Okei, myönnän: olen muinaisjäänne!
Perustelut:
- en käsitä sitä, että kirosanat kuuluvat perheiden perussanastoon
- en voi ymmärtää, että vauvaa voi kutsua " kusipääksi" ja se on jopa hyväksyttävää, sillä " haukku ei tee haavaa"
- en ymmärrä, miten jotkut miettivät, kuinka parhaiten voisi välttää joutumista töihin ja miten yhteiskunnasta saisi parhaan hyödyn irti tukien ymv. muodossa
Eniten järkyttää se, että tuntuu tosiaan siltä, että kaikki -ennen muinoin huonoksi käytökseksi luettava - on nykyään hyväksyttävää.
Tuntuu, että nykyaikana monilla nuorilla ihmisillä on pelkästään oikeuksia, ei lainkaan velvollisuuksia. Painotan sanaa monilla, sillä tiedän, että sentään ihan kaikki eivät sellaisia ole.
Kommentit (4)
Tosin itsekin mietin usein, miten välttäisin työnteon. En kuitenkaan ajattele tuilla eläväni, lähinnä lottovoitolla tms. :-)
Olen varmasti muinaisjäänne, yli 40v ja vanhimmat lapseni asuvat jo omillaan. Enkä heidän ystäväpiiristään tunne yhtään, jolla olisi vain oikeuksia suurimmalla osalla on vain velvollisuuksia. Suurin osa opiskelee ja käy työssä yhtä aikaa, harrastaa monenlaista ja vielä muistavat kysellä tälläisen vanhan muinaisjäänteen kuulumisia kun kadulla tulevat vastaan.
En myöskään ymmärrä, miksi jokaiselle lapselle pitäisi ostaa kahdet-kolmet (jopa useammat joissakin perheissä!) rattaat/vaunut, enkä mysökään sitä, että 1-vuotiaalle puetaan " ison herran vaatteita" enkä sitä, että lapsella ei ennen 18 vuoden ikää (tai myöhemminkään) ole kotonaan mitään velvollisuuksia; sotkea ja valvoa saa miten tykkää. Olen vanhanaikainen ja ylpeä siitä! :)
Kolmas fossiili ilmoittautuu : )