***¤SyySSiSSien alkuviikon turinat vko 5 ma-ke¤***
Kommentit (35)
Muitakin aikaisia liikkeellä. Meiän kolmosen mahatauti loppui eilen kuin seinään, mutta tilalle nousi lähes 39 asteen kuume. Todellakin ihanaa kun pakkanen tuli...kuolis nuo pirun pöpöt.
Siivouspäivää aattelin viettää, joten kone päällä koko päivän...käyn myöhemmin lisää turisemassa.
Risella ja pöpöpesäläiset edelleen
Meillä esikoiselle nousi yöllä kuume, tuli meidän sänkyyn nukkumaan. Oli tuossa sitten viikon terveenä. Pepin antibiootti kuuri loppui perjantaina. Mutta silti kaivaa korviaan, tiedä sitten pitäiskö käydä vielä uudestaan näyttämässä jos ei lääke tehonnutkaan. Eilen kyllä käytiin vauvauinnissa, voi tietysti olla että meni vain vetta korviin ja siksi niitä tahkoo. Uimisesta itsestään pimu tykkäs kovasti.
Viikonloppuna siivottiin mutta nyt täällä on taas ihan sekaista. Onneks ei vielä villakoirat valtaa alaa vaan ihan vaan tavaraa levällään. Ärsyttää kun tavaraa on selvästi tiloihin nähden liikaa. Isompi asunto tarvittaisiin mutta kun tässä on niin ihanan edullinen asua.
nyt aamukahvin keittoon
minttupipsa ja peppi
Viikonloppu meni taas hujauksessa! Kävin kyllä muutaman kerran lukemassa kuulumisia, mutten saanut itse mitään kirjoitettua. Autokauppoja käytiin kiertelemässä, mutta osto päätöstä ei tehty. Katsellaan vielä.. Ollaan vaihtamassa tuota meidän seitsemän paikkaista autoa isompaan. Hirvittää ottaa isoa velkaa auton takia. Eilen heitin matot pihalle ja innostuin hieman siivoamaan, tämä touhu vielä vaiheessa. Matot olivat yön pihalla ja kai ne sieltä pitäisi sisälle tuoda.
Kiva kuulla sinustakin maitohamsteri.
Sairassteluja monessa perheessä. Tuo vatsatauti on kaikki ikävin.. Sitä en toivoisi kenenkään sairastavan..
vm78:n pihapiirissä susia. Hui! Vieläkö ne ovat siellä pyörineet vai joko ovat ymmärtäneet lähteä pois?
Rakkausvauva kyseli vauvan yöunille menosta.. Meillä Miko nukahtaa itsekseen sänkyynsä iltasyötön jälkeen. Joskus siellä itsekseen juttelee hetken aikaa ja alkaa nukkumaan.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Meilläkin on esikoinen kotona, erikoinen päivä tiedossa sillä meidän taloyhtiö myrkytetään tänään sokeritoukkien varalta. Ei ole kyllä koko meidän talossa näkynyt mutta kuulemma varalta vedetään koko taloyhtiö. Edessä viiden tunnin evakkomatka iltapäivällä. Alle kaksivuotiailla on niin pitkä varoaika. Mihin ihmeeseen sitä menisi...
Ja nyt edessä on iso homma, sillä toimenpidettä varten pitää tyhjentää keittiön alakaapit, allaskaapit, vaatehuoneen lattia ja kaikki lattialistojen vierustat. Ei kai tässä auta kun käydä toimeen, kun Hiljakin nukahti aamupäivä unille. Piti nukuttaa sisälle kun parvekkeella on nyt vieraspatjat ja kaikenlaista rojua vaatehuoneesta ja esikoisen huoneesta. Ei sinne enää vaunut suosiolla mahdu :)
Tyttö on nukkunut pari yötä tosi hyvin, herännyt syömään vasta kolmen-neljän aikaan ja sen jälkeen jatkanut unia nopeasti. Illalla vaatii joskus kyllä pientä taputtelua, mutta uskon sen johtuvan nukkumapaikasta. Täällä kaksiossa kun joutuu nukkumaan olkkarissa ja me muut ollaan vielä hereillä. Eli pimeämmässä ja hiljaisemmassa paikassa nukahtaisi kyllä paremmin, mutta minkäs teet. Kesäkuussa sitten uudessa kodissa onnistuu ehkä paremmin.
Peruna uppoaa tosi reippaasti, aukoo suuta jo mallikkaasti ja selvästi innostuu kun näkee ruokalapun. Peruna-porkkanaa ja peruna-kukkakaalia on maisteltu, päälle joskus hiukan hedelmäsosetta. Niistä on tainnut mennä päärynää ja mangoa. Määrät on aika pieniä vielä, eilen taisi kyllä mennä melkein puoli purkillista jo tuota perunaa. Siitä se lähtee, kerran päivässä olen antanut ja sillä tyylillä nyt jatketaan. Katsotaan sitten miltä neuvolassa mitat näyttävät, lisään vasta sitten jos tuntuu että tarvitsis enemmän. Tissittely tuntuu nyt niin helpolta että sitä on ihan mukava jatkaa. Esikoisen kanssa se olikin sellaista puurtamista, lypsämistä ja pullosta syöttämistä lopulta että sellaiseen en nyt halua ryhtyä. Jos näin kivasti menee niin jatkan kyllä niin pitkään kun hyvältä tuntuu molemmista.
Huoks, nyt niiden alakaappien kimppuun........
Mukavaa viikkoa kaikille!
t: Typykkä ja tyttäret Espoosta, jossa pakkasta -7 astetta
Typykälle raivausintoa...mä sain jotenkuten siivottua...pyykkiä pitää vielä pestä useampi koneellinen.
Sonja nukahti juuri ulkounilleen. On paksusti tömpätty makuupussiin ja vaunujen ympäri kietasin vielä täkin, joten lämpöstä varmaan on. Meillä mittarissa on enää 7,5 astetta kun aamulla oli 10. Aurinko paistaa ja yhtään ei tuule niin hyvä ilma siellä on nukkua. Tekis itsekin mieli lähteä käveleen, mutten voi tota kolmosta yksin kotio jättää. Mies pääsee heti lapsia hoitaan kun kotiutuu töistä, että minä pääsen pienelle happihyppelylle!
Yöunille sonja ei malta nukahtaa ilman syliä, mutta iltapäivän päiväunille nukahtaa hyvin omaan sänkyyn kun lussuttaa tuttia ja näpertelee rättiään.
Nyt pitää mennä.
Alli veti 10.5 tunnin younet, tosin hiukan liian aikasin meni nukkuun ja heraskin sitten jo 05... mutta jottei kaikki olis niin ihanaa, niin nelonen sitten oksenteli reippaanlaisesti, ekaks safkat ja sitten jo pelkkaa yskittaessa irronnutta limaa.
Nyt sitten kone hyrraa kun tyynyista peittoon joutuu pesemaan...
Meilla Alli nyt kipeena nukkuu mun vieressa sangyssa. Ennen kun nukku mahallaan omassaan, laitoin vaan sankyyn ja tutin kanssa nukahti. Nyt nukkuu siis selallaan tai kyljellaan, tahtoo pitaa mua kasista ja silittelen pikkusen jos oikein levoton on. Hyvin siihen nukahtaa kuitenkin. Joskus tosi harvoin joutuu sylissa pitamaan kunnes nukkuu ja sitten lasken paikalleen.
Muttei nuku sitten millaan jos on liian hiljaista: ekaks ei edes nukahda, muttei myoskaan nuku pitkaan jollei edes tv ole paalla. On tottunu meidan omiin aaniin, vaikka kiljuisin paa punasena toisille siskoilleen nukkua pokertaa hymyillen. Mutta jos meilla oliskin vieraita ja toisia puhelemassa, ei uni niin helposti tuliskaan...
Ja ei voi sietaa etta keskityn muuhun kuin neitiin itseensa kun pullotellaan, ei siis hairiota saa olla silloin. Ja kun laitan ruokalappua, niin alkaa jo sitterissa hyppia, saatikka kun nakee ruokalautasen... voi kun se taitaa olla paivan paras hetki likalla. Ja eka lusikallinen- oikein maiskuttaa ja sitten hymyilee koko suun leveydelta!
Mutta nyt pitaa laittaa porkkanoita kiehuun, eilen tuli ostettua taas tuoreita vihanneksia, niin laitan satsillisen pakkaseen. Nyt teen erikseen jaapalakuutiot porkkanaperunasta ja toisia muista vihanneksista ja yhdistelen aina miten sattuu. Myos lihaa alan antaa ens kuun alusta.
Voikaa hyvin
-levinia ja Alli 10.9.-
Kello jo 1800 taalla. Lumisade sekoittanut koko Kiinan. Lunta on niin valtavasti etta... Minun onneksi myos lentokentat kiinni ja mies jai kotiin (olis ollut viikon matkoilla ja mina yksin muksujen kanssa).
Onpa sairaita sisseja, huono huono. paranemista kaikille!
Meidan poika on niin iloinen tapaus imetyksen lopettua, etta ei tunnista koko ukkoa! Syo kaksi liha-soseateria paivassa , iltapaivalla hedelmasose ja illalla viela puuro. Maitoakin menee riittavasti. Nukahta nykyaan itsekseen sangyyn (onpa ihme!!!) ja yolla ei syo. Heraa kylla useita kertoja, mutta rauhoittu kun laitan tutin. Etta ihana vauva aika tannekin saapunut. Esikoinen sitten on aloitanut uuden uhmakauden, vinkuu ja on koko ajan karttyinen. Ei nukahda enaa paikkareille ja on sitten ylivasynyt koko illan, huhhhh.
Yksi kuva meidan jatkasta ja miehen tyontekijoista
kewa ja ukko 20.09
http://www.aijaa.com/v.php?i=1515438.jpg
Ihanan miehekkään näkönen tuo sinun pikku-ukkosi.
Tervehdys kaikille!
Meilläkin pyörii edellen sitkeä röhä..Wiivin nenä vuotaa, keuhkot rohisee ja neiti yskii, mutta korkeaa kuumetta ei ole ollut. Muutamana päivänä ehkä hiukan lämpöä. Ehdin jo ääneen Wiivin 5 kk tarkastuksessa (oli 21.1) sanoa, että on jo ohi menossa kun neiti siellä vähän köhi ja sittenpäs se taas alkoikin oikein kunnolla. Ja tietysti myös pikkuinen isosiskokin sairasti myös ja iskä oli taas reissussa. (mies kyllä ääneen totesikin, että voidaan alkaa ennustamaan näitä flunssapiikkejä hänen työkalenterinsa mukaan) On aikamoista kikkailua kun kaksi pientä sairastaa yhtäaikaa ja yksin sitten rauhoittelet...Minä torkuin istualtaan ja hyssyttelin Wiiviä vaunuissa ja toisella kädellä silittelin pinnasängyssä olevaa 1v8 kk:tta olevaa toista pikkuista. Onneksi nyt on pakkasta! Toivon ja uskon, että se vähän karsisi tätä pöpömäärää.
Olen myös yrittänyt uskotella itselleni, että vastustuskykyä ei saa muuten kuin sairastelemalla ja jos nyt sairastellaan niin ehkä ensi syksynä olisi sitten helpompaa, kun mennään päiväkotiin. Niin..töihinpaluusta on ollut puhetta ja kylläpä se niin on, että meidän perheessä tarvitaan äidinkin palkka tähän ison perheen pyöritykseen ja töihin on lähdettävä. Vanhempainraha kausi loppuu 11.6 ja siihen loma päälle ja ehkä olen sitten heinäkuun loppuun vielä kotona, mutta viimeistään syyskuussa menen sitten töihin. Toisaalta kaipaan " omaa elämää" , työkavereita jne. Toisaalta tiedän kokemuksesta, että tämä aika on kovin lyhyt, kun on näitä pieniä...Haikein mielin olen viemässä näitä päiväkotiin, MUTTA valitettavasti kotihoidontuki on surkea.
Vm:n nurkissakos niitä susia pyörii??? Hui! Kun luin niistä lauantai-iltana, niin näin tietysti hyvän mielikuvituksen omaavana henkilönä niistä unta. Neljä sutta pyöri myös meidän talon ympärillä ja olin peloissani ja yritin katsella niitä ikkunastamme muka :-D Yleensähän sudetkin kai karttavat ihmistä, mutta sitten tulee aina joskus näitä ihmisen hajuun tottuneita roikkumaan asumusten liepeille helpon evään toivossa. Meidän lähettyvillä on lähes joka syksy tavattu karhun jälkiä...ei kivoja nekään. Toivottavasti sudet lähtevät käpälämäkeen...voiko niitä mitenkään säikytellä?
Kewa: Olet uskomattoman rohkea ja ennakkoluuloton tapaus kun uskalsit lähteä sinne Kiinaan kahden pienen kanssa! Kiva oli lukea myös, että pienimmäinen on rauhoittunut!
Veslin äidille (en muista nikkiä juuri nyt) nostan myös hattua. Minä olen myös kova ikävöimään ja kuolisin varmaan ikävään, jos mies olisi 7 viikkoa reissussa. Onhan sinulla onneksi teidän ihanainen rakkaudenhedelmä jakamassa ja täyttämässä arkea. Lapsista saa kummasti lohtua...Jos meillä iskä lähtee reissuun muutamaksi yöksi, on lapset kukin vuorollaan tulleet minun viereen nukkumaan...pienempänä saattoivat olla kaikki kolme meidän makkarissa...osa nukkui minun vieressä, osalle tehtiin peti lattialle minun viereen. Nyt makkaria täyttää Wiivin korisänky ja pikkuisen isosiskon pinnasänky, mutta silti isommat tytöt vuorottelevat siitä, että pääsevät minun viereen. Esikoinen ei enää tule äidin viereen..
Wivin 5 kk neuvola oli 21.1 ja strategiset mitat olivat paino 6930 g pituus 65,9 cm. Hoikka neiti kasvaa hyvin vakka painoa on suhteessa vähän...Masulleen kääntyi tosi ketterästi (eka kerran 9.1), kun otin vaatteet pois tutkimuspöydällä ja nosti napaansa tädin iloksi. Välillä neiti laittaa polviaan alleen koukkuun...olen kyllä yrittänyt kertoa, että ei tarvitse yhtään kiirehtiä...äiti pääsee paljon vähemmällä, kun neiti pysyy suunnilleen paikallaan. Välillä Wiivi onnistuu potkimaan itseään hiukan eteenpäin, välillä taas työntää itseään taaksepäin, mutta molemmat ovat mielestäni sellaisia tahattomia liikkumisia. Itse oivallusta asian tiimoilta ei ole neidille tullut.
Moni tosiaan sairastelee...harmillista! Jaksuja kaikille ja parantavia säteitä!
Aurinkoisia pakkaspäiviä toivotellen kaylight ja wiivi s.23.8
Peppi eilen illalla testaamassa äidin tekemää uutta lakkia
http://www.aijaa.com/v.php?i=1516593.jpg
Aivan ihania kuvia olette laittaneet! Tässä myös tuore kuva Lukasta ja meidän Rasmuksesta
http://www.aijaa.com/v.php?i=1517063.jpg
Vaan enpä ole taaskaan varma muistanko miten piti ladata =).. Kuvanlaatu on surkea. Ostettiin juuuri uusi kamera ja jessus mitä kuvia se ottaa!! Meidän 3 vuotta vanha kamera oli huomattavasti parempi. Tai sitten ei osata käyttää, mut ei tälläsiä kuvia kyllä luulis tulevan nykykameroilla! Eikä ollut edes ihan halpa. GRR!! Mutta arvatkaa kuka heitti ylimääräiset johdot ym roskiin joten ei voi palauttaakaan kai.. Täytyy käydä kysymässä silti.
Silmätulehdus vaivaa vielä ja muuten ei kuulukaan mitään erikoista. Joten lopetan kerrankin lyhyeen ja menen hetkeksi sohvalle pitkälleni kun nukuttaa ihan hirveästi! 4h lenkillä tänään taisi olla liikaa =)
Colis ja Luka
Mahtavia kuvia olitte taas laittaneet. Jokaisesta voisi sanoa jotain kivaa. Pojat näyttää niin miehekkäiltä ja tytöt niin tytöiltä. Näyttää siltä että nyt on vauvat jotenkin kauneimmillaan. Posket pyöreitä ja silosia.
Minttupipsalla taas ihana käsityö. Luka on retee koirankasvattaja! Vahtivatko koirat Lukaa?
Lattialta kuuluu kiljuntaa. Poikanen harjoittelee korkeita kimotusääniä. Ilmeisesti hän on keksinyt että ääntä voi käyttää eri voimakkuuksilla ja korkeuksilla. Tätä treenataan nyt. Kääntymisen treenailut hän on unohtanut lähes kokonaan. Mahallaan hän sätkii kovasti ja yrittää ostaa peppua ilmaan. Voi kun pysyisi vielä pitkään paikallaan.
Joku kysyi nukahtamisista. Asmo nukahtaa yleensä näihin aikoihin tirsoille. Eli nukkuu minne vain noin puoleksi tunniksi. Jos yritän sänkyyn sama juttu; nukkuu puoli tuntia ja sitten herää vähäksi aikaa seurustelemaan. Hiukan tylsää, toisaalta tämä aika on sitten isin ja pojan ainut yhteinen rauhallinen hetki. Tytöt näet omivat isin heti kun hän astuu ovesta sisälle. Klo 22-23 minä menen poikasen kanssa nukkumaan. Joskus hän nukahtaa rinnalle, mutta useiten pienen hyssyttelyn jälkeen viereeni. Joskus jopa nukahtaa ihan itsekseen. Tämä on aika helppo tapaus nukuttaa, meidän lapseksi siis.
Huh kuinka väsyttää. Olen puuhaillut tänään vaikka ja mitä. Tytöt poissa jaloista joten kiirettä on riittänyt. Vielä huomenna sama meno ja sitten loppuviikko ollaa koko sakilla ja silloinkin puuhaa riittää.
Nyt meen maate.
terv peikkoäet
Taas ihmettelen samaa, miten jotkut täyttää jo 5 kk ja me peränpitäjät ei olla vielä neljää.
Minäkin laitan meidän Hillasta tuoreen kuvan.
Sairaita oli paljon :/ Jaksuja vaan kaikille!! Meilläkin on kaikki muut paitsi minä jonkinlaisessa flunssassa. Toivottavasti ei tuosta pahene!!
Mut nyt pitää mennä. Öitä =)
outs@ ja Hilla 4.10.
http://www.aijaa.com/v.php?i=1518883.jpg
JOkohan alkaisi sissien perheissä taudit helpottamaan..?! Toivotaan ainakin niin!
Kewa, minun on jo pitkään pitänyt vastailla sinulle siitä pohdiskeluistasi rohkeudesta. Haluan myös muiden tavoin nostaa sinulle hattua - olet kyllä sissien sissi. Minusta olet rohkea, et tyhmä. Uutta voi aina kokeilla, joskus se menee putkeen, joskus taas ei. Etukäteenhän ei voi tietää, pakko siis kokeilla :) Ja älä lannistu vaikka tämä muutto kokeilu ei tuntuisikaan hyvältä idealta, oletpahan yhtä kokemusta rikkaampi!
Nukahtamisesta - Menni puhtaasti nukahtaa tissiin. En hyssyttele sylissä, enkä nosta hereillä olevana sänkyyn. Se vaan menee automaattisesti niin, kun aloittaa tankkailut illalla, viihtyy siinä n. tunnin ja samalla vaipuu uneen. Niin se vaan menee. Yöllä syö ja nukahtaa siihen. Yks ilta meinasin jo hermostua, kun ei nukahtanutkaan tissille ja jouduin nukuttamaan 2 tuntia, no sekin päättyi lopulta tissiin ;)
Öistä puheen ollen, meillä on vaihteeks mennyt yöt tosi hyvin!! Kympiltä nukahtaa ja n. 5 syö, eli oon tosi happy :D
No joo, mutta mies hengittää mun niskaan ja kärkkyy millon lopetan, joten ei tästä nyt tuu mitään :D Jatketaan myöhemmin! Voikaa hyvin!
Dumle ja [b]Menni tänään 4kk[/b] :)
Mistähän tässä nyt alottais, ja mitenkähän sitä muistais mitä piti...
Maitohamsterille teki mieli jotakin sanoa, mutta en oikein osannut, mutta Peikkoäet sitten vei sanat suustani. Minäkään en oikein muista kunnolla miten se keskustelu silloin meni, mullakin oli se psykologille meno edessä. Mutta harmittaa kyllä, että sulle jäi semmonen olo että sinut diagnosoitiin täällä masentuneeksi. Hyvä jos et kuitenkaan sitä ole! En ole minäkään, ja samat terveiset sain psykologiltakin, että ei hätää. Paljon jaksamista sulle sinne tautien ja muun tohinan keskelle!
Kuvista: Kiitos ku ootte niin reippaita että jaatte täällä vauvojenne kuvia. :) Ne on ihania. Mä en oo saanu aikaseks opetella ku en oo ihan varma haluanko.
Taudeista: Meillä ollaan jo voiton puolella! Esikoisen lentsu on jo viikon vanha ja tänä aamuna näytti että alkaa hellittää. Ja Onnikin tuntuu voivan paremmin. Yötkin sujuu, ku ei enää yskitä ja nenä pysyy suunnilleen auki. Erityiset tsempitykset täältä niihin taloihin, jossa kärsitään oksutaudista!!! Ja Lukan silmätulehdus jäi myös mieleen, voi pikku raukkaa. :(
Nukkumisesta: Hurraa!!!! Onni on pari viime yötä nukkua posottanut pitkät pätkät. Viime yönä söi vain kerran. Oho! Mies nukkui Onnin puolella, liekö se vaikuttanut vai onko ihan vain iltakorvikkeen ja paranevan flunssan ansiota tuo. Ihanaa kuitenkin! Yöunille Onni nukahtaa yleensä mun syliin syötyään. Joskus puoliunisena jää sänkyynsä. Sitten pari tuntia on sellaista on-offia, että nukkuisko vai ei, kunnes poika uskoo että kyllä nyt on yö. Isi ei oikein tahdo kelvata näihin hulinoihin.
Oma napa, tai siis selkä: Hirveää. Sain viikonloppuna jonkun lihaskrampin alaselkään. Olin tajuttoman kipee enkä päässy suoraan, en makuulle, en mitään. Kumarassa kuin vanha mummo köpöttelin ja istuin tuolin reunalla kumarassa. Kyllä tuntui nöyryyttävältä kun en lattialta päässyt ylös vaan mies joutui nostamaan. Kävin päivystyksessä ja onneks todettiin ettei pitäs olla mitään hermoista eikä nikamista johtuvaa, vaan ihan vain kramppi. Siihen vain ei oikein voi kunnolla ottaa lääkkeitä ku imettää. :( Mies oli eilisen päivän kotona, tänään pärjään jo Onnin kanssa kun hän on sen verran kevyt. Esikoinen meni mummolaan, kun en mitenkään pysty häntä vielä nostamaan. Saan sentään itseni suoraksi jo, se tuntuu ihmeen ylelliseltä! :) Oon myöskin pystynyt nukkumaan. Mies on nostanut Onnin mulle yöllä syömään ja ihan hyvin on mennyt. Luojan kiitos sain ajan osteopaatille täksi päiväksi, jospa se kramppi sitten laukeis. En vain tiedä miten tuota selkää voi edes hieroa, se on hirveän kosketusarka, ihan ku ois pahasti mustelmilla tms. Kaikkea sitä.
Ai niin. Mustikkapuuro on ihanaa! Keitin sitä eilen ison kattilallisen ja voi että kun tykkään. Nam. Kiitos Peikkis! :) Pitäiskö munkin tilata marttalehti? Onko siinä ikärajaa? Nim. 24vee. :D :D :D
Ja se tärkein, Onnin tuoreet 4kk mitat: 6800g, 63cm ja pipo 43,2cm. Hienoa, meidän poika on kasvanut! Pituus on vähän vaatimatonta mutta onneksi ne ei ollut siitä vielä huolissaan, lääkäri sanoi että ihan hyvin sitä voi vielä vain seurailla. Jospa se siitä lähtisi nousuun. Loivaa laskua näytti käyrä. Kiinteitä ei mitenkään painostettu alottamaan, että jospa tässä vielä jokunen viikko odoteltaisiin ainakin, jos Onni näin tyytyväisenä pysyy. Nyt on tuo korvike vielä sen verran uusi juttu että en halua heti muita haasteita pienen suolistolle.
Ja tosiaan, Dumleko se ihmetteli sitä miten toisinaan tuntee itsensä poikkeukseksi kun on täysimettänyt 4kk ikään saakka ja vielä aikoo jatkaakin. Kirjoitit kyllä ihan suoraan mun ajatuksista. Eihän se kuitenkaan ole mitään " suosituksiin takertumista" jos aloittaa kiinteät vasta 5-6kk iässä jos vauva sinne asti pärjää ja kasvaa hyvin maidolla! Ihan kuin sitä joutuisi jotenkin perustelemaan, että miksi VASTA silloin aloitetaan kiinteät. No, varmasti usein ne, jotka aloittavat kiinteät aikaisemmin, joutuvat myös toisille perustelemaan ja puolustelemaan että aloitimme kiinteät jo nyt, kun sitä ja tätä... Hassua että tästäkin aiheesta nousee tämmöistä. Bataattimössöllä meinaan muuten minäkin sitten aloittaa, en perunalla.
Imetyksestä piti vielä jotain. Onneksi kukaan ei näytä loukkaantuneen niistä mun kirjotuksista. Älkääkä kukaan pliis loukkaantukokaan!! En missään nimessä tarkoittanut imetyksen arvoa sinänsä, kun sanoin että imetyksen arvo laskee. Puhuin vain ja ainoastaan omasta kokemuksesta, en kenenkään muun imetyksestä. Jälkeenpäin tajusin että tulipas sanottua aika rumasti, ja että sen voisi ymmärtää niinkin että morkkaan koko imetysilmiötä. Ei, ei ja ei.
Laitoin tässä välissä Onnin nukkumaan jo päiväunia, kun heräsi aamulla niin aikaisin. Nyt mulla onkin oikein lomaa kun ei oo esikoista vahdittavana! Pitää keksiä jotain kivaa tekemistä mitä tuon selän kanssa vaan voi. Sen tiedän, että en todellakaan ala tiskaamaan! :)
Mukavaa viikkoa kaikille.
Täällä pikaisesti jälleen. Työhommia olisi tehtävänä ja lapset sen lisäksi joten kaikki " vapaa hetket" olisi töihin käytettävä mutta täällä sitä ollaan..
No pikaisesti, ihania kuvia olitte laittaneet. Niin ihanan söpösiä kaikki sissit!
Maitohamsterille, tosi kurja juttu että tuollaisen " diagnoosin" sait. Varmasti loukkaa.
Ja kirahviina, en ymmärtänyt ainakaan sitä kirjoitustasi mitenkään negatiiviseksi vaan juuri oman tilanteenne " purkamiseksi" . Ymmärrän vallan hyvin koska oma tilanteemme muistuttaa hieman samaa.
Outs@, vielkö vauva-kuume jyllää? Mulla HIUKAN laskusuunnassa mutta ei läheskään tarpeeksi.. 8)
Mekin käytiin 3½kk neuvolassa. (ilmeisesti aikaistettu 4kk). Kaikki oli vauvalla hyvin. Pituus 68cm ja paino 8500g. Hyvin kasvaa maidon voimalla! 8)
Ja kukas se juuri kirjoittikin, tuntuu hassulta että joku sissi on jo 5kk kun oma ei ole vielä 4kk:aan. Vasta kolme ja puoli. Mutta meidän syyskuun lapsi syntyikin lokakuussa, viimeisien sissien joukossa. 8)
Ja loppuun kysymys:
Meinaatteko " hävittää" kaikki vauvan vaatteet vai säilöttekö tulevaisuutta varten? Mielestäni tämä on aika vaikea asia, koska säilytys tilaa ei ole koskaan tarpeeksi mutta toisaalta on liian radikaalia hävittää vauvan vaatteet, se on niin lopullista muka. Vaikka ainahan uusia saa yms.
No, tälläistä tänään. Kaikki hyvin täällä osoitteessa!! 8) Nyt työhommien kimppuun kun vielä on hetki rauhallista, toivottavasti!
Fiia ja pikku-miehet
En ole paljoa jaksanu viime aikoin kirjoitella ja ikävä kyllä en varmaan muista kaikille kommentoida joten anteeks. Meillä Vesli on ollu kunnon räkätaudissa. Yöt rohissu ja yskiny. Päivisin on parempi. Käydään tänään lääkärissä näytillä. Niin ja kaiken tän keskellä Veslille puhkes toinen alahammas! Ja sit eieln illalla mä sairastuin uudestaan. Vastahan kerkesin olla terveenä reilun viikon. Nyt sit hemmottelen itteeni lakupussilla ja aloitan dieetin uudestaan helmikuun alussa.
Rakkausvauva kyseli miten nukahdetaan. Meillä ihan täysin tissille ja äipän kainaloon. Koitetaan opettaa omaan sänkyyn sit kun mies tulee kotiin.
Fiia kyseli vaatteiden säilytyksestä. Meillä mies oli sitä mieltä et myydä kaikki pois ja ostetaan sit uudet jos toinen syntyy. Mut mä aion parhaimmat säilyttää. Mitä sitä hävittää niitä,kun meilläkin suurin osa ostettu uusina. Jos parin vuoden sisään en ole uudestaan raskaana niin sitten hävitän ne.
Meillä on nyt välillä nukuttu pitempiä pätkiä kuten 4 h yöllä. Ei tietenkään sairaana ollessa,mut kuitenkin. Toivoa on.
http://www.aijaa.com/v.php?i=1520348.jpg
Laitoin tällasen kuvan tänään menemään miehelle, kun se täyttää tänään 28. Toivottavasti iskä on pitäny kuvasta. Oli nimittäin hankala saada sellanen, kun Vesli ois niin mielellään laittanu paperin koko ajan suuhunsa...
http://www.aijaa.com/v.php?i=1520358.jpg
ja tässä vielä yksi kuva meidän poitsusta.
Ihania kuvia olivat kaikki laittaneet. Kyllä meille on syntyny ihania sissejä. ja voi sitä lutusta jossa koira oli samassa. Oikein sydämestä otti! Sori nyt kun en muista kuka sen oli laittanu. En ole nyt ihan terävimmilläni.
Mutta nyt taidan poistua sohvalle rentoutuun.
Laittakaahan edellinen pino joka taitaa. :)
Ihanaa, kun on kerrankin pakkasta! -13 on täällä meillä. Kerrankin. Saisi vaan olla kauemmin, että kaikki pöpöt kuolisi ja maakin saisi paremmin jäätyä.
Neitillä tänään kerhopäivä. En herätä häntä tänään lainkaan pikkukakkoselle, kun on ollut niin känkkäränkkä, että sovittiin, että hän nukkuu tänä aamuna ja illalla kasilta maata.
Palailen myöhemmin astialle. Nyt pitää mennä laittamaan pannunpesään valkeata, että saa kämppään lämmintä ja lämmintä vettä...
vm78 ja Eetuli 0809