Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan anoppilassa hometta? Talo ei tuoksu nenaan millekaan, mutta esim. kun lapset tulevat sielta kylasta kotiin, heidan vaatteensa tuoksuvat poikkeuksetta tosi erikoiselle,

Vierailija
23.01.2008 |

sellaiselle vähän kostean ummehtuneelle.

Voiko se johtua jostain muusta kuin homeesta?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap: voi olla hometta, kannattaisi tutkia.

Vierailija
22/29 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikan päällä hajua ei huomaa, mutta kun tullaan kotiin, niin vaatteissa sellainen kummallinen tunkkainen haju. Olen itse päätellyt sen johtuvan siitä, että kyseessä on todella vanha omakotitalo, josta toinen pää pidetään melko viileänä. Varmaan kosteudesta johtuvaa, mutta hometta talossa ei ole, mittaukset tehtiin ihan vähän aikaa sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siellä ollaan. Hometta se ei ole, koska homeisessa talossa en pysty olemaan, mutta siellä ei tule oireita. Tuoksuun myös tottuu siellä heti ja vaatteistakin sen haistaa vasta kotona. Ilmeisesti kosteudesta johtuvaa.

Vierailija
24/29 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajun lähteenä olivat kaapeissa olleet vanhat liinavaatteet, jotka olivat ilmeisesti keväisin ja syksyisin aina hiukan kostuneet eivätkä koskaan kunnolla kuivuneet. Vein ne kaikki pois eikä hajua enää ollut. Tässä tapauksessa oli siis varmasi kyseessä home, mutta vain pinossa olleissa liinavaatteissa.

Toisessa kyläpaikassa taas haistoin vienon hajun eteisessä mutten muualla, mutta kun lapseni oli kerran siellä kylässä ja nukkui päiväunetkin, haistoin hajun illalla hänen hiuksistaan.

Vierailija
25/29 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa vuokralla. Maksaako taloyhtiö home/kosteus tutkimuksen?

Vierailija
26/29 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen herkkänenäisenä huomannut, että lapsi haisee erilaiselta oltuaan päivän päiväkodissa. Sama juttu, kun oli perhepäivähoitajalla, jonka kodissa en ainakaan uskonut olevan hometta. Nyt raskaana ollessani haistan ihan kaiken.

Vierailija
27/29 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä mitään hometta ollu, asuttii siinä kymmenen vuotta, joten oireita olis kyllä tullu

vanha talo, vanhan talon haju tekstiileissä

Vierailija
28/29 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Entäpä jos kylmä maakellari haisee maakellarille,

onko siellä hometta? :)Tyhmä blondi kysyy..

Vierailija
29/29 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju tarttuu aina vaatteisiin ja hiuksiin. Asuvat 70-luvulla rakennetussa betonikakussa. Homevaurioita etsitty muistaakseni jo kahteen kertaan, muttei löytynyt. Talossa ei ole ilmastointia, ja mielestäni haju on voimakkaimmillaan syksyllä. Jos olen yötä, olo tuntuu " raskaalta" ja jotenkin nuutuneelta. En tiedä, johtuuko se ilmasta vai vain siitä, ettei " vieraassa" paikassa osaa nukkua kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä