Pienissä asunnoissa useamman lapsen kanssa asuvia?
Minkä kokoisessa asunnossa asutte? Kuinka monta henkilöä? Miten olette jakaneet makuuhuoneen/huoneet? Mahdutteko mielestänne hyvin vai haaveiletteko suuremmasta? Sisustusvinkkejä kahden sisaruksen pieneen makkariin ja myös kokemuksia ja vinkkejä, jos vanhemmat olohuoneessa?
Kommentit (25)
Huoneita on 4h+k eli kolme makkaria. Perheessä 5 lasta.
Kaksi vanhinta poikaa yhdessä huoneessa, tytöt toisessa ja me vanhemmat 1½v kuopuksen kanssa kolmannessa. Kun kuopus kasvaa, en tiedä miten laitetaan, kun isoveljiin on ikäeroa kuitenkin 8 ja 10v.
Kyllä ihmiset mahtuu joten kuten, tavarat on enempi ongelma.
Aikuiset nukumme keittokomero yhteydessä olevassa palvelijan huoneessa, joka on sunnilleen parisängyn levyinen... olen kyllä suunnitellut, etä työpöydän tilalle voisi tähän kopperoonkin viritellä vielä ä-pakkauksen vauvansängyn / perhepedillä vaavi tähän tarvittaessa sopisi.
Sitten lapsella on iso makuuhuone, jossa paljon leikkitilaa. Olkkarissa ruokapöytä. Tykkään mahdottomasti, ja pitäisi kyllä tosi helmi asunto löytyä, että rakkaasta kodistani haluaisin luopua. Sovimme hyvin. Kaikki mahdollinen kellarissa tai myyty tai vanhempien vintillä. Paitsi pulkka taitaa olla nyt suihkukaapissa :)
Olen kauhistunut nykysuuntauksesta että kaadetaan seiniä niin vietävästi! Minä haluan kaikelle omat tilat, ja 57 neliöstäkin saa oikeasti näppärän kolmion!
Isä, äiti ja kolme lasta (2,5 ja 7v).
Nukutaan kaikki makkarissa, olohuoneessa on lasten lelut, keittiössä tietokonepöytä. Säilytystila loppuu kesken, muuten mahdutaan ihan kivasti.
Itse olkkarissa, joka onneksi oli iso, lapset kahdessa erittäin pienessä makuuhuonessa. Keittiöön mahtui onneksi pöytä, pöytään kulkeminen olikin sitten hankalaa. Viihdyttiin hyvin, ahdasta hieman oli, mutta ei liian. Työläintä oli siivoaminen, kun tavaraa oli paljon.
Asuntomme neliöt ovat todella hyvin jakautuneet; yksi pieni (9 neliötä) makuuhuone vanhemmille, yksi iso makuuhuone (14 neliötä) kahdelle pojalle, pienehkö kylpyhuone (pesutorni, höyrysuihkukaappi, lavuaari, tilavat kaapit, vessanpönttö), vaatehuone, pienehkö keittiö (mutta kaikki tarvittavat varusteet (kuten astianpesukone ja viinikaappi) ja iso ruokapöytä, tilava ja upea olohuone. Kotimme on laadukkaasti kalustettu ja sisustettu. Tunnen asuvani ihan kuin kuningatar. Vielä tänne yksi lapsi mahtuisi, jos esim. laittaisimme olohuoneeseen yhden väliseinän. :)