Maratonkoulusta
Onko kellään kokemusta minkäänlaisesta maratonkoulusta? Pitääkö siellä olla joku peruskuntotaso, vai voiko sinne mennä ihan aloittelijat? Tai maratonkoulu johon ehkä menisin, mainostaa itseään aloittelijoille sopivana, mutta mitähän nämä aloittelijat ovat? Jaksaa juosta 1km, 5km, 10km...?
Huomenna laitan vetäjälle postia ja kyselen, mutta jos teillä jollain on kokemuksia, niin laitapa viestiä.
Itse olen siis ahkera lenkkeilijä, mutta siis tosiaan vain lenkkeilijä, en mikään himojuoksija (vielä :))
Kommentit (3)
Eli alussa käydään läpi mitä osataan nýt ja mitkä on tavoitteet. tehdään ohjelma minkä mukaan saadaan jokaiselle räätälöity ohjelma.
näin meillä päin.
huonollakin kunnolla. Into ja sisukkuus ratkaisee.
Ja jos se on hyvä maratonkoulu siellä tehdään nimenomaan muuta kuin juostaa porukalla pitkiä lenkkejä! Ne lenkkeilyt hoitaa jokainen sit yksin. Ryhmässä tehdään lihaskuntoharjoitteita , venyttelyä, nopeusharjoiteitta, hyppelyjä jne. Näin ainakin maratonkoulussa missä minä olin mukana.
sinne voi mennä ihan rapakunnollakin. ja kait sulla on joku pohja, jos kerran juokset lenkkiä. jos jaksat juosta 10 km olet jo aika hikke ja maraton menee ens syksynä varmasti läpi!