7-v keksi itse tarinan että olisi työnnetty avantoon
Kommentit (6)
Tuon ikäinen lapsi kun voi keksiä juuri jotain tuollaista, että selviäisi pulasta. Tiesi olleensa ehdottoman kielletyillä teillä, kun meni jäälle, tajusi, että mulimisen jälkeen ei voi asiaa salata ja keksi lennokkaan tarinan isommista pojista.
Ihme, että vanhemmat ovat uskoneet. Pienehköllä paikkakunnalla ihan vieraat isommat pojat pakottaneet jäälle ja poistuneet sitten paikalta. Ei kuulosta kovin uskottavalta. Kyllä ne kiusaajat yleensä ovat tuttuja ja pienillä paikkakunnilla kaikki samalla suunnalla asuvat lapset tuntevat toisensa. Kun kyse vielä oli heikoilla jäillä mulimisesta (heikot jäät vetävät tuon ikäisiä pikkupoikia magneettina puoleensa ja niille meno on ehdottoman kiellettyä), niin en ymmärrä, miten vanhemmat ovat voineet uskoa. Nythän tuo poika on myös tunnustanut valehdelleensa, joten mitään epäselvää ei asiassa ole.
kukaan niistä ei mennyt apuun/hakenut apua vaan ovat katselleet vierestä miten selviää?
tosin en ole lukenut tapauksesta niin apljoa joten en tiedä missä ne silminnäkijät ovat olleet suhteessa tähän jäihin pudonneeseen pikkupoikaan.
No en uskonut vaan sanoin suoraan että nyt kyllä keksit koko jutun, myönsi saman tien. Oli juuri ostettu kalliit talvikengät jotka siis kastuivat läpi märäksi. Ajatteli vain päästä pälkähästä.
Ei mennyt kuin viikko niin taas oli vaatteet märät kun oli " kompastunut keppiin" kyseisen lammen rannalla...
Kyllä se vesi ja jää vain on houkuttelevaa.
Oli siis oikeasti ollut puoli metriä rannasta eli kokeillut, kestääkö jää. Itsekin olen vastaavasti mulinut saman ikäisenä ja itse sieltä kyllä pääsee ylös. Minä en tosin voinut keksiä tarinoita isommista pojista, kun mulinta tapahtui omassa rannassa ja ketään mailla halmeilla...
Vierailija:
kukaan niistä ei mennyt apuun/hakenut apua vaan ovat katselleet vierestä miten selviää?tosin en ole lukenut tapauksesta niin apljoa joten en tiedä missä ne silminnäkijät ovat olleet suhteessa tähän jäihin pudonneeseen pikkupoikaan.
Ja pakkohan se sinunkin on myöntää, että on paljon todennäköisempää, että lapsi on tahallaan mennyt kokeilemaan jään kestävyyttä kuin että jotkut salaperäiset vieraat isommat pojat ovat pakottaneet jäälle ja sitten poistuneet paikalta.
Näitähän on vastaavia viime aikoina muitakin päässyt lööppeihin, kun on uskottu lasten tarinoita ja sitten onkin selvinnyt, että oikeasti tapahtuikin jotain ihan muuta ja lapset ovat yrittäneet vain puhua itsensä pois pälkähästä. Nuo tarinoinnit yleensä tunnistaa siitä, että jotain on tapahtunut, aikuisia ei ole ollut näkemässä, lapsi olisi pulassa, jos myöntäisi itse aiheuttaneensa tapahtuman ja tarinassa syyllisinä esiintyy tuntemattomia isompia lapsia, tuntemattomia hiipparimiehiä ja lapsen kertomuksen tapahtumat ovat erityisen dramaattisia ja erikoisia ja eivät aina kovin järkeenkäyviä, vaan niissä on isoja aukkoja.
Kun siis alunperin uutisoitiin samassa lehdessä kahden isomman pojan työntäneen tuon 7-vuotiaan avantoon ja lähteneen karkuun. Kuulosti niin sairaalta, että toivoin sen olevan valetta. Toisaalta tämä maailma on kyllä niin sairas paikka, että uusikaan uutinen ei vältäämättä ole totuus... Mitä jos 7-vuotiasta on kiusattu enemmänkin, ja nuo paikalla olleet " silminnäkijät" valehtelevat ja uhkailevat lasta vaikenemaan? Toivottavasti poika on vain ollut ajattelematon ja keksinyt koko jutun päästäkseen pälkähästä kotona.
Sekin kyllä jäi kalvamaan mieltä, että onkohan pojalla liian kova kuri tai jotain pahemminkin pielessä kotonaan, jos hänen pitää tollasesta omille vanhemmilleen valehdella? :-/ Toisaalta itsekin olin melkoinen satutäti pienenä, ehkä toisilla lapsilla vain mielikuvitus on liian vilkas ja todellisuudentaju vielä lujittumatta. Kova opetus koko perheelle, jos oli valhetta! Ja kammottavaa, jos EI ollut...