Täydellinen hoitolaukku?
Ostoslistalla on " täydellinen" hoitolaukku, ja ei siis tarvitse olla mikään hoitolaukun nimellä myytävä, vaan oikeastaan mieluummin mikä tahansa muu tarkoitukseen sopiva laukku. Kaapista tämmöiseen tarkoitukseen sopivaa omat vaatimukset täyttävää kassia ei tällä hetkellä löydy, joten kyselen täältä kommentteja.
Laukun pitäisi siis olla:
- riittävän iso, että mahtuu sullomatta päivän aikana tarvittavat vauvan tavarat (vaipat, vaihtovaatteet, myöhemmin sosepurkit, pullot), isomman sisaruksen tavarat ja omat tavarat, ei kuitenkaan mikään jättimalli
- riittävästi lokeroita, mielellään myös pari vetoketjutaskua
- vetoketjulla tai muuten suljettava (esim. marimekon olkalaukku ei käy)
- jämäkkä, " seisoo" itsekseen, mutta ei kuitenkaan kova
- kiinnitys vaunuihin plussaa, vaihtoehtoisesti riittävän pitkä hihna, että saa vaunujen aisojen yli, voi kantaa olalla ristissä
- ja tietenkin tyylikäs, ajaton ja laadukas laukku, jota voi käyttää myös myöhemmin muussa käytössä, ei mikään nallen kuvilla kyllästetty vaan mielellään musta
- erillistä hoitoalustaa tms en tarvitse, sellainen löytyy jo
Ja mitään tavallista reppua en halua.
Netistä olen tutkaillut mm. Skiphopin, OiOin ja Storksakin vaihtoehtoja, mutta kaipailisin hieman kokemuksia näistä tai muista hyviksi havatuista malleista.
Kommentit (4)
Itselläni oli se käytössä ja pidin sitä todella hyvänä. Siinä on kaikki listasi elementit ja lisäksi esim. sivussa termostasku, johon mahtuu myös vesi- tai limsapullo tai jugurtti tms. äidille.
Tulkitsenko noista tuntomerkeistä oikein, että sulla on OiOin Hobo ja Skiphopin Duo?
Molemmissa on puolensa. OiOi on ihanan iso ja seisoo itsekseen (SkipHop ei pysy itsekseen pystyssä), ja lisäksi se on upean näköinen. SkipHop on taas pienempi mutta siinä on ne klipsit joilla sen saa aisaan kiinni (OiOissa vaan olkahihna). Mun SkipHopissa ei ole laukun yläosassa vetskaria eikä läppää, vaan tarrakiinnitys, mikä on musta ihan ok. OiOissa taas on vetskari. Mies tykkää enemmän SkipHopista (johtuiskohan armykuvioinnista ;-), itse tykkään molemmista mutta jos pitäis valita vaan yksi niin ottaisin OiOin koska sinne mahtuu niin paljon kamaa.
Juuri tällaista kommenttiahan minä kaipasinkin...