Kokemuksia Ultimatemarket.comista
Ostettiin talo ja suunnitelmissa olisi asentaa takka olohuoneeseen. Onko kellään kokemusta tai tietoa ultimatemarket.com:sta? Miten käytännössä toimii, meneekö toimituksessa kauan ja onko uunit laadukkaita yms.
Kommentit (101)
Sama kommentti muuten löytyy eri keskustelupalstalta eri aikaan. Melko tyytyväinen asiakas :D
Kertomus ilmalämpöpumpun hankinnasta tai sen yrityksestä 11/2021.
Kysymys: Asennuksesta, tarvikkeista, ominaisuuksista... -ilmavirtaus m3/h ?, - jäähdytysteho max ?, - sähkötyöt. Liityntä pistorasiasta ?, hankkiiko tilaaja kaapelin sisä-ulkoyksikön väliin tai mikä on laskutusmetri hinta?, Kotelot metrihinta ?, Läpiviennit ja tiivistys - kuuluuko asennukseen ? Mahdollinen lisätäyttö jos putkipituus ylittyy ? Jos kyseessä on pistorasialiitäntä tarvitaanko erillinen turvakytkin, pistorasiassa on vikavirtasuojaus ? Kyseessä on 1,5 krs. omakotitalo Vantaalla, puurakenteinen, sisäyksikkö asennetaan 1 krs.
Vastaus Ultimatelta: Ominaisuudet ja ilmavirtaus on niin voimakas kuin se nykytekniikalla on mahdollinen tämän kokoisessa pumpussa 650 m3/t max, viilennysteho 3 kW max. Asennushinta tarvikkeineen 1099 + toimitusmaksu 68 euroa. Laitteiden saatavuus heti.
Voisit olla yhteydessä asentaja Sxxxxx Pxxxxxxx koska hänellä on siellä laitteita heti asennettavaksi.
Asentaja SP kertoi: Hei, en ole sidottu ultimaten asentaja hinnastoon mutta kauttani on mahdollista saada aiwaa asennettuna 6/2022 , hinnat on kohdekohtaisia enkä anna koskaan kiinteää hintaa sokkona
Kysymys: Laitteesta kiinnostuneena kyselin lisätietoja. Toki kiinnostusta lisäsi hinta asennettuna, otaksuin että yhteydenottoon olisi reagoitu myyntihalukkuudella. Osavastaus kysymyksiin tuli kiitettävän vikkelästi mutta viittaus yhteydenottoon asentajan kanssa aiheutti yllätyksen?
Onko laiteelle muita asentajia, mistä laite toimitetaan, milloin toimitetaan - jos tilaus olisi nyt, on ymmärrettävää että jokainen kohde on yksilöllinen - tuleeko asentaja silloin katsomaan, jollei kuvaus muutoin riitä, ja kertoo mahdollisen ajankohdan asennukselle.
Laitteiden saatavuudeksi ilmoitetaan "heti", hyvä niin, mutta asennusajankohta on asentajan (Santeri Paarpala) kertomana jotakin muuta.
Toimitus/asennus on asentajan mukaan mahdollista aikaisintaan 6/2022, ja mikäli Ultimatemarketin hinnat eivät sido asentajaa on minun luovuttava hankkeesta Ultimaten suhteen. Ymmärtänette ettei markkinointinne ja verkostoituneet asentajat vaikuta kovin luotettavalta kumppanilta. Asentajan yhteydenotossa ilmennyt sitoutumattomuushan voi tarkoittaa hinnoittelussa mitä tahansa? Kummastelen ettei hän kertonut haluavansa sitä "kohdekohtaista" tietoa saati käyntiä ja sen myötä tarjousta työn osuudesta.
Vastaus Ultimatelta: Kiitos informaatiosta. Unohdetaan tämä homma. Menee liian vaikeaksi. Meidän hinnoilla ei ole aikaa spekuloida ja tehdä arviointikäyntejä. Meidän omat asentajat tulevat paikalle 2-3 viikon kuluessa siitä kun laitteet on toimitettu ja tekevät homman saman tien ja jatkavat seuraavaan. Kehotan sinua kääntymään jonkin palvelevan asennusliikkeen puoleen ja maksavan sen 500-1000 euroa enemmän tuotteesta ja asennuksesta.
Opetus: Ymmärrän hyvin Ultimaten kehotuksen kääntyä palvelevan asennusliikkeen puoleen.
Kari Rosendahl se on muuten melkonen mestari
Vierailija kirjoitti:
Seppä jo syntyessään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seppä jo syntyessään!
Onko se aina ollut niin sekaisin?
Terve Kari :D Ultimate marketin liike idea on huijaius ja sekoilu
Itse tein ko. puljun kanssa samalla ja yhdellä ainolla kerralla kaksi kauppaa, ensimmäinen ja viimeinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein ko. puljun kanssa samalla ja yhdellä ainolla kerralla kaksi kauppaa, ensimmäinen ja viimeinen.
Valitettavan monet tehneet näin :( Huonoja kauppoja sellaiset missä pitää maksaa eikä saa mitään tilalle paitsi ehkä jotain kiukuttelua ja surkeita selityksiä. Pakeniko se Kari Suomesta ulos sillon kun laittoi sukulaisensa (oliko vielä tytär?) vankilaan omasta sijastaan?
no, mulla on ultimaten takka ollu 5 tai 6 vuotta, ei ole moitittavaa
Vierailija kirjoitti:
no, mulla on ultimaten takka ollu 5 tai 6 vuotta, ei ole moitittavaa
Terve Kari : )
Itse tilasin kahden sisäyksikön ilmalämpöpumpun ultimatelta vuonna 2011. Toimitus tuli kotiovelle viikossa. Nyt on kymmenes vuosi menossa ja mitään vikaa ei ole ollut, eikä ole kertaakaan tarvittu huoltomiestä paikalle. Myöhemmin tilasin vielä varaosana kolmannen sisäyksikön kun ulkoyksikössä oli tähän mahdollisuus. Tästä kolmannesta sisäyksiköstä hajosi puhaltimen laakerit (pitää ääntä) jo parin vuoden käytön jälkeen, mutta eipä se autotallissa haittaa. Pyörii vieläkin. Että ei nämä nyt ihan luokattomia paskoja mielestäni ole. Naapurin panasonic luovutti jo pari vuotta sitten, siitä alkoi kenno vuotamaan-> korjauskelvoton. Tämä asennettiin samana kesänä 2011. Sitä en osaa sanoa, että kuinka energiatehokas sitten on kun ei ole vertailukohdetta. - 10C pakkasraja tässä lienee on, sen kylmemmällä ilmalla ultimate on täysin voimaton. Valmistaja on muuten Gree, etelä-koreasta.
Meillä on myös ultimate ilp kolmella sisäyksiköllä. Paskempaa laitetta saa etsiä! Teknisesti se toimii kyllä, mutta kun on vähänkin pakkasta niin lämmitysteho on onneton. 163m2 omakotitaloon ultimatella saa korkeintaan +16C sisälämpötilan, kun ulkona on esimerkiksi -10C. Pari viikkoa sitten kävi asentaja tarkastamassa kaasun määrän, oikea määrä punnittiin vaakalla. Tilanne ei muuttunut miksikään. Paska mikä paska. Ultimate toimii 0 keleihin asti ihan ok, mutta pakkassäällä sillä ei tee mitään. Parhaimmillaan se on kesällä jäähdytyksessä.
Miten tällaista toimintaa ei saada loppumaan? Miksi tällaiset roistot edelleen porskuttavat?
Ikävää joulua huijari karille ja tsemppiä kaikille Ultimaten uhreille jollainen itsekin olen.
Itse en ole ostanut, mutta löysin hyvän tarjouksen heidän sivultta, no sitten kun yritin tilata niin ei hinta ollutkaan voimassa
Tienanneet yli miljoonan rikoksilla ja toimari tuomittu linnaankin. Vieläkö näitä kattellaan ja kannatetaan
Ultimate on siirtänyt toimintansa Viroon, joten enää ei konkurssit kannata. Aiemmin, kun oli vielä Suomessa, niin verovelat kuitattiin konkurssilla ( ja samalla jäi jo maksettuja tilauksia toimittamatta). Virossa tällaisen konkurssin tekeminen ei kannata. Olen tyytyväinen Ultimaten ilppiin, itse tein seiniin läpivedot ja vedin putket paikkalleen, tuttu, luvallinen asentaja kirsiti putkiliitännät ja kytki sähköt, vajaa sata euroa. Älkää maksako kiskurihintoja asennuksesta, tehkää itse mahdollisimman paljon!
Meiltä meni rahat mutta takkaa ei saatu. Ottivat kyllä rahat ennakkomaksuna ja pari päivää sen jälkeen ilmoitettiin konkurssista. ikinä ei saada rahoja, koska isommat velkojat (tavarantoimittajia) olivat etusijalla. Ja taas firma pyörii kunnes otetaan rahat pois tyhmiltä asiakkailta ja tavarantoimittajilta. On se kumma ettei mikään laki tuota lopeta.
https://www.satakunnankansa.fi/satakunta/art-2000007132339.html