Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinun täytyisi valita. 1) Saisit unelmatyön ja menestyisit siinä, mutta

Vierailija
25.01.2008 |

asuisit ulkomailla etkä sinä eikä perheesesi saisi enää koskaan astua jalallakaan Suomeen, tai 2) Asuisit Suomessa ja saisit matkustella vapaasti, mutta et koskaan saavuttaisi unelmatyötäsi vaan olisit työhösi tyytymätön lopun ikäsi.

Kumman valitsisit?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.

Tärkeintä olisi, että perhe olisi siellä missä minäkin. Olen sitä mieltä, että jos pystyy tekemään työkseen jotain todella mieleistä ja vielä olemaan hyvä sekä saamaan ehkä myös asianmukaisen palkan, muutkin elämänalueet saavat siitä positiivista virtaa. Työssä ihminen viettää kuitenkin vajaan kolmasosan ajastaan, ei se voi olla vaikuttamatta.

Vierailija
2/8 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jos ei saa valita ja paikka on joku saudiarabia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos minä vain saisin päätää, niin ykkösvaihtoehto sitten.

Vierailija
4/8 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin nyt aika pitkälle elänkin. Toki mua ei ole kielletty menemästä Suomeen, mutta todella harvoin käyn, kun ison perheen kanssa sinne on niin kallista mennä ja olla, kun kukaan sukulainen tai ystävä ei meitä halua/voi majoittaa.

Ei mulla ole mitään erityistä kaipuuta Suomeen. Meillä käy perhettä ja ystäviä Suomesta pari kertaa vuodessa. Mulla on kaksi suomenkielistä tuttua täällä asuinmaassa, joten suomea pääsee puhumaan muidenkin, kun omien lasten kanssa.

Se nyt olis ainut ikävä puoli tuossa 1 vaihtoehdossa, että lapsetkaan ei sitten koskaan sais mennä Suomeen. Mutta eiköhän ne muitakin matkakohteita löytäs.

Vierailija
5/8 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valinnut tuon vaihtoehdon 7 vuotta sitten, hylkäsin unelmatyöni ja muutin perheen takia toiselle paikkakunnalle. Ensimmäiset 4 vuotta olivat vaikeita, mutta enää ei todellakaan kaduta. En missään tapauksessa menisi takaisin.

Vierailija
6/8 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyisin myös löytämään tavan toteuttaa itseäni vähän eri tavalla kotimaassa.

Sen sijaan sitä, etten enää koskaan saa tulla Suomeen, varmasti katuisin, viimeistään vanhana.

Vierailija
7/8 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä luopuisi sosiaalisesta verkostostani täällä. Työni on perussuorittamistyötä (aineenopettaja yläkoulussa) eikä siitä mitään valtavaa tyydytysta saa. Haluan tehdä sellaista työtä, joka on kivaa ja jossa on kohtalainen palkka ja mukavat työajat. Ei siis suurempia ambitioita uran suhteen.

Vierailija
8/8 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käydään suomessa kerta vuodessa. Nyt jo tuntuu että niitäkin kertoja voisi vähemtää. Ne sukulaiset jotka on tärkeitä käyvät meillä muutenkin, yleisesti suomeen ei ole ikävä.