Miksi istutatte vielä 3v terveitä lapsia rattaissa????
Kommentit (40)
Meidän 3- ja 6-vuotiaat kävelee yhtä nopeasti.
Joskus pitää ottaa lapsi kyytiin. Kunto ei oikein kasva 3-vuotiaan vauhdilla. Eli vähä sama kysymys ku miksi pidätte terveitä 3-vuotiaita pyörän turvaistuimessa...
Opeta lapsesi kävelemään ja pitämään kädestä kiinni paikoissa missä vaara jäädä auton alle.
mä en myöskään tiedä yhtään 6-vuotiasta, joka kävelee samaa ripeää tahtia kohti selkeää päämäärää kuin aikuinen. Sen sijaan tiedän kyllä monta sellaista, jotka JAKSAVAT kävellä viel pitemmän matkan kuin aikuinen, kunhan saavat juosta sen ympyrää ojanpohjassa, eestaas, kiivetä välissä viereisen kirjaston rappusia ja nii nedelleen kaikkea sellaista, mikä kertoo, että lapsella on hyvä kunto, mutta mikä ei todellakaan suju nopeasti...
Kukaan tuskin kuskaa 3-vuotiasta rattaissa koko ajan?? d
1km? 3km? 5km? 7km? Kaikki katsos ei asu lähiössä, ei ydinkeskustassa eikä edes bussiyhteyksien päässä.
Järkeä naiset tass tähänkin hommaan.
Ja kun juuri nyt ainoat käyttökelpoiset rattaat on tuplat, niin sille isommallekin löytyy niistä aina tarvittaessa istuin. Lisäksi meillä (lähdimme minne tahansa) on aina mentävä ensin 1 km mutkaista, kapeaa hiekkatietä, jossa autot ajaa tuplasti sallitun nopeuden. Siinä hallitsee tuon reilu 2,5-vuotiaan mieluiten juuri niin, että kiinnittää rattaiden valjaisiin.
Mistäs nekin puhuis, jos mun lapsi kävelisi?
työmatkat autolla ja vielä parempaa noi 1km:n kauppamatkat...
Vierailija:
Opeta lapsesi kävelemään ja pitämään kädestä kiinni paikoissa missä vaara jäädä auton alle.
Olen tietysti opettanut pitämään pikkuveljen vaunuista kiinni, mutta kun on niin vilkas. En halua ottaa riskiä että jos keskittyminen herpaantuu niin innostuessaan jostain juoksee auton tai bussin alle.
Samalla logiikalla aikuinen ei voisi olla hyväkuntoinen jos omistaa auton..
Meidän lapsista toinen ei ole 2-v lähtien tarvinnut rattaita, toinen istui vielä 4-v rattaissa.
Keskimmäinen ei mennyt rattaisiin enää 2-vuotiaana. Kuopus sen sijaan istui kiltisti vielä 4,5-vuotiaana. Kuopus on muuten nyt 5-vuotiaana paljon liikunnallisempi kuin mitä tuo keskimmäinen oli saman ikäisenä.
Mun lapset on saanut käyttää rattaita 3-vuotiaiksi, jos ovat halunneet. 3km aamulla ennen 7 ei ole herkkua äidille, saati uniselle 3 vuotiaalle. Mulla ei ole mitään tarvetta rääkätä lapsia. Liikuntaa saa riittävästi, vaikka jättäisi aamun tarhamatkat kävelemättä. (Useimmathan sinne tulevat autolla...)
Niin sitten se saa istua rattaissa. Kyllä se kerkeää niitä kantapäitään kuluttamaan vielä kuluttamaan, vaikka nyt välillä vielä rattaissa istuukin.
kävellään koirien kanssa, saatetaan kävellä reippaasti 5-10km. Voihan sitä hoitopäivän jälkeen pistää lapsen koko illaksi kävelemään ja ottaa eväät mukaan, mutta onko siinä mitään järkeä onkin sitten eri juttu.
Vierailija:
lapsi jaksaa kävellä yhtä paljon kuin on ikävuosia.
16-vuotias jaksaa kävellä 16 kilometriä?
On muuten eri asia jaksaa kävellä, kuin kävellä tarpeeksi ripeästi jotta ei myöhästytä. Aina ei voi varata riittävästi ekstra-aikaa siirtymätaipaleille.
mutta rattaat, hui kauhea. Pullamössölapsilla alkaa verisuonet tukkeutumaan kun istutetaan peräti tarhamatka kärryissä. Kyllä minä tuossa iässä hiihdin päiväkotiin ja takaisin heti cooperin jälkeen.
ja usein pitäisi myös olla tiettyyn aikaan perillä, eikä lähteä kuitenkaan voi määräänsä aikaisemmin, joten matkaan on käytettävänäkin vain tietty aika.