Suurperheelliset viikkoon 5
Otanpa varaslähdön (edes tässä asiassa;) ja pistän jo uuden pinon, kun just kohta vaihtuu vuorokausikin...
Kommentit (68)
Piti vielä tulla pikaisesti koneelle, kun isäntäkin katsoo jotain elokuvaa ja uni ei tule yksin ;)
Onnea ja tervetuloa kaikille uusille!!!
Olipa ihana kuulla Annlinnin vauva-arkea :) Toivottavasti kohta jo omaakin kääröä täälläpäin nuuhkitaan... Vaikkei vielä mitään tuntemuksia ole juuri ollutkaan. On alkanut jo hiljalleen välillä ärsyttää, kun ihmiset ovat aloittaneet jo tässä vaiheessa sen iän ikuisen " joko joko" kyselyn. Sellaisetkin ihmiset soittelevat kuulumisia, joista ei ole piiiiitkäään aikaan kuulunut mitään. Mitähän rumbaa se on sitten kun odotus hurahtaa yli...
Täällä ollaan myös flunssan kourissa, kaksi nuorempaa lasta jo sairastaneet kuumetaudin, ja nuorimmalle piti hakea uusi kuurikin eilen, kun korvat eivät ottaneet parantuakseen. Isäntäkin kuuluu pärskivän, itsellä röörit tukossa ja vanhin neitokainenkin valitellut tämän päivän kurkku kipeää. Saapa nähdä päästäänkö huomenna lainkaan mäenlaskuun.
Pikkikselle ja Neronjalle kovasti supparituulia :)
Nyt kutsuu lämmin peti!
Mulla on niin yökkö olo koko ajan etten edes tänne saa kirjotettua. Mut koitanpa nytte. Kiva lukea noita teidän pitkällä olevien juttuja. Jotenkin ne tuntuu vaan niin kovin kaukaisilta, ku mä en vielä oo edes sydänääniä kuullut.
Siis paha olo on jatkuva ja päivällä väsyttää, mutta nukkua en pysty, kiitos rakkaiden lapsieni :). Ja yölläkään en nuku. Iltaisin menen nukkuu ku oon ihan poikki ja on huono olo, mut sitte joskus kahen jälkeen herään ja valvon monta tuntia. Aikaisemmin ei kyl tota valvomistakaan oo ollu ku loppuraskaudessa. Ihan outoa. Ja maha turpoaa vaan. Mä oon jo kaksosiakin miettiny, mut ei ehkä mahdollista ku ei oo suvuissa ollenkaan. Ei se kohtu ehkä kovin isolta sit tunnukkaa, mut maha ihanku ois jännittyny jatkuvaan. Sekavaa, mut niin on olokin.
Mies ja lapset pihalla ja mulla hetki aikaa laitella paikkoja. Ai nii ja laskiaispullia pitäs tehdä...
Hyvää laskiaista!!!
äippä 6+3
Ompas meillä nyt lunta! Ihan kuin talvella konsanaan! ;)
Tais jäädä toiveajatteluksi, että tänä viikonloppuna joku synnyttäis... Pikkis ja neronja vaan jatkaa kasvuaan! Tuntuu, että olette molemmat kaikkenne tehneet.. saunoneet, lempineet, lumilinnaa rakentaneet.. huh huh- ei voi moittia! :)) Mutta kovin lähellä kyllä jo olette! Ja neronjalla huomenna äitipolille meno, eikö niin? Jospa saisit jo aikaa käynnistykseen!? :) Annlinnkin siellä jo vauvapuolella kaipaa kavereita. Varmasti niitä pian saakin! :)
N@nnen kotiin paranemisia. Ja eikö vain olekin hassua, että kaikki ihmiset kyselee h-hetkeä ja ovat välillä jopa malttamattomampia kuin itse! ;) Mutta varmaan ihan hyvällä tarkoittavat!
Ja uusi äippä siellä tuskailee pahanolon kanssa...voi että.. :( Mutta loppuu se aikanaan ja pian olet taas virtaa täynnä! Kysy vaikka Niiloakselilta joka kärsi kovasta pahoinvoinnista alussa! Nyt hänkin on taas kunnossa! :)) Voimia siis! Palkinto tulee olemaan maailman paras :)
Kiva Annlinn kun muistat meitä. Täältä sitä perässä tullaan! Itsekin laskin tuossa aamusella, että laskettuun aikaan on 45 yötä! Lapsetkin tuumas, että aika vähän! Joten jos se on lasten mielestä lyhyt aika niin kai se on oltava minustakin!! :)
Me suunniteltiin tuossa rohkeasti vielä reissua hiihtolomaksi. Meillä se on viikko 10. Siitä laskettuun aikaan ei ole kuin kaksi-kolme viikkoa. Mutta ajttelin, että jos niin käy, että käynnistyy ennen aikojaan, niin kai Jyväskylässäkin voi synnyttää! ;) Tottakai toivon pääseväni omaan sairaalaan...
Neronja kertoi hengitysvaikeuksista ja mullahan niitä on kans ollut, vaikken nyt ihan loppulainen vielä olekaan. Varsinkin jos makaan pitkän aikaa, ihan sama missä asennossa, niin on pakko nousta seisomaan ja vetää henkeä. Happi loppuu ja tulee huono olo.. :( Mullakin masu on aika alhaalla, joten sinänsä tuo vaiva on outo.
Tätini muuten veikkas eilen mun masunmuodosta poikaa. Sanoi, että varma poika! Hän on " tiennyt" meidän molemmat tytöt. Viimeksi samainen täti kyllä sanoi, että taitaa se tyttö olla, kun nähtiin. Kysympä taas ensi kerralla! ;) Meillä koululaiset toivoo poikaa. Varmaan suurimmaksi syyksi siksi, että kuopus on tyttö ja poikavauva ois varsinkin kaksospojille mieluinen leikkikaveri. Tuo kuopus on kyllä saanut niin paljon hellittelyä osakseen, että eipä ole haitannut yhtään vaikka on tyttö ollutkin! :)) Itsekin oon taas ajatellut sukupuoliasiaa. Varmaan just sen takia kun kaikilla tuntuu olevan oma veikkaus tulokkaasta.. Mies kyllä on edelleen vuorenvarma tytöstä. Sanoo vaan kun otan asian puheeksi, että mehän on nähty, että vauva on tyttö! ;) On kuulemma jo töissäkin sanonut, että tyttö se on!!!!! Vaikka oli nimenomaan puhe ettei huudella! ;) kai se ei malta olla hiljaa ja kovin epävarma " tietohan" se on.
Miten te muut jaksatte vielä lenkkeillä ja muutenkin liikkua? Mulla on muuten ihan hyvä fiilis liikunnan suhteen, mutta välillä masua kivistää ja " repii" . Pitäs varmaan käyttää lenkillä tukivyötä ettei niin repisi. Uudet arvet koristaa komeaa masuani...
Onko teillä muilla tämmöistä viimehetken valmistautumista synnytykseen, että haluatte käydä kampaajalla jne ennen h-hetkeä..? Itse ajattelin varata helmikuun loppuun ajat kampaajalle ja kosmetologille, että olen sitten " valmis" ja vähän aikaa siedettävän näköinen. Pientä kun ei heti raski jättää kenellekään. Tahtoo olla kaupassakäynnitkin sellaista puolijuoksua ilman vauvaa.. ;) Muuten täytyy kyllä myöntää, että tämä kotona olo tekee peikoksi. Joka päivä ei jaksa edes meikata. Hiukset sentään tulee kammattua.. ;)
Nyt loppuu tämä sekava turinointi. Lähden syömään ja leipomishommiin. Kirjoitellaan :) Tämä viikko onkin ollut kovin tekstirikas! :)
O
Olipas kiva kuulla Annlinnin kuulumisia! Kyllähän se on takuulla ihan suloinen söpöliini!
mirpa1 - Mukavaa elokuvareissua ison porukan kanssa. ota vaan ylpeänä kaikki katseet vastaan:)
n@nne - Minä myös vähän kauhulla odottelen sitä, kun la lähestyy..Kun olen sanonut milloin se la on, ja kuitenkin yliajalle menee! Eli sitä kyselyä takuulla tulee..hermostumiseen asti pelkään. Tsemppia ja voimia sinulle!
Koettakaa koko sakki parantua!!
3_x_äippä - Tsemppiä sulle pahoinvointiin, minulla se loppui tai ainakin väheni vasta nyt, kun viikkoja on 15! Että koeta jaksaa, ja juo paljon.
Nyt saatiin vieraita, täytyy mennä tervehtimään, Moikka,
ja suppareita neronjalle ja pikkikselle ja n@nnelle!!
sinuvi 15+1
nyt mulle taisi iskeä se kuuluisa pesänrakennusvietti :o) olen tehnyt kaikkea keskeneräistä pikku hiljaa valmiiksi. Tauluja laittanut seinälle,siivonnut laatikoita,nurkkia ja kaappeja, asentanut muutaman puuttuvan lampun,pessyt pyykkiä,pakannut vauvan kotiin tulo vaatteet,itselle jotain kassiin,hoitanut kukat kuntoon yms. ja vielä riittää tekemistä :o) leivoin itselleni kiitokseksi omena kauraherkkua ison vuoallisen ja siihen vaahdotettua vaniljakastiketta *nam*
ai niin kudoin itselleni vielä sellaisen villaboleron jotta saa tissit olla lämpimässä :o)
(.) vauva punkaa masussa ihan hirveästi :o) välillä tuntuu ettei masu edes riitä kun vääntää itseään suoraksi. Vauva on nyt kuulemma laskeutunut kun nuo sukkapuikko vihlonnat on mennyt niin pahaksi ja välillä pelottaa oikein kuinka lähellä se synnytys oikein onkaan ja välillä tuntuu että se on valovuosien päässä.... Mies oli eilen illalla viihteellä viimeisen kerran ennen vauvan syntymää,enää en taida uskaltaa sitä päästää kun meidän tuurilla mies olisi hyvässä humalassa kun lapsivedet menee ;o) ja sitten joutuisin yksi synnytyssaliin.....
Piti ihan omppiksen innoittamana laskea montako yötä laskettuun päivään on ja vain 36! sehän on hurjan vähän!! hui!
nyt pitää mennä tytön kaveriksi palapeli laatikon siivoukseen.
Oikein ihanaa odotusta kaikille! ja hyvä että omppiksen asiat ratkesi hyvin.
Niiloakslei rv 34+6
Tänne puolelle en vielä kuulu mut " tunnun" kuuluvani tähän sakkiin =)olen 4 lapsen äiti (-99.-02,-04,-06)tuttuja nikkejä on vuosien varrelta ,TE USEAMPI=)Neljännen jälkeen päätin et nyt ei enää ikinä enempää,.kummasti se mieli muuttuu,..IHANA LUKEA teidän tarinoita,.täällä taustalla lukenut ahkerasti ja kuulostellut " omaa" elämää,.
Kotiäitinä olen ollut viimeiset 5vuotta,.lähihoitaja ammatilta,.kun lukee näitä juttuja,.ihan ootta ku MINÄ=)JOTEN jos sopii haluan teidän sakkiin vaikka en ole raskaana eikä vielä yritetä,.varmaan pitäis mennä vauvakuume osastolle mut ootta NIIIIIIIIN tuttuja jo mulle,.ikää kohta 30v..
Eipä kyllä oikeastaan mitään asiaa ole, kunhan joutessani jotain raapustan...
ANnlinn:
Synnyttäkää jo! jotta saisin kavereita tonne vauvapuolelle.
Juu, Annlinn, mielelläänhän me jo sinne vauvapuolelle tultais. Mutta niin vaan meni tämäkin viikko mahan kanssa loppuun asti. Mutta koitapa odotella ja nautiskella vauvantuoksusta sillä aikaa, kyllä me kohta täältä rynnitään.
Niiloakseli: Ootpas ollut ahkerana! Kyllä se taitaa jonkinlainen pesänrakennusvietti olla sulla nyt päällänsä. Onkohan olemassa mitään tutkimusta, että ennakoiko se synnytystä tietyn ajan sisällä?!? Mulla ei oo moista ilmennyt. Vaikka eilen just tuumasin miehelleni, että onko tää nyt sitä pesänrakennusvimmaa, kun tuolla ulkona lumilinnaa rakennettiin ;D Toivottavasti nuo sukkapuikkovihlaisut ei nyt merkkais vielä lähenevää synnytystä. Tai läheneehän se toki joka päivä, mutta ettei nyt kuitenkaan ihan vielä. Mulla kyllä on kans ollut noita vihlaisuja, vaikkei vauva oo edes laskeutunut.
Äippä 3:lle toivotan pikaista pahan olon karkotusta.
Missäs Nordenskjold muuten luuraa?
Omppis kyseli lenkkeilyistä. Mulla on ollut tosi vähäistä, just noiden samanmoisten repimistunteiden vuoksi. Onko ne sitten jotain kohdun kannakkeiden kipuilua vai mitä lie. Mutta hassusti mulla on nyt loppua kohden olo vain parantunut, joten lenkkeilykin on väliinsä onnistunut.
Onpa Niiloakselin ja Omppiksen viikot hurahtanut. Tehän vedätte loppusuoralla melkein edelle :)
On tämä mun kroppa onneton, kun ei älyä yhtä lasta synnyttää ;( Ja kun nuo ammattilaiset tuolla ei usko, ettei se sieltä tuu käynnistämättä.
Huomenna aion yrittää saada aikaa tänne omaan tk:n lääkärille, perjantaina kun eivät voineet aikaa antaa vaan kehottivat soittamaan maanantaina uudestaan. Saa nähdä mitä nyt sitten huomenna sanovat. Mutta haluaisin käydä kurkistamassa masuun, että kaikki on ok. Sitten voisin ihan huoletta jatkaa lumilinnojen ja kaiken muun kimpussa ;)
Vaikkei ne nyt sen enempiä asioita joudutakaan. Eilenkin kävi vielä mattimyöhäisiä synttärivieraita ja tänään ollut aika aktiivinen päivä, istumaan ei ole pahemmin ehtinyt, mutta juuri mitään ei tunnu missään. Vähän on supisteluja ilmassa, mutta edelleenkin vain samoja tosi lieviä, ei niillä vielä synnytetä...
Nyt öitä täältä, tavataanpa huomenna ;)
Pikkis 40+4
Niin, tuntuu et nää vuorokauden tunnit ei riitä... Tunnin olen ehtinyt tänään levätä telkkua katellen. Aamulla käytiin äitini enon synttäreillä, sitten luin tenttiin. Reilun tunnin lukemisen jälkeen aloin leipomaan - pitäähän sitä laskiaispullaa olla, ja samalla iltapalaksi pizzaa. Ja sit olikin jo ilta - plaah- Nyt on taas tuo masukki niin vilkas ja valitettavasti noita harjoitussuppareitakin tulee pitkin päivää.. pitäis rauhoittua, mut ei pysty eikä sit aina osaakaan... (tuo ettei pysty oleen tekemättä mitään on sukuvika, siihen tulokseen ollaan serkun kanssa tultu). Aamulla piti vielä tehdä lumityöt ettei ole sitten iltapäivällä isännälle liian vetiset ja painavat lumet - niin pitäiskö ajatella välilä itteään??? ;)
Nuo supparit vois kyl olla edes vähän asioihin vaikuttavia, kun miulla nuo vaavelit ovat olleet aina reilusti yliaikaa tuolla " masutuvassa" , jos vaikka nyt tulis lähempänä sitä laskettua aikaa?? Toiveajattelua!
Kohta pitäis lähtä saunaan, sit vois ottaa lokoisan asennon ja alkaa lukemaan hömppää... Huomenna mennään kattomaan Rölliä omien neitien kanssa (kuopus jää mummolaan) ja otetaan mukaan veljeni kolme tytärtä - saan varmaan hyviä katseita - 5:n neljästä kymmeneen vuotiaan kanssa ja lisäksi tää masu ;)))))
Isäntä haluis vaihtaa auton transporteriin ( tällä hetkellä meillä on Kian tila-auto) ja viettääkin kaiken iltaa selaillen noita ilmoituksia...... Miulla tuo pakun koko ei hirvitä, mut vasta syksyllä plussaamisen jälkeen vaihdettiin tuo nykyinen - tuntuu et kohta vaihdetaan tuota autoa useammin kuin sukkia ;)
Nyt on lähdettävä saunaan, ettei mee kovin myöhäiseksi....
Palaillen, Mirpa ja masukki rv 30+2--