mikä on loukkaavinta, mitä sinulle on sanottu lapsestasi tai itsestäsi?
Kommentit (17)
Vierailija:
Olen kuulemma huono äiti, kun ostin lapselleni korvakuumemittarin.
että sillee... ja paljon muutakin.
eräs nainen sanoi hyvin empaattisen ja osaaottavan oloisena että todella säälii osaani kun joudun olemaan tällainen synnytyskone. Se oli kyllä aika loukkaavaa.
t lestadiolainen
-Pidä nyt varasi ettei niitä enää tule
Jokainen lapsi on minun ja mieheni toivoma ja ilman apua hoidettu.
ja tuosta on aikaa kovin kauan. Sanotaanko, että ei se ikinä unohdu, mutta ei se enää samalla tavalla itketäkään.
Oltiin juuri lähdössä sairaalasta kotiin kun kaveri joka ei ollut tietoinen lapsen vammasta soitti onnitellakseen. Onnittelujen välissä mies kerkesi kertomaan myös vammasta jonka jälkeen kaveri meni hetkeksi hiljaiseksi ja totesi sitten perään: " mutta tehän olette vielä niin nuoria että kerkeätte kyllä saada lisää lapsia!"
ja todella vaikea raskaus takana, pelehti silmieni edessä toisen naisen kanssa ja kun loukkaannuin, huusi mm. että työnnä se sikiösi takaisin vittuun.
Tämä siis mieheltä, joka yhä on kanssaihmisten mielestä aivan hurmaava ja valovoimainen ja hieno.
Toisen kerran totesi kännissä mm. että lähtee eikä räkäisekään enää päin minua, koska olen niin inhottava akka. Loukkaantui näet siitä, että kysyin unenpöpperössä että missä olet viipynyt (lupasi tulla 11 kotiin ja tuli kotiin kello 4).
Kaikki vanhemmathan toivovat tervettä lasta ja jos tuo toive ei toteudu ensimmäisen lapsen kohdalla eikö ole ihan hyvä ajatella että nuorilla ihmisillä on mahdollisuus siihen vielä seuraavien lasten kohdalla?
En pysty näkemään tuota yhtään samalla lailla loukkaavana kuin esimerkiksi toisen lapsenhoitotaitojen tai ulkonäön arvostelua. Yritän ymmärtää että ihmisen on synnytyksen jälkeen yliherkkä, mutta joskus jää miettimään mitä sairaan lapsen saaneille oikein on luvallista sanoa kun kaikki käännetään sanojaa vastaan?
22
että jos ystävänikin tietäisivät millainen oikeasti olen, minulla ei olisi edes ystäviä.
vanhemmat kun rakastavat juuri sitä lasta jonka ovat saaneet, vikoineen päivineen. Eivät he ajattele että nyt pitäisi saada tuon viallisen lisäksi kunnollinen.
Vierailija:
Kaikki vanhemmathan toivovat tervettä lasta ja jos tuo toive ei toteudu ensimmäisen lapsen kohdalla eikö ole ihan hyvä ajatella että nuorilla ihmisillä on mahdollisuus siihen vielä seuraavien lasten kohdalla?22
Siis lapsia ja minua. Ja toinen, kun sanottiin, että miks tuokin muija on lapsia hankkinut, kun ei yhtäkään osaa kasvattaa.
Olin 25v, yhden kuolleena syntyneen lapsen äiti, toinen syntyi alle kilon painoisena keskosena.
vaikka hän ei edes ole mikään läski. Vaan pitkä ikäisekseen, eikä mikään ruipelo.
Äitini sanoi kun kerroin toisesta raskaudesta: Olisitte saanee jättää tekemättä ja jo ensimmäisenkin kohdalla minun olisi pitänyt pitää jalat ristissä... :-(. Äitini ei pidä miehestäni, ei ole hänen mielestä tarpeeksi hyvin koulutettu!
Olen kuulemma huono äiti, kun ostin lapselleni korvakuumemittarin.
että sillee... ja paljon muutakin.