Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin rintamaito-vauva on taas kipeä! Minun " korvike" vauva on terve kuin pukki!

Vierailija
24.01.2008 |

Että tässä taas kaikille imetyshörhöille vähän teoriaa. Ei se ä-maito näköjään suojaa yhtään korviketta paremmin.

Meillä vauva ollut korvikkeella melkein syntymästään saakka ja terveenä on ollut.

Tosiaan kaverin vauva, joka on täysimetyksellä on jo useamman kerran ollut kipeänä...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut tosi terve. Muitakin esimerkkejä kerroin.

-22

Vierailija
22/36 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähisukulaisen korvikevauvat olivat vauvana superterveitä vaan eipä ole olleet sen jälkeen. Ovat aivan jatkuvasti kipeänä, siis todella jatkuvasti, vaikka vanhempi on jo koulussa. Meidän rintamaitolapset eivät vauva-ajan jälkeen ole sairastaneet oikeastaan ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 2 lasta. Molemmat imetetty. Esikoinen 6kk ja erittäin terve ollut aina. Nyt ei ole ollut kahteen vuoteen muuta kuin 1 nuha. Kuopus imetetty 1,5 ja erittäin terve, välillä nuhaa.

Ystävälläni 3 lasta, kaikki imetetty 1,5 ikään... Esikoinen ja keskimmäinen erittäin terveitä. Nuorin sairastellut eniten jo 3kk iästä flunssia. Ovat käyneet aktiivisesti erilaisissa perhekerhoissa yms.

Toinen ystäväni, 2 lasta. Toista imetetty 1,5v ikään ja vielä keskonen, täysin terve ei juuri yhtään mitään! Toinen imetetty 2,5 ikään ja täysin terve, ei juuri mitään.

Kolmas ystäväni imetti 6kk ja lapsi vaikutti terveeltä aina... Nyt 2v iästä asti ilmennyt kaikkia allergioita ja astmaa ja sairastellut paljon.

Neljäs ystäväni, 2 lasta imetti molempia. Esikoinen ollut hyvin terveenä, kuopuksen imetys piti lakkauttaa voimakkaiden allergioiden takia.

Viides ystäväni, 2 lasta. Molemmat osittaisimetetty ja osa korviketta. Toinen täysin terveenä ja toiinen pahat korvakierteet, astma yms...

Vierailija
24/36 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 2 kahden vuoden ikään imetettyä supertervettä lasta. Talvessa ehkä yksi nuhakuume kummallakin, ei tulehduksia, ei allergioita. Kummallakaan ei ole koskaan ollut edes oksennustautia vaikka esikoinen on 6v ja nuorempi 3v.

Vierailija
25/36 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellä on allergia (suvussa on paljon allergiaa). Ovat sairastelleet yleisesti tosi vähän.

Ja korvikkeella pääasiassa ruokittuja, korva yms tulehduskierteisiä lapsia tunnen useita.

Vierailija
26/36 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla 2 lasta. Molemmat imetetty. Esikoinen 6kk ja erittäin terve ollut aina. Nyt ei ole ollut kahteen vuoteen muuta kuin 1 nuha. Kuopus imetetty 1,5 ja erittäin terve, välillä nuhaa.

Ystävälläni 3 lasta, kaikki imetetty 1,5 ikään... Esikoinen ja keskimmäinen erittäin terveitä. Nuorin sairastellut eniten jo 3kk iästä flunssia. Ovat käyneet aktiivisesti erilaisissa perhekerhoissa yms.

Toinen ystäväni, 2 lasta. Toista imetetty 1,5v ikään ja vielä keskonen, täysin terve ei juuri yhtään mitään! Toinen imetetty 2,5 ikään ja täysin terve, ei juuri mitään.

Kolmas ystäväni imetti 6kk ja lapsi vaikutti terveeltä aina... Nyt 2v iästä asti ilmennyt kaikkia allergioita ja astmaa ja sairastellut paljon.

Neljäs ystäväni, 2 lasta imetti molempia. Esikoinen ollut hyvin terveenä, kuopuksen imetys piti lakkauttaa voimakkaiden allergioiden takia.

Viides ystäväni, 2 lasta. Molemmat osittaisimetetty ja osa korviketta. Toinen täysin terveenä ja toiinen pahat korvakierteet, astma yms...

Vierailija
27/36 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) No taidan olla...

Sellaista se on tiiviissä ystäväporukassa jossa ollaan viikoittain tekemisissä... 2 ystävää joukossa kälyjä ja loput ystäviä joiden kanssa tavataan noin 2-3 krt viikossa. Jos ei ehditä aina, viestitään, sähköpostitellaan ja tavatessa kerrataan kuulumisia. Ollaan tunnettu niin kauan että tunnemme toistemme lapset vastasyntyneistä asti.

t.26

Vierailija
28/36 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, mitä idiootteja! Järkikin sanoo että äidinmaito on parasta lapselle. Ja korviketta antaa vain ne jotka haluaa että muutkin voivat sitä kääröä syöttää ja itse voi olla riippumaton vauvasta. Pyöräyttää lapsia toisten hoidettavaksi.

Okei, en toki yleistä, mutta niin monet korviketta syöttävät oikeasti noin haluavatkin.

Kyllä se on varmaan ihan muista tekijöistä kiinni kuka sairastaa ja mitä, kuin maidosta! Totta on että esim vesirokko ei tartu vauvaan jos imettävä äiti on sen sairastanut. Vauva saa vasta-aineet maidosta. Mutta kyllä tavalliset pöpöt tarttuu siinä kuin muillekin,korvikelapsille ja isommille lapsillekin.

Vierailija
29/36 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas järkyttää tämä täällä jylläävien yksinkertaisuus :O

Luonnollinen tapa ruokkia vauvaa, siis imetys, onkin lapselle haitallisempaa kuin teollisesti valmistettu äidinmaidonkorvike?!

No, onhan täällä muutamaan otteeseen mainostetu sitäkin, että tupakointikaan raskauden aikana ei aiheuta lapselle mitään pahaa, sillä " minunkin lapseni ovat täysin terveitä vaikka poltin 2 askia norttia päivässä koko raskauden ajan" .

Olisipa mukava tietää teidän koulutustasonne, se kun korreloi imetyksen kanssa ainakin tutkimusten mukaan...

Vierailija
30/36 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei ole koskaan ollut korvakierrettä. Imetyksen aikana ei vatsatautia, ei oksennustautia. Kenelläkään ei allergioita. Yhtä lastani imetin vain 8kk ja hänellä on eskarissa todettu rasitus-astma. Joka ei kuitenkaan vaadi jatkuvaa lääkitystä enää. Lasten Isällä on paljon allergioita ja astma. Joten itse olen kyllä kiitollinen imetykseni onnistumisesta.

Kerran oli koko perhe rajussa vatsataudissa, ripulissa ja oksennustaudissa. Kaikki muut, paitsi rinnalla ollut 11kk lapsi. Mitenhän muuten selitän ettei hän oireillut mitenkään, kuin että sai suojaa rintamaidosta? Itsekin sairastin, ja imetin, mutta pienin ei.

Kaverillani taas korvikelapset 3kpl, saaneet aina kaikki vatsataudit, pieninä alle vuoden ikäisenä. Veikkaan että jos olisi imettänyt, niin ei olisi sairastunut.

Näillä on myös korvat oireilleet paljon. Nielutulehduksia, hengitystie-infektioita ja allergiat ja atooppiset ihottumat on kaikilla.

Vierailija
31/36 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin olevani epäonnistunut ja se oli henkisesti minulle raskasta koska halusin imettää. Liityin imetys tuki ry:n ja muuta josta sain voimi ja kannustusta että olen kuitenkin se paras äiti lapselleni. Nämä jutut minua loukkaavatkin, ei mikään ihme että niin monet pelkää olevansa huono äiti kun näihin juttuihin törmää :

" Höh, mitä idiootteja! Järkikin sanoo että äidinmaito on parasta lapselle. Ja korviketta antaa vain ne jotka haluaa että muutkin voivat sitä kääröä syöttää ja itse voi olla riippumaton vauvasta. Pyöräyttää lapsia toisten hoidettavaksi."

Olet varmaan ylpeä mielipittestäsi?

Vierailija
32/36 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perheessä vähiten on sairastanut pisimpään imetetty lapsi. Hänellä on ollut vain yksi korvatulehdus ja yksi flunssa kahden vuoden aikana.

Korviketta saaneet vauvat ovat sairastelleet paljon enemmän.

Pitkään imetetty vauva oli meidän perheessä ainoa kuka säästyi viime keväänä norolta (1-v oli jo silloin mutta sai edelleen rintamaitoa). Kaikki muut, myös äiti saivat pahan mahataudin.

Naapurin " korvike-vauvoilla" on ollut korvatulehduksia niin paljon että korvat on pitänyt putkittaa kummaltakin lapselta.

Yksittäistapauksia tietty nämäkin :)

Vierailija:

käytännössä on huomannut kuinka usein tulehduskierteessä olevat ovat olleet hyvin pitkään imetettyjä, korvikevaavit ei,

tutkimukset puhuu toisin kuin käytäntö.

oon samaa mieltä.

korvikevaavi mullakin, ei ikinä kipeä ole ollut, rintamaitovauvat joita tiedän ovat saaneet jos jonkimoisen sairauden vähän väliä.

imettävät äidit jotenkin liikaa luottavat tuohon ä-maidon suojaan. luulee että niiden lapset on jotenkin teräsmiehiä eikä taudit iske, joten ei siis myöskään vältetä vierailua sairaiden ihmisten luona.

korvikeäideillä tuntuu jotenkin olevan enemmän järkeä näissä asioissa.

Vierailija
33/36 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin miettinyt, että takaakohan imetys paremman suojan sitten vähän vanhempana?

Onko kenelläkään kokemuksia/tietoa tästä asiasta?

Vierailija
34/36 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että ajattelet noin. Sinulla onkin helppoa kun on tullut maitoa. Voi että, onneksi en tunne sinua omassa elämässä, täälläkin palstalla olet vain pohjasakkaa :(

Vierailija
35/36 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni elää pizzalla ja kebabilla. Silti minä olin viime viikonlopun flunssassa, mieheni ei sairasta juuri koskaan.

Johtopäätös: täytyy ruveta syömään pizzzaa ja kebabia niin pysyn paljon terveempänä.

Vierailija
36/36 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on ollut koko elämänsä terve ja hänen päivää vanhempi serkkunsa ollut flunssakuumeessa jo kolmesti. Molemmat on nyt 8-kuukautta vanhoja. Poikanni ei ole sairastunut silloinkaan, kun kaikki muut lähipiirissä ovat olleet kipeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi