siis oikeastiko suurin osa naisista ei saa orgasmia yhdynnässä?
Kommentit (96)
sellaista edes ole joka aiheuttaisi orgasmin.
päähän ei mahdu muuta kuin kyrpä ja pillu.
Noh, riippuvuutensa kullakin.
Itse ainakin aikaisemmin kuvittelin olevani "erilainen" kun en saanut (ex-mieheni kanssa) emätinorgasmeja.
Tällä hetkellä tilanne on aivan toinen, nykyisen miesystäväni kanssa saan aivan joka kerta.
Itse epäilen että tilanne on muuttunut lähinnä omien korvien välissä. Miesystäväni kanssa keskustelemme paljon seksistä - siitä on tullut paljon rennompaa ja luovempaa - hän on saanut minut seksuaalisesti vapautumaan. Lisäksi puhumme paljon toistemme seksifantasioista - ja sitten myös toteutamme niitä.
Ja kadehdin niitä harvoja jotka saa edes joskus.
En kai ole koskaan saanut, mitenkään. Joskus pääsen huipulle, mutta mitään sen enempää ei tapahdu, jossain vaiheessa vaan lakkaa tuntumasta. Nykyään seksi on niin harvinaista, ettei mies kestä tarpeeksi kauan että pääsisin edes huipulle... Tai tällä hetkellä ei kai seksistä voi puhuakaan kun puolen vuoden aikana sitä on ollut kerran.... Synnytys oli rankka ja mulle jäi pelkoja.
lähestulkoon joka yhdynnässä siis, ilman käsiä ym. Itsetyydytystä en harrasta, itse en ole koskaan saanut itselleni orgasmia aiheutettua... paitsi miehen kanssa ;) Mies on ainut ja sama jolle olen neitsyytenikin menettänyt, kuten hänkin minulle toistakymmentä vuotta sitten. Kuulostaa varmaan tylsältä ja nykyään vähintään joltain uskonkiihkoiluun verrattavalta, mutta meistä tämä on oikein hyvä tilanne :) Molemmat ollaan oltu aktiivisia ja haluttu oppia toisistamme. Totta on, että seksisuhteemme aloittaessamme nuorina (huom. tutustuimme ensin muutoinkin toisiimme, ei heti alkajaisiksi hypätty sänkyyn) meni puolisen vuotta ennenkuin sain ekan orgasmini, se olikin elämäni ensimmäinen. Välillä on tietysti haluttomampia kausia ja joskus vaikeampi saada orgasmia, mutta mikään ei kyllä voita säännöllistä "harjoittelua" rakkaan kumppanin kanssa. Molemmat olemme sitä mieltä, että päästä kaikki on lähtöisin, jaamme fantasioitamme ja nälkä kasvaa syödessä... Eka synnytys suorastaan paransi tuntoherkkyyttä, vaikka alapää olikin pitkään tikeissä ym. Tokan jälkeen oli pitkään vaikeampi saada orgasmia mutta nyt parin vuoden jälkeen sekin on parantunut huomattavasti. Toisissa asennoissa on helpompi saada kuin toisissa. Klitoris minulla on niin pieni/sisällä että sen kiihottaminen suoraan on vaikeaa ellei mahdotonta, kaiketi sitten enimmäkseen saan näitä emätinorgasmeja.
saa lainkaan orgasmia eli loppupeleissä se emätinorkkukin lähtee klitoriksesta. Luin tutkimuksen ja dokumentin telkkarissa. Koska ympärileikatuilta on klitoris poistettu. Sehän se tarkoitus onkin, että kun tyttölapsen silpoo, ei ole hänellä mahdollisuus nauttia vaan kitua koko loppuelämänsä. Mies vaan saa nauttia.
en saa ikinä orgasmia yhdynnässä. Naimme kolmesti viikossa miehen toiveesta, itseä ei juuri huvittaisi mutta parisuhteen eteen täytyy uhrautua.
että olen luullut kaikkien saavan niin. Miehenikin luulee minussa olevan jotain vikaa kun en yhdynnässä saa.
tietää oikeat paikat...
sen kyllä saa jokainen jos mies osaa käyttää käsiään tai suutaan oikeen..
edelliset poikaystävät olivat vissiin liian untuvikkoja asioiden suhteen...
Kyse on eri orgasmista eli ei siitä, että klitorista ärsyttämällä saa sen orgasmin. Emätinorgasmi on eri asia.
Vierailija:
tietää oikeat paikat...
sen kyllä saa jokainen jos mies osaa käyttää käsiään tai suutaan oikeen..
edelliset poikaystävät olivat vissiin liian untuvikkoja asioiden suhteen...
ja vain murto-osa naisista saa emätinorgasmin. Ikinä.
saamalla, ei siis käsiä ja suutta käyttämällä.
itse saan kyllä, mutta klitorisorgasmin
Mutta sitä vartenhan on sormet! Klittaorgasmi tuntuu paljon voimakkaammalta jos on yhdynnässä samalla. Luulen, että kyse on rakenteellisesta erosta. Klitorishan on aika iso elin ja luulen, että joillakin sen haarakkeet ulottuvat niin lähelle emättimen seinämää (ts g-piste), että yhdynnän kauttakin saa riittävästi stimulaatiota.
Onneksi näin päin, muutenhan mies olisi seksissä turhake, jos itsekkäästi ajattelisi.
En yleensä edes tykkää, että klitorista ärsytetään, kun se laukaisee helposti sen orgasmin ja ero emätinograsmiin on valtaisa. Mielummin otan ihan sen pelkän emätinorgasmin. SE räjäyttää tajunnan :)
sain lähes aina, mutta kun aloin odottamaan esikoista niin eipä ole orkkuja paljon näkynyt... Raskaana, imettäessä tai pinnasänky makuuhuoneessa ei vaan onnistu! Pari vuotta sitten sain muutaman kerran mutta sitten taas tulin raskaaksi. Nyt pari viikkoa sitten sain ekan kerran sen jälkeen... seuraavaa kertaa odotellessa.