Toukojen uusi pino 280108
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12128700&p=3&tmo…
tässä linkiä edelliseen
Kommentit (57)
... vai olenko turhan herkkä :) ?
Kun olemme jossain tai meillä on joku kylässä, niin kaikki aina kehuu kuinka Mikko on niin rauhallinen. Eilenkin oltiin juhlissa, niin varmaan kymmenen kertaa kuulin, että " miten se voi olla noin rauhallinen?" . Itse otan sen jostain syystä niin, että ajattelen muiden ihmisten luulevan meillä olevan jotenkin superhelppoa, kun poitsu on rauhallinen. Onhan meillä mennyt tosi hyvin. Ei allergioita, yöt on alkaneet sujua yms. Kuitenkin poitsu on tällä hetkellä tosi syli vauva. Koko ajan pitäisi olla sylissä ja varsinkin äitin sylissä. Jos ei pääse, niin alkaa vaarallisen näköisesti kiipeämään jalkaa pitkin tai kitisee. Kiivetessä on pakko ottaa syliin tai ainakin tukea ettei kaadu selälleen.
Sitten kun ihmiset hokee tota " rauhallista vauvaa" , niin aina mun tekee mieli sanoa, että kai se on rauhallinen, kun on koko ajan sylissä. Että ei niinku voi ottaa kehua vastaan, vaan on pakko heti alkaa valittamaan :)
Onko muilla tullut nyt tällänen vaihe, että vaan syli kelpaa. Kun Mikko kuukausi sitten oppi ryömimään, hän meni pitkin kämppää. Nyt on varmaan sitten " maailman" avaruus alkanut ahdistamaan, kun vaan sylissä pitäisi olla koko ajan. Kai tämäkin vaihe taas pian on ohi ja kohta valitan, ettei poika viihdy enää ollenkaan sylissä :)
Nyt on pakko lopettaa, kun poitsu yrittää nousta tuoliani pitkin ja huutaa. Vähän matkan päässä oleva isi ei houkutteluista huolimatta kiinnosta yhtään.
Nopeesti vielä... Meillä muuten opittiin perjantaina konttaamaan. Ihan yht' äkkiä poitsu lähti konttaamaan. Enimmäkseen vielä kuitenkin ryömii.
Laru ja Mikko 8kk ja isoveli 5,5v.
Tytön 1,5 vk kuumeeseen löytyi sitten syy: oireeton pissatulehdus joka oli sitten levinnyt munuaisiin, munuaisaltaan tulehdus oli diagnoosi:( Voi sitä murheen ja itkun määrää mitä on tänäkin viikonloppuna vuodatettu. Tytölle ollu tosi rankaa, eikä äitikään kyllä kovin helpolla henkisesti ole päässy. Onneks ollaan nyt kotona ja riittää kun käydään päivittäin näytillä ja antibiootti tipassa... Kyllä sitä kaikkea pitää olla lapsen maailmassa.
Sampolla on tullut joku ihmeen yksinjäämisen pelko, kokoajan konttaa perässä ja jos yhtään katoan näköpiiristä alkaa välittömästi ihan paniikinomainen itku. Tosi rasittavaa, meillä siis sampo viihtyy kans parhaiten syliisä, niinkuin Larullakin....
Meillä kans kehutaan kuin poika on niin rauhallinen. Ei ole vielä ärsyttänyt, mutta mua ärsyttääkin sitten kaikki muu. Ihan kuin en nyt kolmatta lastani osais kasvattaa, koko ajan tulee parempia neuvoja ja kuin pitää pukee jne..
Martina, sampo 9.5kk ja isommat 3v8kk
Viimeksi kirjoitin, että yöt paremmin no ei enään. Mites muien tissisankarit? Vieläkö roikutaan?
Meillä illat ollut nyt sitä, että imee.. irti ..imee ..irti.. Sama peli yöllä.
Illalla ei ainakaan oo ruoan puute. OOn nyt kokeilly omaan sänkyyn, mut lopuks nukahtaa kuitenkin tissiin.
Toissapäivänä sit kun yritin nukuttaa omaan sänkyyn niin kääntykin selältä vatsalleen ekaa kertaa!
Ja päivisin kun yritän välillä pitää sängyssä leikkimässä niin rupee kampee itteensä ylös, et selvästi jotain on tapahtumassa, mutta edelleen odotellaan liikkumista.
Taas herää kesken unien!!!!!
Miten muiden päikkärit?
Mitäs täällä.. eipä kummempia. Tytöllä on ollut hieman levottomia öitä, herää huutelemaan eikä sitten lopeta. Pari tuntia jaksaa, kunnes nukahtaa. Siihen ei ole syli auttanut. Epäilen että tekee nyt sitä yhdeksättä hammasta.
Viime yö tosin meni ihan hyvin, tyttö heräsi vain kerran, ja sylitin sen takaisin uneen. Sitten aamulla heräsi maidolle seitsemältä, nukkui vielä lisää. Olen asennoitunut, että tuskin tulee kamalasti noita kokonaan nukuttuja öitä ainakaan ihan heti, kun tämä on tätä eroahdistus-/vierastus-/hampaantekovaihetta tässä iässä. Mutta kun muistaa itse mennä ajoissa nukkumaan niin ehtii nukkuakin jonkin verran..:) Öisin ei kuitenkaan tarvi imettää.
Meillä tyttö nukahtaa useimmiten illalla tisulle, eikä se minua haittaa. Onko teillä muilla joilla nukahtaa lapsi tisulle, ongelmia sen kanssa? Tai siis että onko hankala saada lapsi sitten siirrettyä omaan sänkyyn, vai häiritseekö teitä tisulle nukahtaminen ylipäätään? Meinaan kun, ei itseäni haittaa vaikka tyttö vain tisulle nukahtaa, kunhan nyt nukahtaa.
Päiväunet on sellaista " pari kertaa päivässä ja puolen tunnin/tunnin" luokkaa. Hyyyvin harvinaista on jos enemmänkin nukkuu. Tuohon olen jo tottunut, vaikka jotkut pitävät lyhyinä unina, tyttö vain on aina ollut sellainen. Nukkunut paremmin sitten yöllä.
Huh, käytiin tuossa lumitöissä, täällä pohjosessa tulee lunta ihan mahoton. Kohta jo pitäs olla uudestaan lapioimassa jos mielii kulkea tuolla. Tultiin sitten sieltä ja tyttö laittoi puolen tunnin unille. Nyt pyörii jaloissa jotenka on kai mentävä....
Tsempit kaikille ja ihanaa kevättalvea (sehän se kohta on)!
sämpylä ja tyttö 8pvää vaille 9kk
munkin kirjottaa välillä eikä vaan käydä lukemassa teidän juttuja.
Meillä pikkuneiti kävelee jo tukien kovaa vauhtia ja osaa jo siittä laskeutua alas mutta silti väsyneenä kaatuillaan ja mustelmia tulee.
Mulla on vanhempainvapaata vielä tuonne 4.3 asti mutta sitten pitäisi mennä töihin jos sellaisen löydän.
meillä nukutaan vielä 2-3 päiväunet joko niin että 2:t 2-3h unet tai sitten 3 1h unia vähän päivästä riippuen.Ruoka maistuu meillä kanssa hyvin.meillä alkoi kanssa unikoulu ja ihan hyvin on mennyt vaikka vaihtelevasti nukkuun mennään klo 21-22 ja herää siinä klo 3-6 välillä ,mutta niin kuin tänään aamuherätys oli klo 5.30 enkä saanut neitiä enään nukkumaan sen jälkeen joten oli pakko nousta ylös.Meillä illalla syödään noin 3dl yhteensä puuro/hedelmäsose sekoitusta jossa kyllä puuroa on eniten.meillä kontataan joka paikkaan ja peilistä on kiva kattella itseänsä.meillä ei vielä vierasteta ihmeemmin.
Mä päätin että meille nämä 2 riittää että enempää ei tule tai mies saa ne odottaa ja synnyttää ja mä voin olla se joka on hengessä mukana heh heh ja miehetkö kestäisi sitä kaikkea TUSKIN!!!!
Teillä jolla lapset seisoo jo tukea vasten, temppuileeko teidän lapset välillä yhden käden varassa.meillä kävelemisen esteenä on enään tasapaino.
Meillä kanssa koululainen kotona ens viikon huoh ,onneksi mummu oli luvannut yöksi sen ja mun siskokin tulee tänne pariksi yöksi ja viikonloppuna pääsemme maalle joten toivottavasti ei tylsisty.
Mut nyt pitää taas mennä kun pikkuneiti tekee pahojansa sen mielestä kirjahyllyssä on liikaa tavaroita.
HeidiS23 ja riina 9kk
Ei oikein mitään kerrottavaa ole mut keksin ny jotain.
Piipero nukku viime yön piiiitkästä aikaa heräämättä syömään. Heräs kyllä jo kuudelta mut noustiin ylös seiskalta. Tais olla vahinko mut olipa kiva nukkua heräämättä, vaikkakin lyhyeksi itsellä noi unet jäi.
Vaikka edellisestä raskaudesta on vähän aikaa niin tuntuu et ei muista mitään. Ny just pähkäilen et onkohan kaikki kunnossa ku paha olo on loppunu ku seinään. Rv 9+3 menossa. No, eiköhän seki aikanaan selviä, ei sitä varmaan kannata liikaa miettiä.
Piiperosta on tullu mahoton huutaja. Tai siis höpöttelee tosi kovaäänisesti. Kai se kuuluu tuohon vaiheeseen mut on jotenki hassun kuulosta ku toinen huutaa painokkaasti omia juttujaan, kaipa sillä sitten on sen verran tärkeätä asiaa:)
Meillä ei oikein tahdo karkea ruoka mennä alas, kaiken pitää olla hienoa sosetta. Ja kaikista ärsyttävintä on se päristely kun suu on täynnä ruokaa. Toivottavasti se loppus pian vai oisko joku keksiny siihen kikka kolmosta?
Meillä on digiboksi hajoamassa, sulkee ite itteään minuutin välein. Ja tänään tulee gilmoren tytöistä vika jakso. Täytyy mennä vaikka naapuriin se kattomaan, se on pakko nähä.
Mut niinku alussa totesin et ei mulla oikein mitään asiaa ole niin päätinpä tällä viestillä sen vielä todistaa:)
Mut hauskaa sunnuntaita kaikille!!!
SaMa ja tytsy tasan 9 kk
Niin siinä on sitten hujahtanu 9kk, eli pojan-paapero täytti eilen 9kk. Mihin se pieni vauva on kadonnut? Omaa ääntään rakastaa ja komentaa ja öykkäröi koko ajan, tällä hetkellä ei niinkään siis jokeltele vaan ääntelee ja HUUTAA muuten. Konttaamaan paapero oppi reilu viikko sitten ja nyt sitten vihdoin istumaan tuetta. Hampaita ei vielä ole yhtä ainoota ja yöllä äitiä valvotetaan edelleen.
Vaikka niitä hampaita ei ole niin paapero syö kyllä kivasti eikä " tukehdu" jokaiseen pieneen kököön, niin kuin isoveli aikoinaan. Lihoja en enään jauha ja mukavastihan tuo syö jauhelihaa. Mutta .... nyt kysymys/apua kanssasisaret, musta tuntuu tuo " suolasen" ruuan puoli vähän ykstoikkoselta. Perunan kanssa syödään siis eri lihoja ja kalaa, mutta kasviksena lähinnä parsakaalia, kesäkurpitsaa ja jonkun verran tomaattia (pojalle ei oikein sovi porkkana ja kukkakaali). Ja mausteena tilliä ja keitinvedessä esim. sipulia Mitä te lisäätte ruokiin? Ja käytättekö pastaa tai riisiä ja miten jos käytätte? Me ollaan kyllä syöty purkista pastaa sekä riisiä, mutta itse en ole laittanut kuin riisihiutalepuuroa. Ja sitäkään en muista, että milloin ne hapanmaitovalmisteet voidaan aloittaa?
Muuten päivät etenee arkea pyöritellen. Viime viikon " hiihtolomalla" luisteltiin hallissa ja hiihdettiinkin tykitetyllä lumella. Ens viikonloppuna pitäis päästä jo kerran peruntuneelle kylpyläreissulle esikoisen kanssa. Paapero jää mummun kanssa kotiin, jotta voin nukkua yön hyvin, jos osaan!!!
Aurinkoa!!
Mymmis ja pojat 5v. ja 9kk
Taas piiiitkästä aikaa... ;) (tai siltä ainakin tuntuu)
Typykkä on kans tässä oppinu konttaa, nousee tukee vasten seisoo, näyttää kieltä :P , sanoo muutamia sanoja (" äittä" , " EEEEI" ja " mam" =nam) Sulonen pakkaus kun mennä touhottaa!! <3 Tuntuu et tää alkaa olla sitä parasta aikaa.
Illalla mennään nukkumaan viimestään 20.00 aikaan ja sit syö 4-5 aikaan. Heräillään 6.30-7.00. :)
Mymmerölle piti vastata: Elikkäs meillä noita kasviksia on vielä tuon lisäks (mitä mainitsit) pakkasessa maissisosetta,munakoisoa,bataattia.. olikohan muuta..? ;) Laitan kaikenlaisia yrttejä ruokiin ja välillä ehkä pippuriakin jne.
Oon laittanu pakkaseen myös kuutioina makaronia (tummaa),nokkospastaa (kun syötiin muukin perhe), riisiä ja riisi-kaura seosta. Oon vähän mössänny sauvasekottimella niin ei oo niin isoa palaa, vaikka kyllä tuo tuntuu syövän tosi hyvin paloja! Nuudeliakin oon pistä pienninä pätkinä ruuan sekaan.
Jos en väärin muista niin hapanmaitovalmisteet olis sit 10kk kohalla ja sitten maito myös ruuanvalmistuksessa. :) (korjatkaa jos olen väärässä :D)
No mutta ei tässä pikaseen mietittynä muuta tule mieleen ...
t:tiitiäinen, poika 3v2kk ja typykkä 8,5kk <3
En edes muista milloin olen viimeksi kirjoittanut tänne, taitaa olla joskus syksyllä:) Lukemassa olen kyllä välillä käynyt.
Ihan ekaksi tsemppiä ja jaksamista kaikille flussa potilaille! Tuntuu että tämä " talvi" ollut erikoisen paha flunssien suhteen, oliskos täällä etelässä ainakin syynsä noilla lämpimillä ilmoilla. Pakkanen olis kivempaa, eikä pöpötkään pääsis niin jylläämään.
Meillä neiti myös perän pitäjiä mittojensa puolesta eli 8kk:n neuvolassa oli painoa 8,3kg ja pituutta 67,5 cm eli taitaa olla toukojen pätkä:) No, täytyy tietysti huomioida et syntyessään oli 46cm. pari kuukatta sitten noustiin tukea vasten ja nyt mennään täysillä seinää ym vasten eteenpäin. On kieltämättä aikas huvittavan näköstä tuolla pituudella, ja mopolla huristellaan ympäri taloa. Yöt meillä mennyt heräämättä 5kk:n iästä lähtien, jolloin keksi miten tutti pannaan suuhun. Välillä tosin kitisee öisin, muttei siihen herää kuin äiti:). Unikoululaisille toivotan onnea ja menestystä! Meillä molemmat tytöt olleet hyviä yönukkujia, joten en voi antaa kummallisempia neuvoja sen suhteen.
Äsken kyllä jo tuntui siltä etten ikinä enää vastaa tän palstan kysymyksiin. Sain nimittäin arvostelua osakseni, kun kannustin erästä äitiä pitämään vauvaa lattialla. Kysymys koski 2v:n ikäeroa ja missä pitää vauvaa. No olen lukenut useammankin artikkelin, jossa puolletaan vauvan lattialla pitoa, sen kun pitäisi tutkimusten mukaan tukea liikunnallista kehitystä paremmin kuin syli tai sitteri. No, tällästä tää on...
Onnea raskautuneille! Meillä on kyllä lapsiluku nyt täysi, mulla ollut sen verran vaikeat ja kalliit raskaudet ettei enää kiinosta. Kuopuksen jälkeen kärsin liitoskivuista vielä 5kk synnytyksen jälkeenkin.
Hippiäinen ja tytöt 8,5kk ja 2v 4kk
Heti ku muistan ni vastaan nyt, meillä nukahdetaan myös tisulle, mut tyttö ei monestikaan herää enää sen jälkeen (ennen heräsi juuri 30min. nukahtamisen jälkeen). Jos on herännyt, en anna maitoa vaan otan olalle tytön, ja siinä rauhassa heijaan, ja yleensä siihen nukahtaa ja saan vaivattomasti siirrettyä sänkyynsä.
Meillä on menny yöt ihan hyvin, nyt kun oli flunssa, niin heräsi kerran kaksi yössä, mut sekin on menny ohi. Viime yönä nukkui puoli kymmenestä puoli kahdeksaan aamulla heräämättä, mut ite en nukkunu vaan olin ekaa kertaa viihteellä!! ;) Tissitin tytön yöunille ja sit lähin kylille. Neljän aikaan kotiuduin, ja oletin että täällä se isi on yrittäny saaha tyttöä nukkumaan ja varmaan ovat valveilla kun tuun.. no mitä vielä, nehän koisi molemmat! Itekki kaaduin vaan sänkyyn. Nyt on aika kamala olo! Ei ois ehkä pitäny olla NIIN viihteellä.. :))
Hippiäinen, ei taida teidän neiti olla toukojen pätkä, kyllä se multa taitaa löytyä täältä; 8kk 6880g ja 65cm! ;) Syntyessä oli myös samanmittainen kun teitin tyttö. :)
Ja tosta lattialla pitämisestä, oot ihan oikeessa että kyllähän se lattialla pito enemmän kannustaa lasta liikkeelle ja kehittämään itteensä kuin sylissä/sitterissä pito! Mut täällä nyt jotku vaan ei kestä toisten mielipiteitä.. Minäki pidän tyttöä lattialla aina kun se vaan siellä viihtyy, olen aina pitäny, ja mielestäni olen ihan oikeen tehny! :D
Mut joo, alan yrittää parannella tätä krapulaa.. ;)
sämpylä ja tyttö 8kk 1vko
Ring ring..no Upi täs..joo pitkästä aikaa..kattokaas ku kävi tämmönen homma..linnapaisti kärys nokkaan slurps...pitkään meni kun etin..miten mun punkaski vois haista linnapaisti kun se on pyhä paikka joka haisee vaan hyvältä käryävältä koiralta ja imuroinninkin vahdin vieressä..siis se vaan se linnapaisti kärys..sitte välähti..musta on tullut rätti..tatimakäsi hieroo muhun ne soseensa..pikkusen meinaa olla pottupaakkua niskassa..noh vois sanoo etten oo ihan sitä nukkaamatonta mallia...ja sitten..tiettekö mikä on REILUA ..lasten lääkäri sääli minua eniten kaikista kun ei täällä kämpässä oo nukuttu moneen kuukauteen. Asiat siis mallillaan.
Lumi täyttää huomenna 9 kk. Unikoulua on pidetty..Minä meinasin ihan väsähtää.Miten niin koomassa voi olla kuin olen ollut. Kolme kuukautta tunnin ,kahden nokosilla ei pidä aivoja kunnossa. Nyt olen nukkunut pari yötä vähän pitempiä pätkiä niin kas..ihan tulee kuulkaa ajatuksia eikä vaan suoritusmössöä.
Isukki nukuttaa ja nukkuu muksun kanssa. Maitoa ei anneta öisin ja imetystä on vähennetty päivisin. Tänään ei iltapäivä-maitoa meinannut edes huolia tisulta...luopumisen tuska se on tuosta imetyksestäkin mutta kun muksu itsekkin ilmoittelee erkaantumisesta niin pitäisi nyt sitten lopetella ihan kokonaan..kraah. Mies kysyi että onko niinku kotoa muuttais mukula..OOOOn. Se ei enää välitä viirusta ja kuopasta ..siis rinnoistani..ammattitaitoinen tyhjennys urakoija uhkaa lopettaa hommat.
Yöt menee nyt paremmin mutta herää pari kertaa itkasemaan, pitää vielä saada se omaan sänkyyn ja jos yö ääntely narinat ei lopu niin täytynee laittaa tulpat korviin ja tyytyä tilanteeseen.
Täällä on käytävä useammin..menee vuosi kun lukee kaikki jutut..ihanaa kun ihmiset taas raapustaa.
Ne jotka harkitsevat yö ruokinnan lopettamista niin tehkää se. Ajattelin että ei voi onnistua meillä mutta ..eka yö oli kivistävin, sitten on ollut rauhallisempaa ja hyvin rauhoittuu isän syliin öisinkin.
Kaikkea tapahtuu ja ei oikein mitään, eli arki on jämähtänyt paikoilleen.
Onni nukkuu yöt omassa sängyssään meidän sängyn vieressä. Kerran pari pitää yöllä tarkistaa, että äiti on taputtelumatkan päässä. Kuitenkin hurja parannus siihen, että söi koko yön. Nyt on imetys siis loppu ja maito maistuu pullosta ja nokkamukista, iso poika :)
Meno on aika hurjaa kun ukkeli konttailee joka paikkaan ja nousee seisomaan, tavoittelee askeleita tukea pitkin. Isosiskoa ärsyttää kun veli tavoittelee jo hänen leluja yms. Mustis ei vieläkään ole poistunut :( ikävää on se.
Nyt pitäs kai ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa kuihdutuslaari, miten tuleekin heti nälkä kun ajatteleekin laihdutusta? 10 kiloa olis hyvä ja 15 ihan paras. Mites muiden kropat jaksaa?
Välillä tosiaan tympii tämä kotona oleminen, mutta en halua vielä laittaa lapsia hoitoonkaan, syksyllä sitten.
Missähän JanskuL, pikkutyyppi ja muut kadonneet on? Vai kaikkiko on odotuspuolella?
jaahas ukkelin aamutirsa-aika.. sii juu sisters
En oo juurikaan täällä pyöriny, en kylläkään odotuspuolellakaan:) Onnea vaan kaikille jotka sinne ovat menneet!
Apua, nyt unohdin niminerkin, oliko villahousu kun valitteli vaavin yötissittelystä: no täällä samanlainen tissinarkkis!! Eli meidän tyttö ei juo nokkamukista kun vettä ja tuttipullo ei uppoo millään. Korviketta inhoaa joten siitä ei käy syöttäminen. Ja yöt.. joo, tissillä vietetään. Sama juttu siis meillä, puoli tuntia nukahtamisesta herätään huutamaan tissiä ja siinä sitten ollaan koko yö. Mikäköhän siinä oikein on? Pidin kuukauden unikoulua kunnes luovutin, se ei meillä auttanut yhtään!! Yöunet vain vei kun tytteli vähintään kerran yössä heräs huutamaan ja huusi puolesta tunnista tuntiin yhtä soittoa. Joten siis luovuin ajatuksesta ja pidän tyttöä tissillä jotta saadaan kaikki unta. Esikoinen onneksi ei herää meteliin kun on niin tottunu siihen.
Meillä tyttö on nyt sen 8kk ja nousee tukea vasten sekä kävelee tukea vasten. Yrittää kokoajan seisoa ilman tukea ja nauraa kovasti kun kehuskelen sitä. Tyttö on siis itkupilli öisin ja ilopilleri päivisin. On tosiaan oikea aurinko muusta ajasta. Pieni on kuin mikä ja jouduttiin 9kk painokontrolliin tässä kuussa. Mietin kyllä meenkö sinne mutta kai pitäis vaan mennä kun kerran ilmaiset palvelut meillä täällä suomenmaassa on. Siksi on musta turhaa kun tyttö syö kun hevonen ja on terve ja virkeä. Pahintaan -5 käyrällä menee ja sitä ei mun mielestä ulkoisesti huomais ees. Luulen että noi tytöt on hentosempia vaan luonnostaan.
En ehdi koko pinoa lukea mutta yritän joku päivä tänne päästä pyörimään. Hyvää vointia kaikille toukolaisille mameille ja vaaveille!
t:minnis80+ tytteli 8kk 2vko
Kiva oli taas lueskella tein kuulumisia. Näköjään yöt risaisia melko monella, onneksi nuo unikoulut vissiin ainakin vähän auttaneet.
Meidän neiti on melko tarmokas pakkaus. Kovasti yrittää kävelemään jo vaikka miun pikkunen vauva on vasta 9kk ja risat. Tänään otti jo muutaman askeleen itse. Suurimmaksi osaksi kuitenkin vielä puita pitkin mennään tai sitten taluttamalla.
Ruoka on neidille nyt alkanut maistua paremmin, mutta vieläkin tuo välillä pulauttelee. Ajattelin että jos ei tuonne vuoden ikään mennessä oo loppunu, ni sitten kyllä soittelen yksityiselle lääkärille. Soseista on pikkuhiljaa alkanut maistumaan karkeammatkin. Olen tässä ajatellut että kohta varmaan vois alkaa totuttamaan jo tavalliseen maitoonkin. Jugurtilla ja viilillä ajattelin aloitella.
Yöt täällä menee vaihtelevasti, välillä nukutaan koko yö ja välillä taas herätään se 10 kertaa. Nukkumaan meno sujuu kyllä mallikkaasti, neidin kun laittaa sänkyyn niin melkein joka kerta nukahtaa sinne itsekseen tai ehkä kerran pari täytyy käydä laittamassa pitkäkseen. Päiväunia meillä nukutaan edelleen kahdet. Aamulla tunnin verran ja vaunuissa iltapäivällä 2-3 tuntia.
Meidän neiti saa sitten pikkusisaruksen tuossa lokakuussa. Saapi nähdä että miten tää tästä nyt lähtee kulkemaan, kun perjantaina alkaisi työt. Huomenna on viimenen virallinen äippälomapäivä. :( Missä välissä tää aika meni???
Eipä tänne sen kummempia. Hauskaa lopputalvea kaikille.
AngelEyes ja Miiuska 9 kk
AngelEyes uudesta raskaudesta!!! Mulla aivan kylmät väreet tuli, on se niin ihanaa aina kuulla tuollaisia uutisia. Itsekin vähän haikeana vaan mietin että vieläkö sitä ehtisi (36v mulla ikää...) neljännen saada jossain vaiheessa. Missään nimessä en jaksa nyt heti perään mutta ollako sitä jo muutaman vuoden kuluttua liian vanha.. en tiedä, kai se aika näyttää mitä sitä tekee.
Meilläkin yöt tosi vaihtelevia. Välillä on nukkunut iltaysistä aamuseitsemään kertaakaan heräämättä ja välillä tosiaan sitten herää tunnin välein koko yön. Koskaan ei tiedä kun illalla nukkumaan herra menee että millainen yö tulossa..
VATSAONGELMIA on meillä. oon pikku hiljaa lopettelemassa imetystä. Enää aamulla ja illalla annan tissiä ja pari viikkoa on poju saanut NANnia päivisin juomaksi. No maha tehnyt ilmeisesti tuon korvikkeen myötä lakon. Ennen kakkasi pari kertaa per päivä mut nyt ummetusta. Olen luumua antanut tällä viikolla ja sen avulla kakka tullut kerran päivään mutta aivan löllönä. Onko kellään tietoa et onko tuo normaalia vai pitäskö korvikkeen anto lopettaa vai luumun....
Onnea SaMa ja AngelEyes ja rouva Miitulle.
Tyttäreni ilmoittautuu pikkulikkojen sakiin (67,4 cm mutta 9,2 kg). Ylöspäin pyrkii ja kävelyttäminen olis pop, vaan selkä ei taitu natiaista taluttamaan. Vauva kaatuu lattialle suorin vartaloin kerien ja huuto on kamala.
Yöt menee enimmäkseen nukkuen. Salaisuus on syöttää illalla turvoksiin. Iltapuurot ennen klo 20, syö puolen desin kaurahiutalesatsista tehdyn puuron pilttisoseen kera. Tissutan sit ennen kuin itse menen nukkumaan tai jätä väliin. Neiti saattaa huikkia yhden maissa, mutta enimmäkseen nukkuu aamuun. Viime yönä otin sitten rinnalle ja vein takaisin, kellosta en tiedä, jossain välissä löi kolme.
Aamulla ei syönyt puuroa innokkaasti, joten ei varmaan nälkäänsä huikkinut, mutta nukkuipahan kuitenkin. Itse en onnistu oikein syöttöhommissa, lopetan kun rupeaa sotkemaan. Vauva syökin paremmin, kun isänsä syöttää.
Potutus on maksimissaan, jotenkin muistan, että tässä vaiheessa on tympinyt aivan kaikki. Siis helmikuussa lasten harrastuksiin roudaaminen; mammaloman loppuminen, oma suunnaton ruokahalu ja läskistyminen ja liikkumattomuus. Joo, ja luulin, että viides oli tulossa ja sopeutunut ajatukseen, kunnes sitten aloin ulvoa isännälle, että näin ja näin ja sitten menskat taas alkaa ja niin ne alkoikin. Onneksi.
Että mistä saatte potkua kevättalveenne, mammat? Talvilomalle saimme tuetun viikon kylpylässä, jee. Ruuat ja ohjelma valmiina. Kai sitä jotenkin pääsee taas liikkumiseen kiinni viikossa.
vali vali Minna ja Elvi 25.5.
Olipa kiva lukea, että muillakin on näitä sylivauvoja. Kohta varmaan tosiaan valitan, ettei poika tule enää syliin ollenkaan. Aina pitää jotain valittaa :)
Tällä kertaa valitan, että pojalla on jo viides nuha, plääh! Ja ikäähän on tällä kesäkuun puolella syntyneellä toukokuisella reilu 8kk. Että on tässä ehditty sairastella. Mutta onhan me noissa kerhoissa ravattukin ja lapsiperheissa kyläilty puolin ja toisin, että sieltähän niitä tauteja keräillään. Ja kun ne aina tulee juuri hampaiden puhkeamisen aikaan, niin sieltäkin voi varmaan hakea sitä syy-yhteyttä. Tänään käytiin lääkärissä ja alkava korvatulehdushan siellä taas jylläsi. En halunnut varmuuden vuoksi antibiootteja, joten uusi käynti huomenna tai ylihuomenna.
Sairastelu katkaisi nyt meidän ihan loistavasti sujuneen nukkumisharjoittelun. Minä täällä viime vuoden puolella valitin aina sitä, kun poitsu ei nuku illalla. Heräsi hetken nukuttuaan ja kukkui 1-2 tuntia. Tätä samaa tuntuu nyt muillakin olevan täällä liikkeellä. No, me harjoiteltiin ensin nukkumaan omassa sänkyssä, sitten nukahtamaan omaan sänkyyn, eikä tissille, sitten pois yötissittelystä ja tadaa, nyt on opittu nukahtamaan itsekseen omaan sänkyyn. Kyllä on kuulkaa ollut juhlaa ne 6 iltaa, kun poitsu nukahti ihan itse ja sain ihan rauhassa olla illan ennen nukkumaan menoa. Ja lisäksi yötkin on menneet hyvin. Poitsu ei enää herää nukkumaan mentyään ja jos herää, niin nukahtaa itsekseen uudelleen. Eli meillä ilmeisesti poitsu havahtui aina siihen, että äiti ei ollutkaan vieressä ja pelästyi sitä ja alkoi huutamaan. Nyt kun hän nukahtaa omaan sänkyyn, niin ei herätessään ihmettele missä on. Meillä harjoittelu alkoi tavallaan jo lokakuussa, mutta jatkuva sairastelu siirsi aina opettelua. Nyt taas kun sairastellaan on tietysti kaikki mennyt lörinäksi ja yöt on olleet ihan kaameita, mutta uskon, että se taas korjaantuu, kun poitsu paranee.
Meillä 8kk mitat oli 9780g ja 73,5cm. Eli hyvin on poitsu kasvanut. Kova kiipeäminen on tullut konttauksen lisäksi kuvioihin. Yksi päivä olin lenkillä ja isi löysi pojan portaista. Pitäisi nyt hakea portti portaisiin, ettei tarttisi kauheita virityksiä koko ajan rakennella portaiden eteen :) Meillä myös noustaan nyt kaikkea mahdollista vasten, mutta alas ei osata vielä tulla. Koko ajan saisi silmät olla selässäkin, kun poitsu nousee ties mitä vasten ja yht' äkkiä kaatuu suoraan selälleen ja kauhea huuto alkaa tietysti. No, tämä vaihe menee varmaan pian ohi, kun antaa vaan nousta, jotta harjaantuu.
Mullakin olis vielä kiloja karistettavana, mutta en vaan jotenkin jaksa. Noi herkutteluhetket on jotenkin niitä päivän piristyksiä, joten kauhean vaikea olla herkuttelematta :) Sitten kun alkaa muka kattomaan mitä syö, niin mä en pysty ajattelemaan mitään muuta kun ruokaa. No, jospa se inspis vielä jossain vaiheessa iskis :)
Joku kirjoitteli lomarahoista. Ihan kiva tosiaan, kun sellasta on myös tänne tulossa. Itse palaan toukokuussa pariksi viikoksi töihin irtisanomaan itseni, jotta saan pitää lomarahat. Sen jälkeen jään vielä lasten kanssa kotiin, niin pitkäksi aikaa kun se on mahdollista. Jos hyvin kävisi, niin vielä yhden lapsen kanssa. Mies vaan ei vieläkään ole suostunut.
Miten muut toukokuiset, kauan aiotte olla vielä kotona?
Laru ja pojat 8kk ja 5,5v.
Eli onnea Miitulle rouvautumisesta!
AngelEyesille onnea uudesta raskaudesta! Vähän kade olen kyllä täällä :)
Laru
Ekaks, onnea AngelEyes raskaudesta! Toivotaan että kaikki menee hyvin!
Minra, meillä kans tyttö kaatuu ihan samalla lailla suorilta jaloilta, ku nousee joka paikkaa vasten eikä osaa itse tulla alas.. Voi sitä huutoa ja kuhmujen määrää! Ihan tekee välillä pahaa kun toinen mosahtaa lattiaa vasten..:/ Meillä ei tyttö edes anna sen nakkipipon (konttauskypärän siis) olla päässä..
Onpa kiva että saitte ihan tuetun talviloman, kyl siitä saa sit taas voimia!
Mistäköhän sitä itse saa potkua kevättalveen.. hmm.. Kai se on ne odotettavissa olevat 1-vee synttärit (kakku+muut suunnitelmat, mihinkäs leipuri nahoistaan pääsee ;), sit se että remonttia jos jatkais pikkuhiljaa ja sais kaiken valmiiks, plus et aattelin mennä autokouluun heti ku lumet täältä pohjosesta sulaa! :)
Laru on kyllä kaikenmoista joutunut kärsimään, tai siis lapsikin tietenkin, kun noin monta nuhaa ollut! Toivottavasti ei kuitenkaan olisi nyt se korvatulehdus niinkuin epäilivät alkaneeksi.. Ite oon samaa mieltä et en ehkä ottais " varmuuden vuoksi-antibiootteja" .
Kotona olemisesta kyselit, minä ajattelin tosiaan olla kotona 2-3 vuotta. Tämä kun on eka ja vika muksu, ja tykkään tästä kotielämästä, niin mukava jäädä kotiin! :D
Onnea Miitulle rouvaksi tulemisesta, miltäs avioelämä on nyt tuntunut?! :)
Joku kyseli aiemmin, miten muiden kropat jakselee.. Noh, minä edelleen aloituspainon miinuspuolella sen kahdeksan kilon verran, niin ihan tyytyväinen olen. Tosin pelottaa, että koska se lihominen sit alkaa, jos lopettaa imetyksen..:/ Minä kun en ahkeraan vaunuile, salilla tosin käyn epäsäännöllisen säännöllisesti. No katsotaan, nyt ainakin on uuma melko hoikassa kunnossa. Välillä jo lapamatoa epäilin, kun aika kova olen syömään herkkuja, eikä missään näy.. ;D Mut enpä toivokaan et alkais näkymään. Pitäis muutenki korjata nuo omat ruokailutottumukset, ettei neiti saa sit pahoja esimerkkejä.. *nimim. joka päivä karkkia*
Voi Murmelin Upia, kaikenlaista koiran elämässä joutuu kestämäänkin.. Kiva aina lukea ja nauraa katketakseen Upin juttuja! ;)
Hmm, mitäs tässä muuta.. aika kattavasti tuli asiaa, kerranki muistin kommentoida. :) Meillä tytyli siis seisoo ahkeraan tukea vasten ja kiipeilee minne kykenee. Konttaa täysillä, istu ei vieläkään itse mutta sellasessa kummallisessa jumppakana-asennossa viihtyy lattialla, joka muistuttaa istumista, muttei ehkä sinne päinkään.. ;)
sämpylä ja tytyli 8kk ja kohta 2 vkoa
Tänäänhän ne tais olla?? Muistan vain itseni 1,5v sitten samaan tilanteeseen ja olin ihan hermoraunio ja rikki, mutta onneksi päästiin onnellisesti naimisiin ja juhlatkin onnistuivat.
Meillä on nyt nukuttu niin hyvin etten tiedä mistä oikein tuulee. Yöt menee tosi hyvin ja päikkäreitäkin vedetään useampi tunti kerralaan. Ihanaa kun koko 9kk on ollut huonosti nukkuva vauva, niin nyt on juhlaa jos nukkuu tunninkin päikkäreitä.
Meillä on mennyt tosi kivasti, ainut vaan että tytöllämme on ollut viikon kuumetta, en tiedä mitä ihme tautia sekin on kun meille muille ei ole kuitenkaan tullut mitään. On ollut aika rankkaa vaan istua kotona ja kuunnella tämän vanhemman pojan kiukuttelua kun ei voi mitään tehdä.
Omaa tahtoa löytyy meiltäkin sampolta jo jonkin verran. Ei nyt mistään leluista vielä jaksa kiukutella, mutta jos ei pääse keittiöön tai kannetaan pois vessasta, huuto on aika mahtava ja vetää niin selkää kaarelle kun kiukuttaa:)
Eipä tässä kait muuta, tulin nostamaan pinoa:)
Martina, sampo 9,5kk ja kaksoset 3v8kk