Hyväksyisitkö miehelläsi naispuolisen ystävän joka on ollut seksikumppani?
Siis ennen suhteenne alkua ovat harrastaneet seksiä.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en haluaisi nolata uutta miestä sillä tavalla, että mulla olisi miespuolisia kavereita, joiden kanssa on ollut joskus sutinaa. Vaikka olisi miten platonista näiden kavereiden kanssa nykyään, niin silti. En hyväksy toiseltakaan.
Ihan puhtaasta mielenkiinnosta, ilman mitään riidanhaastamista, miksi koet että se olisi miehen nolaamista?
Olen eri, mutta olisihan se vähän aisankannattaja meininki, kun kavereissa miehiä jotka käynyt polkemassa muijaa.
Itse olen tuttujen ympyröiden ulkopuolelta valinnut miehen niin ei ole jonkun tutun tai kaverin exä tai säätö niin en niitä vanhoja panoja tai exiä huolisi miehen kylkiäisenäkään.
Kiitos sinulle asiallisesta vastauksesta.
En itse osannut ajatella asiaa tuosta näkökulmasta ja mietin, että onko tässä ajatuksessa takana jonkinlainen hieman misogynistinen ajatus. Nainen ikään kuin typistyy objektiksi, jota on poljettu (tuo on muuten jotenkin täysin vastenmielinen tapa ilmaista asia) ja jossain kummallisessa nokkimisjärjestyksessä aiemmin polkenut on ylemmällä oksalla kuin jälkimmäinen. En kylläkään osaa ajatella tätä asiaa myöskään aisurivinkkelistä. En koe vaimoni olevan aisuri sen perusteella, että minulla on ollut seksiä menneisyydessäni yhden naispuolisen ystävän kanssa, joten en koe itseänikään mitenkään aisuriksi tilanteen ympärikääntäessä.
Nämä ovat jotenkin aina yhtä mielenkiintoisia, miten ihmiset kokevat näitä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en haluaisi nolata uutta miestä sillä tavalla, että mulla olisi miespuolisia kavereita, joiden kanssa on ollut joskus sutinaa. Vaikka olisi miten platonista näiden kavereiden kanssa nykyään, niin silti. En hyväksy toiseltakaan.
Ihan puhtaasta mielenkiinnosta, ilman mitään riidanhaastamista, miksi koet että se olisi miehen nolaamista?
Olen eri, mutta olisihan se vähän aisankannattaja meininki, kun kavereissa miehiä jotka käynyt polkemassa muijaa.
Itse olen tuttujen ympyröiden ulkopuolelta valinnut miehen niin ei ole jonkun tutun tai kaverin exä tai säätö niin en niitä vanhoja panoja tai exiä huolisi miehen kylkiäisenäkään.
En voi sille mitään, tällaiset junttimaiset kommentit aiheuttavat sääliä ja inhonväristyksiä.
Menimme pitkäaikaisen ystäväni kanssa kerran sänkyyn, sinkkuja molemmat. Totesimme, että meille sopii paremmin pelkkä ystävyys, ja jatkoimme ystävinä.
Muutaman vuoden päästä kutsuin hänet häihini, ja hän oli onnellinen puolestamme.
Sitten hän meni naimisiin. Ihmettelin hieman, kun en kutsua saanut, vaikka muu kaveripiiri häissä oli. Myöhemmin kertoi, että olivat morsiamen kanssa tehneet päätöksen, että ei kutsuta niitä, joiden kanssa on pantu.
Muutenkin yhteydenpito tuossa vaiheessa jäi hänen puoleltaan. En yllättynyt, että erosivat myöhemmin. Yhteyksissä olemme nykyään harvakseltaan, harmittaa se, että yhden panon takia menetin hyvän ystävän.
Ei sinällään ole minun asiani hyväksyä puolisoni ystäviä. Ihan toinen asia on se että epäilisin kyllä hänen harkintakykyään jos hän haluaisi säilyttää jotenkin kovin läheisen suhteen sellaiseen ihmiseen ollessaan kuitenkin suhteessa minun kanssani. Eli kyse olisi enemmänkin siitä millaisia rajoja hän itse on vetämässä suhteessamme ja mitä se kertoo siitä millaisen suhteen haluaa kanssani.
Voin sietää asiaa, jos aiemmat kumppanit ovat valkoihoisia suomalaisia. Heidän kanssaan en halua olla missään tekemisissä eikä heillä olisi mitään asiaa yhteiseen kotiimme.
Vierailija kirjoitti:
Ei se minulle kuulu, enkä aio edes vaikuttaa aikuisen ihmisen ystävävalintoihin. Sen tiedän, että mieheni on pannut ainakin kolmea minun ystävääni ennen kuin aloimme seurustelemaan ja hyviä ystäviä ovat meille edelleen. Myös minä olen pannut mieheni hyvän ystävän kanssa aikoinaan ennen kuin aloin seurustelemaan mieheni kanssa. Ei tässä ole mitään ongelmaa meille kummallekaan.
Aivan järkyttävää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse osannut ajatella asiaa tuosta näkökulmasta ja mietin, että onko tässä ajatuksessa takana jonkinlainen hieman misogynistinen ajatus. Nainen ikään kuin typistyy objektiksi, jota on poljettu (tuo on muuten jotenkin täysin vastenmielinen tapa ilmaista asia) ja jossain kummallisessa nokkimisjärjestyksessä aiemmin polkenut on ylemmällä oksalla kuin jälkimmäinen. En kylläkään osaa ajatella tätä asiaa myöskään aisurivinkkelistä. En koe vaimoni olevan aisuri sen perusteella, että minulla on ollut seksiä menneisyydessäni yhden naispuolisen ystävän kanssa, joten en koe itseänikään mitenkään aisuriksi tilanteen ympärikääntäessä.
Nämä ovat jotenkin aina yhtä mielenkiintoisia, miten ihmiset kokevat näitä asioita.
Tuo aisuri-retoriikka ja muutenkin sen ihannointi että nainen on "koskematon" on sairaalloista halua valloittaa naisen keho omilla ulosteillaan.
Mutta vaikka mies olisi ainoa joka pumppaisi naisiin jätöksiään, tuo ei ole koskaan mahdollista. Nainen ei koskaan muutu miehen perimäksi vaikka miestä kuinka raivostuttaisi se, että nainen edustaa jotain muuta perimää, kuin häntä. Tuo kuvio on niin sairas, mies himoaa sitä mitä nainen on ja samaan aikaan vihaa sitä ettei ole itse tuota hienoa perimää, ja siksi yrittää saastuttaa naista omalla perimällään.
On myös ihan sama kenen se muu perimä, mitä nainen edustaa, on. Onko se naisen vanhemmilta ja suvulta tullutta vai kenties joltain vähän nuoremmilta yksilöiltä. Sillä ei siis ole mitään väliä, onko nainen se mitä on vanhempiensa muovaamana vai vaikkapa jonkun toisen miehen sperman.
Tällainen mies ei rakasta naista vaan itseään ja nainen on hänen itsensä laajentamisen ja jatkamisen väline. Tällaisen miehen kanssa ei tule olla missään tekemisissä, kaikista vähiten sukupuolisuhteessa.
Jos mies haluaa eroon tästä myrkyllisestä ja oman perimänsä tuhoavasta katkerasta ajatuskehästä niin esimerkiksi kristinuskon pyyteettömän rakkauden kautta se voi onnistua, jos mies on ahkera ja omistautunut.
Mitä tuohon tulee että miehen kaverit kiusaisivat häntä jonkun vanhan säätönsä kanssa seurustelusta, tässä on useampia ongelmia.
1. Jos mies priorisoi kaveriensa mielipiteet vaimonsa yli, hän on homososiaalinen eikä ollenkaan aviomiesmateriaalia.
2. Miehen kaverit kontrolloivat sitä, kenen kanssa mies parittelee. Mies on siis homososiaalisessa verkostossaan, joka on hänen todellinen vaimonsa, hyvin alhaisessa asemassa.
Tuo on täysi resepti katastrofille. Jos mies osoittaa merkkejä tällaisesta niin hippulat vinkuen karkuun siinäkin tapauksessa.
Mies joka soveltuu avioliittoon eli parisuhteeseen ei ole alisteinen tuollaisille sairaille apinalaumamaisille dynamiikoille. Jos mies on alisteinen jollekin niin kyseessä on toivon mukaan työn- tai toimeksiantaja, jota ei kiinnosta yhtään ketä mies panee. Jos mies on alisteinen kavereilleen jotka eivät edes maksa miehelle, vaan kiusaavat tätä ja pitävät häntä cuckold-asemassa kontrolloiden sitä kenen kanssa tämä pariutuu, niin tällaisella miehellä on niin pahoja sosiaalisia ja psyykkisiä ongelmia, ettei hän sovellu avioliittoonkaan.
Eikä tuommoinen ystävä ole hyvä asia miehellä. On kuitenkin paljon naisia joita ei kiinnosta seksi miehensä kanssa kuin harvoin. Jos miehen ystävä hoitaisi osan "seksitaakasta" niin mies olisi tyyväinen ja yhteiselämä sujuisi leppoisammin. Win-win kaikille osapuolille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi sille mitään, tällaiset junttimaiset kommentit aiheuttavat sääliä ja inhonväristyksiä.
Minulla tuollaisia tuntemuksia aiheuttaa kaveriporukat joissa harrastellaan seksiä ristiin rastiin ja vaihdellaan kumppaneita. Ei voi minkään. Hyi. Joillekin tuollaiset pienet piirit toimii. Siinä voi olla joka toiselle kaverin muksulle isä tai äitipuolenakin. 😄
Vierailija kirjoitti:
Mies joka soveltuu avioliittoon eli parisuhteeseen ei ole alisteinen tuollaisille sairaille apinalaumamaisille dynamiikoille. Jos mies on alisteinen jollekin niin kyseessä on toivon mukaan työn- tai toimeksiantaja, jota ei kiinnosta yhtään ketä mies panee. Jos mies on alisteinen kavereilleen jotka eivät edes maksa miehelle, vaan kiusaavat tätä ja pitävät häntä cuckold-asemassa kontrolloiden sitä kenen kanssa tämä pariutuu, niin tällaisella miehellä on niin pahoja sosiaalisia ja psyykkisiä ongelmia, ettei hän sovellu avioliittoonkaan.
Ei tässä missään kohtaa ole puhuttu, että kaverit kontrolloi kenen kanssa pariutuu. Kaikki ei vaan halua kierrättää kumppaneita kaverien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo aisuri-retoriikka ja muutenkin sen ihannointi että nainen on "koskematon" on sairaalloista halua valloittaa naisen keho omilla ulosteillaan.
Mutta vaikka mies olisi ainoa joka pumppaisi naisiin jätöksiään, tuo ei ole koskaan mahdollista. Nainen ei koskaan muutu miehen perimäksi vaikka miestä kuinka raivostuttaisi se, että nainen edustaa jotain muuta perimää, kuin häntä. Tuo kuvio on niin sairas, mies himoaa sitä mitä nainen on ja samaan aikaan vihaa sitä ettei ole itse tuota hienoa perimää, ja siksi yrittää saastuttaa naista omalla perimällään.
On myös ihan sama kenen se muu perimä, mitä nainen edustaa, on. Onko se naisen vanhemmilta ja suvulta tullutta vai kenties joltain vähän nuoremmilta yksilöiltä. Sillä ei siis ole mitään väliä, onko nainen se mitä on vanhempiensa muovaamana vai vaikkapa jonkun toisen miehen sperman.
Tällainen mies ei rakasta naista vaan itseään ja nainen on hänen itsensä laajentamisen ja jatkamisen väline. Tällaisen miehen kanssa ei tule olla missään tekemisissä, kaikista vähiten sukupuolisuhteessa.
Jos mies haluaa eroon tästä myrkyllisestä ja oman perimänsä tuhoavasta katkerasta ajatuskehästä niin esimerkiksi kristinuskon pyyteettömän rakkauden kautta se voi onnistua, jos mies on ahkera ja omistautunut.
Mitä tuohon tulee että miehen kaverit kiusaisivat häntä jonkun vanhan säätönsä kanssa seurustelusta, tässä on useampia ongelmia.
1. Jos mies priorisoi kaveriensa mielipiteet vaimonsa yli, hän on homososiaalinen eikä ollenkaan aviomiesmateriaalia.
2. Miehen kaverit kontrolloivat sitä, kenen kanssa mies parittelee. Mies on siis homososiaalisessa verkostossaan, joka on hänen todellinen vaimonsa, hyvin alhaisessa asemassa.
Tuo on täysi resepti katastrofille. Jos mies osoittaa merkkejä tällaisesta niin hippulat vinkuen karkuun siinäkin tapauksessa.
Nyt kuulostaa siltä, että yläpäässä tuulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä kuulostaa ihan apinalaumameiningiltä.
Todellakin, apinat panee kaikki toisiaan.
Kyllä. Mun miehen paras kaveri on hänen exänsä lähes 20 vuoden takaa. Suhde loppui aikanaan, kun mieheni ei enää tuntenut seksuaalista vetoon tähän naiseen hänen lihottuaan. Mutta "sielunkumppaneita" muuten ovat edelleen. Olen itsekin viettänyt iltaa heidän kanssa. Ja ei ole mitään syytä epäillä, että kyseessä olisi muu kuin kaveruus. Jo ihan siksi, että tuo nainen on sairaalloisen lihava ja mieheni on läskifoobikko.
En hyväksy sitä että miehen elämässä on muitakin naisia kuin minä. Miehen lähiperheen naiset voin hyväksyä juuri ja juuri kun ei niistä pääse kuitenkaan eroon. Parempi olisi että.mies tajuaisi itse katkoa välit kaikkiin muihin naisiin kun minun kuuluu olla miehen elämän ainoa nainen ja miehen elämän tärkein asia
Vierailija kirjoitti:
Onko av tosiaan pullollaan näin epävarmoja ihmisiä. Minä en missään tapauksessa ole mitään mieltä siitä kuka on poikaystäväni kaveri, eipä tulisi hänelle tosin mieleenkään alkaa "hyväksyttämään" minulla kavereitaan, eikä minulla mieleenkään asiaan puuttua.
Entäs jos se kaveri käy sun kotona silloin kun et ole itse siellä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mun miehen paras kaveri on hänen exänsä lähes 20 vuoden takaa. Suhde loppui aikanaan, kun mieheni ei enää tuntenut seksuaalista vetoon tähän naiseen hänen lihottuaan. Mutta "sielunkumppaneita" muuten ovat edelleen. Olen itsekin viettänyt iltaa heidän kanssa. Ja ei ole mitään syytä epäillä, että kyseessä olisi muu kuin kaveruus. Jo ihan siksi, että tuo nainen on sairaalloisen lihava ja mieheni on läskifoobikko.
Aika surullista, että sielunkumppani on exä ja hänet korvattu sinulla ulkoisista syistä. Onneksi itse olen mieheni sielunkumppani.
Minulla on exä ystävänäni ja kun hän erosi, kävin useinkin hänen luonaan lohduttamassa. Ei vaimo tuosta huonoa tykännyt, miksi olisi?!
Hyväksyisin tietenkin. Eikä minua haittaisi vaikka naisivat edelleen. Mutta näin me ihmiset ollaan erilaisia