Mitkä kotityöt miehenne tekevät itsenäisesti, ilman kehoitusta?
Kommentit (33)
Aika harvinaista mutta totta. Mun ei todellakaan tarvi sanoa sille mistään.
On aina ollut niin reipas ja oma-aloitteinen. Yrittäjä kun on niin niillä on tietynlainen luonne:)
Saa kyllä sanoa aika monta kertaa, että tekee sen mitä pyytää. Tosin yleensä on turha edes pyytää mitään, kun siitäkin tulee vaan valistusta ja tekee tahallaan niin huonosti, etten enää pyydä! Lapsellinen ja ärsyttävä tyyppi. Kunoa se joskus muuttuis. Sen mielestä on ihan turhaa kaikki semmoiset hommat.
Pyytämälläkään ei oikein suju. Pihatyöt kyllä hoitaa oma-aloitteisesti.
No joo, kyllä meillä pihalla jotkin asiat hoituu, kuten nurmikon leikkuu ja tällaiset.
Ja tekee kyllä remppaa tässä, mutta vituttaa toi, kun ei näissä sisähommissa tee mitään ja kun valitan niin väittää, että olen liian vaativa. Et miks muka pitää kerätä leluja ja imuroisda tms.. Joo ja hei meillä vauva oppinut just ryömimään ja nuohoo koko ajan lattioita.
ripustaa ja lajittelee puhdasta pyykkiä,
hoitaa pääasiassa ruokaostokset...
Ai niin, joskus on saattanut imuroida kun tulen töistä, mutta todella harvinaista (kerran puolessa vuodessa ehkä). Ja joskus pesee omia vaatteitaan jos tarvii jotain tiettyä, eikä todellakaan noudata pesuohjeita.
heh, ehkä olisi pitänyt mainita, että tuosta pitkästä listasta moni oli sellaisia, jotka minä teen yleensä, mutta mies saattaa tehdä pyytämättä. Sellaisia, joita minä en tee koskaan, oli ainoastaan ruohonleikkuu : )
mutku sitä ei kysytty ; )
ja vie roskat. Muista hommista täytyy sanoa, muuten ei perse sohvalta nouse!
En saa häntä imuroimaan, pyyhkimään pölyjä tai luuttuamaan ikinä ilman kehoitusta.
Joskus voi tiskata esim. astiat, joita ei voi koneeseen laittaa. Harvemmin kuitenkaan kehottamatta. Tuo kolaaminen taitaa olla mieluista, sen homman hoitaa useaan kertaan päivässä jos pyryttää :)
tekee ruokaa, tyhjentää ja täyttää välillä tiskikonetta, samoin välillä pesee pyykkiä ja ripustaa kuivumaan. vaihtaa palaneet lamput. korjaa rikkimenneitä asioita muutenkin. siivoaa kissanlaatikon lähes aina. tuulettaa.
muuta saakin sitten kinuta niin pitkään että yksinkertasempaa tehä ite. Roskapussien on tietty oltava valmiina ovella, muuten ei vie.
Pesee silloin tällöin koneellisen pyykkiä. Samoin tiskaa noin kerran, pari kuussa.
Ostaa johtoja ja lisäkappaleita, asentaa digilaitteita, verkon ja tv:itä. Muuta ei oma-aloitteisesti tee.
silloin kun meillä vielä oli mattoja tamppas ne. Siis tekee kaikkia kotitöitä, mitä sille vaan mieleen tulee. Silitä ei koskaan, enkä muuten minäkään kuin ihan pakosta.
aika usein pyytää minua tekemään asioita. Ei meillä ole mitään eroa hommien hoidossa. Päävastuu kodista ei todellakaan ole minun vaan meidän yhdessä. Lastenhoito sen sijaan kyllä on mun varmaan 90%.
Mies mm:
- Pesee ja ripustaa pyykit
- Imuroi
- Laittaa ruokaa
- Kuskaa lapset kouluun, päiväkotiin, harrastuksiin
- Valitsee ja pukee lapsille vaatteet ko paikkoihin
- Käy ruokakaupassa
- Pesee vessat
- Silittää vaatteensa ja lasten vaatteet
- Täyttää tiskikoneen
Näitä mies tekee harvemmin
- Tiskaa käsin (tulee ihottumaa käsiin)
- Vie lasten vaatteet narulta kaappiin, ei kuulema tiedä mihin ne kuuluvat...
- Keittiön siivoaminen ylipäänsä on se asia mitä minä ehkä teen vähän enemmän kuin mies, muita hommia mies tekee kyllä enemmän ;)