Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä realistinen tavoite kaverilla, aikoo pääsätä opiskelemaan lääkäriksi.

Vierailija
25.01.2008 |

Ammattina sairaanhoitaja, ei ole lukiota käynyt, 5 pientä lasta joista nuorin alle 1v vauva, lapset kotihoidossa. On ostanut jonkun monen tonnin valmennuskurssin. Minusta on jo lähes ryöstöä ton valmennuskeskuksen taholta!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käsitä miksi ihmiset jaksavat jauhaa sen haasteellisuudesta niin paljon. Itsekään en kyllä päässyt ekalla yrittämällä sisään, koska en jaksanut lukea pääsykoekirjaa edes kertaalleen läpi. Mutta tokalla yrittämällä pääsin, kun luin kirjan 1,5 kertaa ja kahtena iltana treenasin kemian ja fysiikan laskuja. Taustalla oli keskiverto pitkä matematiikka ja osa lukion kemian ja fysiikan kursseista. Olen laiska, joten en ole tentteihin kauheasti lukenut, tenttialueen max kerran läpi, mutta läheskään aina ei siis sitäkään. Yleensä luen isoon (7ov tms) tenttiin n. 8h, eli en juuri lainkaan. En myöskään käy läheskään kaikilla luennoilla. Enkä ole huippuälykäs eikä minulla ole valokuvamuistia.

Ja tästä huolimatta pärjään ihan keskiverrosti, en todellakaan kuulu kurssimme huonoimpiin, en kyllä parhaimpiinkaan.

Vierailija
22/23 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli valitaan vähän eri perusteilla... ja pääsykokeissahan saa olla se matikan kaavakirja mukana, vai saako? Eli ne kaavat jos ymmärtää, niin matikka ei ole ongelma.

Itse eri alalla täysin, joten aivan väärä ihminen olen tähän vastaamaan, mutta...

Mun mielestä ei ole oikein sanoa kenellekään, että sun haaveet on epärealistiset...

Mulle sanottiin, ettei ylioppilaista ole mihinkään, kun olin abi... no persana... töitä on ollut niin paljon, että jatko-opiskelut on yhä kesken. Ja tasantarkkaan parempi liksa kuin tuolla, joka noin sanoi. Yhtään työpaikkaa en ole suhteilla saanut.

Toisekseen mulle sanottiin, etten koskaan saa omakotitaloa, josta aina haaveilin... helvetti... se valmistuu parin vuoden sisään, isolla omalla pihalla...

Jos motivaatio on kohdillaan, niin ihminen pystyy mihin tahansa! Ugh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio on se avainsana! Eli kaikki onnistuu jos vain tahtoo.

p. s. yksi kaverini haki lääkikseen 6 kertaa, ei päässyt, koska narahti aina siinä soveltuvuustestissä. Eli ei edes se suurin hikipinkokaan pääse pelkän matikan ja fyssan avulla sisälle.

ihme muuten ettei lääkiksessä voi suoraan hakeutua tutkijalinjalle ja siellä ei olis niitä soveltuvuustestejä. (ainakaan silloin ei ollut) Meinaan uskon, että kaverini olisi ollut erittäin hyvä tutkijalääkäri. Asiakstyöhön hänestä ei olis kirveelläkään!