*~*~* 3-kuumeilijat viikko 5*~*~*
Kommentit (30)
Täti saapui tänään... Niinkun arvelinkin jomotuksista päätellen. Himputti..! :(No, ei kyllä oltu ovispäivänäkään puuhissa. Mutta jotenkin se Clear Bluen posit. tulos sekoitti pään. No, en osta sitä testiä enää. Ja oli oviksen jälkeen ihan ihme oireita ja luulin jo että tärppäsi. Kyllä tympii..(vaikka vasta yk 5.). :(((((
No, ei minulla muuta tällä kertaa.
Viikon alkua! =)
Täällä aika ailahtelevaa vauvakuumetta vielä. Välillä tuntuu, että joo tietysti, heti, välillä taas, että onkohan tuolla kiirettä, sitten huolettaa oma ja miehen ja lasten jaksaminen (5.v ja 1,5.v). Siis tjot ajatuksella mennään. Toisaalta ei haittais, jos nuorimpien väli vähän venyiskin, mutta toisaalta ei noiden edellistenkään välillä oolut mitään ehkäisyä ja noinkin pitkä väli tuli. Tosin kierto vaikuttaa selvästi ajatuksiin, nyt kun alkukierto menossa, ei mitään hätää, loppukierrosta enemmänkin kuumeilua ja jännitystä tms. :)
Täällä on hauska käydä lueskelemassa muiden juttuja aina välillä.
Niin, jos saa plussan testillä, sehän voi olla varhainen keskenmeno, siis ne raskaustuntemuksetkin viittais siihen? En muista nikkiä, anteeksi. Nolona...
Tiitti yk7 kp10
Mä oon jo menettänyt toivoni tän asian suhteen. Eihän tässä kauan olla edes yritetty, mutta mutta.. mä oon aina ollu _kaikki_tänne_mulle_nyt_heti-tyyppiä niin mulle ei ole välimallia olemassakaan! vain " on" tai " off" . Kuten ehkä nimimerkistäkin arvata saattaa. Elä tässä nyt tän asian kanssa sitten:(
Mitäs jos tuo kierron lyhyys oikeesti vaikuttaa siihen raskautumiseen? Ovistesti näytti viimeks plussaa kp 13 ja 14. Tuhruvuotoa kp24-25 ja sit alkokin menkatkiertopäivänä 26.
Mies kysy multa ett ootko sää varma että sulla on menkat. Haistan kuulema ihan " outoja" ja on ollut viikon verran yököttävä olokin.
Täällä on mahatautia liikenteessä, että sitäpä se, mitäs muuta..
Pöh, täytyy taas jatkaa. Tylsää..
huisthapeli yk4? kp 5/25?
Eilen tein raskaustestin, joka oli niin nega kuin vain voi olla... Menossa tänään jo 52.kp!!! Napukka on vähän pehmeämpi ja rinnat arat, joten jospa se tätikin sallisi tulla jo tähänkin osoitteeseen!? Pääsis sitten verikokeisiin ja muihin jatkotutkimuksiin! Ja terotkin pitäis aloittaa uudesta kierrosta.
En nyt ehdi kovin pitkään kirjoittaa... Flunssa tulossa mulle.. :( Ja lapset kipeinä. Joten hieman on väsynyt olo.
Mutta sellaista piti kirjoittaa, että pieni toivon kipinä syttyi, kun mies eilen sanoi eilen, että kysypäs vanhemmiltasi ottasiko ne pienet yökylään. Ehdotti, että mentäis kahdestan jonnekin yöksi. Ja ensi viikonloppuna ois lähellä taas ovis. :) Toiveajatteluako... :)))
No, täytyy toivoa, että päästäis kahdestaan kylpylään tai jonnekin.
Täytyy lopettaa, pää on niin jumissa. En varmaan nyt tällä viikolla enempää kirjoittele. Tsemppiä kaikille!
kp 2/28, yk 6.
Itse olin varma, että viikonloppuna alkaa menkat, kun on ollut oireita. Sunnuntaina tein testin, mutta se oli nega. Itse asiassa mulla on vasta kp 27. Tää on eka kierto kierukan poiston jälkeen ja ei ole hajuakaan kierron pituudesta. Ovisoireet tuntuivat jo kp 9. Saa nähdä milloin ne menkat sitten alkaa. Raskausoireita ei myöskään ole.
Millaisia teidän lapset ovat olleet vauvana? Meillä esikoinen valvotti tosi paljon ja nyt öisin, kun lapset ovat sairastelujen takia valvottaneet, niin muutaman kerran on käynyt mielessä, että haluanko varmasti aloittaa alusta. Kyllä mä silti vaan taidan haluta. ;D Olen niin monta kertaa sanonut, että meidän lapset on tehty, mutta toisin kävi. Nyt vaan toivotaan, että meille vielä yksi lapsi suodaan.
Minulla esikoinen alkoi nukkumaan öitä putkeen vajaan vuoden iässä. Ja oli suht helppo lapsi. Ja nyt nuorin, eli toinen on 1,5 vuotta eikä vieläkään nuku koko yötä. Sen takia minäkin olen ajatellut, että onko tässä vauvan yrittämisessä mitään järkeä kuitenkaan vielä ja kuinka sitä sitten jaksaisi.
keskeytetyllä yhdynnällä, koska mies haluaa vasta kesällä aloittaa vauvan yrittämisen. Kuumeilen silti, mutta enimmäkseen lueskelen juttujanne taustalla. 2pojanäiti, miten teillä miehen kanssa menee? Ilmeisesti hyvin, kun vauvaa yritätte. Muistelen vaan, että teillä oli jonkilainen kriisi ja sydän kylmänä lueskelin viestejäsi. Onneksi kaikki vaikuttaa nyt paremmalta?
Töissä on niin rankkaa, että en ole viime aikoina jaksanut edes paljoa vauvajuttuja ajatella. Mutta kyllä niiiin paljon haluaisin vielä kotiäitinä olla ja vauvaa hoitaa. Imettäminen oli niin ihanaa! Ja rauhalliset kotiaamut lasten kanssa. Voih. Tsemppiä kaikille kuumeileville!
Iltapäivällä tuli eka kerran vessareissulla punertavaa tuhrua... Jospa se nyt viimein täti tuli taloon ja 53.kp vaihtuis 1.kp:ksi! Pääsis jo vaikka perjantaina käymään verikokeissa, ja jos vaikka ens viikon loppupuolelle tai seuraavan alkuun sais ajan sinne gynen polille (ne tutkimukset pitää tehdä alkukierrosta). On jo vähän toiveikkaampi mieli...
Täällä ihmettelen että millä sais tän jumituksen päästä pois...töissä kamala kiire, kotona vatsatautia...itestä tuntuu vaan että menee ikäänkuin virran viemänä!
ens viikolla risteilylle Tallinnaan...vähän arveluttaa tuo juominen...kun tekis mieli vähän ottaakin, mutta kun ei voi tietää vielä silloin että olisiko raskaana...tosin kaveri on kyllä tehnyt kaikista kolmesta lapsestaan plussat noin viikko kännien jälkeen, ja kyllä ne ainakin on kaikki ihan normaaleja...vissiin ei voi vielä niin pientä alkua mikään ulkoinen vahingoittaa..??? Tietoa? Jos sitä tyytyis pariin siideriin niin ei varmasti haittaa mitään.
Plussatuulosia kaikille! Tsempitystä piinailijoille!
Äiti1983 yk 2 kp?????/28
Moi vaan kaikille!
Mä kirjottelin jo joku päivä tonne lokakuisiin fiiliksiä. Mä siis sais uuden työpaikan maaliskuun alusta. Ihan uudenlaista hommaa, jota en oo opiskelun (-01) jälkeen tehny ja JÄNNITTÄÄ! Työ on luvattu vuoden loppuun. Se on vieny nyt kaikki ajatukset ja nää vauvajutut on jotenkin kovasti taka-alalla. Tuntuu niin oudolta, ku aikaisemmissa kierroissa tähän aikaan on ollu kovat touhut menossa ja nyt ei mitään.. Illalla ollaan miehen kans niin väsyneitä et kumpikaan ei jaksa mitään..
Ovista nyt ei oo vielä ollu.. Ekaa kertaa yrittämisen aloituksen jälkeen mulle on tullu sellanen olo et haluanko oikeesti vauvaa.. Kai tää on ihan luonnollista, mut outoa silti.. Kai tää tästä ohi menee..
Sori, sekavaa tekstiä. Hurjasti plussaonnea kaikille! Nyt on pakko lähteä töihin. Motivaatio on aivan hukassa, kun tietää et kohta sieltä pois.. Pakko olis vaan painaa vielä pari viikkoa!
iiiik kp 11/27-33
Ihan hyvin menee nyt. Mies tosiaan jopa (!) ehdotti kylpylään tms. menoa kahdestaan. :) Juuri tässä mietinkin eilen, että pitäisikö vauvan yritys laittaa jäihin vähäksi aikaa. Kuitnekin tuo 1,5-vuotias valvottaa vielä yöllä, enkä siis tiedä miten sitten jaksaisin. Ja mies joutuu muutaman viikon päästä erääseen operaatioon (leikkaus) ja en tiedä sitten miten kauan toipumisaika kestää. Joten taitaa nyt jäädä yritys kevään puolelle. Täytyy vielä miettiä asiaa.
Tsemppiä kaikille!
Sairastupa se täällä meilläkin on. Tytöt yskii ja pärskii minkä kerkeevät... :(
Ja kolmosrintamalla hyvin hiljaista, ei menkkoja mutta en ole vielä testaillutkaan. Ensi viikolla voisin testailla mikäli ei kuulu... Rennosti siis mennään. :)
Heh, huvittaa kun te toiset ostelette testiä minkä ehtii ja joka välissä ollaan testiä tekemässä. Otan vissiin rennosti tän homman, että aika näyttää... :P
Olen elmäni aikana tehnyt 2 testiä, molempien lasten raskauden varmistamiseksi, ja plussaa näytti.
Jotenkin kait en edes halua nähdä sitä negatestiä, niin mieluummin odottelen pari viikkoa yli ja vasta sitten testaan. :)
Tyylinsä kullakin...
Enpä ole vähään aikaan taas täällä käynyt. Tosiaan peittojen heilutusaika meneillään. Toivotaan että tärppää. Toisaalta ei ole niin paha jos ei tärppääkään, kun alotan työt ens maanantaina ja ajatukset on jo enemmän siinä kun vauvan teossa. Vaan toooosi onnellinen olisin, jos meille vielä se kolmas lapsi suotaisiin. Ja kohta sen on tapahduttava, kun mullakin on jo ikää 35 ja tänä vuonna täytän 36. Minkä ikäisiä te olette?
Josta tulikin mieleeni, että meidän kaupungissa on otettu nyt vuoden alusta käyttöön alkuraskauden ultrassa se verikoe ja olikohan siinä joitain muutakin uutta millä yritetään selvittää ainakin se down. Mun pikkuveli on down lapsi. Tai no, aikuinen mieshän se jo on. Ja aivan ihana, mutta osaa myös olla vaikeakin =)
Eipä muuta kun peittojen heiluttelu onnea kaikille meille!!
yrttimaaria kolmosen toivossa
Tuosta iästä vaan sen verran, että olen (jo) yli 30 ja mies sanoi jokin aika sitten tuosta kolmannesta, että sitten olisin jo 40 kun lapsi menee kouluun. Vastasin miehelle, että mitä siitä. Jotenkin vaan tuntu, että jos nyt ei yritä lasta, niin myöhemmin ei sitten enää onnistu.
Mutta jotenkin on alkanut tympimään niin kovasti tämä yritys, että taidetaan mennä tjot-tyylillä tai sitten menee tauolle koko homma. Kai tässä on sellainen vaihe menossa ettei vaan nyt huvita. Ja tulee mietittyä, että onko järkeä sittenkään kun nuo pienemmät on koko ajan kipeinä ym. Mutta täytyy nyt tässä katsoa.
Nyt ruokaa lämmittämään. Palataan!
Meilläkin tuo yrityksen aloitusaika lähenee. Niin se aika kuluu. Esikoisen eskaripapereita jo täytellään...
Jos suunnitelma menee " putkeen" , niin voitais alottaa kolmosen yritys helmikuun menkkojen jälkeen, tai sitten vasta huhti-toukokuussa. Mutta lähellä se on kuitenkin. Jo jännittää.
Pitäiskö sitä jotain vitamiineja jo syödä ennen raskautta, yritysvaiheessa? En oo kyllä ennenkään syönyt. Kahdesta ekasta on tosiaan tärpännyt heti ekalla kierrolla, mutta eipä sitä tiedä kolmosesta.
Iästä on ollut puhetta; mulla on aina ollut sellainen ajatus, että kun oon 50 niin ei olis enää huollettavia. Jos nyt tänä vuonna saisin kolmosen, niin tuo täsmäisi :)
Tsemppiä kaikille.
T. Jaffa
Jos tästä kirjoittelusta olisi apua tähän kuumeiluun. :) Meillä ensimmäinen sai alkunsa yhdeksän kuukauden tuskaisen kuumeilun jälkeen. Esikoisen syntymän jälkeen ei käytetty ehkäisyä, mutta tytön ollessa puoli vuotias iski varsinainen kuume. Imetyksen lopettamisen jälkeen tulinkin heti raskaaksi. Ikäeroa ehti tulla se 1,9 v. heti kakkosen syntymän jälkeen minä höpsö aloin kuumeilemaan seuraavaa. No, järki piti kuumeen aisoissa. kakkonen on ollut huono nukkumaankin, eikä se arki kahden pienen kanssa niin helppoa ole. Nyt sitten pari kuukautta menty ilman ehkäisyä, mutta tyyliin nappaa jos nappaa. Ei sen ihmeempää yritystä. Tässä kuussa oli jo ihan oireet ja kiertokin ehti 32 päivälle kun tänään alkoi vuoto. Mietin että oisko ollu aikanen keskenmeno. Vähän masensi, mutta täytyy yrittää muistuttaa itelleen että ei tässä kiirettä. No, tässäpä vähän esittelyä minusta ja koitan tänne välillä kirjoitella. Mukava lukea toisten juttuja täältä myös.
Tyttö nyt pari kuukautta päälle kolmen ja poika 1,5v. Itse olen 29 no ens kuussa 30. :)
Hei!
Tässä on vähitellen tullut taas piinailuajatuksia mieleen. Nyt kp 22/23-26. Kaikenlaisia oireita on, mutta ne voivat olla myös pään sisällä. Niiin kovasti toivon, että olisin raskaana. Ei muuten panikkia, mutta toivoisin vanhempien lasten saavan jatkaa kotona vanhaan malliin. Toivoisin, että omaisin enemmän kärsivällisyyttä ja unohtaisin tämän projektin vähäksi aikaa. Kuitenin sitä tulee vähän väliä mietittyä.
Mulla ei ole sellaisia ajatuksia, että lapset tulisi olla jossain vaiheessa isoja. En osaa vielä sitä ajatellakaan. Oma äitini ja molemmat isosiskoni ovat saaneet muksuja vielä 38-41-vuotiaina. Nyt äiti on eläkeiän ohittaneena edelleen töissä ja ehkä siskoni yksi lapsi hänelle muuttaa opiskelujen vuoksi. Tarkoitan siis, ettei " lapseton" aika ole kaikkien toiveessa. Ehkä sitten, kun muksut on teinejä, alkaa joskus heidän poismuuttoaan odotella... Tiedä häntä.
Mä pelkään jo valmiiksi myös sitä, tuleeko mahdollisen kolmosenkin jälkeen armoton vauvakuume. Tosi liian ennakoitua, mutta täällä ei kai tarvi kauhean fiksua esittää. Nämä pääkaupunkiseudunasuntojen hinnat tuntuvat kovin tehokkaasti hillitsevän kuitenkin monen suurperhesuunnitelmia. Ajatteleeko kukaan muu tällaisia?
Peipsu yk 3 tai 4 ja muksut 2v ja 3v10kk
Menkat vielä menossa ja mieli tyynenä =) Hassua viimeeksi olin jo ihan täpinöissäni tässä vaiheessa jospa piinailusta ei tulisi nyt niin rankkaa kuin viime kierrossa.
Toisen clomin tänään nappasin ja siinäpä se. No viime yönä ei hikoiluttanut, eikä oikeastaan edellisenäkään, elikkä sillä tuskaisella yöhikoilulla on selkeästi jotain tekemistä noiden clomien kanssa, muita oireita ei oikeastaan sitten ollutkaan =)
Siinäpä se, mukavaa ja onnekasta tammikuun loppua kaikille!
Rilla-ma-rilla