Pääseekö vanhemmat muka heräämöön jos lapsi on heräämässä nukutuksesta?
Kommentit (29)
Vuosi sitten lapsi oli nielurisaleikkauksessa ja pääsin leikkuriinkin siihen asti kun lapsi nukahti. Heräämöstä sitten soittivat osastolle, kun lapsi alkoi heräilemään ja sinne sai mennä yksi aikuinen kerrallaan.
meillä kylläkin kävi niin, että lapsi ei ollut vielä ihan herännyt kun hänet tuotiin jo osastolle (liian aikaisin?) koska heräämössä oli niin paljon potilaita. Olin sitten paikalla kun vauva 3kk alkoi heräilemään, oli kyllä kauhea huuto ja hätä.
Lapsen kanssa sai olla salissa siihen saakka kun nukahti, nukutettiin mun syliin. Ja heräämöön pääsi heti kun lapsi heräsi ja siellä sai olla kotiinlähtöön saakka.
Lisäksi hoitajat ja lääkärit ottivat lapsen (ja myös vanhemmat) ihanasti huomioon. Vaikka leikkaus oli varmaan niin rutiinia kuin olla voi, niin henkilökunta huolehti meistä paremmin kuin olisin ikinä voinut kuvitella.
Lapsen kanssa sai olla salissa siihen saakka kun nukahti, nukutettiin mun syliin. Ja heräämöön pääsi heti kun lapsi heräsi ja siellä sai olla kotiinlähtöön saakka.
päiväkirralla sekä nukutukseen että sen jälkeen heräämöön ja myös ison leikkurin heräämöön sekä ennen että jälkeen nukutuksen. .Siellä on tosin iltapäivisin niin paljon ruuhkaa, että ei välttämättä pääse.
Pojalta leikattiin kitarisa ja putkitettiin korvat nukutuksessa 2-vuotiaana. Pääsin heräämöön, kun hengitysputki oli poistettu. Oli ihanaa minusta odotella lapsen vieressä, kunhän herää ja näkee sitten minut turvallisesti vieressään.
Mutta meidän tyttö on ollut kahdessa operaatiossa yksityisellä Oulussa (eri sairaalat: ODL ja Botnia). Molemmissa sain olla mukana nukutuksessa ja lähdin leikkurista tytön nukahdettua. Toisessa pääsin heräämöön heti kun tyttö oli siellä (vaikka nukkuikin vielä), toisessa pyysivät siinä vaiheessa kun alkoi heräillä. Nukahti kyllä melkein heti uusiksi mutta eivät ajaneet ulos heräämöstä sitten enää.
keskellä yötä päivystyspotilaana. Sain saattaa leikkaussalin ovelle asti, sitten dotin osastolla josta kutsuttiin heräämöön valvomaan sängyn vierellä.
Mutta sitten, kun toinen lapsi nukutettiin ihan kunnolla, niin en päässy.
En tiedä johtuiko tuosta vai mistä, mutta näin. Vaikka tuo "humautus" oli jo 8v ja tuo kunnolla nukutettu vain 3v.