Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli se hetki, kun vertasit itseäsi muihin ja koit olevasi "pohjalla"?

Vierailija
01.06.2023 |

Tämä keskustelu on tarkoitettu vertaistueksi. Ihmisten tilanteet on niin erilaisia ja se mikä toiselle ei ehkä olisi häpeällistä, on toiselle nimenomaan se kynnyskysymys.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perättömän huostaanottoni jälkeen syrjäydyin ja päädyin kodittomaksi.

Vierailija
2/17 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla nykyisin menee? Ei ole pakko vastata, mutta kiinnostaisi kuulla, että onko asiat nykyisin paljon paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut täysin tyytyväinen itseeni. Paineet (ja pahoinvointi) tulevat ulkopuolelta. Koen, että joidenkin mielestä en ole tarpeeksi laiha, huoliteltu, kaunis jne. Välttelen noita ihmisiä.

Vierailija
4/17 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti teen tätä..

Vierailija
5/17 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla nykyisin menee? Ei ole pakko vastata, mutta kiinnostaisi kuulla, että onko asiat nykyisin paljon paremmin.

Nykyisin menee paremmin, paljon piti kamppailla mutta enää en ole asunnoton vaikka olenkin hieman syrjäytynyt yhäkin.

Vierailija
6/17 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ja koko elämä.

Vierailija
7/17 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kumpikaan vanhempi lapseni ei ole suorittanut peruskoulua ajallaan. Enkä todellakaan ole päihdevanhempi tms. mutta silti jotain OLEN tehnyt väärin. Eikä lastensuojelu ole voinut tarjota mitään tukea tähän vaikka on pyydetty. Resurssit ja se että jos nuori ei halua mitään tukia niin ei niitä sitten anneta.

Olen siis täysin epäonnistunut.

Vierailija
8/17 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

48v, työtön, surkea vuokra-asunto.

Ja olen akateeminen, pitkän johtajauran tehnyt, asunut tätä ennen omistustalossa.

Moni juttu meni itsestä riippumatta mönkään ja ketju alkoi laittomista potkuista.

Ympäristö hylkii ja ylenkatsoo aika huolella.

Muillakin on varmaan samaa mutta korkealta tippuva huomaa sen selkeämmin.

Vierailija
9/17 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun klo 9.05 arkena olin kaupan jonossa ja ostoskorissa oli 6 kaljaa, kädessä pullonpalautuskuitti..edessä pari asiakasta, joilla ostoskorissa joku eväs töihin.. oli huoliteltu olemus ja iloinen hymy, minulla rähjäiset verkkarit ja tukka takussa..

Häpeillen poistuin kaupasta kotiini piiloon, ja mietin miten ihmeessä tämä tilanne on päässyt tähän..

Vierailija
10/17 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on aina hyvä juttu ihan ikään katsomatta...

Mutta valehtelisin jos väittäisin, etteikö vähän olisi tuntunut kiusalliselta istua +30-vuotiaana lukion kirjoitussalissa niiden +10 vuotta nuorempien seassa ja lukea/kuunnella juuri ennen kirjoituksiin menoa toisten samanikäisten ihmisten täydellisiä menestystarinoita elämästä ja siitä, miten kaikki lukiot ja muut on käyty "ajallaan" eli heti peruskoulun jälkeen. :D Miksi sitten istun lukion penkillä, niin se on jo toinen tarina eikä mennä nyt tässä siihen. Lakki ja todistus on kuitenkin nyt saatava, jotta voin korjata menneisyyttä eikä asia jää kaduttamaan. Kerran tämä nyt vain kirpaisee... Tai siis kirpaisee tasan niin monta kertaa kuin näitä kirjoituspäiviä tässä on vielä jäljellä.

Vierailija
11/17 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyväksikäytetty ja työpaikkakiusattu. Kohtuuttomien ja perusteettomien palautteiden jälkeen olen tullut siihen tulokseen, etten ole muiden seurassa mitään, siis yhtään mitään. Kerron sen kaikille myös kehonkielellä : "olen mitätön, en ole teille vaara/uhka/haaste. Olkaa rauhassa ja ennen kaikkea jättäkää minut rauhaan".

Yksin kukoistan ja satunnainen juttuseurakin kelpaa - silloin olen yhdenvertainen ja nautin olostani.

Tämän kehtaan tunnustaa vain anonyymisti. En tarvitse sääliä.

Vierailija
12/17 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyväksikäytetty ja työpaikkakiusattu. Kohtuuttomien ja perusteettomien palautteiden jälkeen olen tullut siihen tulokseen, etten ole muiden seurassa mitään, siis yhtään mitään. Kerron sen kaikille myös kehonkielellä : "olen mitätön, en ole teille vaara/uhka/haaste. Olkaa rauhassa ja ennen kaikkea jättäkää minut rauhaan".

Yksin kukoistan ja satunnainen juttuseurakin kelpaa - silloin olen yhdenvertainen ja nautin olostani.

Tämän kehtaan tunnustaa vain anonyymisti. En tarvitse sääliä.

Kiitos sun (+aiempien) kommentista. Tämä on nimenomaan se syy, miksi halusin aloittaa tämän keskustelun. Tämä antaa meille hyvän väylän tunnustaa jotakin mieltä vaivaavaa edes anonyymisti. Haluan jotenkin uskoa siihen, että keskustelu auttaisi meitä päästämään edes pienen osan irti siitä häpeästä, mitä me kannetaan hartioilla. Kaitpa anonyymi keskustelukin on parempi vaihtoehto kuin vaieta ihan täysin loppuiäksi.

-ap

Vierailija
13/17 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 50 vuoteen onnistunut saamaan itselleni yhtään ihmissuhdetta, jonka kanssa voisin muodostaa perheen. Ilmeisesti paska lapsuus jotenkin huokuu minusta normaalin keskuluokkaisuuden ja ystävällisyyden alta niin että vain kynnysmattoa haluavat kiinnittyvät minuun.

Vierailija
14/17 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun klo 9.05 arkena olin kaupan jonossa ja ostoskorissa oli 6 kaljaa, kädessä pullonpalautuskuitti..edessä pari asiakasta, joilla ostoskorissa joku eväs töihin.. oli huoliteltu olemus ja iloinen hymy, minulla rähjäiset verkkarit ja tukka takussa..

Häpeillen poistuin kaupasta kotiini piiloon, ja mietin miten ihmeessä tämä tilanne on päässyt tähän..

Tämä, mutta sillä versiolla, että itse en pahemmin juo/osta alkoholia vaan keräilen köyhänä jotain toisten likaisia tölkkejä ja sitten menen tukka takussa ja verkkarit jalassa palauttamaan niitä ja ostamaan jotain alennusruokaa sinne huoliteltujen ihmisten keskelle. :D

Vierailija
15/17 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/17 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoa kunnostaessa mökillä. Tunne vain korostui kun oli kaunis ja lämmin kesäpäivä ja itse vyötäröä myöten kylmässä kaivovedessä (oli sentään märkäpuku päällä).

Vierailija
17/17 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 10 vuotta sitten. Olin lapseton, masentunut, sinkku, kemikaalialtisteisessa töissä, pienituloinen, matala koulutustaso ja tapaillut vaan hyväksikäyttäjiä.

Nyt olen korkeakoulutettu ja hyvätuloinen mutta edelleen sinkku ja lapseton. Onneksi on varaa itselliseen äitiyteen eikä tarvii hengitellä p**kaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän