan toisiamme vastaan scrabblea facebookissa... Naureskeltiin juuri eilen tätä meidän touhua...
Minulla meneekin kaksi seuraavaa päivää koulutuksessa. Päästään oikein kylpylään, eli ehkä kerkiää vähän lillua altaassakin ;-) Kiva päästä valmiiseen pöytään - tosin saattaa pisteet olla vähän kovilla. No, katson vähän syömisen perään, mutta meinaan kyllä nauttia. Onneksi huomenna on aamulla punnitus, niin ehtii sitten tiputtaa huomenna ansaittuja ylimääräisiä grammoja koko viikon...
Mulla viikonloput on Lapun tapaan vaikeita. Olen kyllä antanut itselleni luvan yhteen herkuttelupäivään viikossa, mutta koetan, etten sitä nyt alkuun tarvitsisi. Aika hyvin on pitänytkin, mutta kylässä tms. en kyllä katsele, mitä syön. Pakko antaa välillä vähän löysää, kun minullakin näitä kiloja vielä kymmenen pitäisi tiputtaa... Olen vielä siis n. kolmen kilon päästä siitä, mitä painoin viime keväänä edellisen painonpudotuksen jäljiltä.
Mies kävi tänään ostamassa kuntopyörän, hänellä kun on ollut jalkojen kanssa ongelmia, niin lääkäri suositti kuntouttamiseen kuntopyörää. Ehkäpä sillä tulee minunkin poljettua - olisi ihan hyvä ottaa polkeminen vaikkapa telkkarin saippuasarjojen katseluaikaan tavaksi, tulisi helposti poljettua melkein tunti...
Galluppiin vastaus: Meillä ei ole kuivausrumpua. Olen siitä haaveillut, mutta nyt kun luin, että se vie paljon sähköä, ts. on ympäristöystävällisempää kuivata narulla, luovuin ajatuksesta. Me kun tuhlaamme kyllä energiaa muuten ihan riittävästi, niin jos edes jossain vähän säästäisi sitä... Ja kun en sitä välttämättä tarvitse, ts. meillä mahtuvat vaatteet hyvin pyykkitelineeseen kodinhoitohuoneeseen, niin emme siis osta.
Ja synttärit: Joo, pidetään, mutta sen enempää en ole ajatellut. Prinsessakakku on meillä toiveissa... Katsotaan, mistä sellaisen saisi... Ja ehkä jotain muutakin prinsessarekvisiittaa. Meille tulee kyllä ihan sukulaisia ja kavereita lapsineen, eli mitään kaverisynttäreitä ei varsinaisesti vielä pidetä.
Sengille onnea asuntokaupoista! Olis kiva tietää tarkemminkin, minne muutatte, kun alue on tuttua, mutta enpä viitsi täällä udella ;-) Ja kalamamille tsemppiä ja jaksamista asunnon myymiseen! Ja toivottavasti Kua saa nettinsä toimimaan pian!
Jahas... Olikohan muuta. Ei varmaan. Olenkin nyt sitten nettipimennossa huomisen, mutta torstaina palaan taas linjoille!
Mukavaa viikon jatkoa!
Terhi&jo hiljenneet lapset
Ps. Maaliskuun alku leikki-ikäiseksi siirtymiseen on hyvä idis.
Punnitus antoikin ihan hyvän tuloksen, -1.1kg. Mie en kyllä tajua, miten heittelee..toisella viikolla ei lähde ku sata grammaa, toisella sitten kilo. No, vielä on tavoitteeseen hikistä puurtamista. Ei tämä niin vauhdilla mene, kun toivoisin, mutta jospa sitten pysyvämpää. Huomenna on kyllä herkkupäivä. Miehen kanssa mennään syömään jätskibaariin jäätelöannokset, on meinaan 4v kihlapäivä. Syömään oltaisiin menty, mutta ne rahat laitetaan tattoo-kassaan ;)
Mie ihmettelen tässä, mitä tekisi. Kotiin on taas pudonnut pommi, jonka jälkiä pitäisi raivata. Ohjelmassa myös nyt heti ysiltä salille meno, päivällä kaupungille hoitamaan asioita. Välipalan jälkeen haen tytöt ja illalla jos pääsisin combattiin. Vielä haluun tähän vanhaan ohjelmaan, kun tykkään tästä niin paljon.
Tytöt nukkui taas ihan älyttömän hyvin. Kop kop. Ei tarvinut käydä kertaakaan heidän huoneessaan. Mie nukuin myös pitkästä aikaa kuin tukki. Iltasella olen tosi väsynyt ja nukkumaan käydään tasan ysiltä tai ehkä mie jo kömmin vähän aikaisemminkin.
Oli tuossa äsken ihan keväinen fiilis. Linnut lauloi titityytä ja oli jo valoistuvaa. Tuleeko sitä talvea nyt sitten ollenkaan?
JAKAMISESTA; tuli mieleen, että toiminko nyt väärin vai en? Mimmillä on sellanen halppisnukke, mikä on maailman paras nukke. Nauraa, sanoo pappa, mamma, itkee ja jokeltelee. Se on oikeastaan Moonan, Moona sai sen ensimmäisenä jouluna,eikä silloin siitä mitään tajunnut. Mimmihän omi sen tietenkin itselleen, eikä anna siskon leikkiä sillä lainkaan. Itkua ja riitaahan siitä tulee. Mie päätin, että mie ostan nyt sitten Moonalle oman samanlaisen nuken,jos vaan jostain löydän. Onhan heillä omat nukenvaunut, rattaatkin. Vai pitäsikö opettaa, että yhteisiä leluja? Toisaalta helpommalla pääsee ja vähemmän pahaa mieltä kun on leluja kaksin kappalein..;)
Jeps, nyt aamupala ja sitten salille. Moro!
Tuulia
Mie sain salilla käytyä, koiran lenkitettyä ja kaupungilla pyörähdettyä. Vielä imuri odottaa, kohta on sen vuoro.
Mie meenkin taas sitten töihin. Pääsin samaan ryhmään kuin missä olin viime viikot ja töitä on ainakin ensi viikon. Kiva kiva, vaikkakin huomiset suunnitelmat piti perua. Tälläistä tämä keikkatyöläisen elämä on.
Kyllä se on nyt imuroitava ja sitten lähdettävä hakemaan tytöt kotiin. Ensi viikolla on kuitenkin pitkiä hoitopäiviä edessä.
T
netti nurin edelleen ja mä olen taas kirjastossa. Täällä on hankala tehdä töitä, kun ei voi tulostaa tai skannata. Muutenkin noiden ulkomaan osastojen kanssa on täytettävä satatuhatta paperia, joten kiva kiva. Elisalta lupailivat että ehkä tällä viikolla saavat vian korjattua.
Galluppijuttuja. Meillä on kuivauskaappi, joka on ihan ehdoton treenikamojen ja märkien ulkovaatteiden kanssa. Mulla ei ole koskaan ollut kuivausrumpua, mutta vierastan sitä hirmuisesti. Siskolla on, ja musta se tekee vaatteista nuhjuisia, venyttää ja vanuttaa niitä joka suuntaan. Silitystä ei tarvita, jos vaatteita ei kuivaa ihan kokonaan, vaan antaa niiden kuivua loppuun suoristettuna. Eli mikä ilo siitä on, kun ne pyykit ovat kuitenkin levällään pitkin kämppää? Meillä on sitä paitsi talossa mainio kuivaushuone, jota käytän aina kun kelit eivät salli sisällä kuivattamista tai kuivattavaa on paljon.
Synttärit vietetään maalla, kun osuvat pääsiäiseen. Anoppi hoitaa kaiken, mä olen edellisten vuosien tapaan vieraana niissä juhlissa.. Taidetaan pitää jotkut pienimuotoiset kekkerit lisäksi kotona, vaikka mitään kaverisynttäreitä ei varsinaisesti järjestetäkään.
Mies on reissulla perehdyttämässä uutta kaveria, joten me vietetään Kaisan kanssa aikaa kaksistaan. Onneksi mulla on auto käytössä. Perjantain työpäivä alkaa klo 8 ja sitä ennen pitää viedä Kaisa tarhaan ja onnistua jotenkin selviytymään keskustan ruuhkasta Ruoholahteen. Tosin ei siinä mitään ongelmaa ole, jos Kaisa herää kuudelta, kuten tänään! Olis itselle uni vielä maittanut, mutta papupata aloitti puheen välittömästi silmien avauduttua. Nuku siinä sitten ..
Nyt jatkan töitä, kuulumisiin taas joskus!
kua ja Kaisa
Tarkoitus olisi tässä käydä tekemään taas työhakemuksia ja printtailla erinäisiä juttuja, mutta meidän printteri ei sitten halua tehdä yhteistyötä. No, jospa mie sen kohta saan jotenkin päälle. Oikein sopivia työjuttuja ei ole, mutta kunhan laittelen..
Tosin tässä ensin aamupala ja salille meno. Iltapäivällä lupasin tyttöjen kanssa mennä shoppailemaan. Mimmi on nukkumistarroilla ansainnut sen balettipuvun ja nyt jo kerätään tarroilla sateenvarjoa ;)
Kalamami, miten tein asunnon kanssa? Joko mennyt kaupaksi?
Entä Sengi, mites teillä asuntojutut? Jatkatko työtäsi sitten uudessa asunnossa?
EMPPA, tosi kiva kun olit käynyt kuulumisia kirjoittelemassa!!! Miekin olin miettinyt mihin sie olet kadonnut!!
Jospa nyt ekana nämä kotihommat ja sitten vasta palaan koneelle.
Tuulia