Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauva vasta pieni ja raskaana taas!

13.01.2006 |

haluaisin tiedustella sellaista asiaa että loppuuko maidon tulo jos tulee raskaaksi ja vauva on vielä pieni ( esim. 2-3kk) ja sitä imettää. ja vaikuttaako se esim. maidon laatuun?

kiitos vastauksista etukäteen!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin aikoinaan kun esikoine oli juuri 5 kk ja tulin raskaaksi, jatkoin kyllä imetystä.

Tosin aloin antaa lisäruokaa vähän nopeammassa tahdissa (en vielä ollut aloittanut mitään soseita silloin), kuin olin alunperin ajatellut.

Imetin muistaakseni joku 8-10 kk ikään asti esikoista.

2/4 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että maidon maku voi muuttua, mutta sen koostumukseen ei kait pitäis uuden raskauden vaikuttaa. Itse aloin odottaa uutta vauvaa esikoisen ollessa vasta 5kk ja imetin sen jälkeen vielä kaksi kk, samalla totutellen vauvaa korvikkeisiin.7kk:n ikäisenä siis lopetin, koska neuvolasta neuvottiin niin. Imetys ei sinällään haittaa kasvavaa sikiötä, mutta äidin jaksamiseen se voi vaikuttaa, kun täytyisi riittää ravintoa sekä äidille, vauvalle, että kohtuasukille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos imettää samalla ku odottaa, koska kohtu supistelee kun lapsi imee rintaa. Mutta onhan nuita muitaki asioita jotka lisää riskejä, että ei se nyt niin mustavalkonen asia ole että pitäs imetys samantien lopettaa. Mutta kyllä ne nlassaki suosittelevat lopettamaan imettämisen jos uutta alkaa odottaa. Jokainen kuitenki tekee päätöksen ite.. Ja tosiaan- ravintoa pitäs riittää sitte kolmelle, joten äiti siinä on kovilla ja joutuu kyllä syömään paljon ja huolehtimaan että kaikkia ravinto-aineita tulee tarpeeksi.

Mutta sinänsä maidontulon ei pitäs loppua, maku toki voi muuttua.

Vierailija
4/4 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muissakin hormonaalisissa muutoksissa (ja ravinnollisissa). Mutta harvemmin se vähentää/lopettaa maidon tulon. Itse raskaana 16+ 4 (eilen muuten neuvolassa muuttuivat radikaalisti viikot..) ja imetän hyvin paljon 2v9kk tytärtämme (olen mm. hänen ainut maidon/kalsiumin lähteensä!). Jossain vaiheessa suppaili imettäessä, mutta kun vähän lepäsi/söi hyvin/vaihtoi asentoa imetystä ennen tai sen aikana niin eipä ole pahemmin suppaillut. Ja kintaalla viittaavat muuten ainakin meidän neuvolassa imetyssuppailuille - toisin kuin esim. liiasta rasituksesta johtuvista suppailuista ovat huolissaan ja käskevät vähentämään hommia.

Nyrkkisääntö on, että jos raskaus on NIIN altis, että yhdyntä on kielletty, niin silloin myös tuo imetys.

Oma elimistöni tuntuu lepäävän parhainten - siis aivan - parhainten imettäessä. On jo niin tottunut touhuun ja kun yllä olevatkin asiat suht kunnossa. Lisäksi nuo ovatkin ainoat lepohetket, koska tuota (yli-)vilkasta esikoista ei saa muuten hetkeksikään rauhoittumaan..

Joinakin päivininä olen huomatnnut (ja lapsi) että maitoa on tullut vähän vähemmän, mutta tilanne on korjautunut sillä, kun olen mussuttanut ne sapuskat ja tankannut lisää juomaa - siis se mikä jostain syystä on kiireessä unohtunut tai jäänyt liian vähälle. + levännyt.

En itse siis näe mitään syytä, mikset saisi pikkuistasi imetettyä - täysimetettyäkin - vielä pitkään vaikka olet raskaana. Näin meillä paljon isompaakin onnistuu ; ) (juup tuli taas täysimetettyä muutama päivä, kun lapsi oli kipeänä.. ja kuukauden verran lisäksi tuo söi tosi huonosti eli enimmäkseen tissiä) .

Tsemppiä! Äläkä näistä turhaan stressaa!

- Tiina -