Tuliko teille erotessa lisää virtaa vai hyydyittekö kokonaan?
Erosin 4kk sitten kuormittavasta 6v suhteesta. Kohta huomasin, että minähän jaksan kaikenlaista, saan aikaiseksi vaikka kuinka paljon, kiloja on lähtenyt kropasta ja mietin uusia harrastuksia (vanhoja ei olekaan, en ole jaksanut).
Kommentit (14)
Lisää virtaa tuli. Esim loppui aamuvuoron jälkeiset päiväunet. Kaikki parani tuon eron jälkeen. Tosin olin jo ihastunut toiseen mieheen ja meillä oli suhde.
Virtaa tuli. En ollut edes kunnolla käsittänyt miten paljon mies vaati minulta antamatta mitään takaisin.
Ensimmäinen ero oli tehnyt tuloaan jo niin pitkään ja arki piti niin kiireisenä, että ei oikein vaikuttanut mitenkään. Toisen suhteen päätyttyä pari viikkoa meni sinnitellessä sillä työt oli kuitenkin hoidettava eikä saanut näkyä siellä millään tavalla. Niiden viikkojen jälkeen alkoi energinen puuhastelu ja itsetunto koheni korkealle, vaikka mies oli sanonut aika pahasti jättäessään minut. Jälkikäteen totesin, että ero paransi elämän laatua.
Aika samansuuntaisia vastauksia. Nähtävästi huono suhde syö energiaa ja kun siitä eroon pääsee, vapautuu voimaa muihinkin asioihin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Aika samansuuntaisia vastauksia. Nähtävästi huono suhde syö energiaa ja kun siitä eroon pääsee, vapautuu voimaa muihinkin asioihin. Ap
Minun suhteeni oli oikein hyvä ja antoi energiaa. Energiapiikki tuli reaktiona siihen shokkitilaan, kun pitikin lopettaa se. Ei sitä mitenkään pysyvästi jäänyt käyttöön.
t. ensimmäinen vastaaja
Tuli lisää virtaa.
Ja eron jälkeen sitä vasta tajusi, että miten paljon ex-vaimo oikein käytti rahaa kaikkeen turhaan.
Olisi pitänyt erota jo paaaaljon aiemmin.
Itse ainakin voimaannuin kahden viimeisimmän eron jälkeen. Harrastin liikuntaa, oli varaa ostaa uusia asioita kotiin, energiaa nähdä ystäviä, juhlin paljon ja tein kaikkea kivaa. Mieheni ovat olleet riippakiviä.
(mies olen). Hyydyin. Masennus ja ("miksen osannut ....").
Onneksi silloin oli kaveri, bestis, ennen sitä jo.
Sitten se bestiskin kuoli (sai puu-kos-ta). Aika syvissä vesissä uin.
Mutta, sieltä nyt on noustu, yläpintaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuli sellainen reilun kuukauden hullu virtapiikki. Sen ansiosta jaksoin pitää puoleni lusikoiden jaossa, etsiä uuden asunnon, sisustaa sen kivasti, uusia vaatekaappia ja viettää aikaa ystävien kanssa. Moni käytännön asia olisi jäänyt hoitamatta ilman sitä. Kyseessä täytyy olla jonkinlainen psykologinen selviytymismekanismi. Tuosta on vuosia aikaa, enkä ole kertaakaan ollut yhtä energinen sen jälkeen.
Tuollainen tuli minullekin, on varmaan yleistä.
Voi kun en voi sanoa, kun minun ei tarvitse erota. Naimisissa saman kanssa 40 v.
No se kai riippuu siitä, miten se ero tulee. Jos itse jättää kivireen, niin kyllähän siitä lisävirtaa saa. Mutta jos itse tulee jätetyksi, niin luulis sen masentavan.
Ero oli elämäni paras päätös ja virtaa tuli sen mukaisesti 😆
M60
Virtaa tuli ja hyvinvointia. Sitä riitti pitkään. Se meidän suhde vaan oli niin myrkkyä, minulle ei siinä ollut oikein tilaa.
Tuli sellainen reilun kuukauden hullu virtapiikki. Sen ansiosta jaksoin pitää puoleni lusikoiden jaossa, etsiä uuden asunnon, sisustaa sen kivasti, uusia vaatekaappia ja viettää aikaa ystävien kanssa. Moni käytännön asia olisi jäänyt hoitamatta ilman sitä. Kyseessä täytyy olla jonkinlainen psykologinen selviytymismekanismi. Tuosta on vuosia aikaa, enkä ole kertaakaan ollut yhtä energinen sen jälkeen.