Mitä tapahtui?
Tein pari päivää sitten positiivisen raskaustestin, eilen illalla kun kävin vessassa tuli verta. Ihan kirkasta noin puoli teelusikallista. Sen jälkeen verta ei ole tullut. Kuukautiset tulisi normaalisti näinä päivinä. Mitään kipuja tai muita tuntemuksia ei ole. Pahaa oloa ehkä hieman vähemmän mutta sitä näin alussa ei ole ollut oikeastaan kovin paljon muutenkaan. Menikö kesken vai mitä tää nyt oli.??
Luulen että soitan lääkärille ajan kohta, mtta osaako nekään mitään tehdä?
Kommentit (10)
Normaalinkin raskauden ensimmäisellä kolmanneksella n. 16 prosentilla naisilla esiintyy verisiä vuotoja. (Duodecim 21/2005). Raskauden aikainen vuoto voi tosin olla myös merkki keskenmenosta tai kohdunulkoisesta raskaudesta.
Kunpa pysyisi sisällä.*huokaus*
Ap
Tuo on aivan tavallista, vaikkakin säikäyttävää. Itse vuosin vkon 10 tienoilla kuin härän kurkusta kaksi päivää. Reippaasti hyytymiä jne ja olin ihan varma kesekenmenosta. Oltiin vielä lomalla tuolloin. Heti kun kotiin pääsin, niin neuvolassa kuunneltiin sydänäänet (jos ei olii kulunu, niin olisin päässyt ultraan, vaikkei läheskään aina nilla viikoilla kuulukaan) ja hyvin jumputti. Loikoilee nyt tuolla sohvalla :) Äitipolillekin ottavat vain, jos runsas vuoto päällä. Mitään ei voi tehdä jos on ulos tullakseen. Näin vastasivat, kun lomalta Kättärille soittelin.
Tsemppiä, toivotaan että oli vaan joku hyytymä. Ruskea verihän on vanhaa eli kirkas punainen, runsas ja hyytymäinen on pahempi!
tippa kun juoksin mahoineni bussiin, vähän pelästytti, mutta mitään muuta ei tullut koko raskauden aikana. Minä en muutenkaan voinut kertaakaan pahoin.
Ihan tavallista, mullakin noin on käynyt. Terve vauva kuitenkin syntyi.
een. Olin ihan varma, että meni kesken, mutta neuvolalääkäri rauhoitteli, että tuo vuotaminen alkuraskaudesta on tosi yleistä, ja että keskenmenon huomaa kyllä! Vuoto on silloin paljon normaalimenkkoja runsaampaa ja kipuja on kunnolla.
Ei tuo todellakaan vielä miltään keskenmenolta kuulosta, päin vastoin, enemmän kuin normaalilta. Ja minun alussa vuotanut raskauteni oli siis täysaikainen ja kaikin puolin onnistunut. Tänään tuo lähti jo esikouluun aamulla =).
Kävin juuri viemässä muksun päiväkotiin ja haikeena katselin toisten vaunuja ja mietin että ei taida meille tullakaan vielä toista lapsukaista. Ensimmäinen raskaus meni ihan simppelisti niin jotenkin säikähdin tätä verta. Kivi kyllä putosi sydämmeltä kun noita vastauksia luki, ei siis välttämättä peli vielä menetetty :) :)
Toisella pillerit olivat pettäneet ja toisella yritettiin raskautua ihan tosissaan.
Pelkään kyllä että taisi mennä kesken :( :(