Aina persauki :((
Mies tienaa vain n. 1300e käteen/kk, itse kotihoidontuella 360e/kk käteen.
Tästä sitten pitää maksaa vuokra reilu 600e/kk, autolaina 150e/kk (joo, oli pakko ostaa auto koska entinen hajosi ja tarvitsemme pakosti auton), pakollisia laskuja (sähkö, liikennevakuutus, puhelimet...) n. 200e/kk, lääkkeisiin menee n. 20e/kk. Miehen bussikorttiin 40e/kk. Ja 1 lomareissu on vuodessa PAKKO tehdä, siitä emme voi tinkiä, siihen menee n. 1500e vuodessa. Elämme siis ihan kädestä suuhun, juuri ja juuri saadaan maksettua eläminen ja vaatteet yms, lähinnä kirppareilta ostellaan kyllä vaatteita ja aleista.
Vituttaa vaan niin rankasti, kun tulot on niin pienet. Jos menisin itse töihin, saisin tosi huonoa palkkaa, varmaan max 1000e käteen, koska minulla ei ole koulutusta kuin lukio. Ja opiskelemaankaan ei tässä tilanteessa ole varaa lähteä, jatkamaan tätä kitkuttamista vielä vuositolkulla. :(
Puhumattakaan, että voitaisiin ikinä harkitakaan alkaa maksamaan omaa asuntoa :(
Vituttaa :((
Kommentit (22)
n ole kenellekään välttämättömyys, eivätkä nyt ainakaan joka vuosi! Ap saisi jo reilun satasen lisää käyttörahaa joka kuulle, kun jättäisivät tuon ulkomaanmatkan suosiolla väliin. Minusta on ihan turha valittaa köyhyyttä, jos kerran VALITSEE itse laittaa 1500 euroa johonkin matkaan köyhästä pussistaan...
Ja sille, joka sanoi, että " olisiko se miehelle reilua olla ensin päivä töissä ja sitten joutua vielä illalla hoitamaan lapset" : Missä ihmeen pumpulissa sinä elät? Arvaa vaan, kuinka moni äiti käy iltaisin töissä tai opiskelee niin, että se päivisin töissä käyvä vanhempi hoitaa lapsia? Ja arvaa kuinka moni yksinhuoltaja JATKUVASTI sekä käy päivätöissä että hoitaa lapset ja kodin iltaisin. Joo, kyllähän se väsyttää ja varmasti, jos valita voi, ei ihminen mieluusti sekä käy päivätyössä että hoida yksin kotia ja lapsia illalla, mutta ihan turha sinun on sanoa, että sinä et pärjäisi sellaisessa elämässä...Mitä jos olisi pakko? Mitä, jos miehesi yksi päivä ottaa ja lähtee (on kuule sattunut monelle, vaikka ei olisi uskonut!)? Tai sairastuu, tai kuolee? Pakkohan se on vaan jaksaa sekä käydä töissä että hoitaa lapset...
Ja kyllä siitä moni selviytyy ihan ilman sen kummempia burnouteja...Ap voisi vallan hyvin käydä iltaisin töissä (tai opiskella) jos kerran miehellänsä on säännöllinen päivätyö.
Minä ymmärrän kyllä köyhyyden ja väsymyksen (niistä minulla opiskelevana JA töissä käyvänä yh:na on ollut paljonkin kokemusta), mutta ap:ta en ymmärrä. Miten hän kehtaa valittaa köyhyydestään, jos ei ole valmis edes karsimaan ulkomaanmatkailusta, tai tekemään jotain asialle (kouluttautumaan, hakemaan keikkatöitä illoille ja viikonlopuille)...Mistä hän ajattelee köyhyytensä johtuvan? Olisko tässä tapauksessa omista valinnoista?
minimiäpraha kun on